[E3] Prince of Persia bemutató

Mint az már az elmúlt hónapok során kiderült, a Prince of Persia-ban a Herceg egy állandó társat kap maga mellé egy csinos női karakter személyében, nem holmi kooperatív próbálkozásról van azonban itt szó, hanem igazából teljesen másról...

Elika nem más, mint az előző trilógia Időhomokjának új, modern alternatívája - sőt, egy kicsit még annál is több. Mostantól ugyanis ha hibázunk egy ügyességi résznél, nem pörgethetjük vissza az időt, ehelyett Elika segítő kezet nyújt nekünk, és büntetés nélkül újból próbálkozhatunk a legutóbbi platformról. Emellett máskor is segítségünkre lesz: egyes távolabbi helyekre együttes erővel lendülhetünk majd át, de a harcok során is hasznunkra válik jelenléte. Mindezt pedig szinte teljesen észrevétlenül teszi, a középpontban ugyanis továbbra is a Herceg van, Elika csendben, árnyékként, hiba nélkül követ majd bennünket, nem kell miatta aggódnunk - szerencsére magára is vigyázni fog.



És ha már szó esett a harcról, beszéljünk erről is egy kicsit. Szintén tudjuk már régebbről, hogy ilyen szempontból is komoly változás jön, és búcsút inthetünk a megszokott tömegjeleneteknek, az új részben ugyanis egyszerre mindig csak egy ellenfél ellen fogunk kűzdeni. Cserébe minden harc komoly kihivás lesz, mindegyik valami mást fog kínálni, és cseppet sem utolsó sorban elképesztően látványos jelenetsoroknak lehetünk majd szemtanúi - ebből a prezentáció is remek ízelítőt ad.

Maga a játék felépítése is változik: a lineáris játékmenet a múlté, mostantól oda és akkor megyünk, ahova és amikor csak akarunk, így hogy az egyes helyszíneket milyen sorrendben fedezzük fel, és hogy a sztori miként alakul, az kizárólag a mi kezünkben van. A globális cél egyébként a Romlás kiűzése lesz a játék világából: egy-egy pálya teljesítésekor a körülöttünk lévő táj megtisztul, a sötét helyszínt zöldellő fű és ragyogó égbolt váltja fel, mindez pedig a játék egyedi képi világával párosulva egészen elképesztő élményt nyújt.



Sokat beszéltünk már a változásokról, de azért van olyan eleme is a játéknak, ami marad a régi, ez pedig szerencsére épp az előző trilógia legerősebb szelete, a felfedezés mikéntje: a helyszínek bejárásakor ezúttal is ügyességi részek egymásutánjával találkozunk majd, melyek mindegyike most is egy-egy kisebb rejtvény lesz, azaz rá kell jönnünk, milyen akrobatikus mutatványsorral juthatunk tovább. Lesz egyébként néhány új mozdulatunk, vagy ha úgy tetszik képességünk: fentebb már szó volt Elika segítségéről, de új elemként ott lesznek a Herceg kesztyűjén található karmok, melyek segítségével immáron a vertikális mozgás is gyakoribbá és változatosabbá válik.

Összességében az E3-as prezentáció megtekintését követően lelkiismeretfurdallás nélkül kijelenthető, hogy hatalmas respekt illeti a Ubisoft montreal-i stúdióját, hiszen rendkíbül bátornak bizonyultak: egyrészt mertek radikális változtatásokat eszközölni, másrészt pedig képesek voltak eljutni odáig, hogy mertek megkérdőjelezni sok év(tized)es játékmenetbeli standardokat, és inkább egy száz százalékig modern produktummal álltak elő.

Nehéz hónapok állnak tehát előttünk: a Prince of Persia egyértelműen az év végi kínálat egyik legígéretesebb darabja, így nem lesz könnyű kivárni a játék megjelenését a PlayStation 3, Xbox 360 és PC tábornak.


>> PRINCE OF PERSIA TRAILER <<
>> PRINCE OF PERSIA KÉPEK <<