QuakeCon összefoglaló

A mobil platform előretörése mellett jelenleg három nagy zászlóshajója van az id Software-nek, ezek pedig a Doom 4, a Quake Live és persze a Rage. Ezek közül mindegyikről szó esett (a Rage-ről kevesebb), és Carmack sok olyan részletre is kitér, amelyek nem egyszerű száraz tények, hanem inkább az érdekesség kategóriába tartoznak.

>> Quake Live. Az ingyenes szolgáltatás lényege ugyebár az, hogy böngésző-alapú Quake III-at kínálnak a játékosoknak. John Carmack ezzel kapcsolatban két apróbb részletre kitért: az első, hogy a játék nevét azért kellett Quake Zero-ról Live-ra változtatni, mert a Quake Zero webcímet már felvásárolták, és a drága kivásárlás helyett egyszerűbb volt nevet változtatni. A játékban lesznek reklámok, a fejlesztők szerint azok stílusosan, látványosan lesznek megoldva, azok nélkül pedig a pályák és a weboldal is sivárabb lenne. Így nem is gondolkoznak azon, hogy fizetős, reklámok nélküli változatot is kínáljanak.

>> A Doom 4-ről is esett szó, természetesen: bár a fejlesztés még nagyon korai fázisban van (nem is mutattak belőle semmi ingame vagy akár cg anyagot), azt már most megigérte Carmack, hogy a mostani konzolgeneráció vége felé megjelenő játék háromszor olyan szép lesz, mint a Rage. "A Rage konzolokon is 60 fps-el fog futni, a Doom 4-nél a tervek szerint ez az érték csak 30 lesz, ezért is tud majd jóval látványosabban kinézni." Mikor jön? "Ha készen van". Ez elmondható a Rage-ről is, aminek a megjelenése Tim Willits szerint még messze van, 2009-2010 környékén lehet majd a játékra számítani.

>> A mobiltelefonos részleg következik: a Wolfeinstein RPG az iPhone-okon debütált, és Carmack rosszallóan nyilatkozott a nagyobb telefonos társaságokról, akik a világháború utáni, "nácikat lövöldözünk" témával nem akartak foglalkozni, mert az vásárlóik egy részét frusztrálhatja. "Mintha a múlt évtized Nintendo-ját látnám, csak ők már kinőttek ebből." Ezzel párhuzamosan bejelentésre került a Doom II Rpg, ami szintén a mobilokra érkezik majd.

Hogy mit hoz majd a jövő? Carmack erről is beszélt, a Rage és a Doom4 alatt a tech5 motor duruzsol majd, a hatos generációban pedig megpróbálkoznak valami egészen újszerű technológiával. A fejlesztő szerint még nem várható akkora változás a grafikus kártyák és a driverek felépítésében, hogy megszabaduljanak a poligonokból felépített karakterektől, ennek ellenére szeretnének újítani a környezet felépítésével kapcsolatban. Carmack szerint rengeteg időbe és pénzbe kerülne teljesen lecserélni a mostani rendszert - ezért nem is számít ennek hirtelen bekövetkezésére.

Azóta történt