-
GAMEPOD.hu
Gitáros topic ♪♫ eddig összegyűjtött tapasztalataink → itt.
(gitár-, erősítő-, effekt- és húrválasztásról, hangkártyákról)
Új hozzászólás Aktív témák
-
X2N
senior tag
válasz benedekco #58051 üzenetére
A Soldano védjegye ez a zsizsikes magas freki A cold clipper miatt van. Mindenki a hi-gain csatornáról beszél amúgy nagy általánosságban ha Soldanoról van szó, "mert ez volt az első hi-gain erősítő" pedig a crunch és a clean is büntetősen szól benne....az új astro már pl nem is szól úgy mint egy SLO mert 22k-s a cold clipper, nem 39k.
[ Szerkesztve ]
Launch code for russian nukes: 97 99 116 105 118 97 116 101 32 100 101 97 100 32 104 97 110 100
-
X2N
senior tag
válasz benedekco #58053 üzenetére
Tiszta az nem a cold clipper miatt szól úgy ahogy, egyszerűen csak akkor jól eltalálták '87-ben. Cold clipper csak a torz csatin van, 3. erősítő fokozat a kapcsrajzon(ahol 39K-s ellenállás van). Az se elhanyagolható hogy a hangszínszabályzásnál a slope ellenállás 47k, a marshallos 33k és a fenderes 56k helyett...
Ma már persze nem ilyen értékekkel tervezik ezeket az erősítőket, egy modernebb kapcsolásban más értékek vannak. De ez a kapcsolás hozza Mötley Crew féle hangzást rendesen.[ Szerkesztve ]
Launch code for russian nukes: 97 99 116 105 118 97 116 101 32 100 101 97 100 32 104 97 110 100
-
X2N
senior tag
válasz arnyekxxx #58055 üzenetére
Érdekes milyen jól szól egy 700eFt-os mikrofonnal nem?
Attól még megmarad az torzítás jelleg, még úgy is hogy a Greenback-nél nincs az irritáló magas freki tartomány kiemelve mint V30-nál. Ha jól vettem ki az eredeti SLO-t egyébként sem Celestion hangszóróhoz tervezte anno Mike Soldano, hanem Eminence Legend hangszórós ládához. Akkoriban nagyon mentek ezek a José moddolt Marshallok Amerikában, ennek is hasonló a hangja csak még több gain-el.Néztem pár videót erről a toneX-ről, a capture része jobbnak tűnik mint a régi Kemper-é(eltelt 10 év, fejlettebb lett a capture rész, változatosabb mintákkal mintavételez) de az ilyen extrém setupokon, agyon torzított, fuzz-os dolgokon kapásból elvérzik(amin nem lepődök meg most sem) ahogy itt a videóban is mutatják 1 óra után. Sokáig tart a capture, gyenge gépen 5+óra is lehet egy erősítő capture legjobb minőséggel. Utána pedig ha állítani kell valamit a capture-ön akkor se a gain állításnál nem fog úgy szólni mint az igazi cucc mert kb minden erősítőn a gain potméteren van treable peaker kondi az meg ellenállástól függően változtatja a frekvenciamenetet, ahogy a 3 sávos treble-mid-bass eq is csak valami parametrikus EQ jelleggel működik nem úgy szabályoz ahogy egy igazi tenné ahol interaktív és minden potméter hatással van mindenre. Csoda nincs ha állítani is szeretnéd az erősítőt akkor ezek a capture-ös dolgok is kompromisszumosak, ebben a mai modellezők jobbak(Fractal,Line6). Mese nincs, hiába ajnározza minden youtuber agyon mint minden más megjelenő terméket.
[ Szerkesztve ]
Launch code for russian nukes: 97 99 116 105 118 97 116 101 32 100 101 97 100 32 104 97 110 100
-
arnyekxxx
veterán
A lényeg, hogy tök másképp szólna egy másik hangszóróval és/vagy más mikrofonnal.
Azzal érvelni a tonex ellen, hogy egy krumplira kötve az extrémpontos capture sokáig tart, elég vicces.
Neked nem gyerebe a szimuláció/capture, koncertező gitárosok sokezreinek meg igen. Ilyen a szelavi, de ezt eddig is tudtuk.
