Káoszba fulladt az Oculus Rift és a HTC Vive szállítása

A virtuális valóság előrendelőinek az előző hét volt maga a mennyország, legalábbis elméletben, ugyanis sem az Oculus Rift, sem pedig a HTC Vive startja nem sikerült zökkenőmentesen, és akkor még finoman fogalmaztunk.

Egyelőre mindkét vállalat magyarázkodásra kényszerül különböző problémák miatt. Az Oculus kapcsán például a beígért termékeket nem mindenki kapta meg a start pillanatában, ami miatt sok felhasználó joggal lett dühös. Az Oculus szerint bizonyos komponensekből váratlanul keveset kaptak, és emiatt alakulhatott ki ez a helyzet. Az érintett felhasználóknak a vállalat azt ígérte, hogy a szállítási költséget, amolyan fájdalomdíj gyanánt eltörlik, és április 12-én frissítik az előrendelésére vonatkozó adatokat, így mindenki megnézheti, hogy hol tart az eszköze.

Oculus Rift
Oculus Rift

A HTC-nek sem ment zökkenőmentesen a start, ugyanis több felhasználó is jelezte, hogy az előrendelésüket valamiért egyszer csak törölték. A HTC szerint a probléma a bankoknál keletkezett, ugyanis az egyes pénzintézetek visszamondták a kifizetést, ami miatt az érintett előrendelések törlésre kerültek. A HTC emiatt arra kéri a potenciális ügyfeleit, hogy a bankjukkal rendezzék a kialakult problémákat, addig is megpróbálják visszaállítani az előrendelési státuszokat. Ennek hála az érintett ügyfelek, ha nem is a start pillanatában, de nem sokkal később megkaphatják a HTC Vive-ot.

HTC Vive
HTC Vive

Egyelőre tehát az Oculus és a HTC is problémákkal küzd. Elképzelhető, hogy a két cég nem igazán készült fel arra a vásárlói rohamra, amelyet az előrendelés lehetőségének bejelentésével megkaptak, ami a VR-piac szempontjából jó hír, de ugyanakkor kellemetlen is, mivel ezekre előre fel kellett volna állítani bizonyos vészforgatókönyveket.

Azóta történt