Mars - egy újítani akaró sci-fi RPG

A Mars egy olyan sci-fi akció RPG, amely innovatív módon egyesíti a karakter fejlődést, valamint a könnyed és ritmikus harcokat. Egy eredeti futurisztikus világba kalauzol el ahol olyan helyzetekkel találkozhatunk mint a különbözőségek, a rasszizmus illetve a környezet.
A Spider Games fejlesztői célul tűzték ki maguk elé, hogy megújítsák az RPG játékélményt azáltal, hogy intuitívabbá, gyorsabbá és ezáltal élvezetesebbé téve a harcokat, ugyanakkor megtartva a műfaj sajátosságait is.

Az alapötlet az, hogy vegyítik két műfaj, a Beat'em all Action (tulajdonképpen verj agyon mindenkit aki szembejön) és a hagymányos RPG sajátosságait, kombinálva a karakter fejlődést, felszerelés gyűjtögetést, küldetéseket és erős sztorit egy ritmikus harcrendszerrel, QTE-vel (Quick Time Event) és főnökharcokkal megtámogatva.

A legtöbb összecsapás a játékban rövid, egyik ellenféltől a másikig haladunk, megütve azt vagy esetleg varázslatokat hajigálva egymásra. A bajnokok és különböző főnökök elleni harcok viszont hosszabbak és különböző taktiktákat kell alkalmaznunk a legyőzésükhöz.
A Mars-ban két karakter közül lehet majd választani, az ő történetük összefonódik, különböző képességeik pedig változatos játékmenetet biztosítanak. Seth egy elit katona és jól képzett harcos. Ahogy haladunk a játékban úgy sajátíthat el speciális támadásokat és tanulhat meg új fegyvereket használni.

Pandora pedig egy technomanta (technomancer) aki különböző folyadékokat használ katalizátorként pusztító mágiájához. Pandora-val játszva a játék ugyanolyan intenzív mint Seth-tel. Habár gyengébb mint a harcos, viszont cserébe gyorsabb is. Kettejük története, habár nagyjából ugyanazt az utat járja be mégis sokban különbözik, lehetővé téve hogy a Mars két változatát is felfedezhessük.

A Marson a napsütés halálos. Ezt a tulajdonságát a harcok során is képesek leszünk kihasználni. Seth és Pandora lyukakat tudnak ütni a házak tetején, ezáltal kitéve ellenfeleiket a napsugárzásnak, de akár tükröket is használhatnak a fény visszaverésére vagy egyszerűen kilökhetik ellenfeleiket az árnyékos részekről a fénybe.
Közben persze nekünk is vigyáznunk kell, hogy minket ne érjen a napfény és mindig az árnyékban maradjunk. A Nap az egész játékmenetre komolyan kihat, nem csupán a harcok során de az egész játékban.

A Mars univerzuma egyedül álló, nem olyan mint a hagyományos mitológiai és fantasy világok. Elutazhatunk egy olyan futurisztikus világba ahol a túlélés és az alkalmazkodó képesség a kulcs ahhoz, hogy képesek legyünk ellenállni egy ellenséges, reménytelen és hanyatló világnak.

A játék története, komplex politikai és vallási rendszere valamint különböző lényei és lakói egy felejthetetlen utazásra invitálnak ezen az "idegen" világon. A Spider Games által fejlesztett játék valamikor 2010-ben jelenik meg PC, PS3 és XBox 360 platformokra.