-
X2N
senior tag
válasz arnyekxxx #58057 üzenetére
Nekem biztos nem ez lenne az első amit választanák. A Neural Soldano SLO-100 X, Mesa Boogie Mark IIC+ Suite-t eltudnám képzelni hogy használnám itthon egy audio interface-el, de Quad Cortex-et biztos nem vennék azért a pénzért, az a "80" erősítő kevéske(ami nem is annyi mert minden többször szerepel benne...) ennyi pénzért...akkor már inkább Fractal, Line6 vagy olcsóbban a Hotone Ampero II ami tud egyszerre 2 erősítőt is szimulálni, amit semmi már nem tud ebben az árkategóriában. Többi multieffekt, Mooer, Headrush, Valetone amiket néztem hi-gainre nekem nem tűnt annyira jónak youtube-os videók alapján.
Tonex-nél egy 3080-assal fél óra a capture legjobb minőséggel... a nagy átlagnak milyen VGA is van a gépében???
[ Szerkesztve ]
Launch code for russian nukes: 97 99 116 105 118 97 116 101 32 100 101 97 100 32 104 97 110 100
-
X2N
senior tag
válasz arnyekxxx #58059 üzenetére
Azt tudnám értékelni ha lenne egy 5-10W-os D osztályú végfok is ezekben a mostani kütyükben és akkor nem kellene végfokkal is szórakozni pluszban...ez kb 1000-2000Ft plusz lenne anyagárban viszont sokat hozna a használhatóságban ha egy ládára is közvetlen rá lehetne dugni, és akkor lehetne benne egy effekt loop is power amp in bemenettel...de ennyit az álmodozásról
Azért vannak még problémák ezzel a cuccal ahogy Leon Todd is mutatja 11:38 perctől... a Synergy Überschall modullal pl...nem tudom azóta mit javítottak rajta.
[ Szerkesztve ]
Launch code for russian nukes: 97 99 116 105 118 97 116 101 32 100 101 97 100 32 104 97 110 100
-
m3tr0
senior tag
Jó napot,
villámkérdés, milyen 10-es húrkészletet szabad venni?
Továbbá milyen hevedert ajánlotok?Köszi
https://www.hasznaltauto.hu/szemelyauto/mazda/mx-5/mazda_mx-5_coupe_1.8i_16v_revolution-20518846#sid=b13b1a91-1e0f-480c-b898-8b9bfb218ee3
-
Moleman
addikt
Daddario, Ernie Ball, Fender, Elixir, bármilyen ismertebb márka jó. A gagyibb márkák mint a GHS vagy a Rotosound inkább kerülendők.
Pántból nekem a legalapabb Ernie Ball nagyon bevált, a legtöbb gitáromon ilyen van.
A drágább pántok közül a Fendert ajánlom még, én nagyon szeretem őket, akár a klasszik monogramos, akár a Vintage Tweed.
Van szép vastag drága bőrpánt is itthon, de túl nehéz, nem is olyan kényelmes, nem használom. -
m3tr0
senior tag
válasz Moleman #58064 üzenetére
Köszönöm a választ, neked is Ba cy lus!
Hevederhez kell gitárt vinnem az üzletbe,vagy csak vegyek egy pántot ami tetszik és tuti fel tudom rakni otthon? Vagy kell még hozzá valami kiegészítő?https://www.hasznaltauto.hu/szemelyauto/mazda/mx-5/mazda_mx-5_coupe_1.8i_16v_revolution-20518846#sid=b13b1a91-1e0f-480c-b898-8b9bfb218ee3
-
X2N
senior tag
Megcsináltam a 8 húros gitár elektronikáját is. Így nézett ki gyárilag, mindenki ismeri(húrokon földhöz képest 300ohm-ot mértem úgyhogy a húrlábat is le kellett kapnom és megigazítani a földelés vezetéket, arról nem beszélve hogy ez a "grafitos festék" amit belefújnak földelés címen kb 360ohm ellenállást tud):
Most már a húrokon a földhöz képest 0.4ohm-ot mérek, és le is van rendesen árnyékolva az elektronika ahogy azt kell. Nem kell sehol föld vezetéket forrasztgatni, a 6.3mm jack furata is megvan csinálva már ott érintkezik a faraday kalitkával, úgyhogy a 2 hangszedő és a húrláb földelése van csak ráforrasztva a hangerő potméter(összes potméter háza árnyékol) házára és ennyi, nem kell a földelést a jacktól a potméterig vezetni. Kicsit nagyobb az üreg mint a legtöbb gitáron ~1méter 5cm-széles réz fólia ment bele az üregbe. Tone poti kikötve, ha kell, 1 vezeték beforrasztásával visszaalakítható. Képek nagyíthatók, csak meg kell nyitni új lapon.
