- Akciófigyelő: Humble Games Bundle - Nightdive FPS Remasters
- Call of Duty: Modern Warfare III - Új szezon, újabb ingyenes hétvége jön
- Hunt: Showdown - Jön az engine csere, befutnak az újgenerációs verziók
- Steamre tart a Crime Boss: Rockay City
- The Witcher - Befutott a TV sorozat folytatásának első rövid kedvcsinálója
-
GAMEPOD.hu
A legtöbb kérdésre (igen, talán arra is amit éppen feltenni készülsz) már jó eséllyel megtalálható a válasz valahol a topikban. Mielőtt írnál, lapozz vagy tekerj kicsit visszább, és/vagy használd bátran a keresőt a kérdésed kulcsszavaival!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Televan74
nagyúr
-
stratova
veterán
Elvileg a tesszellátoron is reszeltek 1.2-nél, amire rá is fért. Úgy rémlik ebben már-már menetrendszerűen erősebb Nv "normal" felett.
Ebben R9 285 kb. egy szinten lehet GTX 760 Ti-vel.
[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
Szerintem jó a kifejezés. Pl. a preempció támogatása határozott fejlődés az architektúra szempontjából. Persze, lehet "funkciónak" is csúfolni.
Az A-sync támogatásnál inkább úgy mondanám, újabb verziójú DP kell, amit a GCN1.1-es kártyákba raktak bele. A delta-color cucctól azért én nem estem hanyatt, nyers erőben bőven kompenzálja az 512bites memóriabusz. Persze, nyilván jobb lenne, ha benne lenne, de inkább olcsóbb kártyákban látom ennek fontos szerepét, pl. a Tongában. Más kérdés, hogy sanszosan jobb fogyasztás/teljesítmény lenne elérhető egy Hawaii-kategóriájú csippel is, ha kicsit kisebb memóribusza lenne kevesebb csippel és delta-colorral, de az egy másik történet...
(#9190) stratova: Kérdés, van-e bármi értelme. Valahogy nem igazán lett egy széleskörűen alkalmazott dolog ez a tesszeláció a megvalósítás buktatói miatt.
[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
A preempció nem elsősorban a játékok, inkább a VR miatt fontos, bár nem tartom elképzelhetetlennek, hogy más jellegű dolgokra is hasznos lehessen, pl. számolhat extra procedurális fűszálakat a GPU egy jelenetbe, amíg nem érkezik fontosabb feladat.
A perf / watt az nem fejlettségi, hanem hatékonysági mutató szvsz. Igazad lesz, a Tahiti is DP1.2-es. De ettől függetlenül nem gondolom, hogy ez egy túl nagy update lenne, hogy működjön.Írtam, hogy fogyasztás terén jobb lehetne, de azért közelsem lenne olyan drámai előrelépés, mint amilyennek a HBM ígérkezik.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Vegyük a Tahitit. Az első hardver volt, ami támogatta a bindless modellt, az erőforrások korlát nélküli kezelését, a stateless compute képességet, az aszinkron DMA lehetőséget, a PRT-t.
A bindless modellt az NV-nél a GK204 vezette be, míg az aszinkron DMA lehetőséget a GM204.
A PRT főbb képességeit a GK204 részlegesen, míg a GM204 teljesen támogatja.
Az erőforrás-kezelés szempontjából nő limit: SRV: Fermi->Kepler-Maxwell esetében 128->1024768, UAV: Fermi/Kepler/Maxwell1->Maxwell2 esetében 8->64 ... nyilván nem korlát nélküli, de látszik az irány.
Később lesz a konkurensek oldalán is stateless compute, és a többi dolog, amit a GCN bevezetett. Ennek az architektúrának a képességei után mennek a konkurensek és másolják le azokat, részben vagy teljesen.Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
HSM
félisten
Mire gondolsz fogyasztáscsökkentő megoldásként, ami nem ment a tudás rovására a Keplerben, Maxwellben?
