Új hozzászólás Aktív témák
-
-
buci
tag
A STEP jó neki. Én abban csináltam.
IGS-is megjelenít 3D-ben, de azzal az analízist nem csínálja.
De most már azzal is el kellene kezdeni foglalkozni, hogy az ilyen
importált modellekkel mit kezdjen az ember, hogy parametrikusak legyenek.
Állítólag a Proe-ben lehet copyzni az UDF-fel.
Ezt nem próbáltad még? -
buci
tag
-
buci
tag
válasz zsigiface #476 üzenetére
Mondjuk így:
Bővebben: link
Először jelöld ki a RIGHT síkot>indítsd el a DATUM PLANE TOOL-t>
nyomd le a CTRL-t és jelöld ki az A7 tengelyt.
Így már tetszőleges szöget adhatsz meg.
(Az A7 tengelyt a fent leírtakhoz hasonlóan a TOP és a right
síkokból tudod elkészíteni.) -
buci
tag
Inkább testmodelleket szedegetünk:
Bővebben: link
Bővebben: link -
buci
tag
Akinek még kétségei lennének a Proe tudást illetően, íme egy részlet a súgóból, a lekerekítési átmenetek fajtáíról:
Bővebben: link
Félelmetes!!! -
buci
tag
válasz SPDeluxe1.0 #495 üzenetére
Simán jó.
Nekem egy Athlon XP-n (2000Mhz),1 giga rammal, egy Geforce 3-mal teljesen jó.
Igaz 50 alkatrésznél többel nem dolgoztam összeállításban.
Amit észrevettem, hogy 1 giga ramnál az F000-ás verzió is stabilan fut nálam. -
buci
tag
válasz SPDeluxe1.0 #497 üzenetére
Mostanában készülök egy 6600-os beszerzésére.
Biztos szebb képe van, mint egy GF 3-nak, de sztem inkább a teljesítménye
a fontosabb. Én proe miatt nem cserélnék vkarit.
Ha meglesz a kártya, majd kritizálom ám keményen. -
buci
tag
Valaki foglalkozott már a Proe Style részével?
Döbbenet az biztos!
Nézegettem a súgót, komplett tutorialok vannak lépésről-lépésre.
Csak az a gáz, hogy már az első feladatnál elakadtam.
Ha lenne érdeklődés, akkor sztem érdemes lenne kitárgyalni minden egyes
feladatot. -
buci
tag
Felrakok egy képet, amit ma szedtem le egy külföldi fórumról.
Az úriember, aki csinálta, karoszéri elemek készítéséhez használja a módszert:
Bővebben: link
És a magyarázat:
Here is the example I promised. The Green transparent geometry are Surfaces used to project a curve. This is needed to create a curve with more than just a 2D profile unless you use tweak but you will ahve to learn that later but is not necessary to use to make a car. The blue lines are either curves made through two points or curves creat3ed or projected. You will see which are drawn and which are projected because I left the projected lines visible. The center curve is a through curve through two points and made normal to two planes. If the four boundaries are connected then you will be able to create a bondary blend through the four curves. Tangency is the most important thing is making a car. After you make your surface, morror it to a center plane as represented with the red surface. You have to be able to think ahead on what and where your surfaces will point to. Practice makes perfect. I taught myself and you can teach yourself too.
Remélem hasznát veszitek.
Nekem nagyon bejön, főleg, hogy a boundary blendet már használtam, de eszembe nem jutott volna, hogy ezt lehet vele művelni. -
buci
tag
Találtam egy korrekt tutorial gyűjteményt és olyan rendes vagyok, hogy megosztom veletek.
[link] -
buci
tag
Nemtán valaki aki style-lal foglalkozik?
Mert ha az első tutorial a súgóban ok, akkor kérdeznék:
Van az félbe vágott hengerpalást, aminek a sarka ki van hajtva.
A kihajtésig eljutottam, de azt írja, hogy a végén összeolvaszható a két quilt.
Exiting the Style feature allows you to merge the two surfaces into one quilt.
Na ezt nem találom.
A kérdésedre sajnos nem tudom a választ. De így kicsit elméleti szinten az nem müxik, hogy befejezve a style-t simán tükrözöd, majd merge? -
buci
tag
Jó kis modell. Én nem látok rajta törést a tükrözés miatt.Gondolom boundary blend-el készültek a fő felületek.Némi magyarázatot- csak úgy nagy vonalakban - fűzz már hozzá légyszíves.Most már csak az érdekelne, hogy ha pl. külön elemekből szeretnék egy autót
megépíteni, akkor először meg kell-e csinálni egyben?
De gondolom igen, mert csak úgy lesznek jók az átmenetek.
Hát jó lenne már darabokra szedni egy komplett kasznit, ami így készült.
Ehhez kevés lesz a súgós tutorial anyag. -
buci
tag
válasz ballington #544 üzenetére
Konkrétan mi érdekel?
-
buci
tag
válasz ballington #548 üzenetére
Igen, értek hozzé valamilyen szinten.Bár egyre kissebb lesz az invi a a nagy proe mellett.
És így, hogy nem nagyon használom, eléggé kiesnek dolgok.
Amit említettél azt konkrétan nem használtam, de a súgó ezt írja:
Hogyan vetítethető egy összeállításban használt geometria?
Egy összeállításban egy összeállítás-darab által kivágott részegység élei vetíthetők a vázlatsíkra, ha az alkatrész metszené a vázlatsíkot. A vetített vágóélek nem asszociatívak a vázlatban. A geometria vetítéskor a geometria egy ''pillanatfelvétele'', és nem frissül, ha a szülő geometria megváltozik.
Egy összeállításban létrehozhat alkatrészt a lap vagy sík, mint vázlatsík meghatározásával. Ezután vetíthet éleket, hurkokat vagy lapot a vázlatba. A vetített geometriából létrehozott sajátosságok addig asszociatívak a szülő vázlattal, míg a csatolást meg nem töri.
Na ez nekem nem teljesen világos, de lehet neked többet mond.
De visszagondolva nekem a vetítéssel soha nem volt gondom.
A geometria vetítésével mindent meg tudtam oldani.
De ha löksz egy képet amin látszik a gond, akkor talán többet
tudok mondani. -
buci
tag
válasz ballington #552 üzenetére
Így már nekem is ok, csak az nem világos, hogy miért kell asszociatívnak lennie.
Mert ha megvan a vetítés, akkor már létre tudok hozni vázlatot alkatrészben vagy
összeállításban is, amelyekből elkészítem a következő alkatrészt.
A vetített geometriát meg eltávolítom ha kész a vázlat.
De a konkrét képen majd biztos megvilágosodik elmém sötétebbik része is.
Amúgy technológusként dolgozom. A 3D jó kiegészítője a munkámnak, de nem feltétele.
Vagy 2 éve kezdtem az invit és jó 3/4 éve nyergeltem át a Proe-re.
Végülis amit csinálgatok, ahhoz bőven elég az Inventor,csak a felületmodellezés
része nagyon gizda ill. a lemezalkatrész része is hagy kivánnivalót maga után, ezért
próbálkoztam be a Proe-val.
Nem bántam meg, hogy így döntöttem. Eszméletlenül profi program!
A használatról:
Van egy bizonyos lemezalkatrészünk:[link]
Az a baj vele, hogy a két benyomás után kerül rá, a 2 kör alakú lyukasztás.
Az így elkészült lyuk viszont erőssen sorjás lesz, ezért jó lenne a képlékeny alakítás előtt
rátenni a lyukasztást:[link]
A kérdés az, hogy milyen távolságra kell ahhoz tenni, hogy deformáció után a lyukasztási
középpontok pont 90-re legyenek? Továbbá az, hogy maga a lyuk milyen alakváltozást szenved:
Ezt a Proe lemezrésze tudja, ugyanis van benne présszerszám, ami belenyomja a felületbe a formát és deformálja is a 9-es lyukat:[link]
Persze az Inventorban is van présszerszám, de kétlem, hogy az ilyet tud.
De ha ha már a lemeznél tartunk, akkor a Proe olyan kiterítéseket is megcsinál, amiket
az inventor nem tud. Pl. tipikus ilyen az alábbi alkatrész:
[link]
De nem akarok itt ódákat zengeni, csupán a kérdésedre szerettem volna válaszolni. -
buci
tag
válasz ballington #554 üzenetére
Ok, az asszociativitás világos volt az előző hozzászólásodból.
Biztos jó dolog, de még nem csináltam olyan összeállíást amiben szükségem lett
volna rá.
Sztem az Invi rajzkészítője jó. Nekem legalábbis bejött.
A Proe-ben ez a gyenge pont. Ott sokkal rosszabb a helyzet, de
annyira jó a többbi része, hogy e miatt kár lenne hanyagolni.
A kitöréssel sincs semmi gond. Ha pl. csak a pontól opciót választod, akkor
nem kell másik nézet sem . Egyszerűen megadod, hogy honnan akarod a kitörést
és megcsinálja. Az, hogy van olyan része, ami másik nézetet is használ,
külön jó dolog. Így pl. a furathoz opcióval egy furat tengelyét használhatod
fel a kitörés mélységénak megadásához.
De a súgóban még animócikat is találsz ehhez a témához.
Nekem még nem hibázott, teljesen elégedett vagyok vele.
A lyukasztás azért sorjás, mert a lyukasztó bélyeg nem a a benyomódott ferde síkra
merőleges, hanem arra a síkra, amire a benyomás készül. Így hamar kicsorbul.
Az eredeti testmodell úgy készült, hogy a benyomás után van a lyukasztás.
Természetesen a progi nem sorjásan csinálja, de a kész darab sorjás.
Egyébként a szerszám felépítését nem ismerem,a vágólapon lévő robbantáshoz sincs sok közöm. De most már majd megnézem, hogy konkrétabbat tudjak mondani. -
buci
tag
válasz ballington #554 üzenetére
Még a lyuksztás témához még annyit, hogy az eredeti alkatrészen ovállyukasztás van.
Ezt elfelejtettem megemlíteni. -
buci
tag
válasz Kilmer Petty #560 üzenetére
Na ez kiterítés téma érdekes.
Ha már itt tartunk, akkor megkérdezném, hogy hogy kell a K factor értékét jó beállítani?
Én inviben mindig alapon hagytam, de most már jó lenne többet tudni róla. -
buci
tag
Na próbáljunk valami életet lehelni a totyikba.
Beszéltük korábban ezt G0, G1,G2 felület kapcsolódást a Proe
STYLE részénél.
Találtam is egy tutorialt, ami villannyborotvát készít így.
Nem kevés erőfeszítéssel, de összehoztam az alap felületet:
[link]
[link]
Én is csak G1 kapcsolatot tudtam létrehozni tükrözésnél.
(A kék vonalnál volt a tükrözés)
De én nem látok törést a felületen.
Tehát akkor elvileg ebben az esetben elég a G1.
Tudom, hogy a Szatyi modelljénél G2 kellene.
De itt elég a G1. Vagy nem?
A másik bajom, hogy Style-al készített görbéket nem tudom minden esetben eltüntetni.
Erről is volt már szó, de ha elrejtem a Style-t, akkor eltűnik a felület is.
Próbáltam már a görbék fóliáit is elrejteni, de nem mindig jön össze,pontosabban
most már egyáltalán nem tudom összehozni.
(A kékvonal ott marad)
Ha a Style-on belül jelölök ki egy görbét és úgy rejtem el, akkor eltűnteti,
de amint bezárom a Style-t, ismét ott vannak a görbék. -
buci
tag
Engem is ez car dizájn izgat.
Dobnál egy pontos blueprint oldalt, mert annyi mindent
felhoz a kereső, hogy nem találom a lényeget.
Egyébként én is találtam egy jó lapot, ami tele van király WF2 tutoriálokkal:
[link]
És minő szerencse egy 12 leckéből álló STYLE tutoriál gyűjtemény is van rajta.
De vannak mechanizmusok ill. alapvetőbb dolgok is.
Minden példákkal demonstrálva, mi több még pédafájlok is letölthetők!
Most rágom magam át a 4. style leckén, de eddig csak valami olyasmit
vettem le ebből a tükrözéses gondból, hogy a planar görbéknek kell lenniük
a felületet határoló görbéknek és persze a tangency-t normalra kell állítani.
Sztem -ha még nem ismered az oldalt -nézz bele a cuccosba, hátha rájössz valamire.
De mindenkinek csak ajánlani tudom a cuccost , mert kb 1500 oldalnyi A4-es lapnak
megfelelő anyagot szedtem le. -
buci
tag
Köszönöm a linket.Teccik.
Amúgy a tutoriálokal kapcsolatban, még most is le vagyok nyűgözve.
Már-már Style könyv vételét fontolgattam,(csekély 80 dolcsiért)
mikor az Mcadcentral-on bedobta valaki ez a linket.
Már csak megszokásból néztem meg, mondván a netes ingyenes cuccok
nagyrészét már leszedegettem.
De ezt követően kiült az orcámra a vigyor.
Ánbilívöböl!!!
Egészségetekre! -
buci
tag
-
buci
tag
Csináltam egy felületet G1 -gyel, ami nem törik meg:
[link]
Csak ugye 3 free curvének kellene lennie, akkor lenne a nyerő.
Itt meg pont fordítva van.
De ahogy nézem az oktató anyagot, tulajdonképpen el is lehetne hagyni
a tükrözést. Mivel, annyira pontosan meg lehet adni az egyes pontok helyét,
hogy azokat a felületeket ,amit elmetsz a tükrözési sík,egyben kellene elkészíteni.
A többi felületet meg lehetne tükrözni.
Mert ténylefg az a baj, hogy 2 Style ficsör görbéi között nem tudok curvature-t
létrehozni. De ne legyen igazam. -
buci
tag
Hogy tovább borzoljuk a kedélyeket, ebbe botlottam az Mcadcentral-on:
[link]
http://www.kepfeltoltes.hu/051204/output_1_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://www.kepfeltoltes.hu/051204/output_2_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
Azt nem tudom, hogy mivel csinálta a fickó, de egy pár mondatban leírja, hogy
hogy készült. De berakom a linket is hátha bejelentkezés nélkül is megy:
[link]
Megpróbálom elkérni tőle a modellt.
Új hozzászólás Aktív témák
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Forza sorozat (Horizon/Motorsport)
- Politika
- MIUI / HyperOS topik
- Kínai, és egyéb olcsó órák topikja
- Hardcore café
- Nők, nőügyek (18+)
- Szárba szökken a Galaxy Buds 3 Pro
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- További aktív témák...
- Game Pass Ultimate előfizetések 1 - 25 hónapig azonnali kézbesítéssel a LEGOLCSÓBBAN!
- Adobe Creative Cloud - 2024. 04. 05 - 2025. 04. 05-ig
- Bitdefender Total Security 3év/3eszköz! - "Tökéletes védelem most kedvező áron..."
- Játékkulcsok olcsón: Steam, Uplay, GoG, Origin, Xbox, PS stb.
- Számlás!Steam,EA,Epic és egyébb játékok Pc-re vagy XBox!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen