- xDefiant teszt
- Dragon Age: Origins
- [SoP] Rövid előzetesn az Alien: Rogue Incursion (PS5/PSVR2, PC, MQ3)
- EAFC 24
- Assassin's Creed: Origins
- Steam topic
- Call of Duty: Modern Warfare III (2023)
- Fortnite - Battle Royale & Save the World (PC, XO, PS4, Switch, Mobil)
- World of Warships
- The First Descendant - Napokon belül megkapjuk a megjelenési dátumot
-
GAMEPOD.hu
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
zsola32
őstag
Kb. másfél év használat után eladtam a Bryton rider 320-as órámat. Visszagondolva nem volt egy rossz szerkezet, de mivel szeretnék egy radart a bringámra, lépnem kellett.
Brytonom többet nem lesz, legalábbis nem mostanában, jelenleg a Garmin edge explore 2 a befutó modell. (csak aszfalton/kerékpárúton fogom használni, radar/pedálfordulat szenzorokkal, GPS alapú sebességméréssel)
Amit várok tőle: Bryton 320-as funkciók+radar+néha navigáció (családi bringázások "ismeretlen" útvonalakon)
Mivel kezdek vakegér lenni, így a relatíve nagy kijelzője is +pont.Aliexpressről venném meg a kiegészítőket, fóliát illetve szilikon tokot már találtam, tudnátok linkelni bevált konzolt hozzá? (köszönöm)
A gari miatt magyar boltból kellene rendelni, ha jól gondolom. (Zerge talán jó lehet)
Esetleg ha valaki használja a fórumból, kíváncsi lennék a véleményére, illetve az esetleges hibáira.
Köszönöm a segítséget...
[ Szerkesztve ]
-
zsola32
őstag
válasz parandroid #267011 üzenetére
a meznek? az tényleg jó ár, lehet hogy berendelem az 1000 darabot
-
zsola32
őstag
válasz Mezga Aladár #267271 üzenetére
A Merida speeder 100-on 170-es kar van, a 400-on 172.5-ös, annyira megszoktam a nagyobbat, hogy "szenvedés" a 170-el menni, ha fejlesztem a 100-at, bizti hogy 172.5-ös kar megy rá. (de előbb széthajtom azt a 3x8 sebességet rajta )
Más:
A merida méreteknél azért van egy kis zavar az erőben, a gyári méretezés szerint, egyel nagyobb vázat kellett volna vennem.
Minkét speederem Veszprémből van, az ottani szakbolt szerint viszont a határon vagyok, és ők a kisebbet ajánlották. És milyen jól tettem, hogy ezt akkor elfogadtam, 8-10 órás bringázásokat is simán lenyomok vele, nagyon kényelmes a geo.(a szakbolt oldalán fel vannak tüntetve a méretek, illetve a javasolt magasságok)
-
zsola32
őstag
válasz Wombath #267355 üzenetére
ha megvan az elszántság, bírják rendesen.
a fiam 10 éves múlott, mikor körbetekerte a Tisza tavat.
többször megálltunk vele, de hatalmas élmény volt neki, hogy megcsinálta.
Abádszalókról indultunk, illetve érkeztünk, és a csúszda alatt van egy éremkészítő masina, ahol pénzérméből ki lehetett nyomni a "sikeres tókerülés" érmét. ez az érem ma is nagy becsben van a fiamnál.
most 13 lesz, már Speeder 100-on teker, a legnagyobb távja a Fertő - tó kiskör, illetve a Szántód - Tihany karika (78 km környéke)
A nagy Fertő - tő kört is letekerte idén, de akkor négyen mentünk (apu/anyu/fiam/lányom) és béreltünk 2 elektromos "bringát" a 2 speeder mellé, így a párom és a két gyerek, 80/40 km arányban (elektromos/speeder) megcsinálta a távot.[ Szerkesztve ]
-
zsola32
őstag
válasz fulton #267412 üzenetére
Nekem 3.2 km/150m szintemelkedéssel indul az összes edzésem, igaz utána jön 350m szint lejtmenetben és megérkezek egy nyugodtabb részre. ott kb. 10 km/100m-rel lehet számolni, majd ugyanez vissza. (Mecsek)
Ezért szeretek a Balcsi déli parton tekerni, vicces a pár 10m szint 60-100 km-en.az 50/34 - 11-34 áttétel a kedvencem, elég jól össze lehet vele hozni egy rendesebb pedálfordulatot.
Más:
A speeder 100-as bringa Maxxis Detonator (32-es) gumijai mintha "ragadnának" az aszfalthoz, hétvégén lecseréltem őket a jól bevált Gatorskin 32-es gumikra.
Mindjárt más lett az élmény, persze a legtöbbet 28-as gumikkal megyek mostanában, de a görgős szezon kezdetére be akartam állítani a Speeder 100-at. Mint írtam a 170-es hajtókart még szokni kell, meg a 8 sebességet, de szerethető kis gép lesz belőle...Meg kapott minkét Speeder a hétvégén egy kis törődést, lemostam őket, a 400-on láncot is mostam, most patika mindkettő. (egy darabig)
-
zsola32
őstag
Sokat vacilláltam, a Bryton és a Garmin radar között, végül megrendeltem a Varia-t, kíváncsi leszek, milyen lesz használat közben.
Első körben telefonnal fogom használni, a kerékpáros óra, még nem kristályosodott ki teljesen, de az Explore 2 felé húz a szívem.(A DI2 -t nem tudja az óra, igaz jelenleg nincs is ilyen bringám, de nagyon szemezek egy Merida scultura endurance szamárral, és ha már elszánom magam, lehet hogy DI2 105-ös szettel venném. ha meg az eszemre hallgatok, akkor jó a 11 sebességes 105-ös, és csak átrakom a DT kerekeket a Sculturába...nem kell szarakodnom a kazettával, meg egyéb kiegészítőkkel. nagy itt a dilemma kérem...)
-
zsola32
őstag
ez már az új szériás speeder, (belső bovdenvezetés, illetve a hátsó tárcsafék alul van)
200at ér szerintem. (az új speeder 100as 285ezer akciósan, ez ugye a 200-as...)
a gyári maxxis gumi nagyon tré, ha az van rajta, cseréld le...
a váz geója nagyon jó, a hátrány lejtmenetben jön elő, de ez egy fitness bringa, ez ilyen...
(én is speedert hajtok, és szeretem)[ Szerkesztve ]
-
zsola32
őstag
válasz ReFleXx #268325 üzenetére
a GRX is jó lehet egy fitnesz bringára, de ha elöl 2 tányérod lesz, akkor az első váltód is GRX legyen. a többi alkatrész vegyíthető az országúti szettekkel. (a grx hajtókar picit jobban kilóg, nem minden országúti első váltó szereti)
(A speeder 100-ra pont egy GRX/105-ös szetten agyalok, van egy szimpi dupla első tányér, nagyon jó kiosztással...)Más:
nekem Race Light belsőim vannak, Grand Prix 25-ös gumikkal, DT kerekekben, múlt november óta teszi a dolgát, eddig nem volt gondom vele.Soha nem cserélném le a fitnesz bringámon a hajtást 1x11-re, igaz nem az alföldön tartom magam fitt formában.
-
zsola32
őstag
válasz szgzuri #269298 üzenetére
a fitnesz bringán sem dőlsz jobban előre, elég kényelmes a geoja.
a sebességed növekedni fog, persze ez gumifüggő.
mivel általában alu a váz, azért kívánja a jobb útminőséget, vagy a gumikkal tudsz játszani.én kettőt használok felváltva, eddig 7000 km van bennük
Speeder 100 még elég új nálam, de azt kapcsiból megállapítottam hogy egy igazi túrázós bringa, az áttételek is erre lettek hangolva. ezzel a bringával nem mész nagy csúcsokat de cserébe kapsz egy igazi balcsi körre, vagy fertő - tó körre ideális bringát, viszonylag kevés pénzért. (De jobban megy mint egy trekking bringa, arról váltottam, pont azt kerestem amit Te)Speeder 400, ezzel lehet menni rendesen, akár masszívan 30 körüli tempót, és itt is megvan az előbb említett kényelem. lejtőkön leszel lassabb, mivel nincs koskormány, és egyébként sem dőlsz előre a bringán. cserébe nem törik le a derekad, és ez a gép is tudja a kényelmes balcsi kört, ha van rá igény. A gumi itt is nagyon fontos, ezen a bringán leginkább 25/28 as gumikat használok, ritkán van benne a két gyári kerék a 32-es gumikkal.
A Speeder 100-at görgőzni vettem leginkább, tegnap "mentem" is vele a lakásban már egy 41 km-es kört
Az új merida 400-ról sajnos el fog tűnni a Shimano 105-ös szett, és elöl csak egy tányér lesz, szóval a 2024 modell nálam felejtős.
Egyébként mindent összevetve, jó a fitness vonal, én pont a derekam miatt választottam, de úgy tűnik tovább fogok lépni egy endurance scultura felé, talán bírni fogja a gerincem, próba szerencse...
-
zsola32
őstag
válasz Maximum1 #270133 üzenetére
ez nem dedózás, ezek a tények
(elég vicces srác vagy egyébként, bejön ez a humor)
ja és vettem is egyet, ha már ákciós voltna jó, segítek egy picit... leírom dedós nyelven Neked: figyelni kell a Decathlon oldalát, online rendelésre ad 10 százalékot az árból, az vásárlás árát természetesen felírja a rendszer, így a kuponokhoz is lehet később
[ Szerkesztve ]
-
zsola32
őstag
válasz Dark Archon #271505 üzenetére
Írtam erről korábban, hogy a gyártó által megadott méretek nem igazán működnek a valóságban. (Merida Speeder)
A gyártó szerint "L"-es bringát kellett volna vennem, a veszprémi kereskedő váltig állította, hogy az "S/M" jó lesz nekem. Hittem neki, és jól tettem, tényleg elég lett a kisebb váz.
Mondjuk a srác x éve országútival versenyez, és van egy Merida bicója is, tehát képben van... (Ha esetleg be akarod számíttatni a bringád, ők a Rónabikenél beszámolják az új bringádba. (Merida, BMC, Bianchi a választék náluk) -
-
zsola32
őstag
válasz mauimagic #272649 üzenetére
Egy ilyen ügybe 1x én is belefutottam extreme digitlaon keresztül vettem egy drágább HP laptopot, mely kibontás után furán viselkedett 1ből jelszót kért a WIN10 meg egyebek.
Egyből levettem hogy valaki kipróbálta a masinát, nem tetszett, visszaküldte, és én voltam az a balfasz aki megvette.Mivel a boltvezetőt ismertem, megbuherálták a masinát, hogy müködjön, de azóta onnan nem veszek semmit.
Szóval értem én valahol azt témát, hogy vegyük meg online, mert ha nem tetszik vissza lehet küldeni, csak utána az ilyen emberek kibabrálnak majd mással... és ugye ők is makulátlan eszközt/terméket szeretnének venni.
A bringára visszatérve, én akkor írogattam a méretekről, 3 db XS-s Merida bringa van a családban,
158/160/162
cm magasságú személyek hajtják, akkor úgy át lett lapozva a véleményem a témáról.Írta valaki nagyon burkoltam a túlzott forumozást, meg a milik/másodpercek hajszolását...
Szerintem is innen fúj a szél, a Merida egy Budget kerékpár ebben a felszereltségen, az alu váz gondolom rázott mint a 220, a Tiagra olyan amilyen (én 105-tel megyek nem ismerem) és hát ugye a Canyon... itt lebegett a fórumon mint másik alternatívaÉn is tervezek egy újabb Meridát, a Speeder 400 mellé. alu vázzal "tutti" hogy nem venném meg, a fent említett okok miatt. Marad a karbonos, a Mangóban pont van is a méretemben (M) szép piros , remélem újat küldenek laza 8-900 ezer forintért... (mióta rákúrtam a laptoppal megjegyzésbe be is biggyesztem hogy újat szeretnék)
A bukott összegből kellett volna pattintani DT Swiss kerékszettet bele, mert a gyári Merida kerekek sem valami jók (ugye megvan a személyes tapasztalat. 8 gurul a család alatt), a Maxxis gumikról meg ne is beszéljünk, "elfolyik" az úton... (érdekes ezt az egész családom így látja, pedig ők nem outiznak 35 éve mint én) Na jó ez az upgrade nem jött volna ki az összegből, ez is a Canyon felé vitte volna a mutatót...
Ha versenyző lennék, nem a Strava-n, akkor biztosan lenne egy személyre szabott vázam, meg hozzá egy gárda aki belövi maxra a bringát, hogy a legtöbb Wattot ki tudjam magamból hozni. Mi akik egy más ligában nyomjuk, sajnos meg kell elégednünk a konfekció mérettel, amit leakasztunk egy boltból... ez van, ez a valóság...
-
zsola32
őstag
válasz jjeahh #273236 üzenetére
Úgy tűnik ilyen a Merrell, 10+ év után nekem is lejött a Vibram talp, még múlt évben. Cipész megragasztotta, azóta tökéletes. (én télen pecára használom, ez egy barna bőr magasszárú csuka - ha már peca )
A Moab már egy más talp, ezeket csak 2 éve nyúzom, az egyikben van 1000 km erdő/túraút, elég jól bírja. A másik meg utcai cipő jelenleg -
zsola32
őstag
válasz jjeahh #273241 üzenetére
Én a Columbia-t cseréltem Merrellre. (elég hamar megadták magukat a Mecseken )
Írtátok a Boa-t, most jött meg Shimano Boa rendszerű cipőm, nekem ez ez első ilyen csukám, Előtte Specikkel mentem, de ki akartam próbálni egy Shimanot, tavasszal vettem egyet belőle. Kényelmesebb mint a Specialized, le is váltottam a márkát.Na jó, meg a fiam elkezdett "komolyabban" bringázni, nagyjából akkora lába van mint nekem, ismerkedik az SPD-vel nagy örömömre, elfér a cipő a családban...
[ Szerkesztve ]
-
zsola32
őstag
én Bryton Gardia/Bryton 420 órát rendeltem a fiamnak. Még nincs kipróbálva, karira megy. (A Varia radart eladták alólam a Bikeinn oldalon, még vártam a Dynamic láncmosó beérkezését a 8. napon már a Varia sem volt szállítható állapotban, hiába fizettem ki mindkettőt. Azóta megérkeztek helyette a Bryton kütyük, bő két hetet malmoztak rajta)
Fulton fórumtárs sokat segített, volt néhány rázós helyzet a vásárlásom alatt... (köszi még1x)[ Szerkesztve ]
-
zsola32
őstag
válasz kenguru99 #274241 üzenetére
ha megnyitod az "ide kellene" linkeket, amit beágyaztál, a Rose oldalra navigál. mindkét kerékhez adnak egy referencia számot, amit ha beírsz a rose keresőjébe, kiadja a QR kupakot...
Conversion kit QR 5x100 front wheel under prod. code 2271618
Conversion kit QR 5x135 rear wheel under prod. code 2255945 -
zsola32
őstag
válasz rétisün #275036 üzenetére
nekem 105 bringás napom van idén,
5776 km
45931 szint / 237 órameg 103 futós napom
1002 km / 18463 szint(múlt hét kimaradt, meg sajnos ez is a kovid miatt, igaz már egész jól vagyok, nagyon ki akarnék menni. múlt évhez képest dupláztam a bringás mennyiséget, igaz közben összehaverkodtam a Speederrel )
jövőre be akarom szervezni a fiamat a sportba, remélem tetszeni fog neki, főleg ha megkapja a jelenlegi bringámat . (a szobában nagyon nyomja a görgőt ) -
zsola32
őstag
válasz Hasaggymeg #275045 üzenetére
Pedig egy Aldi-s (buta) görgő
-
zsola32
őstag
BUÉK Mindenkinek...
-
zsola32
őstag
Sziasztok
Filózok egy endurance bringa beszerzésén, a Speeder400 mellé.
(a Speeder 100-asom görgőn van, meg amolyan túrázós bringa lesz belőle, dobnék rá idővel egy másik hajtást, meg szélesebb gumikat - 35C)A fiam belenőtt a bringámba, jó helyre fog kerülni a 400-as.
Meridában gondolkodom, a Scultura endurance 5000 a kinézett vas.
[link]
Megpróbálom még a boltban lecseréltetni a hajtókart, gyárilag egy Shimano RS510 van rajta, egy 105-ös csere már megfelelne az igényeimnek, (-200 gramm) árban viszont nem lenne sokkal több. - ha cserélik.
A 2*11 sebességes hajtást, nem szeretném variálni, mert van 2 DT 11 sebességes kerékszettem, így jó lenne az új bringára is. (kupakszettek megvannak az átütős cseréhez)(ez az jelenti, hogy NEM lesz elektromos váltásom mostanában, ez van... )
900ezer környékén esetleg más alternatíva? (karbon váz + 105-ös szett az indulópont. Giant-ot nem szeretnék)
Pécsen szinte tuti nem lesz Merida, ezt holnap lenyomozom. Sajnos más helyről kell beszereznem a bringát, mint az összes többit. A garis szereléseket elég nehezen lehet összehozni, ez mondjuk nem nagyon tetszik.
köszi a segedelmet
[ Szerkesztve ]
-
zsola32
őstag
Fulcrum Racing 700 DB; 100x12 WHF; 142x12 WHR kerékszetthez, tudtok linkleni QR-es adaptert? (5*100 illetve 5*135 a méret)
Utalást találtam rá, hogy létezik, de nekem sikerült fellelnem.
köszi -
zsola32
őstag
válasz chubby2o6 #275493 üzenetére
köszi Neked is...
Igazság szerint agyalok a Merida bringán. Az Scultura 5000-es mellett ott a 6000-es, azon Ultegra a hajtókar, jobbak a féktárcsák, meg az az előbb linkelt kerekekkel van szerelve.
(közben felszállt a füst, nem cserélik ki az RS510-es hajtást 105-re, csak ha kiperkálom a 105-ös árát is. Pécsen lazán kicseréltek ilyen dolgot az Imperatorban, rendes a tulaj...)Opció lett volna a kerékszett átalakítása, a Speeder 400-ba is feltételesen, de akkor marad a helyén, ha a 6000-est választom. Lesz hozzá egy +kerékszett (ER1600 32), A Speedert meg az E1800 szettel hajtom. (most is ez van rajta)
[ Szerkesztve ]
-
zsola32
őstag
Merida Scultura Endurance 6000 megrendelve, jövő héten talán már nálam lesz. (ja, megyek Sopronba érte ) az 5000-t akartam, de jobb a hajtókar rajta, a féktárcsák, meg ebben legalább nem a saját márkás Merida kerék van. A gumi kuka, de utána összeáll a bringa...
[ Szerkesztve ]
-
zsola32
őstag
a BL-RS600 Ultegra szintű fékkar, és kifejezetten ajánlott a SL-RS700 105-ös váltókarhoz. (elég nehéz a beszerzése, általában csak az egyik felét lehet megvenni a fékkarnak)
Nézegettem valamikor a fékkarokat, tervben volt a Speeder400-on a Tektro fékek fejlesztése. Én Shimano 105 BR-R7070 fékekkel akartam összehozni a rendszert, aztán abbamaradt, lehet hogy a pénz miatt.
"meg nem szoktam fékezni, csak tekerni "[ Szerkesztve ]
-
zsola32
őstag
válasz Sleek #275616 üzenetére
Köszi
Így igaz, piros (fekete a felsőcső teteje) lesz
[link]
Legalább látszik az úton . meg szürkét nem akartam.
Az 5000-es tetszett zöld színben, de mint írtam az gyengébb volt kerék/hajtókar/féktárcsa vonalon, így ért ez a gép +70 rugót.
Lehet hogy már szombaton elmegyek érte, jövő héten elég tré lesz az idő, nem szívesen mennék Sopronig - Pécsről.Közben írt a másik bringaboltos tag, hogy mégis kicseréli a hajtókart, de addigra már sínen volt ez a projekt. Az 5. bringát nem tőle veszi a család .
Egyébként meg mi leszünk a Merida arca, mind az 5 gép ez a márka.
Végre elérte a család, hogy mostanában nem kell bringa senkinek, a lányom 16 éves, már nem nő, így neki meg a páromnak már nem kell variálni a méretekkel. A fiam Speederje lett a lányomé, és az én bringáim meg jók lettek a fiamnak.
Egy bringát még el kell adnom az is egy Merida, egy 27.5.ös teleszkopós masina, és végre végeztem a bringás projektel[ Szerkesztve ]
-
zsola32
őstag
válasz Maximum1 #275619 üzenetére
Megfordult a fejemben, de az plusz pénz már sok lett volna.
Írtam hogy van két kerékszettem, azok is 11 sebességesek, így volt a legegyszerűbb. A rendelt modell 2022-es, 2023-tól jött helyette az elektromos 105-ös.
Amit én veszek, az Scultura endurance, de elméletileg kapható sima Scultura is. Ott gondolom más a váz geója.
[link]
Más a váz, közben megnéztem max 30c-s gumit fogad, meg alapból conti gumi van rajta.[ Szerkesztve ]
-
zsola32
őstag
nekem ez van: SHIMANO TL-LR15, jól jön az a központi tengely
(1x kell megvenni)
a Speederek silány féktárcsáihoz meg kellett vennem még1 spéci leszedőt, mert az LR15 nem jó hozzá. Éljen az RT10-es féktárcsa
(Shimano TL-LR11)Más: nem jött meg a bringa a boltba, jövő héten tudom csak átvenni a Sculturát. Picit beleéltem magam, mindegy...
[ Szerkesztve ]
-
zsola32
őstag
Karbon vázas bringa szállításában kérnék tanácsot.
Az eddig használt Thule Freeride 532 nem alkalmas a feladatra, jelenleg 2 opciót találtam a probléma megoldására.
Első: Thule Proride 892 + THULE 984101 (984) KARBONVÁZ VÉDŐGUMIMásodik: menabo pro tour tartó, +12*100 adapter.
A második megoldás jó lenne, de néha 4 bringa van az autón, és a kiszedett első keréknek nem biztos hogy lenne helye. Viszont a váz így tuti biztonságban van.
A Thule rendszere is jó karbonra, de ott azért csak a vázra van ráfogatva a bilincs.
Kíváncsi lennék a személyes tapasztalatokra a témában - köszi.Ami kimaradt, ugye haza kell hoznom a vásárolt Merida Scultura bringát Sopronból Pécsre.
Egy dobozos 3 személyes (céges) Vivaroval megyek, szóval az autóban a bringa.
Pár éve készült egy zártszelvény keret a raktérbe, erre eddig fel tudtam rakni 1-4 Thule tartót, ha így kívánta a helyzet.
Azon agyalok hogy tudnám lehozni a bringát...a keretet és a tartót felhasználva, +100*200 szivacsokkal, az előbb említett thule 892-es tartó nélkül. Lehet hogy sehogy .[ Szerkesztve ]
-
zsola32
őstag
Köszönöm a válaszokat.
hl225:
Az elfektetve hozom haza, is jó megoldás tud lenni.
Mint írtam vannak régi szivacs ágybetétek, ezeket lerakom a bringa alá.
zsamiatt:
[link]
A műszaki adatok alatt található, hogy az 532-es nem alkalmas karbon vázhoz...6030D: a gumipókos rögzítés is tetszik.
Hasaggymeg: érik egy új tartó vásárlás, köszi a linketJó lenne ha már nálam lenne a bringa, most még ez a tré idő is belejátszik a dolgokba.
Lehet hogy az lenne a legegyszerűbb, ha leküldenék a bringát Pécsre, aztán a benzin költségen meg beállíttatom valahol - ha kell.
Csak el szeretném kerülni a problémákat, hogy pl, mégis van valami hiba a vázon, stb... (sajnos van negatív tapasztalatom, múlt évben a Bikec@fe küldött le egy Speedeert, amire szerintem ráesett egy villáskulcs, persze hogy lejött a festék, meg a váltónál is voltak gondok, pedig esküdöztek hogy tiptop a gép)
Nem egy évre veszem a szamarat, ennyinek bele kell férnie[ Szerkesztve ]
-
zsola32
őstag
pumpa téma:
nekem ilyen pumpám van, decathlonos:
[link]
A gyári tartóját a kulacstartó alá kell felszerelni, nem a legjobb a tépőzár miatt. Van hozzá az Alin tartó, az tökéletes, és több bringára fel tudod tenni a pumpát.
A link hozzá: [link] és a tépőzár helyett gumi a rögzítés.
Sporttársaim is használják, teljesen patent
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs