Tim Willits: Mindig is a PC volt, és az is lesz a játékipar mozgatórugója

Nemrég írtunk róla, hogy a Kinect tervezője, Kudo Tsunoda egy interjújában arról beszélt, hogy meg vannak számlálva a PC-s FPS játékok napjai, mert a Halo: Reach kimagasló erényei miatt többé nem akarnak majd a játékosok PC-n FPS játékokat játszani.

Erre a kijelentésre reagált nemrég az id Software kreatív igazgatója, Tim Willits, aki elmondta, hogy nemcsak hogy nincs veszélyben a PC, ha FPS játékokról van szó, hanem éppenséggel mindig is a személyi számítógépek voltak, és azok is lesznek a játékipar mozgatórugói, és az egér + billentyűzet párosítás még mindig a lehető legideálisabb megoldás az FPS műfajú játékok irányításához.

"A PC még most is egy kiváló platform, és nem csak az FPS-ek, de minden egyéb játékstílus számára egyaránt," - mondta Tim Willits az Eurogamer-nek. "Az én meglátásom az, hogy mindig is a PC volt, és ezután is az lesz a játékipar igazi mozgatórugója, egy olyan stabil platform, amire mindig számíthatunk. A konzolokkal ellentétben a PC nem tűnik el a süllyesztőben, csak azért, mert egyik fejlesztő cég úgy dönt, hogy nem nyereséges, és új verziót kell belőle kiadni. A PC egy olyan állandóan fejlődésben lévő platform, ami stabilan létezik és létezni fog ezután is."

Tim azzal zárta mondandóját, hogy elmondta, szerinte az FPS műfajnak még mindig nagyszerű alapot biztosít a PC, a bemeneti eszközei nagyon érzékenyek, a billentyűzet gombjaihoz sokkal több lehetőséget és opciót rendelhetünk, mint a konzolok irányítógombjaihoz, ezen felül a PC közösségi opciójának segítségével bármikor sokkal könnyebben elérhetjük róla barátainkat, ha együtt szeretnénk velük játszani.

"Plusz, akármelyik profi FPS játékos megmondja neked, hogy célzáshoz még mindig az egér a legjobb eszköz." - tette hozzá.

Az id Software következő játékát, a Rage-et - ami PC-re, XBOX360-ra és PS3-ra fog megjelenni 2011. szeptemberében - Tim Willits a jövő héten megrendezésre kerülő Eurogamer Expo-n fogja demonstrálni (A képek is abból vannak).

Azóta történt

Előzmények