Skyrim: Kétszer olyan gyors lehetne, ha megfelelően lenne optimalizálva

Akik figyelemmel követik a The Elder Scrolls V: Skyrim című játékokhoz készülő modifikációkat, azok biztosan ismerik a TESV Acceleration Layer című modot, aminek segítségével akár 30-40% FPS növekedést is elérhetünk.

A mod készítője a Bethesda fórumon ismertette ennek működési elvét, valamint azt követően nekiszegezte a Bethesdának a kérdést, miszerint ők miért nem tudták ezt az eljárást beépíteni a játékukba, hiszen ezzel akár 100% vagy nagyobb teljesítménynövekedés is elérhető lenne, ha megfelelően lenne optimalizálva.

Elmondása szerint az általa készített TESV Acceleration Layer nevű programocska a komplett kódnak jóval kevesebb, mint 1%-át módosítja, és már ezzel is 30-40% sebességnövekedés tapasztalható. Valamint megemlítik, hogy szomorú az is, hogy így 2012-ben egy program nem képes megfelelően kihasználni két utasításszálat sem (Aki kíváncsi a teljes magyarázatra, az a fenti linken elérheti).

Végezetül csak annyit mondott, hogy amennyiben ő lenne a Bethesda helyében, akkor egy tízmillió példányban elkelt játék esetében legalább annyi fáradtságot venne, hogy minimális erőforrás rááldozásával - mert tényleg csak pár sornyi kód átírásáról lenne szó - biztosítaná a játékosok számára, hogy ugyanazon a hardveren LEGALÁBB 30-40% sebességnövekedést tapasztalhassanak.

Aki szeretné kipróbálni a TESV Acceleration Layer modot, az itt megtalálja.

Azóta történt

Előzmények