Én abból indultam ki, hogy olyasmiket tudok (hasznos dolgokat is), amit a GCN tud, és a Maxwell sem, nemhogy az elődei, de olyat nem, amit a Maxwell tudna, de a GCN nem. Persze, rá lehet fogni, hogy úgysincs kihasználva, meg hasonlókat, de azt azért nem árt látni, hogyha be sem épülnek dolgok, akkor nem fog az ipar sem fejlődni.
Nyilván az AMD is kidobhatná a belső buszait, +kidobhatna pár funkciót a GCN-ből, és csinálhatna egy hasonló fogyasztású cuccot, mint a Maxwell, de szerintem ennek pont semmi értelme nem lenne. Az Nv ultramobil irányba indult el, érdekes, hirtelen az asztali GPU-ikba is mennyire fontos lett az energiatakarékosság (insert troll face here), az AMD pedig abba az irányba, hogy hogyan lehetne tovább okosítani, illetve hatékonyabbá tenni a már meglévő architektúráját.Nekem 100X szimpatikusabb az AMD üzleti modellje, stratégiája, persze, el tudom fogadni, ha mások nem így gondolják.
[ Szerkesztve ]
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Nézd meg hova jutottak. Biztos emlékszel még az R600-as időkre, és utána. Az EA, a Square Enix, a Capcom, a SEGA, mind az NVIDIA partnerei voltak. Ma egyik említett cégnek sincs szerződése az NVIDIA-val, és mindegyik cég az AMD-vel fejleszt. És ebből ma mi látszik? Az AMD Gaming Evolveden belül érkezett játékok jól optimalizáltak. Ezzel szemben az NV-nek maradt az Ubisoft és a Warner, mert belőlük az AMD sem kér. Kapott a piac Watch Dogs-ot, AC: Unity-t, most Dying Lightot, amelyek abszolút nem erősítik meg arról a usert, hogy PC-s játékosnak lenni jó.
Az AMD a stratégiájával az összes olyan kiadót maga mellé állította, akik képesek optimalizált PC-s portokat lerakni az asztalra, míg meghagyták az NV-nek a csőcseléket. Mi ez ha nem eredmény?Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Ez tévedés. A kettő nagyon összefügg. A fejlesztők mindig kiválasztanak egy domináns architektúrát, amelyre megéri kutatni. Ez most a GCN, részben a konzolok miatt, részben pedig azért, mert dokumentált és van disassembler is hozzá, és persze nem lehet amellett elmenni szó nélkül, hogy azt a stratégiai szerepet, amit az NV betöltött a G80 időkben, most az AMD tölti be, részben azért, mert az NV elzárkózott.
A kutatások szempontjából ott a StarSwarm, ami először mutatta meg, hogy milyen a magas többletterhelés nélküli jövőkép. Idén lesz egy új példaprogram, ami a GPU-limit megszüntetésére helyezi a hangsúlyt, és ott lesz a VR. Utóbbiról maga az Oculus programozója mondta, hogy az AMD megoldása az etalon. Ezek a váltások három alapra épülnek: tudás, nyíltság és igények kiszolgálása.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Az, hogy a GCN-en mindenkinél egy évvel korábban futtatták a Nitroust úgy, hogy nem halt meg RTS módban egy műszaki előny. Ma már a szoftver kéz a kézben jár a hardverrel. Számtalan műszaki előny van még, amely idén fókuszt kap. Például az aszinkron compute/DMA, amik az egyik legfontosabb újítások lesznek, hiszen végre nem kell GPU-limitet kiáltanunk akkor, ha a hardver számítási kapacitásának csak a 20-40%-a van kihasználva, mint ahogy az manapság nagyon jellemző.
A VR nem olyan távoli jövő már. Számtalan szoftveres és hardveres probléma van, amit meg kell oldani, de a GDC-n fel lesz vázolva, ezek jó részére egy-egy GCN-en működő megoldás. Persze a szabványos megoldásokra még várni kell, de az Oculus ezekre már építhet, amikor kiadja az első VR eszközét.Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Miért csak az FPS-ben lehetnek konkrétumok? Ott a folyamatosság, a minimum sebesség, vagy a képminőség. Minimum sebességben láthatod az előnyt: [link], [link] A folyamatosságot ebből ki lehet találni. Aztán ott a Civilization BE. Mantle alatt van SFR több GPU és jobb az élsimítás minősége a fedettségminták miatt. A Sniper Elite 3-ban is jobb minőségűek maradnak a textúrák a stream algoritmus miatt a DX11 módhoz képest.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
HSM
félisten
A tranzisztorszintű (+HDL) optimalizálás az AMD-nél is megvan folyamatosan. PL. HDL-ben tudtommal manapság a Tonga a legerősebb GPU, ott tudták a legnagyobb tranzisztorsűrűséget elérni. Ez kapásból fogyasztásra is hat, rövidebb "vezetékek"-->kisebb fogyasztás.
A priorizált adatutak helyett én úgy egyben kezelném, hogy áttervezték az egész memória-szervezését, elérését a GPU-nak. Ennek a fogyasztásra nagyon jó hatása van, kérdés, nem-e fog más területeken kevésbé előnyösen hatni. Ennyire sajnos nem látok bele a GPU-k lelkébe, de az eléggé nyilvánvalónak látszik, hogy így azért kevésbé rugalmas rendszerről beszélünk.Ezt jól látod, én úgy gondolom, hogy a fogyasztás drasztikus csökkentése azonos technológia mellett csak a funkcionalitás megnyirbálásával lehetséges, lásd pl CISC vs RISC architektúrák. Ugyanez volt fordítva a Fermi Cypress esetében, ott a Fermi volt egy nagyobb tudású, bonyolult csip hatalmas fogyasztással, a Cypress pedig egy kisebb, hatékonyabb, de kevésbé robosztus megoldás. Ott konkrétan 3 év alatt sem volt ebből szerencsére semmi gondom, de nem véletlen lépett tovább az AMD egy másmilyen szervezésre. A sors furcsa fintora, hogy most az Nv kezdte el kidobni a fogyasztókat a csipjéből.
"az AMD az újdonságaival az adott generációban szanaszét rúgja a konkurencia seggét. ezt hiányolom 2010 óta."
Itt az a bibi, hogy az AMD nem elég ehhez. Szoftverek is kellenek, ahhoz pedig szoftverfejlesztők. Márpedig a szoftverfejlesztő sem hülye, neki akkor buli az egész, ha Nv-re is el tudja adni a szoftverét. Márpedig ha az AMD-n seggszétrugósan megy, Nv-n pedig döcög, ott a PC-s gamer társadalom legalább fele igencsak zabos lenne, ami nem igazán tenne jót az eladásoknak. Ez némileg meg is magyarázza, miért nem látunk seggszétrúgást, olyan helyeken sem, ahol egyébként láthatnánk, gondolok pl. a Mantle-re. Ettől függetlenül meg kell jegyezzem, a sokak által ledegradált Mantle pl. BF4-ben olyan játékélményt adott, amit réges rég nem tapasztaltam egyetlen DX-es FPS-ben sem. -
namaste
tag
Ha az SMM-eknek van kitüntetett ROP/L2/MC egysége, az megbontja az egész rendszer szimmetriáját, főleg az SMM-ek letiltása esetén.
A működés során egy SMM egyforma eséllyel olvashat adatot mindegyik ROP/L2/MC egység felől, ilyen szempontból szimmetrikus.
Meggyőző lenne egy tesztprogram, ami bizonyítaná a priorizált adatutakat.Az NV hétfői válasza hihetően magyarázza a működését, a szombati az valóban mismásolós volt.
-
veterán
Szerintem a 4096 GCN 1.2-es mag és 96 ROP reálisabb (bár nem tudom, hogy felépítésből adódóan kizárja-e a 96-ot valami, és hogy 64 után mindenképp 128-nak kell-e jönnie. 4 giga HBM memória és 256 TMU mellett (bár ezt sem tudom hogy tud-e/akar-e ekkorát ugrani)
Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
-
Malibutomi
nagyúr
Én arra tippelek hogy ha nem is mindet, de lesz amit megkap lehetöségekhez mérten, bolondok lennének ha nem kapna meg amit lehet. Az új elnevezés számomra komolyabb változásokat sejtet, de ez lehet csak én vagyok.
(#9303) tailor74
A kompakt szerintem csak a 390/x-en lesz azon sem minden. Az én tippem az hogy ha csak beérni tudják a 980-at akkor árban is a 970-980 között lesz a 380/X, a 390/X pedig felette, valahol ott ahol a 290x is indult.[ Szerkesztve ]
-
-
daveoff
veterán
Végül is elképzelhető, legalább lenyomják az 980 árát, mondjuk már amúgy is érik ott is az árcsökkentés, csak várják a megfelelő löketet. Ha a 390X 180K körül fog itthon nyitni, és nem megint valami kazán lesz, gyenge hűtéssel, akkor jó vételnek ígérkezik, már amennyire lehet jó vételnek nevezni 180-ért egy VGA-t....
LG 27GL83A 27'' UltraGear™ QHD IPS 1ms Gaming Monitor with G-Sync®
-
HSM
félisten
Szerintem meg egy több okból is mesterségesen lefojtott asztali kártya tulajdonságai nem mérvadóak.
Azért én az ütemezésre a legkevésbé sem mondanám, hogy statikus. Nyilván az AMD se hülye dedikálni hardvert egyszeri műveletekre.
Mellesleg az AMD elég jó úton halad az innovációi piacra kényszerítésével. Elég, ha a DX12-t nézed, Mantle nélkül megnézném, hogy állna.
(#9283) proci985: Az FCAT arra készült, hogy a képkockák megjelenítésének egyenletességét mérje, tehát valós frametime-okat, ezt elemzi a szoftver a "színcsíkokkal". Ugyanakkor azt nem méri, mennyi idő telt el az input és a hatására megjelenő output között.
Az elméleti megközelítésed alapján az FCAT egy pontos mérés, de nem azt méri, amit "kell".
Amit a BlurBusterék mértek, és ahogy az egy véleményem szerint jóval kevésbé pontos mérés, de tökéletesen azt méri, amit kell, a valós input lagot a gombnyomástól a kijelzőig.Azért amúgy ha megnézed, elég feltűnő különbség volt itt, BF4-ben 70ms körül volt, mire megjelent valami a képen az inputodból, míg CS:GO alatt 25ms, ha nem számolom bele a G-sync 144hz-es "bugja" miatti 40ms-eket. Szerintem ezen a téren javít a Mantle is nagyon sokat, lejjebb viszi a valós input lagot. Az Anand-os cikk meg is magyarázza, sokan miért nem tapasztalták, hiszen csak gyors egér és gyors monitor mellett lehet igazán érezni ebből bármit is.
[ Szerkesztve ]
-
daveoff
veterán
Érdekes amit mondasz, mert pl. a 290X a megjelenés utáni első héten olcsóbb volt, mint a későbbiekben. Lehet akkor is az árfolyam ingadozás miatt lehetett, ezt nem tudom, de így volt. Az első néhány darabot 150-155k-ért meg lehetett venni, utána nem igen volt 160 alatt egy darabig, ha jól emlékszek. Tehát ez az első hét felár nem feltétlenül törvényszerű, de szerintem is 200k felett lesz.
[ Szerkesztve ]
LG 27GL83A 27'' UltraGear™ QHD IPS 1ms Gaming Monitor with G-Sync®
-
CsonkaImo
addikt
Értem. Én most egyébként is kihagyom a rajtot. R9 290X-et a második hullámban vettem meg (az első készlet 1 nap alatt elvitték, ha jól emlékszem), amikor megjelentek a custom hűtős példányok. Akkor volt 175K a Tri-X. Nem mondom, hogy megbántam de a régi 7970-emmel még vígan ellennék, így a 290X nagy bukó volt számomra. Mennyit is ér most? 90 ezret?
-
HSM
félisten
Ha azt írja, ma vagy holnap kellene érkezzen, akkor eléggé sanszos, hogy megvásárolható lesz márciusban.
Videókártya van hozzá, a Hawaii/Tonga/Bonaire kapható már egy ideje.
(#9564) Televan: Addig bőven lesz olyanod... Márciusra voltak ígérve, úgy látszik már jönnek is az első fecskék.
-
HSM
félisten
Mondjuk IPS terén én annyira nem élném bele magam a 144hz-be. Nem vagyok biztos benne, hogy bírnák a jelenlegi panelek. Mondjuk 80hz-et már a jelenlegiek közül is jópár tud, szóval 100hz magassága sanszos mindenképpen. Mondjuk az is már bőven jó szvsz. Akinek az nem elég, annak az IPS lassabb panelje amúgyis bukó lenne.
Remélhetőleg jön majd a 300-as széria is hamarosan... Nagyon várom már a GDC-t, hátha. Egy Pitcairn frissítés is nagyon kéne a portfólióba a Tonga alá.
[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
Pár megjegyzés...
"az időtállóbbságot az utóbbi 10 évben egy AMD kártyának sem sikerült bizonyítania (az utolsó ilyen talán a 9800XT volt)"
Közelmúltból jó példa lenne a HD5850. Olyanom volt, 3 éven keresztül mindent vitt maxon, vagy közel maxon, kedvező fogyasztással. (Egy-két játékban kellett kisméretű butítás, nem szerette az extrém tesszelálást és az 1GB videóramra kellett figyelni néhány címnél.) Maximálisan hozta, amit elvárhattam azért az árért időtállóság tekintetében."a Te 7970-ed ellenfele, a GTX680 is pont ugyanannyira jó / nem jó most, mint a 7970"
A GTX680 megfizethető árú változatai egytől egyig 2GB-osak voltak, horror feláron volt a 4GB, még 770-ből is, konkrétan a 780-as olcsóbb volt nála. Namost, a 2GB már egy éve is bukó volt a 7970-el szemben. Másfelől DX12 esetén szvsz sokkal több félnivalója van a GTX680/770-nek, mint egy 7970-nek. Előbbinek a szűkös belső adatutak mellett a 256bites busz szűkösségével is meg kell küzdenie, ami első blikkre sokkal komolyabb gátnak tűnik, mint a 7970 esetén a 2 compute +1 grafikai ütemezőlista.Ami a "G-sync megy neki"-t illeti, nem neki megy, hanem a +200 dolláros kütyünek, amit megvásároltatnak veled a monitor árába építve. Másfelől, ha van egy 144hz-es monitor az asztalon, akár G-sync, akár A-sync, akár bármilyen, azt a 7970 is meg tudja 144hz-en hajtani, és máris alig veszed észre a sima V-syncet is, mivel 17ms helyett már csak 7ms a maximális várakozási idő.
-
HSM
félisten
Hű, pedig egy GTX680 erejéhez már nagyon kéne 3GB. Jópár játékhoz 2GB nem elég, amikor maga a GPU míg vígan ficánkolna.
A kereskedelmi kérdést nem hagyhatjuk figyelmen kívül, ugyanis a 4GB-os verzió nagyfokú túlárazottsága révén nem volt valódi alternatíva.
Az A-sync monitorok ára szvsz addig lehet csak magas, míg nagyon kevés modell tudja. Ha beindul az árverseny, máris nem ez lesz a helyzet. A G-synces monitorok ára viszont nem igazán fog tudni csökkenni, mivel maga a G-sync modul a komoly FPGA-val később sem lesz sokkal olcsóbb 200 dollárnál, ami elhagyhatatlan extra hardverköltség. Ha pedig eddig nem csináltak rá ASIC-ot, már sanszosan nem is fognak.
[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
-
veterán
A star citizen konkrétan megeszik annyit amennyid van. De a Farcry 4 is hajlamos rá, akárcsak a Shadow of Mordor vagy a bf4. Ha 2 gigád van, akkor csak annyit tölt be, ha van 3, akkor annyit, ha több, még többet.
A g-sync pedig nem a freesync-től marad 200 dolcsi vagy esik, hanem simán csak az nvidia szokásos árazásától. Egy ideig túráztatják a balekokat a 200 dolcsival, aztán majd engednek. Feltűnhetett az elmúlt években hogy ez a módszerük. Persze ez nekik marha gazdaságos, valakikből ki is kell termelni a szép kis profitot...
[ Szerkesztve ]
Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
-
HSM
félisten
Ami pedig a VGA sales-t illeti, van egy adu ászuk. Akire rásóznak egy ilyen G-sync csodát, már AMD-t nem vehet, ha ki akarja a G-syncet használni, tehát sanszosan bebetonozták magukat a usernél, míg megvan a monitora.
A VGA sales vesztésre pedig az ászuk, hogy az új GPU-ik, pl. a 970/980 csendben tudja az eDP1.4-et, amivel a Freesync támogatás elviekben megoldható.... -
HSM
félisten
Ó, tudom én. De egy ennyire komoly megrendelésnél sem tűnik reálisnak az 50 dolláros ár PCB-vel, memóriával, és azzal az óriás FPGA csippel.
Ami a feltételezésed illeti, szvsz az A-sync fejlettebb, érettebb megoldásnak tűnik a G-syncnél. Nincs okunk azt feltételezni, hogy ne működjön majd legalább olyan jól.
A BF4-re amúgy igaz, hogy 2GB-nál nemcsak a mérő szalad feljebb, hanem jelentősen rosszabbul is fut 2GB-os kártyán. De anno volt ez téma valamelyik topikban, ott volt még pár játék, ahol hasonlókat lehetett tapasztalni. Főleg GTX680-ról 780-ra, vagy 7970-re váltó userektől. Persze, a GTX680 topikban mindenki szentül meg van győződve róla (meg úgy általában minden 2GB-os kártya tulaj), hogy bőven elég az a mennyiség... Ami jó sok játék esetén nyilván igaz, viszont másoknál csak azért gondolják ezt, mert nem látták még több VRAM-os kártyán.
-
veterán
Mi a franc köze van a játékélménynek a textúrafelbontáshoz? Régi játékok 100 mega vramot nem ettek, mégis jó volt a játékélmény, de ez most teljesen lényegtelen. 3 giga vrammal a játéknak lehetősége van szebben kinézni, magasabb felbontású, élesebb textúrából jelenhet meg több, több effekt, nagyobb látótáv. Egyszerűen jobban tud kinézni. A játék ettől függetlenül olyan élményt nyújt, amilyet. De ezzel az erővel legyen csak 1 giga a csúcskarikon, mert ha jó a játék akkor elég az is -.-
megjegyzem nem a g-sync vásárlókat balekoztam le, hanem azokat, akik a Titan-ért is képesek voltak egész addig pakolgatni az 1000-1100 dolcsikat, amíg az nv alájuk nem vágott egy jó 40-50%-al olcsóbb 780 Ti-vel, mert kijött a 290X. A titan-t pedig mindenhol az oldalán ugyanolyan játékkártyának állították be mint a 780-at, szóval a súlyos felár ez alapján nézendő. Az nvidia-nak szokása szép magasan tartani az árait amíg csak lehet, ami ugyan üzletileg érthető, csak épp felfordul tőle a gyomrom.
Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
-
HSM
félisten
Ha júniusban egy teljesen új GPU-családdal akarnak startolni, akkor a kb. esélytelen, hogy új architektúrát is tervezzenek/ráncfelvarrjanak addig. Még a Tonga is igencsak friss. Driver ügyileg is szívás lenne. Szerintem most javában már a csipeket/kártyákat polírozzák. Saját magukat rugnák seggbe de keményen. Pláne, hogy a Tongát jelenleg tudásszinten se nagyon lenne értelme továbbfejleszteni, kb. mindent tud, amire manapság szükség lehet, sőt, még annál is többet. (Pl. azért a preempció nem kis opció egy GPU-nál. )
-
HSM
félisten
-
HSM
félisten
De mégis mit kéne módosítani a HBM-hez? A korábbi GCN generáción belül is voltak erősen eltérő memóriakonfigurációk (pl. GCN1-ből 128bites GDDR3-as 7750-től a 378bites GDDR5 7970-ig), és most sem látom, mit és miért kéne módosítani az architektúrán a HBM miatt. Ott lesz a csip alatt az erősebb memória alrendszer, ha kell használja, ha nem nem. Én így látom a helyzetet.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
- marad, de több belső felosztás kell
- ahogy eddig, csak a kontrollerek szélesebb memóriabuszt kínálnak
- megfelelőA legnagyobb gond nem a lapkán belül van a HBM mellett. Minden lehet úgy tervezni, ahogy a GDDR5-höz vagy DDR3-hoz, csak több kivezetés kell. A probléma az interposer, de még mekkora.
Egyébként a Fiji és a Tonga tape-outja azonos időben volt. Csak amíg a Tonga mehet ki a hagyományos tokozással, addig a Fiji esetében szopni kell az interposerrel és a HBM-mel.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
veterán
Nem lehet valami köztes, pl 96? Mármint van valami technikai akadálya?
Amúgy egész pontosan milyen hatása van a ROP-oknak? Mármint értem hogy render output unit rövidítése, de ez most a pixel fillrate-ért felelős, hogy könnyebben ki lehessen nagyobb felbontást tolni? vagy másért?Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
-
HSM
félisten
(#9863) Abu85: Ezekkel a libary-kkal pedig elvileg jelenleg az AMD áll a legjobban.
(#9864) gbors: Emlékeim szerint nem "nehézség" volt a Tahitinál, csak egy extra crossbar, ami (relatív sok) "elpazarolt" tranzisztorba került. Természetesen világos, hogy korántsem ideális megoldás.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
Én innen vettem, de itt is mondják a raster operations pipeline-t.
Akkor ha mondjuk 128 ROP-pal jön, az csak nagyon nagy felbontás mellett hoz előnyt mondjuk a 64-hez képest? vagy eleve, nagy hatással van a sebességre? (értem ezalatt hogy egyáltalán szokott ez szűk keresztmetszet lenni nem ultra magas felbontásnál?
[ Szerkesztve ]
Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
-
HSM
félisten
Nekem úgy rémlik, hogy azért raktak bele "csak" 32ROP-ot, mint a Pitcairn-ba is, hogy Tahitin a másfélszer szélesebb memóriabusz miatt lesz annyival magasabb a ROP-ok kihasználtsága, hogy nem lesz szükség többre. Aztán ez szvsz nem igazán jött be, gondolom, a modern motorok sávszélesség-kímélőre tervezése okán is. Aztán ha nem erre gondoltál, akkor passzolok.
-
HSM
félisten
Igen, ez lehetett az. Vicces is volt azért, mikor a 7870 Ghz elhúzott néhány játékban az amúgy jóval erősebb 7950-ek elől a magasabb GPU-órajele okán.
(#9874) demmer123: Ez az a kérdés, amire esélytelen válaszolni hiteles jósgömb nélkül. De nem tűnik elképzelhetetlennek, hogy annyiért már kapj egyet.
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
MIELŐTT LINKELNÉL VAGY KÉRDEZNÉL, MINDIG OLVASS KICSIT VISSZA!!
A topik témája:
Az AMD éppen érkező, vagy jövőbeni új grafikus processzorainak kivesézése, lehetőleg minél inkább szakmai keretek között maradva. Architektúra, esélylatolgatás, érdekességek, spekulációk, stb.
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen