- Ubisoft Forward 2024 - Az összes bejelentés egy helyen
- UbiForward24 - Jön az Anno 117: Pax Romana
- UbiForward24 - Hosszabb játékmenet videón az Assassin's Creed Shadows
- UbiForward24 - Sztori kiegészítőt kap az Avatar: Frontiers of Pandora
- UbiForward24 - Prince of Persia: The Sands of Time Remake csak 2026-ban
-
GAMEPOD.hu
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Acef
addikt
válasz flash- #88460 üzenetére
Hi!
Itt [link] ki tudod számolni, hogy mennyit változik az áttétel, sebesség ...Megj.
Máris elkoptattad, ugye nem?
Amennyiben gyorsulni akarsz, akkor inkább egy vékonyabb és könnyebb (hajtogatós) külsőre költs. Nekem legalábbis ez hozta a legnagyobb változást, plusz persze a rendszeresen ellenőrzött és beállított, tisztított hajtáslánc (lánc, sor ..), kerékagy, pedálok.[ Szerkesztve ]
-
-
Acef
addikt
Meghalt Nicky Hayden [link]
-
Acef
addikt
Hi!
1x8 (42 x 11-28) rendszeren gondolkodom a mostani 2x8 (34-50 x 11-28) helyett.
113 mm négyszög tengelyes hajtómű és 48 mm láncvonalam van.Milyen típusú hajtást vegyek?
- Egytányérosból van olyan 42 fogas, ami jó a 8 seb. lánchoz?
- Esetleg egyszerűbb egy ilyen Altrix Basic Hajtómű (cserélhető lánckerekes) négyszögtengelyes hajtómű? Ezen a 42-s tányért használnám, de az 52-es is fent maradhat. -
Acef
addikt
Köszönöm az infót!
Megfogadnám, vennék használt Campa-t, de a tipikus gond:
- messze van, látatlanba meg nem veszem meg
- mi van, ha vacak a menet, görbe a tányér... Körülményes a visszakükdés.Esetleg nincs itt valakunek egy eladó 42/52-53-as négyszoges hajtása, ami tutira hibátlan?
-
Acef
addikt
Igen, ezt így nehéz értelmezni, és nem is csa a szövetsűrűség számít.
A gyártók honlapját nézd meg.
A conti honlapja [link]Continental - defektvédelem
"adott 9-féle a Conti által szabadalmaztatott defektvédelemi technológia: Vectran Breaker, Plus Breaker, PolyX Breaker, Safety System Breaker, Safety Plus, NyTech Breaker, Puncture Protection, Dura Skin, és Hardshell. Ezek közül a Vectran Breaker, a Plus Breaker, illetve a Safety Plus biztosítja a leghatékonyabb defektvédelmet, az első könnyű, de drága, mivel űrtechnológia, így a legmagasabb szintű országúti külsők kapják meg, a második a túra/városi modelleken alkalmazott, az utóbbi E-Bike-okon. A második szint a PolyX, amelyet a kissé alacsonyabb árfekvésű országúti modelleken találunk. A Puncture Protection és a Safety System egyszerűsített Plus Breaker technológia túra/városi modellekre, a NyTech pedig egy alaptechnológia országútra nejlon szövettel rendelkező modellekhez. A Hardshell megerősített szövet országútra ütöm-vágom használathoz, ennek montis párja a DuraSkin, mindkettő inkább a felütéses defektek megelőzésében jeleskedik. A montis Protection Apex és Protection is részben ide tartozik: ezek a technológiák extrémebb és CC felhasználásra biztosítanak optimális szövetszerkezetet, amely könnyű, rugalmas, strapabíró és egyben a defektek megelőzésében is segít"[ Szerkesztve ]
-
Acef
addikt
Plusz infó
Nekem is volt continental ultrasport II, valóban gyűjti a kavicsokat=vágások, szúrások, de nem ez a gond, hanem az, hogy a futott 5700 km alatt 7-8 alkalommal ki is lyukadt a belső.
Most hajtogatós GP 4000 SII-t használok, 4500 km alatt egy! defekt, az is valsz felütés miatt volt.
Ennek is vannak sérülések a futófelületén, de az üveg-fém-tüske ... nem jutott el a belsőig.
Rádásul alig kopik, még legalább további 5_6000 km-t futhat[ Szerkesztve ]
-
-
Acef
addikt
Mi az gyerekek, front van?
Ez régebben szakmai topik volt, benne egy-két vicces beszólás, de a beszólások is egy bizonyos határon belül ...
Mostanában meg
-
Acef
addikt
válasz DUB Inc. #96546 üzenetére
Én a Lidl-ben vettem hasonlót 1500-ért.
Eredetileg lancmosó ... de én nem úgy, nem arra használom.Lánctisztítás. Szerintem ez a legjobb módszer
- törlés
- befújom a láncot Weldtite TF2 teflonos olajjal (nagyon kevés kell rá)[link]
- felrakom a lidlis lánctisztítót, aminek a keféire is fújok egy kis w. tf2-t, a kefék fellazítják, letörlik a szennyeződést
- ismét törlés (már tökéletesen tiszta a lánc)
- száradás után Shimano [link] vagy Weltide [link]ptfe olaj a láncszemekre
- néhányszor átforgatom a hajtókart/láncot
- 2-3 óra múlva törlésNem használok oldószert (benzint, brigeciolt), nehogy semlegesítse, ne hígítsa a tisztítás után felvitt olajat.
[ Szerkesztve ]
-
Acef
addikt
válasz -=RelakS=- #96555 üzenetére
Igen, ez az.
A két flakont ki sem bontottam.
Csak a kefés lánctisztítót használom, ezt is csak azért (emiatt vettem) mert ez hatékonyabban leszedi a koszt, mint ha egy rongyra fújnám a w. tf2 sprayt, és azzal tisztítanám a láncot[ Szerkesztve ]
-
Acef
addikt
Hi!
Korábban már téma volt a bringás nadrág, ami nem engedi át a szelet, és hideg ellen is véd..., ráadásul nem túl drága. Nekem 3-4 c-ig bevált, csak egy vékony aláöltözőt és a térdmelegítőt vettem fel alá.Hétfőtől akciós a lidl-ben, (az alábbi képen pirossal jelöltem, nem testhezálló, inkább melegítő fazon) én már tavaly télen is ebben tekertem. Elöl szélálló, hátul pedig jól szellőző anyag.
Töröljétek, ha hirdetésnek minősül
[ Szerkesztve ]
-
Acef
addikt
válasz sanzi89 #98136 üzenetére
"comb középig van szélálló" (softshell)
Hiába volna tovább, ha hideg van, akkor a térdnek úgysem elég a softshell. Ez a lidl-s így is pont jó, hogy ne fázzon meg a cerka, a térdnek meg minuszban már komolyabb védelem kell.
Békéscsabán, Gyóni Géza utcában van egy motoros ruházatot árusító bolt [link], ott 4000 Ft a neoprén térdvédő. Ez nadrág alá és fölé is mehet, tépőzáras, nagyon jól védi a térdet. Nekem is ez van. Nem túl kényelmes a viselete, de megszokható, és ez 100%, hogy jól védi a térdet.
Kevésbé hideg időre alternatíva lehet két softshell csősál, amit térdvédőnek is használhatsz dekában 2-3000/db
Ez így összesen 12-14000 Ft. + még esetleg egy aláöltöző
[ Szerkesztve ]
-
Acef
addikt
infó:
2017. november 24,
Black Friday az eBIKE.hu-n[ Szerkesztve ]
-
Acef
addikt
válasz eastsider #105759 üzenetére
Hi eastsider!
Külső gumi? Alább némi olvasnivaló, segíteni fog a választásban.
Én Schwalbe-t akartam, mert olcsóbb volt, de "szembejött egy pár alkalmi vétel hajtogatós gp4000sII, így nyilván azt választottam. Beváltschwalbe ez itt jól áttekinthető, mint gördülés, defektvédelem, súly, ...
[link]continental
[link]
+ Infó a contihoz, mert a honlapjukon nincs így egyben az infó:
"Tehát például adott 9-féle a Conti által szabadalmaztatott defektvédelemi technológia: Vectran Breaker, Plus Breaker, PolyX Breaker, Safety System Breaker, Safety Plus, NyTech Breaker, Puncture Protection, Dura Skin, és Hardshell. Ezek közül a Vectran Breaker, a Plus Breaker, illetve a Safety Plus biztosítja a leghatékonyabb defektvédelmet, az első könnyű, de drága, mivel űrtechnológia, így a legmagasabb szintű országúti külsők kapják meg, a második a túra/városi modelleken alkalmazott, az utóbbi E-Bike-okon. A második szint a PolyX, amelyet a kissé alacsonyabb árfekvésű országúti modelleken találunk. A Puncture Protection és a Safety System egyszerűsített Plus Breaker technológia túra/városi modellekre, a NyTech pedig egy alaptechnológia országútra nejlon szövettel rendelkező modellekhez. A Hardshell megerősített szövet országútra ütöm-vágom használathoz, ennek montis párja a DuraSkin, mindkettő inkább a felütéses defektek megelőzésében jeleskedik. A montis Protection Apex és Protection is részben ide tartozik: ezek a technológiák extrémebb és CC felhasználásra biztosítanak optimális szövetszerkezetet, amely könnyű, rugalmas, strapabíró és egyben a defektek megelőzésében is segít."[ Szerkesztve ]
-
Acef
addikt
Sziasztok!
Adott egy Neuzer Courier DT fitness [link] 2x8 Claris szettel, 60-as mérteben, ami egyértelműen nagy nekem, mert 184 cm magas vagyok.
3 éve hajtom ezt a bringát, de most eljött az ideje, hogy váltsak.
Váltó, hajtás, kerekek, ... jó állapotúak, csak vázat szeretnék cserélni. (úgy számoltam, hogy az eladás majd új/használt vásárlása többe kerülne)Tehát egy új fitness vázat szeretnék, amire átrakom a jelenlegi bringán lévő alkatrészeket.
A Csepel vázakat néztem, mert ez egyszerűen és gyorsan rendelhető, valamit nem túl drága.Az alábbi két váz közül ti melyiket javasoljátok?(és miért)
Csepel Torpedo Hi-Ten acél [link]
Csepel TorpedAL ALU váz (már 45 e Ft körül is van)[link][ Szerkesztve ]
-
Acef
addikt
válasz ivana #107428 üzenetére
Hmm, igen, a lényeget nem írtam le, Te meg nem találtad ki
Tehát arra gondolok ebben a hsz-ben [link], hogy a jelenlegi túl nagy (60-as) vázamat lecserélem egy 56-57-es méretű Csepel HI-TEN vagy ALU vázra.
Tehát Csepelből az alu vagy hi-ten a jobb választás?
[ Szerkesztve ]
-
Acef
addikt
Egy gyors infót kérnék!
Az elképzelhető, hogy nem minden outi vázba fér be a 700 x 28 as külsővel szerelt kerék?
Pl egy Csepel TorpedAL-ról van szó.
[ Szerkesztve ]
-
Acef
addikt
Beírom, mert nem biztos, hogy mindenkinek tiszta, és még hasznos lehet, nekem pl. jól jött, nem kellett másik fékváltókart vennem.
Korábban felmerült, hogy lehet-e egyenes kormányos (mtb, fitnessz, V fékhez készült) fékváltókarral - fékkarral országúti féket, patkóféket használni.
Nos, azokkal a fékváltókarokkal - fékkarokkal lehet, amin van üzemmód váltási lehetőség, azaz átállítható a fékbowden felfogatási pontja. Ez azért kell, mert a V féknek és a patkóféknek más erőkar és más bowdenhúzás szükséges.
Az alábbi állítási lehetőség nélkül az egyeneskormányos, eredetileg V fékhez készül fékkarral nagyon gyenge lenne a patkófék fékhatása, enélkül gyakorlatilag használhatatlan lenne.[ Szerkesztve ]
-
Acef
addikt
Csak infó,
Sram PC870 lánc, 7100km.
Most mértem: nyomva belemegy a 0.75-ös nyúlásmérő.Használat, tisztítás:
Alföld, fitness bike, kb 200km-ként tisztítva Weltide tf2-vel, utána Shimano láncolaj.Bevált, ismét ezt a típust veszem.
[ Szerkesztve ]
-
Acef
addikt
Segítsetek kérlek,
Venni szeretnék egy 8 seb. Sora hátsó váltót.
2x8 seb, elöl 42/52, hátul 12/28 van a bringán.
Jól gondolom, hogy az SS-t is választhatom?
Esetleg jobb lenne a közepes?A Rose leírása, link [link]
Compatible with 7-/8-/9-speed
· 2 teflon coated connection pins
· "Wide Link" design for increased stiffness
· Max. sprocket size: short cage: 25-35 teeth, medium cage: 28-34 teeth
· Min. sprocket size: 11 - 14 teeth
· Total capacity: short cage: 37 teeth, medium cage: 43 teethManufacturer's ref. RDR3000SS (short cage), RDR3000GS (medium cage)
-
Acef
addikt
Sziasztok,
fékpofát szeretnék venni a Rose-tól.
Az alábbihoz nincs kép.
Ez nem csak betét/gumi, hanem komplett fékpofa?
A leírás alapján ez jó lehet pl. az én saccon outi fékemhez? [link][ Szerkesztve ]
-
Acef
addikt
Ránéznétek?
Tehát ez egy univerzálisnak mondható fékpofa, vagy egy cserélhetőhöz való gumi? -
Acef
addikt
válasz DUB Inc. #111527 üzenetére
mondjuk tolnál egy nap 100 kilométert egy Csepellel, majd egy középkategóriás komolyabb márkával
Azért a Csepel embléma-márkanév nem azt jelenti, hogy az a bringa biztosan vacak, kényelmetlen, lomha ...
Azért egy tescos, vagy más gagyi bringa és egy csepel között van némi különbség, sőt még a csepel márkán belül is nagy a "szórás
Az én csepelem kb 100e ft-ban van, és ilyenek vannak rajta, hogy gp4000sII, BB Vanguard nyereg, Sram 850 sor, 870 lánc, Claris váltás, ...
Azért ezek nem a full belépő alkatrészek, kiegészítők.
Jó néhány drágább/márkás bringát lehet kapni ennél szarabb kiegészítőkkel, alkatrészekkel.Az egészet azért írtam, hogy ne általánosítsunk már, nem biztos, hogy minden rossz ami nem a felkapott márkák közül valn, és nem minden felkapott márka jó, sőt! Merida, Cube, Trek, ... közül is van sok, ami a fentinél szarabb alkatrészekkel van.
Vagy pl. márkás, nívós, drága, de nemtőrődöm a tulaj, vagy csak balfasz és nem tudja/akarja karbantartani, beállítani, az hiába márkás, bizony szarabb lesz azzal tekerni mint az én csepelemmel. BÉKE
[ Szerkesztve ]
-
Acef
addikt
BBB BSD-76 Vanguard nyereg
Nos, nekem is eltörött a BBB nyergem.
Annyi, hogy nekem nem a nyereg (műanyag) mint Hasaggymeg-ek, hanem pálca tört elMikor, miért? Passz. Ma vettem észre, amikor menni akartam egy kört
Na most jön a mit vegyek dilemma, valamint 10+ e Ft kiadás
[ Szerkesztve ]
-
Acef
addikt
Sziasztok,
segítsetek már féket választani,
- fitness bringa, tehát egyenes kormány
- Claris fékváltók (a bowden felfogatási pontja átállítva az outi fékhez, tehát ez OK)
- jelenleg a vázhoz kapott Saccon fékekkel, amivel sajnos gyenge a fékhatás. Nagyon messze van attól, hogy a kerekek blokkolásáig lehessen fékezni.szerintem ez van jelenleg Ez vajon a Saccon fékek hibája, és másik pl. Shimano fékekkel javulna a fékhatás?Amennyiben érdemes, akkor fejleszteni szeretném a féket.
Az alábbiak közül melyik az ajánlott?
CLARIS 33,5 EUR/szett
vagy
SORA 37 EUR/szett
vagy
TIAGRA 35 EUR/szett ez miért ilyen olcsó, hisz ez a márkásabb? Régi? Esetleg nem lehet állítani valamit, ami felső kettőnél viszont lehetséges, vagy ?1.,
Melyiket vegyem?
Van valami különbség a technológiában? Melyik a jobb?
pl. mindegyiknél állítható a fékbetét dőlésszöge? (mint pl. a V fékbetéteknél is)2.,
ugye mindhez jár fékbetét, nem csak a testet adják?3.,
Esetleg használtban valami olcsóbb, konkrét ajánlat?[ Szerkesztve ]
-
Acef
addikt
válasz Hasaggymeg #137278 üzenetére
Szia,
A betétcserén már túlvagyok. Jobb lett, de nem az igazi.
Én a Saccon gyenge/hajlékony, féktestére gyanakszom.
Ugyanakkor nem szivesen dobok ki 35 EUR-t feleslegesen.
Mit javasol aki már parobált ilyen Saccon vs Shimano féket, megéri váltani?[ Szerkesztve ]
-
Acef
addikt
Korábban írtam, hogy eltörött BBB BSD-76 Vanguard nyereg pálcája [link]
nos írtam az eBike-nak, mert tőlük vettem a nyerget, hogy vizsgáltassák be a forgalmazóval, mert ugyan már nem garanciás, de azért a törés mégis csak túlzás
Rendkívül korrektek voltak (nyilván számít, hogy már sokat vásároltam náluk), küldtek egy futárt, ingyen felvitették a forgalmazóhoz, és most írtak, hogy elfogadták a szavatosságot, levásárolhatom, vagy utalják a teljes vételárat.
Meg is rendeltem tőlük egy SORA fékszettet, meg egy [Continental Grand Prix GT hajtogatható] külsőt.
Drágább ugyan az eBike mint néhány oldal, viszont ez egy rendkívül korrekt ügyintézés volt
[ Szerkesztve ]
-
Acef
addikt
válasz 6030D #137294 üzenetére
Áhh, azt nem lehet, az övé máshol tört, az egyértelműen az extrém terhelés miatt volt.
Nekem egyébként jól jött ez a hiba, főleg, hogy levásárolhatom az árát.
Én váltottam, hirtelen döntés volt, és bejött: a Decathlonban vettem egy Selle Italia C2 gel flow nyerget, és azt kell mondjam, hogy jobb mint a BBB Vanguard.
-
Acef
addikt
válasz Hasaggymeg #137331 üzenetére
135 mm széles.
Igen, ez -2cm a BBB-hez képest. Tartottam is tőle, hogy nem lesz kényelmes, de nincs gond, sőt, jobb mint az elődje.
(úgy vettem meg, hogy 1-2 nap után visszavihettem volna, és vehettem volna másikat, de bevált, így maradt)
-
Acef
addikt
válasz Hasaggymeg #137334 üzenetére
Mértem, 13 cm környékén van.
Viszont mivel előre vagyok dőlve, így, ezért lehet jó a 135mm, hiszen ilyenkor a keskenyebb is jó.
Annó BBB-ből a 155mm-t választottam, szerettem, de valamiért annál tekerés után mindig fájt a hátsóm. Nem volt vészes,de éreztem.
Ennél nincs ilyen pedig amikor felraktam és próbáltam, éreztem, hogy fura, amiért túl keskeny, de a lényeg, hogy tekerés után nincs fájdalom, és közben is elviselhető, rendben van.
Annyi, hogy az elején középen nyomott. Erre megoldás: egy nagyon kicsit döntöttem rajta a vizszinteshez képest, azóta OK.[ Szerkesztve ]
-
Acef
addikt
Sziasztok,
adott egy fitness bringa, 700x25-ös, "hajtogatós" Conti Grand Prix GT gumikkal, 8 seb. Sram sorral, felnifékkel.
Segítenétek felnit választani?- Kb az alább felsoroltak, vagy más, de hasonló 30-35000 Ft/szett ár az elképzelés.
- Nem kell iparis, jól boldogulok a kónuszos agyakkal.Amit nem tudok:
- jobb ha kevesebb küllős?
- jobb ha szegecselt? Némelyik duplán szegecselt?
- gyorszár (QR tengely) Ez mit jelent?
A jelenlegim is gyorszáras. Ebből több fajta is van?Ezeket néztem. Melyik a jobb?
1,
Sora agyas országúti kerékszett // gyorszár (QR tengely) Ez mit jelent?
[link]2,
Gipiemme abroncsos, Shimano Sora agyas, 622-es országúti kerékszett
[link]3,
Orszagúti ambrosio abroncsos , Shimano Sora agyas 622-es kerékszett / szegecselt. Ez nekem fitness bringánál fontos lehet?
[link]4,
Kerék 622-es országúti, Gipiemme abroncsok, Shimano Claris agyak / ez is szegecselt
[link]5,
Shimano WH-R501 országúti kerékszett / ez szép. Van valami előny vagy hátrány a kevesebb küllő miatt?
[link]
[link]
Tömeg: 820 gramm (első) 1069 gramm (hátsó). Ez pl. nem szegecselt? Ez hátrány?[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Motorola Edge 40 - jó bőr
- Computex 2024: új utakra lép a Fractal
- Nők, nőügyek (18+)
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Politika
- Android másképp: Lineage OS és társai
- Assetto Corsa Competizione
- Óra topik
- antikomcsi: Való Világ: A piszkos 12 - VV12 - Való Világ 12
- PlayStation 5
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen