- Ubisoft Forward 2024 - Az összes bejelentés egy helyen
- UbiForward24 - Jön az Anno 117: Pax Romana
- UbiForward24 - Hosszabb játékmenet videón az Assassin's Creed Shadows
- UbiForward24 - Sztori kiegészítőt kap az Avatar: Frontiers of Pandora
- UbiForward24 - Prince of Persia: The Sands of Time Remake csak 2026-ban
Új hozzászólás Aktív témák
-
buci
tag
válasz Atlantis #166 üzenetére
Hogyhogy ne mondjam!?(
Mondom, ugyanis úgy gondolom, ezzel tudok valamelyest segíteni.
És mivel alapból ott van, nagy a valószínűsége, hogy meg is találja aki
ott keresi!
Vagy nem azért irogatunk ide, hogy egymás tudását gyarapítsuk?
Az hogy Te mikor szoktál tanácsot adni, az ebben az esetben kevésbé fontos.
Mint ahogy az is, hogy a Proe-ban hogy van a Pattern használata ill. ki milyen módon szeret egy sajátoságot alkalmazni.
Egyébként is igértél nekem vmit, amit a mai napig nem teljesítetettél!
De megoldom majd nélküled. -
buci
tag
válasz Atlantis #168 üzenetére
Nincs rossz napom és tombolni sem akarok sem itt, sem máshol.
Sőt veszekedni sincs kedvem.
Én egyszerűen csak segíteni akartam, ami talán még akkor is sikerülhet, ha
éppen nem találja ott az ikont.
Azt külön köszönöm, hogy nem akarsz kioktatni.
De javaslom, hogy lépjünk tovább.
Nem böki a csőröm, de ezt ígérted (#26):
''Lépcsős metszet: ez valóban el van bonyolítva a többi rendszerhez képest. Leírni most lusta vagyok, sorry...'' -
buci
tag
Ja, Te vagy a hibás!
Most akkor nem SE-ben ''utazol''?
Mert Proe-ben először ki kell jelölni, azt amit tükrözni/patternezni akarsz.
Utána kell elindítani a sajátosságot és pl. tükrözésnél megmutatni egy síkot
amire tükrözni akarod. Ennyi.
SE-ben meg el kell indítani a tükrözést és utána kell megmutatni, amit
tükrözni akarsz. Majd a síkot és kész.
De sztem ez ok a részedről, ha SE-t használsz. -
buci
tag
Pontosabban SE-ben nem próbáltam.
-
buci
tag
válasz Atlantis #176 üzenetére
Na megcsináltam egy kis szépséghibával.
A testmodellen lévő Xsec létrehozás OK.
Ott be is állítom, hogy látszodjon, ez is OK.
Megyek a rajzba, a kívánt nézeten jobb klikk> properties>Section
>2D Section>+ jel> kiválasztom a Xsec-et.
Eddig jó, csak nem látszik az az él, ami a képernyő síkjára merőleges.
(Egy téglatestet képzelj el úgy, hogy egyik oldalán két furat található rajta
különböző pozícióban)
Ahogy nézem súgót a Full Align Sectioned area-t kell választanom úgy,
hogy az Edge visibility Totalon van
De akkor kér egy referencia tengelyt. Ha mondjuk megadom neki az egyik furat tengelyét, akkor kiterítettet metszetet (Unfold) csinál.
Innen aztán sehova, se változtatni, se kitörölni nem tudtam.
Meg ha már itt tartunk a 3D cross section mire jó?
Meg van alatta egy olyan, hogy Single part surface.
Vagy a both side/one side-nak van vmi jelentősége az Xsec készítésekor?
Szóval van itt még egy pár megválaszolatlan kérdés.De azért az már jó,
hogy itt tartunk.
Thanks. -
buci
tag
válasz Atlantis #181 üzenetére
Megpróbálom egy egyszerű pédán még jobban részletezni:
Bővebben: link
A RIGHT síkkal egybeeső metszősík éle nem látszik a rajzi metszeten. -
buci
tag
válasz Atlantis #185 üzenetére
Bővebben: link
Persze a metsző síkot sem tudtam betenni, meg nyilak is rosszul
áltak, ezért kivettem. De a lényeg látszik. -
buci
tag
válasz Atlantis #188 üzenetére
Hát ez így nem nyerő!
A nyilakat majd beállítom és felrakom a képet
Egyébként már ha itt tartunk, a nem kör keresztmetszetü alkatrész szimetria
tengelyét hogy lehet megrajzolni úgy, hogy ha a nézetet mozgatom akkor az is menjen vele? Mert a vázlat részével odarakom, de az nem mozog a nézettel
ha véletlenül odébb kell rendeznem. -
buci
tag
Ezeket nem bírom elégszer belinkelni:
Bővebben: link
Addig nem nyugszok, míg le nem akasztom őket valahonnan. -
buci
tag
Már amennyire jól tudom, annak idején volt a PROE 2000i, majd 2001,
ezt követte a Wildfire 1.0 ill. a 2.0. És most már talán 3.0 is van.
Ezek különálló fejlesztések, amin belül vannak különböző felszereltségű
csomagok. Pl. a 2.0-hoz a Basic csomag, amelyre korábban Atlantis is
utalt.
Javítsatok ki, ha rosszul tudom. -
buci
tag
Amúgy én simán kifizetném érte a 80 dolcsit, csak hajón tudnák hozni az
USA-ból, ami még 80 dolcsi/könyvecske meg vagy 2 hónap.
Ezt is 1 könyvesbolt vállalta Debrecenben.
Persze garancia nélkül.
Ha már vmi európa terjesztőhöz eljutna, akkor már akár ''baráti áron'' is
elérhetővé válhatnának. Mondjuk úgy 60 dolcsi/book -
buci
tag
Ok, szóval arról van szó, hogy ugye az Acad is tud 3D-t.
Lehet is benne testmodellt készíteni, de alapvetően 2D-re van kitalálva.
A Mech. Desktop annyival több, hogy van benne elemtár,
tengelykészítő, rugókészítő és egy csomó egyéb dolog,ami a gépészeti
tervezéshez szükséges.
Aszem a 2006-os már tud Inventor fájlt is kezelni 3D-ben.
Lehet benne nyíróerő ill. nyomatéki ábrát is készíteni.
Mindezt azonban csak egy közel 1 órás bemutatón láttam és magát a
programot nem ismerem. De az biztos, hogy alapvetően 2D-re van kitalálva.
Talán megvan még a próbaverzió amit régebben kaptam.
Lehet, hogy fel kéne raknom, de őszintén szólva kedvenc programom, az Inventor
is egyre kissebbe zsugorodik a Proe mellett.
Mégha ez egy kicsit nagyképűen hangzik, akkor is.
(Bocs, ha kicsit okoskodó voltam.) -
buci
tag
válasz Atlantis #215 üzenetére
Ha már itt vagy, azt találtam ki, hogy mi lenne ha tennénk fel képeket olyan
dolgokról, amik esetleg másoknak is segítenek a fejlődésben.
Már úgy értem, hogy oktatás jellegel kicsit részletesebben, nem csak
szavakkal körbe magyaráznánk vmit. Ily módon egyfajta fórumos
oktatóanyag gyűlne össze. Persze ez elég alapos munkát igényelne a
készítőjétől, mivel az adott folyamatot lépésről lépére kellene prezentálni.
Ami nekem ehhez hiányzik az egy progi, amivel az adott képernyőről képeket
készíthetnék. Ezek ha jól tudom, képlopó progik.
Vélemény? -
buci
tag
Ennek örülök.
Szájbarágósdi sztem sem kell, minden esetben.
Meg ugye az sem jó, ha csak páran csinálják.
Én ezt úgy tudom elképzelni, hogy ha vki rájön vmire,
akkor megkérdezi hogy ezt ismerik-e a kedves fórum olvasók.
És adott esetben fellöki a cuccot.
De ehhez biztos Atlantisnak is lesz 1-2 szava.
Képlopót már szedtem le(JoSmart), de azért kösz a tippeket.