Ha olyan gitárt akartok venni aminek nem kell kapásból megcsinálni az elektronikáját tudom javasolni az aktív hangszedős gitárokat vagy a Kiesel gitárokat ott nem spórolnak és így van megcsinálva gyárilag...[ Szerkesztve ]
Launch code for russian nukes: 97 99 116 105 118 97 116 101 32 100 101 97 100 32 104 97 110 100
-
freelanced
addikt
válasz consono #58035 üzenetére
Köszönöm, sajnos elektromoshoz talán még elég is, basszusgitárhoz kevés lenne szerintem, meg igy kicsit megfülelve.
Alexios
Változó, bár kérdés, hogy mi számit halknak. Alapból ugye nem próbára kellene egyelőre, nem lenne dob, se másik gitár, tényleg itthonra kellene. Aztán persze ki tudja mit hoz a jövő, szóval nem árt kicsit észben tartani azt sem, de azért nem alapoznék erre. Kimondottan szeretek napközben fejhallgató nélkül játszani, szóval nem akarok csak fejhallgatóra alapozni, nekem annyira nem kényelmes, de este, netán korán, vagy ha épp van valaki más is itt, akkor úgy is az lenne az opció, vagy a hangfal halkan. Napközben se tudok persze sokkal többet mint egy TV hangerő, nem tudom, hogy ott már oké-e egy FRFR vagy sem. Én úgy tudom azok megengedőbbek, pl van 10"-os de aztán persze ki tudja, hallani kell.
Goose-T
Ez, hogy nézne ki a láncban egyébként amit ajánlottál, el tudod esetleg mondani neked, hogy van bekötve?
Ez az Eris 8 olyan monitorhangfalhoz is jó Presonus Eris Sub 8BT aminek állitható crossover kell? Állitható ebben?
Szerinted valósabb, használhatóbb setup ez igy mint az FR10?
Egyébként ha sub + hangfal vs 2db 5 vagy 8" stúdio monitor összességét nézzük, van amelyik jobb opció? Nagyon az első felé húzok, mert nem szeretem a nagy hangfalakat az asztalon, nem igazán fér el, állványnak is kevésbé van hely, egyszóval ez a 3 - 3.5"-os megoldás nem rossz, de basszus téren biztos nem elég önmagában.
X2N
Köszi, mindent figyelembe véve, valahol ez lenne az ami leginkább kiszolgál egyelőre, anélkül, hogy plusz dolgokat kéne vennem hozzá.
Az ajánlott ládát megnézem, de kicsit filózok, amiatt is amit consono irt, hogy ki tudja az mit tud halkan produkálni. (TV hangerő, átlagos). Estére oké a fejhallgató, napközben mehetne picit hangosabban, de lakóház, szóval senkit nem szeretnék zavarni vele.
Nem bánom ha egy olyan szettem van ami később is kiszolgál meg rugalmas felhasználás terén, de tény, hogy az első szempont az otthoni gyakorlás, ha abban rossz, akkor nem előnyös, ha abban jó és másban IS akkor annak kimondottan örülök, de a fő szempont az.
"Ilyen digitáis Fender kombót 100% hogy nem vennék"
Miért? Sokan szeretik, nem kötekedésből, csak kiváncsi vagyok.
"Ebből a szempontból jobban jársz egy audio interface-el"
Az a baj a mostani interface-m nem túl használható, nem tudom mi baja, de két gondom van vele, egyrészt valamiért nem szabályozható külön róla a hangfal és a fejhallgató, ami elég használhatatlan igy, másrészt pedig nem jó a gitár bemeneti jele valahogy, legalábbis tonexben. Meg ez lehet, hogy az én problémám, de nem nagyon akarok szoftverezni, hardver nélkül. Mármint egy stomp, tonex okés mert bármelyik megy a gép nélkül. Nem igazán szeretem az ASIO-t, sok zaj is jön a gépemből, coil whine stb. nem annyira van jó tapasztalatom a csak gépes megoldással, de lehet, hogy csak engem bosszant ebbe időt ölni, és tud teljesen jól működni. Szóval nem támadni akarom csak nekem kényelmetlen volt az eddigiek alapján.
"Az a baj hogy rengeteg lehetőség van, opció paralízis 120%-on, aztán ha megveszed valamelyik kütyüt lehet hetekig állítgatni"
Nekem a Stomp esetén pont ez tetszik a Tonex-el szemben, elvileg működik out of the box. Megerősiteni nem tudom, de látok rá esélyt, hogy az ember csak bedugja és használja, minden állitható az eszközön, meg vannak presetek előre, szóval max választani kell, de ott meg erősitő alapján is lehet.
Lehet, hogy félreértettem amit irsz: "az nem igazán fejhallgatós megoldás, mint a HX Stomp vagy Ampero II"
De a Stomp-on meg szerintem az XL-en is van fejhallgató kimenet, Tonex Pedalra is igaz ez, szerintem még az új Tonex One is működik fejhallgatóval. Ezek közül amiket én eddig néztem szinte mindegyiken volt.
Persze emberfüggő, de nekem nagyon sokat számit, hogy vannak fizikai gombok ezeken és nem kell hozzá gép. Konkrétan a Stompot beteszed egy táskába egy fejhallgatóval, viszed a gitárod és játszhatsz bárhol vele.
______________________________________________________
Alapvetően akkor hangzásban esélyesen jobb lenne egy monitor hangfal mélyládával mint egy FR10 vagy poweramp + cab, vagy akár a Katana? Ez basszusgitárhoz is működik?
Ma kipróbáltam a Fender Rumble-t sima gitárral, nem volt olyan borzasztó mint vártam, szóval még ezen is filózok, hogy marad ez ha épp hangosan akarok játszani, de most ez a mélyládás megoldás egész szimpatikus lett.
Köszönöm mindenkinek,
Gentleman, you had my curiosity, but now you have my attention.
-
Goose-T
veterán
válasz freelanced #58068 üzenetére
Nekem most egy Swissonic SUB10-es mélyládám van, ennek szar a crossovere gyárilag, 180 Hz alatt mindent levág, hiába állítgatod a hátulján, az csak egy aluláteresztő szűrő a szubnak, semmi több. Elvileg ugye ezt úgy lehetne, hogy a szubon keresztül kötöd a monitorokat a hangkártyára, és akkor a szub leveszi magának a mélyeket, a többit meg tovább küldi a kis monitorokra. Mivel a Swissonic fixen levesz 180 Hz alatt mindent, ezért inkább közvetlenül a hangkártyára kötöttem a szubot és a monitorjaimat is, a szubon beállítottam az aluláteresztő szűrőt 80 Hz-re, a monitorokon meg a 80 Hz-es kapcsolót -2dB-re vettem (Kali LP6).
Azért ajánlottam a Presonus Eris Sub 8BT-t, mert ebben fix 80Hz-re állítható a felüláteresztő szűrő, nem fix 180 Hz, mint a Swissonicnál. Aztán amit nem tud 80 Hz fölött még megszólaltatni a monitorod (3,5"-ösnél esélyes, hogy 100 Hz alatt nem sokat tud), akkor a szub aluláteresztő szűrőjét fentebb tolhatod 100-120 Hz-re.
A Mackie Big Knob bekötése meg úgy menne, hogy a hangkártyát és a multieffektet rákötöd a Big Knobra, onnan tovább viszed a szubba, onnan meg a kis monitorokra.
Rockbandám: https://fb.me/scharlotterhodes *** Gitárelektronikai műhelyem: https://www.fb.me/goosetgitar
-
X2N
senior tag
válasz freelanced #58068 üzenetére
"Ilyen digitáis Fender kombót 100% hogy nem vennék"
Mert a nyitott kombó hátra is szól, nagy hangerőn a mögötte levő falról visszapattanó hanghullámok belezavar a többi hanghullámnak aztán egy mosott katyvasz lesz az egész hangzás, a másik oka meg hogy nem szól elég feszesen, mert nincs se felület, se csillapítás a hangszórónak, metálra nem az igazi. A nyitott kombónak az előnye ami a hátránya is, nem irányítottan szól. Én a zárt ládákat preferálom, de hozzá kell tenni hogy itt is inkább a 2-4 hangszórósakat, mert az 1 hangszórósak jellemzően dobozhangúak ha alul vannak méretezve, meg a legtöbb 1x12-es láda nyitott, vagy eleve van rajta már reflex nyílás hogy megszólaljon valahogy. Ez a Peavey láda amit írtam viszonylag nagy a többi 1x12-eshez képest és megvehető Greenback és V30-hangszórókkal.
Próbáltam egy ilyen kombót gitárcentrumban, lehetett állítani hogy melyik végfokcsövet modellezze, jópofa de nem estem tőle hanyatt, ahhoz képest meg amit tud, drága.Azt kellene eldönteni hogy mindenképpen számítógép nélkül használható dolgot akarsz vagy esetleg olyat amit géppel is lehet használni és gitárra kell vagy basszusgitárra is.... Nekem az előbbi setup van, csak gitárra, régi modellezős fej, csöves fejek, 4x12 láda. Ha csak gyakorlás a cél gép nélkül akkor Hotone Ampero, mellé egy harley benton mini végfok és egy láda.
Ha basszusgitárra is akkor fejhallgató+FRFR láda, hotone ampero+végfok
Ha a gép előtt akarsz ülni akkor jó a tonex is meg valami stúdió monitor hangfal, csak emellé kell is valami kiegészítő hangfal ami a basszusgitárral is megszólal.[ Szerkesztve ]
Launch code for russian nukes: 97 99 116 105 118 97 116 101 32 100 101 97 100 32 104 97 110 100
-
cucka
addikt
válasz freelanced #58068 üzenetére
Normális méretű monitor hangszórók bőven vissza tudják adni azokat a frekvenciákat, amik egy basszusgitárhoz szükségesek.
A basszusgitár nagyjából 40hz és 4khz között szól. Az a frekcenviatartomány, ahol hallod a hangszert, a hang karakterét, és meg tudod különböztetni egymástól a hangokat, az olyan 100hz-től kezdődik.
Egy kifejezetten basszusgitárhoz készített hangláda az egyáltalán nem olyan, mint egy szub, sokkal inkább hasonlít a hangképe egy FRFR ládához.Szerintem tévút a gondolatmenet, hogy nagyon alacsony frekvenciákra meg szubra lenne szükséged ahhoz, hogy tévé hangerőn jól szóljon a basszusgitár.
-
X2N
senior tag
válasz Goose-T #58069 üzenetére
180Hz alatt levág és mélyláda Az SLO 50Hz alá bemegy úgy van megtervezve gyárilag...pedig gitárerősítő. A végfok 10Hz-től kezdve erősít...
cucka-Legutóbb Dűne filmen volt az az élményünk hogy elmentünk az Etele moziba megnézni másodjára is a filmet, ott Atmos rendszer volt, össze se lehetett hasonlítani a csepeli mozival a hangzást pedig azt se mondanám rossznak. Mély hangoknál rendesen lement sub-basszus tartományba a rendszer, érezni lehetett.
[ Szerkesztve ]
Launch code for russian nukes: 97 99 116 105 118 97 116 101 32 100 101 97 100 32 104 97 110 100
-
freelanced
addikt
válasz Goose-T #58069 üzenetére
Köszönöm, szóval esélyesen az Eris kiszolgálna elvileg, ha jól értem, akár sima gitárról, akár basszusgitárról van szó. Ezt akár halkan is, hogy a szomszéd ne üsse itt az ajtót?
A monitor elvileg 67 Hz - 25 kHz, de persze ebben sosem lehet teljesen megbizni gondolom.
De igy érthető a dolog köszönöm.
Ez a Big Knob nagyon jónak tűnik, egyetlen "gondom" van vele:
Fejhallgató is megy esetleg valahogy bele, vagy azt el kell engedni? Mert ha jól értem ezzel semmit nem kéne variálni, ha gitározni akarok átnyomom a multieffektre, ha meg a gép kell akkor a hangkártyára. Ami még itt felmerül, hogy backing track stb esetén megint variálni kell nem? Mármint örülnék ha önálló lenne a multieffekt, de közben néha használom a gépet is, ehhez ahhoz, videók stb.
X2N
Köszönöm, megfontolom ezeket.
Alapvetően mondanám, hogy elmennék a gép elől, de nem tudom ez mennyire valós, a dolgon, leckék, gyakorló anyagok, tabok stb. nagyobb része ott van úgy is, szóval ezen még filózok egy kicsit.
cucka
Tehát ha jól értem nem biztos, hogy megkapná az ember azt a fajta basszus érzést amit egy dedikált erősitőnél, de inkább ettől esik el, nem pedig a hangoktól maguktól, az előbbi viszont otthoni felhasználásra, nem kialakitott szobában kérdéses is, hogy szükséges-e vagy használható-e. Mert gondolom alacsony hangerőn a jelenlegi basszus kombóm is elesik ezektől a hangoktól, meg a basszus érzetétől, és ahol meg bejön az már tud sok lenni.
De ez igy jó magyarázat, akkor lényegében amitől elesik az ember sub nélkül, akár basszusgitárnál, az inkább kategórizálható be egy érzésnek az ember fülében, testében, mintsem kimondottan kibogozható hangoknak.
X2N
"Mély hangoknál rendesen lement sub-basszus tartományba a rendszer, érezni lehetett. "Ez tényleg jó tud lenni, csak limitált, hogy fel tudom-e hangositani annyira, hogy érezhető legyen. Ráadásul filmnél nem folyamatos ez a hanghatás a szomszédok fele, de gyakorlásnál azért teljesen más, zavaróbb lehet. Persze félre ne érts, én is filózok a dolgon, szerintem mindkettőben van ráció, egyedül azt kell kitalálnom, hogy nekem melyik járthatóbb út, és a hangerőn amin én tudok játszani melyikkel kapom a legjobban élvezhető hangot.
A stúdió monitorok mellett plusz azért, még ha nem is erre vannak, hogy tartalomfogyasztásra sem rossz, cserébe fix helyen van.
cucka
Annyi, hogy nekem itt az asztalon kevésbé férnek el az 5-8"-os változatok ezért beszéltük ezt a 3" + Sub útvonalat. Gondolom azért a 3" tud kompromisszumos lenni vagy nem?
[ Szerkesztve ]
Gentleman, you had my curiosity, but now you have my attention.
-
X2N
senior tag
Attól még ez így van, az összes "régi" gitárerősítő ilyen. Gitár eleve nem is szól olyan frekvenciatartományban már(kivétel a lehangolt gitárok), úgyhogy nem zavar semmit.
Goose-T -"Nekem most egy Swissonic SUB10-es mélyládám van, ennek szar a crossovere gyárilag, 180 Hz alatt mindent levág"
Akkor azt írd hozzá hogy a kimenetén... mégis milyen megoldás az hogy a sub levágja magának ami kell és a maradékot küldi tovább minden másnak?
[ Szerkesztve ]
Launch code for russian nukes: 97 99 116 105 118 97 116 101 32 100 101 97 100 32 104 97 110 100
-
cucka
addikt
válasz freelanced #58073 üzenetére
A basszus érzés az, amikor nem hallod a hangot, hanem érzed. Ehhez levegőt kell mozgatni, amihez egyrészt nagy méretű hangszóró kell, másrészt meg hangerő.
Tévé hangerőn a basszus érzés nem fog átjönni.
#58076X2N
Ha torzított gitárról van szó, akkor ott 150hz-200hz alatt jellemzően mindent kidobnak keverésnél. A mélyre hangolt gitárnál is.
Érdemes meghallgatni pár izolált track-et, rock-metál zenében egészen meglepő, hogy mennyire vékonyan szólnak a felvételeken a gitárok.[ Szerkesztve ]
-
X2N
senior tag
válasz freelanced #58073 üzenetére
Meg azért monitor hangfalak nem olcsók sajnos és sok egyre rosszabb minőségű van, ha valami 8"-nél nagyobb kell az már zsebbe nyúlós...
cucka-Tudom hogy fel vannak osztva a freki tartományok, de azért ha megnézel egy modern metal zenekart drop c hangolásban a gitárok már 65Hz-ig lemennek, akkor a basszusgitár kb felesleges. Ha meg csak magában szól nem probléma. Metallica ST Angernél is megoldották ezt valahogy nem?
[ Szerkesztve ]
Launch code for russian nukes: 97 99 116 105 118 97 116 101 32 100 101 97 100 32 104 97 110 100
-
senior tag
"Akkor azt írd hozzá hogy a kimenetén... mégis milyen megoldás az hogy a sub levágja magának ami kell és a maradékot küldi tovább minden másnak? "
Lehet, hogy félreértelek, de szerintem a legtöbb normális setupban így dolgozik a Sub. Ez a crossover lényege: minden hangsugárzó a neki való frekvenciákat kapja. Azért érdemes levágni a Sub által megszólaltatott tartományt a monitorokról, mert csak "kínlódnak" a basszus visszaadásával, ami nagy torzítást eredményez, és ezáltal a mélyközép átvitel is romlik. Minden normális subon van kapcsolható HPF a passthrough jelnek. Lényegében ez a crossover felső "fele".
-
cucka
addikt
válasz arnyekxxx #58081 üzenetére
A jó hangzást, a változatos, izgalmas dalokat, meg persze a fasza gitárszólókat
#58079X2N
Tök érdekes, miért van akkor mégis minden metál zenekarban egy basszusgitáros?
Metálban kb. 95% esély van rá, hogy a zenét a gitáros írja, szóval ha meg lehetne oldani basszusgitáros nélkül, akkor hidd el, megoldanák[ Szerkesztve ]
-
X2N
senior tag
válasz kutyek #58080 üzenetére
Ma már nem az a normális hogy a hangfalban van a crossover? Ha van sub akkor az saját erősítő + saját alul áteresztő szűrő. Ha viszont a mély ládára vannak ráaggatva a hangfalak és lemennek sub tartományig akkor érthető ez a megoldás is,(így jobban el van szeparálva a frekvencia tartomány), csak nem ez a jellemző.
cucka/arnyekxxx
A snare hangzását Már ikonikus.
Nem irigylem a basszusgitárosokat hogy be lettek szorítva a 32-4kHz-es tartományba, mindenki elkezdte kibővíteni a tartományát, a gitárokosok lefele a 8 húrral, a basszusgitárosok meg felfele ezekkel az 5-6 húros basszusgitárokkal. Eddig nem bántam meg h vettem egy 8 húros gitárt, a neten unalomig lehet olvasni hogy mennyire nem tud sok gitáros átállni egy ilyenre, túl furcsa a 8 húr stb, elég a 7 húr...úgyse használod ki. Én nem így vagyok vele, kár h nem vettem előbb 7/8 húros gitárt eddig, több értelme lett volna mint anno venni egy basszusgitárt ami nem jött be mert túl vastagok voltak a húrok rajta és nem szerettem rajta játszani(vékony ujjaim vannak).[ Szerkesztve ]
Launch code for russian nukes: 97 99 116 105 118 97 116 101 32 100 101 97 100 32 104 97 110 100
-
X2N
senior tag
válasz arnyekxxx #58084 üzenetére
Úgy hogy mély E-re lehangolt 8 húros gitárnál élőben nem sok mozgástere marad a basszusgitárosnak. E-A-D-G-C-F-A-D-hangolásnál a vastag E húr 41Hz....
Persze amikor megkérdeztem múltkor hogy mehetek-e 8 húros gitárral basszusgitárost helyettesíteni(mert épp most nincs basszusgitárom) akkor azt mondták hogy ők basszusgitárost keresnek nem gitárost. Kellene keresni valami zenekart lenne kedvem most zenekarozni.[ Szerkesztve ]
Launch code for russian nukes: 97 99 116 105 118 97 116 101 32 100 101 97 100 32 104 97 110 100
Új hozzászólás Aktív témák
- Ryzen 9 5950x csúcs processzor 2 év garanciaval
- Keresek - Macbook Air M3 16GB / 24 GB - 512 GB SSD - Magyarországi beszerzés, tehát kb. 3 év garit
- Tyű-ha Lenovo Thinkpad T14 G2 Üzleti "Golyóálló" Laptop 14" -50% i7-1185G7 4Mag 16GB /512GB FHD IPS
- Ej-ha Lenovo Thinkpad T14 G2 Üzleti "Golyóálló" Laptop 14" -50% i7-1185G7 4Mag 32GB /512GB FHD IPS
- Eladó Nitro Venture TLS Snowboard Bakancs 46-os
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest