- Ubisoft Forward 2024 - Az összes bejelentés egy helyen
- UbiForward24 - Jön az Anno 117: Pax Romana
- UbiForward24 - Hosszabb játékmenet videón az Assassin's Creed Shadows
- UbiForward24 - Sztori kiegészítőt kap az Avatar: Frontiers of Pandora
- UbiForward24 - Prince of Persia: The Sands of Time Remake csak 2026-ban
- Xbox Series X|S
- UbiForward24 - Hosszabb bemutatón a Star Wars: Outlaws
- Genshin Impact (PC, PS4, Android, iOS)
- Ubisoft Forward 2024 - Az összes bejelentés egy helyen
- Call of Duty: Black Ops 6
- PlayStation 5
- UbiForward24 - Hosszabb játékmenet videón az Assassin's Creed Shadows
- Marvel Snap
- EAFC 24
- Diablo IV
-
GAMEPOD.hu
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Acef
addikt
válasz ivana #138195 üzenetére
felnit írtam, de valóban komplett kerékre, sőt szettre gondoltam.
Komoly az a Campa, de 35e körüli felső határt húztam. Nem mintha nem lenne rá $, de egyszerűen nem akarok többet költeni rá.
A Shimano WH-R501szett [link] a legszimpatikusabb.
Van valami hátránya a kevesebb küllőnek?
A felsoroltak közül ezt, vagy másik szettet érdemes választani?[ Szerkesztve ]
-
Acef
addikt
válasz flash- #139089 üzenetére
Olyan nincs, hogy egyszer így egyszer úgy áll.
Mindig ugyanoda tedd a vizimerteket, a ket legmagasabb ponton erje a nyereg feluletet, es aprankent allitsd.
Teszt, majd ismet allitas. ...A vizszinthez kepest minimalis elteres is eleg lehet
Megj.
Azert van.papir a palcanal mert uj nyereg volt, es visszavittem volna, ha nem valik be.[ Szerkesztve ]
-
Acef
addikt
Sziasztok,
Vettem egy ilyen kerékszettet [link] SHIMANO WH-R501 28"/700 C ROAD WHEEL SET
(173)
8-as rendszerrel fogom használni.
Kell valamilyen tavtartó, vagy adapter, ...
Vagy semmi extra, csak felrakon a 8-as koszorút/sort és mehet?Egyforma széles a 7-8-9-10-es sor?
[ Szerkesztve ]
-
Acef
addikt
válasz coolpet #141778 üzenetére
A hátul 7 sebességes bringák nagy valószínűséggel még menetes hátsó aggyal vannak szerelve. Ezeket kerüld.
Minimum 8 seb legyen hátul.És mint a többiek is írták, ne márkát, hanem felszereltséget vegyél, az alapján válassz. Pl. a fent írt is egy szempont.
[ Szerkesztve ]
-
Acef
addikt
Sziasztok, egy kis Dectahlon reklám
Még tavasszal vettem egy mtb 900 aláöltözős, géles gatyát. [link]
Eleinte minden szép és jó volt, de aztán az utóbbi hónapban durván (sebesre) dörzsölte combomat, ezért már egy ideje nem is tudtam használni.Tegnap olvastam a fenti infót.
Gondoltam megpróbálom, visszaviszem, egy kérdést megér.A gatya állapota: kb 10x használva, nem szakadt, nincs semmi látható használati nyom ..., Viszont a címkéket már a vásárlás után kivágtam belőle.
Bementem, a vevőszolgálatnak elmondtam a bánatom, és említettem a fenti infót.
Eredmény: visszakaptam az árát, és vettem egy másik gatyát.
[ Szerkesztve ]
-
Acef
addikt
válasz Hasaggymeg #142398 üzenetére
Szerintem az általad írtakra nem vonatkozik a Decathlon vállalása. -
Acef
addikt
válasz -=RelakS=- #149562 üzenetére
Nekem a "csipeszes és a zoknis" megoldásról a gyerekek és idősebb (öreg taták, mamák) bringások jutnak az eszembe
két olajos/szakadt nadrág, és egy majdnem bukás után az előbb mutatott megoldást választottam.
-
Acef
addikt
válasz Eagle16 #150236 üzenetére
Én ezt vettem, bevált.
SHIMANO WH-R501kerékszett [link]
(nem iparis)Meglepődtem, mert gyárilag olyan profin van beállítva a kónusz, hogy szét sem szedtem. Nem kotyog, nem szorul ... Bízok benne, hogy ami ilyen jól be lett állítva a gyárban, abban megfeleő mennyiségű zsír is van.
Szerk.
Nem.extra könnyű, viszont cserébe a vélemenyek szerint erős, masszív szett. Sora szintű agyakkal.[ Szerkesztve ]
-
Acef
addikt
válasz Eagle16 #150251 üzenetére
Szerintem sárvédővel 28-as a max.
Nekem míg a Courierem volt, addig elöl a 28-as külső és a sárvédő között csak kb. 3mm volt. Ez nem elég a 37-hez, de még a 32-höz sem hiszem, hogy elég a hely.
Főleg, hogy az első villánál olyan vacakul van hegesztve, hogy a felesleges anyag(varrat) miatt elveszik 2-3mm.
[ Szerkesztve ]
-
Acef
addikt
válasz Eagle16 #150255 üzenetére
Én is másikra váltottam, de szerencsére sikerült beszámíttatni a vázat egy másik, új váz árába, és arra építettem a Courier-ről bontott alkatrészeket.
Persze figyelni kellett a méretekre: mono, villasaru táv, első váltó és a nyeregcső miatt a nyeregvázcső külsö-belső mérete, ...
+ Szereltem egy napig: előbb bontás, majd építés, de megérte.
Neked is gazdaságosabb lenne inkább vázat venni, és arra építeni, a mostani vázat meg eladni.
[ Szerkesztve ]
-
Acef
addikt
válasz Eagle16 #150259 üzenetére
Amennyiben már kopott a mostani, akkor ne költs rá, add el akár 40e Ft-ért, jobban jársz, és vedd az alábbit:
A múltkor láttam a Decathlonban bowdenes tárcsafékes outit, "hatalmas" hely volt a gumi és a villa között, abba biztosan elfér a 37-es külső. Ráadásul Sora szettel volt, ami már egy egész jó szint. 200 körül/alatt volt az ára. Elfogadható gravel építhető belőle, csak gumit kell cserélni.
Keress rá a honlapjukon.
Igy kb 150-160-ból van egy Graveled.
[ Szerkesztve ]
-
-
Acef
addikt
[link] Nem csak az elektromos autók, hanem az elektromos kerékpárok vásárlását is támogathatja az állam
-
-
Acef
addikt
válasz Segal #167351 üzenetére
Igen, ez is jó lehet, hisz a méret és forma számít, nem a párnázottság, de nekem rá kellett jönnöm, hogy keskeny a 135 mm. Most egy 150 mm nyerget tesztelek.
Tegnap tettem fel, már mentem vele kb 2-3 percet, eddig jó
Remélem, hogy egy több órás karika után is ezt fogom mondani.[ Szerkesztve ]
-
Acef
addikt
válasz rarki72 #167573 üzenetére
Szia,
nekem Csepel TorpedAL vázra épített fitness bringám van.
A Torpedo váz nem tetszett, ráadásul nehéz.A vázat a webbiciklitől vettem, de máshol is rendelhető. (beszámították a másik vázamat)
A bringát magam építettem az igényeimnek megfelelő alkatrészekből, de a webbicikli is összerakja neked, rugalmas, jó csapat.A Csepel és Tektro fékek felejtősek (a kettő u.a.), alig van fékhatás, minimum Shimano Sora vagy Claris kell.
Olyan bringát építhetsz ami neked megfelelő.
Nekem Shimano Claris váltás van fent (karok és váltók is). Sokan lenézik, de nekem 17000 km van bennük, és köszönik, minden rendben, jelenleg is jól működnek.
Ráadásul az egyeneskormányra való Claris fékkar bowden felfogatási pontja változtatható, patkó és V fékhez is használható.A TorpedAL vázba max 700x25-ös gumi fér el(legalábbis Conti-ból, mert 700x28-as GP4000SII már nem forog el, beleér a vázba)
Nekem a bringa súlya ~11 kg.A lényeg, én Torpedot nem vennék.
A Csepel is lehet jó, jól használható,amennyiben a neked megfelelő alkatrészek vannak rajta.[ Szerkesztve ]
-
Acef
addikt
+ infó,
Fontos, hogy amennyiben bringát veszel, vagy éptesz akkor hátul minimum 8 sebességes sor legyen, mert a 7 sebességes menetes agyak nagyon gyengék!
Igen, a hátul 7 sebességesek olcsóbbak, de akkor sem szabad megvenni!
Tehát nem a fokozatok száma,hanem az agy, a konstrukció miatt vacak.
[ Szerkesztve ]
-
Acef
addikt
válasz bringasisti #167629 üzenetére
Igen, tudom. Viszont amit manapság 7 sebisnek hirdetnek az többnyire menetes aggyal van szerelve.
-
Acef
addikt
Mivel írtam róla legyen néhánykép, a Csepel TorpedAL vázra épített fitness-ről.
Shimano Claris váltás 2x8
Shimano WH-R501 kerekek,
Sram lánc és sor,
Conti GP4000SII(700x28) és GrandPrix GT (700x25) folding külsők,
Sora fékek,
kb 11kg
...[ Szerkesztve ]
-
Acef
addikt
Srácok,
köszönöm az elismerő szavakat
- stucni: kb 50% árban vettem a vázat, viszont valamiért már le volt vágva a villa ami nekem így túl alacsony, szükséges volt a 35° stucni.
- igen, így 'építve sokkal drágább lett volna mint egyben, de mint írtam, ócsóé volt a váz, valamint az előző bringámról raktam át az alkatrészeket, utána apránként, figyelve az akciókat fejlesztgettem ...
- egyebkent az elején még a 100e Ft alatti kezdő bringa ára is soknak tűnt, de azóta rá kelett jönnöm, hogy bizony igaz amit gyakran írtok itt a fórumon, hogy nem érdemes a belépőt venni, mert később az gyengének/kevésnek fog bizonyulni és az utólagos fejlesztés lesz a drága.
Tanulva az előzményekből ma már nem tartom soknak egy 2-300e Ft-os kerékpár árát.
Ugyanakkor fenntartom, hogy nem csak a Deore szinttől indul az "élet, mert ez felhasználás függő. Nekem pl. alföld, fitness bike-ra teljesen elég a Claris váltás.
Viszont amit fontosnak tartok az a minőségi külső gumi, normális fék, nyereg, lánc, sor, ... ezekre nem sajnálom a pénzt.A lényeg, hogy építve/fejlesztgetve nyilván drágább, de számunkra megfelelőbb setup rakható össze, és nem egyszerre kell kiadni egy nagyobb összeget.
[ Szerkesztve ]
-
Acef
addikt
Vagy nem jó neked a nyereg (keskeny, domború, hátul nincs kivágva, ...), vagy túlságosan előre dől.
Vigyázz az állítással, nagyon kicsit kell állítani rajta, különben az lesz amit Hasaggymeg írt a 167727-ben. Vízmérték segítségével állíts, jegyezd fel a jelenlegi beállítást és a módosítás mértékét is. néhány mm-ről van szó, pl a vízimértéken fél vagy harmad "bubi
Most és következő méréskor is ugyanoda kell tenni a vízimertekt. Ez talán úgy a egyszerű, ha pl egy könyvet teszel a nyeregre, és arra a mérőt.
[ Szerkesztve ]
-
Acef
addikt
válasz TayRol #168147 üzenetére
Szia TayRol,
én most szintén WTB-ket probálok, mert nem vált be a Selle Italia. Gondolom neked is keskeny volt.
A Rocket Rock Pro verzióra nézz rá, ez már DNA párnás, más forma mint az Italia, és szélesebb is van belőle
A Rocket Rock-on kívül nyilván több típusuk is van,
Szerintem DNA párnáson(memóriahab) alább ne add.
[ Szerkesztve ]
-
Acef
addikt
Az utóbbi napokban kipróbáltam egy-két WTB tesztnyerget.
Betétes gatya nélkül teszteltem.Alább némi infó, hátha valakinek hasznos lesz
A nyergek fitness bringán tesztelve, tehát sportosnak mondható, de nem outis testtartásban.
Selle Italia C2 Gél Flow 135 mm (ez a sajátom, most cserélem le)
Nagyon szép, igényes kivitel. A valódi bőr borítás tökéletesen és szépen rögzítve az alsó részén. Bőr, aminek kopik a festése (kb 4000 km után több helyen is), és kb 1-1500 km után kopik a Selle Italia felirat.
Viszonylagkemény (ez nem feltétlenül hátrány, betétes nadrág nélkül is sokat használtam). Nem igazán tompítja keményre fújt gumi miatti rezgéseket, de ez is megszokható, többet használtam sima decás futó alsóval mint betétessel.
Középen nyitott, minimális előre lejtéssel használtam, bevált a középső rész kialakítása, nem nyomott.
Hátul minimálisan emelkedik, és két oldalra lejt.
Nekem túl keskeny volt, sem betétes sem sima alsóban nem volt az igazi, nem nyújtitt kellő támasztást, éreztem, hogy a szélein vannak az ülőcsontok.
A használat során néhány mm-t görbült a nyeregpálca, azaz minimálisan oldalra dől a nyereg. Ez valószínűleg amiatt, hogy nekem túl keskeny és nem egyformán terheltem ???
- szerintem inkább outi mint fitness vagy monti nyereg.
A fent írtak ellenére nagyon jó nyeregnek tartom, de nekem nem jött be.WTB Rocket Race 150 mm
Több Rocket típus van, ez a normál párnázású, de már mikroszálas borítás. Színes fehér és piros dekor ami elsőre kicsit soknak tűnik, de megszokható.
Minőségben, azaz alul megnézve a mikroszálas bevonat rögzítését (ragasztás, műanyagok, ...) némileg elmarad a Selle Italia-tól, de ez is rendben van.
Hátul minimálisan emelkedik, és oldalra szinte egyáltalán nem lejt, így számomra jobb, hisz jobban tartja a hátsómat, azaz a törzset. (főleg, hogy 150 mm)
Sokkal puhább mint az eddigi nyergeim.
Ez középen csak süllyesztett csatornával rendelkezik, (nincs kivágás) ezért, és talán a puhasága miatt jobban belesüllyed az ülőcsont a szivacsba, és a kivágás hiánya, vagy a túl keskeny csatorna miatt középen hozzáér a „gáthoz. Nem volt zsibbadás vagy fájdalom, de 1-2 óra tekerés után már zavaró, valamint ott motoszkált a gondolat, hogy hátha van jobb.
- szerintem monti és trekking nyereg, mert jól csillapítja a rezgéseket, ugyanakkor nem biztos, hogy ez a legjobb egy sportos testtartáshoz amikor órákig ki sem állok a nyeregből. Kinek mi ...WTB Koda Cromoly Gél 145 mm
Ezt teszteltem a Rocket Race után, mert kíváncsi voltam a nagy középső csatorna/mélyedés előnyére.
Fekete színű, apró "pöttyökkel dekorálva.
Hátul enyhén emelkedik, de nem annyira mint Rocket. Ez sem lejt oldalra, valamint az ülőcsontoknak elölre is több vízszinteshez közeli helyet kínál, mert később kezd lejteni a két oldal elülső része, ezáltal ez kínálja a legtöbb pozíciót.
A WTB leírása szerint hölgyeknek fejlesztették, de nem női specifikus, a tesztelő férfiak is szívesen használták.
Tehát a Rocket családhoz hasonló forma ami nagyobb középső mélyedéssel és nagyobb vizszintes felülettel rendelkezik.
Ez garantáltan nem nyom középen.
- szerintem fitness, mtb, trekking. A középső mélyedéssel kevesbe kényelmetlen az előredőlt pozíció, hosszabb távon is jó.WTB Rocket Pro DNA Cromoly 140 mm
Ebből is 150 mm-t szerettem volna tesztelni, de csak a 140 mm volt.
A Race változattal azonos forma, ez kevesebb dekorral, és DNA szivacs betétekkel.
Első benyomás, hogy ez a DNA sokkal keményebb mint a Race-ben lévő szivacs, ez akár jó is lehet, hisz kevésbé süllyed bele az ülőcsont, jobb a középső részen. (a Selle Italia-nál még mindig lényegesen puhább)
A Rocket csáládból szerintem ez a DNA szivacsos a legjobb választás.
- szerintem fitness, mtb, trekkingA fent írtak az általam tapasztaltak, korántsem biztos, hogy ezt más is így érezné/tapasztalná.
[ Szerkesztve ]
-
Acef
addikt
válasz ::Trunks:: #168747 üzenetére
+ a legtöbb Decathlonos monti stucni fordítható, asszimetrikus ...
a stucnin kívül mint írták: alulra az alátéteket, és vágj a kormányból néhány cm-t
[ Szerkesztve ]
-
Acef
addikt
válasz ::Trunks:: #168782 üzenetére
Szerintem az.
Nézz rá oldalról.Ill amit az imént még írtak, a nyereg távolsága, dőlése.
A javasoltakkal jobb lesz.
Szerintem addig ne költs, míg a jelenlegiből nem hozol ki minden lehetőséget.- alátétek
- stucni
- kormány
- nyereg: dőlés, távolság, magasság[ Szerkesztve ]
-
Acef
addikt
válasz Hauptmann #168831 üzenetére
"akkor kezdésnek vállalható a Csepel Torpedal 2.0 Sora? "
Szia,
én is hasonlót használok (fitness) [link]
Vállalható, de arra készülj, hogy kb 700x25-26-os a max külső ami elfér a vázban. Én a 700x28 miatt kicsit "faragtam a vázon
Amennyiben szempont, akkor a szélesebb gumi miatt a Decathlon kínálatát is érdemes megnézni, azokba a vastagabb gumi is elfér.
[ Szerkesztve ]
-
Acef
addikt
válasz vallas #170826 üzenetére
Igen [link] ez az imént linkelt decathlonos mtb 900 aláöltözős már géles (kék).
A narancs betétes 500-as a szivacsos.Személyes tapasztalatom, a 900-as gélesnek jó, jobb a betéteje, de nekem kidörzsölte a combtövem ahol hozzáért a betét
Az 500-al nincs ilyen gond, viszont valóban kevésbé jó a betét.
Konklúzió: egyiket sem használom, vettem egy jó nyerget ami betétes gatya nélkül is jó
[ Szerkesztve ]
-
Acef
addikt
Én eddig 6700 km-t mentem a Conti GrandPrix 4000 SII -vel /700x28, folding/
Még bőven használható, talán 1 defektem volt.A lényeg:
- GP4000SII-be 8 bar körül-felett javasolt /mérettől függően/
- GP5000 TL-be meg kb 2 bar-al kevesebbet lehet/kell fújni.
Vajon mi az oka a csökkentésnek?
Hogyan alakul a gördülési ellenállása?A nem TL 5000-be mehet a nagyobb nyomás, de a TL-be csak kevesebb +nehezebb is.
[ Szerkesztve ]
-
Acef
addikt
válasz jjeahh #171972 üzenetére
Igen, az outi gumi totál sima, nincsenek bütykök/bordák rajta ami "elrejti a kukacot.
Szetem outira nem biztos, hogy érdemes TL-ben gondolkodni.
Az alábbiak miatt gondolom így:
GP5000 esetén
- kb. 1/3-al nehezebb a TL gumi, + a tej súlya
- a kukaccal nem biztos, hogy javítható (ezt nem tudom)
- a GP5000 adatait nézve lényegesen kisebb nyomáson szabad (kell?) használni a TL verziót (gördülés?)Vajon kényszerüség az alacsonyabb max. nyomás, vagy ez direkt ilyen, mert a TL így is könnyebben gördül
[ Szerkesztve ]
-
Acef
addikt
válasz bringasisti #171976 üzenetére
Khmm
3/180 a szövetet jelöli.
Persze ez is számít, de a defektvédelem más dolog.Lásd a pl.a Conti honlapján a különböző defektvédelmeket.
[ Szerkesztve ]
-
Acef
addikt
-
Acef
addikt
válasz bringasisti #171981 üzenetére
Akkor jól értettelek
Tehát ismét: a 3/180 a szövetet jelöli (sűrűséget)A 3/180 szép és jó mert valóban kevésbé sérülékeny, de ez még nem egy defektvédett felületet/gumit jelöl.
A defekvédelem miatt a gumiban lévő réteg teljesen más dolog.
A Schwalbe is használ defektvédő réteget azon túl, hogy 3/180-as a szövet.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Kínai, és egyéb olcsó órák topikja
- Házimozi haladó szinten
- Xiaomi Pad 6 - kiapadhatatlan jóság
- HP notebook topic
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- LG LCD és LED TV-k
- Xbox Series X|S
- UbiForward24 - Hosszabb bemutatón a Star Wars: Outlaws
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen