Brutális gép kell az ArmA 2 futtatásához

Nemrég számoltunk be az Bohemia Interactives által fejlesztett ArmA 2 gépigényéről, a friss információk birtokában azonban az ajánlott konfiguráció még a közepes grafikai beállításokhoz sem lesz elég. A június közepén megjelenő játékot már megkapták a külföldi újságírók, akiket természetesen sokkolt a gépigény alakulása. Az adatok hallatán felkerestem a fejlesztőket, hogy tájékoztassanak a kialakult helyzetről. Meglepetésemre készséggel álltak rendelkezésemre, és elmondták, hogy a maximális grafikai beállításokhoz valóban erősebb számítógép szükséges, mint ami a hivatalosan ajánlott gépezet. Ettől függetlenül azonban megjegyezték, hogy a DirectX 9 API-ra írt harmadik generációs Real Virtuality motor rendkívüli mértékben skálázható, így mindenki megtalálja majd az ideális beállítást a számítógépének. Ez a mondat természetesen megnyugtató, de konkrét információkat nélkülöz, így tovább kutattam.


[+]

Sajnos erőfeszítéseimet siker koronázta, ami egyrészt örömteli, hiszen a tesztelőkön keresztül konkrét sebességadatokhoz jutottam, másrészt az információk teljesen lelomboztak. Az ArmA 2 azon kevés játékokhoz fog tartozni, amelyek kihasználják a többmagos processzorok előnyeit, ám itt érdemes a dolgok negatív oldalát kiemelni, ami gyakorlatilag annyit tesz, hogy a magasabb grafikai szintekre a négymagos központi egység a belépő. A grafikus kártyák esetében sem túl rózsás a helyzet. Közepes grafikai szinthez már egy Radeon HD 4850 vagy egy GeForce GTX 260 szükséges, míg a magas beállítások esetén érdemes Radeon HD 4870 vagy GeForce GTX 275-ben gondolkodni. Fontos és egyben lehangoló információ, hogy az ajánlások 1280x1024-es felbontásra vonatkoznak. A kedvelt 1680x1050-es beállítás esetén maximális részletesség mellett semmiképp se gondolkodjunk egykártyás megoldásban, így az előbbi a paramétereket csak az erősebb CrossFireX vagy SLI rendszerek tulajdonosai alkalmazhatják. A Full HD-s felbontáshoz – maximális anizotróp szűrés és grafikai minőség mellett – már Quad CrossFireX és Quad SLI szükséges, természetesen a leggyorsabb videokártyákból kivitelezve.


[+]

Ezek után talán szerencse, hogy a DirectX 9 API technikai korlátjai végett a motor nem támogatja az elsimítást, bár jobban belegondolva aligha alkalmazná bárki az opciót. Természetesen az ArmA 2 által nyújtott látvány sem mindennapi, ami nem meglepő, hiszen a motor maximális részletesség mellett félelmetes mennyiségű objektummal dolgozik, továbbá ezek poligonszáma sem nevezhető átlagosnak. Mindenesetre őszintén remélem, hogy a fejlesztők a jövőben áttérnek a modernebb API-k használatára, hiszen a felhasználónak semmi előnye nem származik a Windows XP által maximálisan nyújtott DirectX 9-ből, ha a program a piacon elérhető legerősebb konfigurációt igényli.

Azóta történt

  • ArmA 2 videók

    A héten jelenik meg az ArmA második része a stílus kedvelőinek nagy örömére. Most pár videó erejéig tekinthetünk bele.

  • ArmA 2 - launch trailer

    Végre megjelent a régóta várt ArmA második része is, ennek tiszteletére itt a launch trailer.

  • ArmA 2 - itt a demó

    Befutott az ArmA második részének is a demó változata, a hírben található linkekről már lehet is tölteni.

  • Arma II - Áttekintő videó

    A Gametrailers készített egy bő 8 perces játék összefoglaló videót.

Előzmények

  • ArmA 2 aranyban!

    Sikeresen aranylemezre került a Bohemia taktikai shooter játéka, az ArmA 2.

  • ArmA 2 - megjelenési infó

    Az Armed Assault 2 háborús játéka egy héttel hamarabb érkezik meg.

  • ArmA 2 gépigény

    Nemrégiben híreket közöltek a Bohemia Interactives fejlesztői a számítógépes verzióra szánt ArmA 2 rendszerinformációiról.