Totál jónak tűnik. Úgy látom lehet kommentárokat is tenni a képre vele. -
buci
tag
Én is úgy gondolom, hogy elég alkatrészben megcsinálni.
De régebben csináltam rácsos polcot Inviben külön elemekből.
Ott főleg az érintő kényszerekkel kellett mahinálni.
Viszont ennek nem sok értelme van, mert alkatrészben sokkal
könnyeben elkészíthető.
Találtam is egy ventirácsot, amit igy csináltak.
Bővebben: link
A köröket forgatással, a 4 db kampós elemet söpréssel csinálták.
Ha ma lesz időm, csinálok egy oktató részt a Data from file opciót
bemutatva. -
buci
tag
Felraktam egy egyszerű példát:
Bővebben: link
Az a lényege, hogy egy adott keresztmetszetet (jelen esetben egy kört)
egy adott útvonal mentén végigvezet. Így bonyolult alakzatok is könnyen
létrehozhatók. A Proe ebben is nagyon profi.
De ezt a csövet simán az SE-vel is meg tudod csinálni szerintem.
Meg lehet ismerted is a sajátosságot (sweep).
Az összeállításró rakj fel egy képet és majd otthon megnézem. -
buci
tag
Mint már korábban említettem, készítettem egy rácsos polcot, ami külön elemekből állt. Bővebben: link
Most megnéztem és hozzáfűztem egy kis magyarázatot a készítéshez:
[L]http://www.kepfeltoltes.hu/050804/r_cs_magyar_zat.jpg[L]
Ez Inviben készült, de az SE és a Proe is biztos tudja. -
buci
tag
Na akkor mégegyszer a magyarázat:
Bővebben: link -
buci
tag
válasz Atlantis #240 üzenetére
Nekem hiányzik, de látom, hogy van pont-sík, él-sík kényszer meg egyéb más is
De ez csak nem tiszta:
Angle with an Offset Value
Use the Angle Offset constraint with an align or mate constraint to fix the rotation about the aligned axes or edges. The Angle constraint is available only after a constraint aligning axes or edges is created.
De úgyis rájövök!
Csak érdekelne, nem létkérdés.
Meg korábban beszéltük a 3D section-t, arról esetleg vmi?
A súgó is csak éppen megemlíti. -
buci
tag
Na akkor felületmodellezés.Rájöttem 1-2 dologra és úgy gondoltam felrakom.
A conic surfaces-sel próbálkoztam:
1:Két különböző síkon csináltam 2 görbét.
Bővebben: link
2oundary blend-del összekötöttem a kettőt.
Bővebben: link
3: Rajzoltam egy 3. görbét egy másik síkra
Bővebben: link
4: Insert>advanced>conic surfaces, a helyi menűben a kép szerint választottam.
Bővebben: link
5:Kijelöltem a Boundary blen 2 görbéjét.(ctrl használata)
Bővebben: link
6:Sholuldr Crv és megmutattam a 3. görbét.
Bővebben: link
7: Ezután kér egy számot a rendszer 0.05-től 0.95-ig.
(elipszis>hiberbola) és kész
Bővebben: link
Bővebben: link
Nekem teccik.
Azt hogy kell csinálni, hogy egyszerre több képet is fel tudja rakni? -
buci
tag
Lehet az sem lenne baj, ha itt lenne bemutatva a dolog.
Vagy annyira nyűgös, hogy ez szóba sem jöhet? -
buci
tag
Hát igen. Ez így elég körülményesnek tűnik.
De az jó, hogy lassan mennek felfelé a fejtágító cuccok.
Ha hétvégén lesz időm, felrakom a robbantott ábra rajz részének
készítését, darabjegyzékek ill. tételszámok létrehozását Proe-ben.
Csak jó lenne tudnom, hogy több képet egyszerre hogy nyomjak fel.
Vagy ezt már korábban kérdeztem? -
buci
tag
Sztem ezzel húzhatsz jópár vonalat:
Bővebben: link
De a cad.lap.hu-n van néhány ilyen.
Igaz, még egyiket sem próbáltam -
buci
tag
Hát ez a flexibility dolog nekem nem igazán akar összejönni.
Csak egy rugót akartam igy létrehozni, de nem sikerült.
A példa ami nekem van, a tools>parametersben állitgat vmit,
ill. a tools>relationsban vmi program sorok is vannak írva.
Na itt aztán kész. Erre nem jövök rá az tuti, akár meddig nézem.
Na mindegy, majd megnézem a súgót, de vmi tutorial sztem nagyon kéne
ehhez a témához.
Viszont megtaláltam a Proe-ben a LIP ficsört, ami a Solid Edge-ben
nekem tetszett.
Eddig azért nem láttam, mert a config fájlban az allow_anatomic_features-t
yes -re kell állítani.
Ekkor az Insert>Advanced menűben megjelenik pár plusz ficsör!
(shaft, lip, flange, neck,ear,slot)
És ami még hab a tortán, hogy a lipnél még draftot is lehet adni neki:
Bővebben: link
Az agyam eldobom. -
buci
tag
Ja, gázolgatok.
Kicsit vért izzadva, de lassan azért csak haladok előre.
Mikor elkezdtem a PROE-t, azt mondtam, hogy 1 évet adok
magamnak, hogy jussak vmire.
Ez lassan 3/4 éve volt és most már bizton merem állítani,
hogy megérte a ráfordított idő. Csak ugye most már látom,
vagy próbálom látni, hogy még mennyi minden van a progiban.
És, hogy mennyire semmi az, amit elsajátítottam. -
buci
tag
Találtam itt egy kis anyagot:
Bővebben: link
Nekem ez még kevés a boldogsághoz.
De hátha lesz olyan akinek nem. -
buci
tag
Nem hiszem, hogy a magyarországi forgalmazó örülne, ha minket
csak úgy oktatgatnának.
Ők szívesen megteszik ezt potom 100-120 huf-ért/fő.
Cserébe egy 3 napos tanfolyamot kapsz, ami egy adott témára vonatkozik.
Az egy nap sajna csak kedvcsinálásnak jó.
A cégtől tőlünk voltak szerszámtervezők felültmodelezés tréningen.
Ott aztán 3 napon keresztül nyomatták 8-17-ig.
De már a tökük is tele volt, olyan tempót diktáltak.
Szóval oda csak kamerával szabad menni.
Igaz is mynames igért vmi tutorialokat. de azóta csend van.
Gondolom nem nyert a dolog.
Hát nehéz megállnom, hogy ne linkeljem be a Cadquest könyveket...... -
buci
tag
Én úgy tudom, hogy csak azt lehet kiteríteni, ami tartalmaz hajlítási sugárt.
Legábbis ezt veszem ki a súgóból:
A flat pattern is equivalent to the unbend all feature, it flattens any curved surface, whether it is a bend feature or a curved wall.
Így nem lehet kiteríteni az átmenetet (blend) sem. -
buci
tag
A Create benddel egyébként érdekes dolgokat lehet csinálni.
Elindítva, a roll,w/transition-t választva az alábbi alkatrészt lehet összehozni.
Bővebben: link
És ezt engedi kiteríteni is, annak ellenére, hogy a középső nyak rész
olyan deformációs átmenet féle:
Bővebben: link
Mer' ugye ez bend és nem blend! Teríti is mint az állat!
Új hozzászólás Aktív témák
- Tarr Kft. kábeltv, internet, telefon
- Kávé kezdőknek - amatőr koffeinisták anonim klubja
- Diablo IV
- BestBuy ruhás topik
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Túra és kirándulás topic
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Yettel topik
- World of Tanks - MMO
- További aktív témák...
- Game Pass Ultimate előfizetések 1 - 25 hónapig azonnali kézbesítéssel a LEGOLCSÓBBAN!
- Játékkulcsok olcsón: Steam, Uplay, GoG, Origin, Xbox, PS stb.
- Windows 10/11 Home/Pro , Office OEM/Retail kulcsok
- 10 Darab PC Játék (Bontatlanul!) Egyben 6990Ft.-ért Foxal!!!
- AKCIÓ! - STEAM kulcsok / Punch Club, Oddworld: Soulstorm, Children of Morta, stb. - 2024.05.16.
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen