Bethesda: Sokkal kényelmesebb konzolra fejleszteni a Skyrimet, mint PC-re

A Bethesda egyik vezetője, Todd Howard egy interjú során elmondta, hogy sokkal kényelmesebbnek érezte csapata a Skyrim konzolokra való fejlesztését, mint az előző két Elder Scrolls játék esetében volt. Hozzátette azt is, hogy konzolra eleve jóval egyszerűbb fejleszteni, viszont PC-n a jelenlegi hardverek miatt szebb látvány érhető el.

Azt is megemlítette, hogy nagyon kényelmes az XBOX360-on dolgozniuk (Talán ezért van az is, hogy az összes eddig látott Skyrim videót a Microsoft konzoljával készítették?), habár PC-n még mindig sokkal jobban néz ki a játék, mivel az sokat fejlődött az elmúlt időben.

Ugyanakkor azt hozta fel a PC nagy hátrányának a konzolokkal szemben, hogy az API (DirectX) lassítja a HDD és a GPU közötti adatforgalmat, még napjaink átlagos teljesítményű merevlemezeinek gyors átviteli sebessége mellett is. A hatalmas adatmennyiséggel történő munkavégzés sokkal egyszerűbb és könnyebb XBOX360 és PS3 esetében, ahol közvetlenül a memóriából hívhatják elő az adatokat.

Egy ehhez igen hasonló kijelentés hangzott el John Carmack szájából is a QuakeCon 2011 rendezvényen tartott előadásában. Akkor ott ő is megemlítette, hogy a MegaTexture eljárást használó Rage esetében is azért ajánl XBOX360 konzolt hozzá, mivel annak grafikus processzora közvetlen eléréssel rendelkezik az integrált memóriához, így gyorsabb az adatok mozgatása.

Azóta történt

Előzmények