Bemutatkoznak a Dragon Age 2 újításai

Konkrétan öt és fél évet kellett várnunk a Dragon Age eljövetelére, amit a Bioware stílusosan a Baldur's Gate szellemi folytatásaként aposztrofált. A játék tesztelése során azonban kiderült, hogy inkább a Knights of the Old Republic-ra hajaz legújabb fejlesztésük, ami az utóbbi idők egyik legjobb szerepjátéka lett megannyi díjat bezsebelve. Az élet azonban nem áll meg és már közeleg is a február elején megjelenő második rész, amiről most még több információt sikerült beszerezni.

A hazánkban tavaly, magyar felirattal megjelenő első rész nem aratott minden téren osztatlan sikert, mivel a Mass Effect első részénél gyengébb grafikával rendelkezett, túl kicsi volt bejárható terület, továbbá a rendkívül hosszú töltési idő és a kiszámítható, scriptelt események nem okoztak kellemes perceket. Most azonban a San Diego-ban zajló Comic Con-nak és az IGN szerkesztőinek hála megtudhatjuk, hogy milyen újdonságokkal próbálják meg korábbi hibáikat csiszolni a Bioware fejlesztői.

1.) Finomított grafika

Bár az első rész kellően (és néha már túlzottan is) véres, valamint brutális volt, grafikájával azonban mégse voltunk maradéktalanul elégedettek. A varázslatok effektjei 2009-ben már eléggé gyengének számítottak és emellett igencsak alacsony felbontású textúrákkal dolgozott a program. A Bioware kivezérelt dolgozói is bevallották az IGN munkatársainak, hogy a Dragon Age: Origins nem rendelkezett korszakalkotó grafikával sem PC-n, sem pedig konzolokon. A folytatásban azonban finomítani akarnak a grafikusmotoron és egy olyan stílust belőni a játéknak, ami védjegyévé válhat olyan módon, hogy akár egy screenshot-ból is megállapíthassa bárki, hogy az a Dragon Age második részéből származik.

A motort más irányban is erősíteni akarják, hogy még több karaktert és teremtményt tudjon könnyedén kezelni, s így aztán a játékosnak nagyobb számú epikus csatákban lehessen része.

Páran szkeptikusak voltak a folytatás első screenshot-jai után, de az IGN-es srácok megnyugtatnak mindenkit, hogy semmi gond nincsen a kicsit képregényhősök kinézetére hajazó karakterekkel.

2.) Finomított harcrendszer

Az első rész félig valós idejű, félig körökre osztott rendszere ugyan könnyen kezelhető volt, viszont csalódásként éltük meg érkezését, mivel mindenki valami újra számított, nem pedig a Knights of the Old Republic-ban már megismert rendszerre. Ettől eltekintve mind ellenfeleink, mind csapattársaink remekül szuperáltak a gondosan megtervezett mesterséges intelligenciának köszönhetően. A Bioware továbbra is szem előtt kívánja tartani a taktikai részeket és ezeket szeretné még jobban, még több akcióval kibővíteni.

A comic-conos teszt során sikerült letesztelni az XBOX360-as változat harcrendszerét, ami jó pár változtatást tartalmaz az elődhöz képest. A kontroller 3 gombjára (X,Y és B) különböző támadásváltozatokat kalibráltak az alábbi beosztás szerint: az X-el egy tipikus karddal kivitelezhető csapást eszközölhetünk ki, az Y-al meglökhetjük az ellenfelet, míg a B-vel pedig egy olyan pörgést vihetünk véghez, ami egycsapásra földre dönti a körülöttünk álló ellenséges teremtményeket.

A bumper-ek segítségével könnyedén átvehetjük az irányítást bármelyik kiszemelt csapattagunk felett, mialatt a mesterséges intelligencia irányítja a csapat további tagjait. Természetesen ha forrósodna a pite, akkor továbbra is bármikor megállíthatjuk az időt, hogy kiadhassuk a megfelelő(nek ítélt) taktikai utasításokat a Mass Effect csapatutasításaihoz hasonlóan.

A rendezvényen kipróbálható változatban egy tűzvarázslatokkal operáló női mágus harcolt főhősünk oldalán, aki csak egy bizonyos sugárban tizedelte a ránk rontó szörnyeket. Éppen ezért a játékot megállítva bármikor kiadhatjuk neki a parancsot támadó varázslatainak pozicionálására, hogy ily' módon még több borsot törjünk ellenfeleink orra alá.

3.) Új társalgási rendszer

Sajnálatos módon a párbeszédet 3 egyszerű választás szintjére egyszerűsítik le, hiszen mostantól lesznek jó, undok és agresszív válaszlehetőségek, amiket külön szimbólumok fognak szimbolizálni. A jót egy olajfa ága, az undokot egy görög komédiamaszk, míg az agresszívet pedig egy piros ököl fogja ábrázolni.

Újdonságként lép fel, hogy a beszélgetés kulcsfontosságú részeinél átadhatjuk a lehetőséget csapattársainknak, hogy ők maguk oldják meg képességeik szerint a fennálló szituációt. A választás lehetősége mostantól akkor is megmutatkozik, ha egy hatalmas szörnycsapat közeledik felénk, mivel ilyenkor dönthetünk úgy, hogy vagy csak mi vagy csak egyik csapattársunk intézze el az ellenséges teremtményeket.

Összességében a Dragon Age 2 kipróbálható változata elégedettséget váltott ki az azt tesztelő srácokból, a küzdelmeket kielégítőnek találták és megnyugtattak mindenkit, hogy ehhez is fogunk kapni letölthető tartalmakat, amiről már a folytatás kezdőképernyője árulkodott.

Azóta történt

Előzmények