Destiny: Ezért nem lesz egy ideig PC változat

A Bungie tegnap kiadta az első komolyabb játékmenet előzetest a Destiny című FPS játékból, ami hosszú idő óta a stúdió első multiplatform projektje lesz. Ennek ellenére mégis csak konzolokra készül, PC változatról nem esett szó, pedig a programot elsősorban azon fejlesztették ki. Most azt gondolhatnánk, hogy nem tartana sokból egy számítógépes átirat elkészítése sem, ám a játék vezető tervezője, Lars Bakken, egy Eurogamer oldalnak adott interjújában elmondta, hogy a helyzet egyáltalán nem ilyen egyszerű.

- "Én is azt kívánom, bárcsak ilyen egyszerű volna," - mondta Lars Bakken az Eurogamer csapatának. - "De ez nagyon bonyolult. Persze ez nem jelenti azt, hogy a jövőben sem történhet meg, pusztán csak most nem fog megvalósulni. A konzolok SKU-ja nagyon fontos számunkra, ezért fókuszálunk azokra. Mindent magunk végzünk házon belül, ez pedig most olyasmi, amit korábban még nem tettünk meg. Amikor tesztelem a programot, próbálok játszani PS4-en, XBOX One-on, XBOX360-on és PS3-on is, ám ez nagyon sok munkával jár. Ehhez még valamit hozzátenni őrültség. Már ennek a puszta gondolata is őrültség."

A Bungie vezető operatív igazgatója, Pete Parsons szintén osztotta kollégája véleményét, elmondása szerint egy olyan csapat számára, ami eddig szinte kizárólag csak platform-exkluzív játékokat készített, most négy különféle változat egyidejű fejlesztése és tesztelése óriási megterhelést jelent. Hozzátette, hogy ők maguk is hardcore PC-s játékosoknak számítanak, akik mindenen játszottak már, legyen az PC, mobileszköz vagy konzol. Több, mint 500 fős a csapat, tehát igenis törődnek a PC-vel.

A Destiny azonban egy nagy, ambiciózus projekt, amit már egyetlen platformra is óriási kihívás elkészíteni. Azzal, hogy négy különféle változatot akarnak kiadni egyszerre, olyasmibe fogtak, amit eddig még nem csináltak. Azt akarják, hogy jól sikerüljön, ezért nem akarnak még ennél is több kockázatot vállalni. Pete Parsons elmondása szerint ennek a megosztott világgal rendelkező lövöldözős játéknak nem lenne olyan egyszerű elkészíteni a PC-s változatát, ahogyan azt sokan elképzelik. Az összes kiadás egyetlen nagy, központi világra épül, mindegy, melyik platformon játsszunk majd vele.

Az tehát biztos, hogy megjelenéskor nem lesz PC-s kiadás, de mi a helyzet a későbbiekkel? Talán a konzolos változatok után elkészítik a játékot PC-re is? És van-e esély a jövőbeli Destiny játékoknál PC kiadásra? Ezekre a kérdésekre Pete Parson titokzatosan csak a következőket felelte:

- "Már alig várom a jövőbeli beszélgetéseinket a PC témáról," - mondta. - "Szeretjük a PC-t és halljuk is azt. Fel fogjuk tenni a kérdést magunknak."

Azóta történt

Előzmények