FFXIV: Nyolc órás játékidőkorlát

A Square Enix MMORPG játékának, a Final Fantasy XIV-nek hamarosan elindul a nyílt béta tesztelése, azonban a hardcore játékosok már most felháborodtak azon az ötleten, miszerint egy időlimitet építenének bele a játékba, ami lekorlátozná a játék folyamatos használatának lehetőségét, így egy héten mindösszesen csak 15 órát lehetne játékkal eltölteni, és ebből csak 8 órán át kapnánk teljes mennyiségű XP-t, utána folyamatosan egyre kevesebbet.

A játék igazgatója, Nobuaki Komoto magyarázata szerint erre azért van szükség, mert a többi MMORPG - mint például a World of Warcraft is -, azoknak a játékosoknak kedvez, akik képesek/tudnak naponta több órát is a játékkal eltölteni. Míg akik valamilyen okból kifolyólag nem ülnek egész nap a számítógép előtt, azok hátrányba kerülhetnek a folyamatosan grindelő, egyre jobb holmikat megszerző játékosokkal szemben.

A Final Fantasy XIV rendszere pont ellentétes elven fog működni, azaz a rövidtávú fejlődés sokkal dinamikusabb lesz, mint hosszútávon. Az igazgató szerint azoknak a játékosoknak kívánnak ezzel megegyező esélyeket szolgáltatni, akik csak kevés ideig tudnak egyfolytában játszani. Amikor belépünk a játékba, akkor elkezd ketyegni egy időmérő, és ha elérjük a nyolc órát, akkor onnantól folyamatosan csökken majd a kapott XP mennyisége, míg végül, 15 óra játékkal töltött idő után már egyáltalán nem kapunk XP-t semmilyen elért eredményünkért.

A számlálót hetente egyszer nullázzák, így onnantól ismét nyolc órán keresztül megkapjuk a teljes tapasztalati pontot, majd ismét hét órán át egyre kevesebbet, amíg el nem érjük a nullát. A Final Fantasy XIV rendszere azt is lehetővé teszi, hogy azonnal válthassunk a kasztok között, és ezt hetente egyszer úgy tehetjük meg, hogy ismét teljes XP-t kapjunk nyolc órán keresztül. Tehát ha közeledik az első nyolc óra vége, akkor váltsunk kasztot, és ismét nyolc óra áll rendelkezésünkre, hogy teljes tapasztalati pontot kapva fejlesszük karakterünket.

A rendszer egyelőre még tesztelés alatt áll, Komoto nyilatkozata szerint még finomítanak rajta, hogy picit barátságosabb legyen, ugyanakkor azt is hozzátette, hogy a bevezetés másik fő oka az volt, hogy a legutóbbi skill/experience bugreport szerint a játékosok sokkal hamarabb elérhetik a maximális szinthatárt, mint ahogyan azt ők tervezték. Hogy ez mit jelent pontosan, arról nem szól a fáma, de az is elképzelhető, hogy a magasabb szintű tartalmakat menet közben akarják majd patch-ek formájában befejezni.

Mindazonáltal - ez saját vélemény - egy alapvetően havidíjra épülő MMORPG-ben lekorlátozni a játékidőt, személy szerint nem igazán tartom a legjobb ötletnek.

Azóta történt

Előzmények