- Dragon Age: Origins
- [SoP] Rövid előzetesn az Alien: Rogue Incursion (PS5/PSVR2, PC, MQ3)
- EAFC 24
- Assassin's Creed: Origins
- Steam topic
- Call of Duty: Modern Warfare III (2023)
- Fortnite - Battle Royale & Save the World (PC, XO, PS4, Switch, Mobil)
- World of Warships
- The First Descendant - Napokon belül megkapjuk a megjelenési dátumot
- PlayStation 5
-
GAMEPOD.hu
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
andrisbandi
őstag
válasz Fall-N #225539 üzenetére
autómosó - nyeregcsőnél beázás
- kétszer volt szerencsém hozzá
Szervíz lett belőle. Szétkapták, állt benne a víz, pedig volt kifolyó a vázban...Ez még sarazós időszakomban volt. Amikor nagyon elkoszolódik a nyereg alja. Sajnos ezt nem érdemes autómosóban leveretni.
Máshol nincs lehetőség, így most is járok portalanítani néha a mosóba.
- Hab.
Ezt rányomom mindenhová áztatni (csak fröcsög, nincs nyomása), de nálam a kerekek a lényeg.
- Távolról esőszerűen az "vízkőmentes öblítés" nagynyomású programmal szépen lejön a kosz.A telókat, csapágyakat még véletlenül sem nagynyomásúzom.
A külsőket kell néha, meg a felnit.
Érdemes még féktárcsákkal fölfelé lefektetve mosni, h a hajtásról nehogy rámossuk az olajat.Persze igazad van, az a legjobb ha nem jár az ember autómosóba, nem is ajánlani szeretném. Akinek muszáj, és kockáztat, az óvatosan azért megoldhatja.
【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Fall-N #225539 üzenetére
Én korábban, mikor még nem volt bowdenvágóm, hidegvágóval (egy éles falvéső) és kalapáccsal vágtam, egyetlen határozott kissé túlméretezett ütéssel, lehetőleg valami üllőn...vasút is jó erre. A minőségi házak roppant kemények, így még dedikált vágóval vágás után is illik visszatágítani a többé-kevésbé összenyómódott végét.
#225547Csokicsibesz...a Judy Goldnál kétlem jobb, ránézésre is pl. műanyag a kizáró fej a telón, továbbá árban is mindenhol alá van pozícionálva majd 100 euróval.
#225550 fulton...talán a Map My Ride kiírta anno nekem is, de ha én azt figyelném akkor így 50 felett fele ennyit sem tekernék... ...akkor megyek mikor bírom, van kedvem, jó az idő és van alkalmam is rá.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
-
-
Redneck
veterán
válasz Fall-N #225757 üzenetére
A Cubeomat se használtam másra, mint munkába járásra a városban, és néha aszfalton vagy max murván/földúton gurulni barátnőmmel. Mivel rosszabb egy alig használt ilyen bike, mint egy 4 éves amin már sok dolog szétkopott?
Jelenleg 100 rugóért nem sok alig használt bringát kapni. 10+ éveset, vagy szétkoptatottat nem veszek csak azért mert márkásabb, többet meg nem vagyok hajlandó kiadni a lopás után. Ha újat veszek majd, a 3-500k közötti sávban lesz, de nem most.
Megnézem, ha élhető elhozom, ha nem akkor még nézelődök. Gepidát tálaltam még hasonló állapotban, csak azért 250-300 km-t kéne autózni, ami lutri.Igaz más műfaj, de a Csepel Torpedok tetszenek még, de azokkal a kátyús utakat és az enyhe terepet is elengedhetem...
Play Hard GO pr0! - A bugfix, a hiba véglegesítése a programban.
-
Sped
aktív tag
válasz Fall-N #225803 üzenetére
Tudom milyen sikerélmény, én ezt éreztem amikor sikerült először önállóan gumibelsőt cserélni egy YT videó alapján = profi kerékpárszerelő lettem. De nem nekem való ez, azzal is sokat kínlódtam, és nekem ehhez nincs türelmem sajnos... tegnap is frusztrált az egész, hogy már indulnék és akkor defektes a gumi, és nem jön le a kerék és a p.csába már hogy ezzel kell szenvedni. Mióta megvan a bringa kb 3 éve egyszer kellett levenni a hátsó kereket, és már nem emlékeztem, hogy kell hozzá inbusz kulcs is, azt hittem olyan gyorszár ez is mint a Speederen lévő és nem értettem miért nem lehet kihajtani, miért nem forog, erőltettem, ütöttem mint az állat erőből, dühből. Tényleg nem való ez nekem. Persze most egy életre megtanultam ezt az átütőtengely dolgot. De több energiát így sem teszek az egészbe, azért viszem minden tavasszal szervízbe a bringát, hogy egész évben SEMMIT ne kelljen vele csinálni. Max. csöpögtetek olajat a láncra, meg megtörölgetem néha, ennyi.
Ja igen, találtam a földön tegnap este két kis csapágygolyót, gondolom az az agyból (?) eshetett ki. Remélem az nem ilyen speckó cucc és van belőle kilószám mindenhol, ha esetleg több is kiesett csak elvesztek.
(Najó, azt hiszem kiventilláltam magam, most csak abban reménykedem, hogy lesz időben alkatrész és idén még tudok menni pár 100+ km-es kört.)
IndyCar Series - Real Racing, Real Sport
-
balintbaba
tag
válasz Fall-N #225931 üzenetére
420, ami ugye jót jelent az élet egyik másik területén. Nagyon szélesek a vállaim, ezért választottam ezt a szélességet, de most már úgy érzem, hogy jó lenne egy 400 vagy akár egy 380 milis kormány is, de bikefit hiányában ezt nem nagyon tudtam eddig kipróbálni.
Hasaggymeg: Biztos, hogy torzít valamennyit a kép is, de ilyen - esetleg a befelé álló fékváltók lehetnek zavaróak.
[ Szerkesztve ]
-
Redneck
veterán
válasz Fall-N #225956 üzenetére
Az ST 520 egyáltalán nem volt kopott, csak a lánc volt brutál laza, túlméretes. Nem látszott a fogakon szinte semmi kopás, vagy kosz. A 4 éves Acera/Tourney szettemen sokkal rosszabb volt látványra minden, de szépen futott és váltott is rendesen, kiállva sem csinált hajmeresztő dolgokat.
A holnapra tervezett Cube ugyanaz mint amit elloptak, csak 29 col helyett 27,5-ös a kereke. A sajátom hajtása és a gumija az első szezonban volt olyan, mint azon amit megnézek.
Szerk:
Persze ismerem a mantrát autós irányból. Jéghideg klíma, nem dohányzó, orvos tulajtól, nem zabál olajat, jön-megy, teszi a dolgát.[ Szerkesztve ]
Play Hard GO pr0! - A bugfix, a hiba véglegesítése a programban.
-
ivana
Ármester
válasz Fall-N #225969 üzenetére
Használtam és szereltem is ilyet jó sokat. Soha többet A mostani 9 sebi acera már elműködget, de az is már újonnan kotyog. Alapból nem vagyok nagy híve a shimano cuccoknak.
Városi környezetbe ugyan mit kellene használni? Outit Vagy tanyabike-ot.
Egyébként az agyonfényezett régi váltókat már rég meghaladta a technika. Az egyetlen értelmes fejlesztés a kuplungos váltó, de az is montira való, outin máig nincs.
Tök hasonló felépítésű, mint egy Tourney, Acera. Ja meg a dura ace, meg a super record is azonos felépítésű.
[ Szerkesztve ]
-
válasz Fall-N #225969 üzenetére
MTB vonalon nem ismerem a kínálat alját (és ez remélem, így is marad), de azért egy alap tourneyt ne dícsérjünk már. Konkrétan finomabban működő szakócákat is láttam már ezeknél. Országúti váltó a soránál kezdődik, és még az is minden, csak nem finom szerkezet.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Fall-N #225977 üzenetére
Az un. kuplung, ami tulajdonképpen egy egyirányú dörzsfék, egyforma lehet a Sram és a Shiminél is, vagyis egyik irányba szabadon engedi mozogni a kanalat (hátra/fel), másikba meg (előre/le) fékezi ne csapkodjon a lánc rossz terepen... tehát a Sram egyesek szerint akiknek van (mert én ára miatt kerülöm mint ördög a szentelt vizet, így nem tapasztaltam) azt oldotta meg, hogy ha kikopik, vagy esetleg optimalizálnád kerékpározási szokásaidhoz, nem állítható, erre panaszkodnak is itt-ott akik idővel kevésnek érzik a láncfeszítést. Tény, hogy minél feszesebbre húzod ezt a féket annál hangosabb a váltás és nagyobb ellenállást kell leküzdenie a nagyobb kerekek felé mászó, így hirtelen rövidülő láncnak, de a mostani XT RD-M8100-as váltóm még így is a legpontosabb váltó amit eddig használtam. (XT 10s, SLX 9s, Alivio 9s, Acera 8s , 105 R5800 11s, 105 R7000 11s)... sőt a hangja sem annyira a "kuplung" miatt van mint a meglehetősen nagy ugrások miatt mely minden 12 sebis rendszer jellemzője.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Sped
aktív tag
válasz Fall-N #226077 üzenetére
Nagyon köszi, teljesen érthető.
Szeretem ezeket a nem kell karbantartani témákat, most eggyel még jobban szeretem a bicajomat, hogy ilyen cucc van benne. Évente egyszer szervízben szétkapják, takarítják, kenik ezeket a forgó alkatrészeket, úgyhogy ez a része sztem rendben van.
Amúgy kb. hány km-t bír egy ilyen csapágyas rendszer?IndyCar Series - Real Racing, Real Sport
-
werszomjas
őstag
válasz Fall-N #226077 üzenetére
Csapágy kenés, zsírzás.
Kiindulási alap a MOTOREX BIKE GREASE 2000, de ez heroin áron van.
E helyett milyen hátránya van egy EP2 adalékot tartalmazó lítiumbázisú kenőzsírnak? (Ez van épp itthon)Illetve tegnap találtam ezt a véleményt a motorex-ről. Elvileg a Sintlex Top 2 egy az egyben ugyanaz, mint a motorex.
Nem feltételn válasz, valakinek van ezekkel tapasztalata?
[ Szerkesztve ]
üdv
-
fulton
addikt
válasz Fall-N #226159 üzenetére
magyarán fitness féle váz kéne aminek eleve fentebb esik a kormánya.
Hát ez az hogy én sem értem, hiába szedtem már szét többedjére is. De a hátsó agyban is hallom csak ott gyengébben és ritkábban, na meg elnyomja a szabadonfutó hangja, és nem is hallom menet közben.
De ott van pl egy 10 éves csepel, agyát generáloztam, meg sem nyikkan. Semmi hangja, jobban is forog nem kotyog mostmár semmi baja (csak golyókat cseréltem)...
Én nem tudom mi lett ezzel a deorral, de gyanítom finom cucc, igényesebb, és gyári csomagolásból szét kellett volna szedni, normálisan megkenni, és beállítani a kónuszt és úgy beépíteni, no meg anno nem mosni magasnyomáson a bringát. Az bevihette a port szemcsét stb,,,ami ott azért tudott kárt csinálni.. ez a tippem. De mind1, jön a DT350 as rá.A hátsó nyikorgás megszünt a hátsó kerék ki be rakással. Tehát valóban az volt amit gondoltam, ezt reményeim szerint megszünteti majd a tengely csere hátul.
[ Szerkesztve ]
-
Ringman
nagyúr
válasz Fall-N #226432 üzenetére
ha a menetes rész passzol a hollowtech ii-höz, akkor van hozzá hajtásom, ezen felül van tiagra első+hátsó váltóm, egy fékváltókarpáros kell hozzá (alin 100$ a tiagra-kompatibilis sensah)
ezen felül egy használt kerékszett kell hozzá, meg max 1 patkófékpáros (ha nem passzol a fékváltókarhoz), az annyira nem vészes árban.kifejezetten acél outit akarok a gravel mellé.
-
nagyúr
válasz Fall-N #226428 üzenetére
szintén zenész. nem akarom, hogy a gyerekeim két politikai hirdetés között legyenek kénytelenek megnézni egy másfél perces wheel of the bust.
Tudod, mit jelent az, hogy nemezis? Az érintett, erősebb fél kinyilatkoztatása a méltó büntetés mértékét illetően. Az érintett fél jelen esetben egy szadista állat... én.
-
sebgutkopf
őstag
válasz Fall-N #226492 üzenetére
Őszintén szólva én azt se értem, hogy outin egyáltalán hogyan tud működni a tubeless?
Még vágás nélkül egy sima szúrást a tej azokkal a nyomásokkal szerintem nem tud megfogni és megtartani, ott valami jelentősebb nyomás vesztésnek be kell állnia (MTB tapasztalat alapján).
Javítani persze az outi tubeless-t rendszert is lehet, viszont arra nem a kukacos megoldás való, hanem ez a belső folt: [link]
Az észre se veszem a defektet a tejjel témát viszont továbbra se értem, szerintem az szépen lebugyborékol 1,5 barra, mire ténylegesen tömíteni tud. -
sebgutkopf
őstag
válasz Fall-N #226540 üzenetére
Outi defektnél a nyomásvesztés ekkora bar mellett még gyorsabban is aktiválja a tejet, így simán meg lehet úszni szerintem nagy veszteség nélkül.
Ezt nem tudtam. Mondjuk szúrásos defektem vagy nincs, vagy sose vettem észre, amikor sérül a gumi, ott viszont nálam a tej nagyon nem működik. Nem hogy 5mm-t nem képes megfogni, de kisebbeket se, főleg ha az egyik oldalsó bütyök töve sérül. Már bosszankodtam rajta és több féle tejet kipróbáltam, de csodákra egyik se képes, a kék bontrager se. Most volt az első alkalom, hogy már rendelkeztem ezzel a kukaccal, amihez vulkanizálós ragacsot is adtak, egyben az első alkalom, hogy annyira sikeres volt a javítás, hogy folytatni tudtam a bringázást és nem csak az autóig értem le folyamatosan csökkenő nyomással.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Fall-N #226550 üzenetére
Egyrészt érzed ha felütötted, másrészt meg az amolyan kigyóharapásszerű , vagyis általában 2 hasadás ott ahol a belső a felni éleinek csapódott.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
-=RelakS=-
veterán
válasz Fall-N #226849 üzenetére
Nekem megérte, hogy ne aggódjak azon, hogy berágja a defektvédő lötyi a szelepet (annak az is csak egy lyuk), illetve így a padkákat is bátrabban vehetem (nincs becsípődés).
Kezdetben még éreztem, hogy így puhább a kerekem, most meg már nincs összehasonlítási alapomItt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
Gaben92
őstag
válasz Fall-N #227177 üzenetére
Szóval roppantógyűrűnek hívják magyarul. Rágugliztam és igen, arról beszélek. Angolul “olive” a neve aztán tükörfordítottam.
Vannak dolgok, leginkább műszaki/IT területen amiknek (annak ellenére, hogy magyar az anyanyelvem) fogalmam sincs mi a magyar neve aztán vagy az angolt használom, vagy bepróbálok egy fordítást. Utóbbi most nem jött be.
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
gulupeti
senior tag
válasz Fall-N #227188 üzenetére
Köszönöm a választ mindenkinek, igazából nem tudom továbbra sem, hogy merre induljak. A hátsó fékhez tartozó fékkar szétment, ez biztos. Most vagy veszek két fékkart vagy az eddigi rossz működés alapján tényleg inkább el kellene ezt engedni és 2 új féket beszerezni. Jó lenne minél gyorsabban döntésre jutnom, mert az idei szezonból így is ki kellett hagynom 2 hónapot kulcscsonttörés miatt.
Nem esett róla szó, de bízom benne, hogy aki kerékpár javítással foglalkozik az képben van ezzel. Levegő miatt is nyikoroghat?
-
chubby2o6
senior tag
válasz Fall-N #227228 üzenetére
Miért is kellene a vágás miatt leengedni az olajat? Felszerelt állapotban megbontod a fékkarnál ( fékkar kb. vízszintesen álljon ), méretre vágod, roppantógyűrűt ráhúzod, tüskét beleütöd, fékkarba visszadugod, csavart meghúzod, porvédőt visszahúzod, tölcsért rácsavarod, kis olajat beletöltve fékkart pumpálod, amíg el nem fogynak a buborékok, és már kész is vagy. Kb. negyedórás művelet.
-
Black Smile
csendes tag
válasz Fall-N #225913 üzenetére
Sziasztok!
A vesszőfutásom a lánccsere miatt folytatódik. Az itteni tanácsok alapján (köszönöm még egyszer mindenkinek!) sikerült beállítani, állványon szépen váltott, minden jónak tűnt. Múlt héten tudtam először kipróbálni, de újra előjött a csattogó hang.
A közelben van egy kerékpár szerviz, oda eltoltam. A szerelő rendes volt, ránézett, először neki is minden rendben levőnek tűnt, aztán észrevette, hogy a váltó kanalában van egy fémlemez ami felett kellene futnia a láncnak, nálam az alatta volt... Itthon szétszedtem, átfűztem, visszaállítottam mindent az eredeti pozícióba, kipróbáltam állványon, minden szuper volt.
Sajnos élesben még mindig csattan valami hátul. Van, hogy kilométereken keresztül gyönyörűen fut minden, aztán egymás után 2-3 csattanás. Úgy tűnik, hogy csak a 3 legkisebb fogaskeréknél jön elő, a többinél nem csinálja. Próbáltam a finomállítóval játszani, de csak rosszabb lett.
Csináltam egy videót [link] , ez alapján valamit tipp? Ugrik a lánc, cserélni kell a fogaskeréksort is? Nekem nem tűnik kopottnak, de nincs összehasonlítási alapom…[ Szerkesztve ]
-
chubby2o6
senior tag
válasz Fall-N #227659 üzenetére
Alapból nem tetszik a böszme nagy 29"-os kerék, az meg szerintem mindegy, hogy 26" vagy 27,5", mindkettő halálra van ítélve hosszútávon. Nekem a nagyobb kerék nem tenne hozzá semmit, azt meg kb.lesz@rom, hogy most az a divat .
Négy és fél éve vettem/használom a mostani kerékszettet, soha nem volt gondom vele, csapágyai rendben, minimális nyolcas sincs, nincs miért megválnom tőle. Tárolni már nem nagyon tudnám ( így is van már egy WTB kerékszett az ágyneműtartóban ), eladni meg csak kótyavetye áron lehetne, pont a mérete miatt. Amíg kapok hozzá gumit, addig biztosan marad.
Ugyanígy vagyok a 3x9-el is. Elavult, nem divatos, nem menő, de nekem teljesen elég. Egy 1x12 többet venne el, mint amit adna. Hátul lenn hárommal több, amit nem használok, elöl meg eggyel kevesebb, amit néha használnék (48T). 9s láncot még simán kapok hozzá, sort [link] a héten vettem ( a mostani még simán bírja, ráérek jövőre cserélni ), van egy új 36T meg egy alig használt 48T a régi hajtóművemen ( szintén az ágyneműtartóban ), szóval pár évig még a hajtás is bírja.
Lehet, hogy egyszer építek egy 29er-t 1x hajtással, de valszeg azt is csak arra és annyit használnám, mint a mostanit, arra meg ez is tökéletes, legalábbis nekem. -
fulton
addikt
válasz Fall-N #227548 üzenetére
Igen sajnos. De segített a karbonpasztás történet. Így leredukálódott a zavaró zaj csak az első agyra mostmár.
----
Voltam tekerni és észrevettem hogy a küllők az összes hátsó azért elég lazák gondoltam ha már a kerékpár boltban vagyok ami egyébként shimano szerviz is, megkérem őket hogy "gyors repair" centir. Mondja a srác hogy félre lett fűzve a kerék, (tudom). Na szépen meghúzgálta a küllőket, és kértem egy csillagcsavarhúzót (gondoltam meghúzom a féket) mert a ki be rakástól hozzá ért a hátsó fékpofa a kerékhez. De csak ő húzta meg. 1400 ft mondott egy centirozásra, hát a végén 2000 kértek. pedig tényleg rapid volt az egész. Sztem még azért is kértek pénzt hogy meghúzták a csavart a v féken. Na mind1, a lényeg átadta nekem kimentem a boltból, mentem vele kicsit aztán megálltam átvizsgáltam a hátsó kereket hogy rakta be stb.
És milyen jól tettem. Olyan gyengén volt befogatva a gyorszárral az a kerék hogy az első kátyun mozdult volna el, félre van fűzve oké, de azért ő próbálta berakni hogy közép állásban legyen, így a bal oldali tengely fel sem feküdt a papucsra csak a laza gyorszár fogta a semmibe. Hát nah, a mi biciklünket csak mi ismerjük igazán+ így a lánc sem futott olyan szépen a hátsó sor állása miatt ugye.
Na mind1. az hogy én szervizbe adtam kivételes eset volt
Viszont az nagyon jó érzés, mikor haladok valaki mögött (civilian ) és azt tapasztalom hogy hajtás nélkül én úgy gurulok mögötte hosszan mint ahogy ő teker, sőt még rá kell fékezzek mert ha olyan a lejtés gyorsabban gyorsul gurulva mint ő tekerve .
Mondanám a vákumhatásnak de ahhoz tul messze voltam tőle bár lehet
---.
Vettem felni szalagot, holnap kész lesz a kerék, egyábként érezheti az agyacska hogy váltás lesz, mert nem nagyon nyüszögött most. Én nem értem ezt tényleg nem. ha nincs terhelve full néma, és terthelve sem mindig ad hangot (lehet sok volt a zsir benne? vagy netán a nagy meleg hatására máshogy viselkedik?)...a legrosszabb kombó.
Megnéztem a két kerék forgását semmi de semmi különbség nincs, jól beállított kónusszal a deore is úgy forog mint a Dt Swiss 350 es agy. (az is ugyan úgy elindul álló helyzetből ha olyan állásban van a kerék)...[ Szerkesztve ]
-
chubby2o6
senior tag
-
fulton
addikt
válasz Fall-N #227775 üzenetére
És ez nehézséget ad a lokalizálásban javításban.
----
Elkészültem végre
Letesztelve, minden korábbi nem oda illő zavaró hang megszünt, ha döccenő ha akármi meg se nyekken semmi. Csak úgy siklik a szabadonfutónak jóformán mára már semmi hangja nincs, így szép csendben lehet mostmár gurulni.A fékpofákat cseréltem: BBB BBS 14T TriStop , elől hátul.. Hihetetlen hogy fognak, és nagyon jól adagolhatóak (nem nyekereg fogáskor). az első kereket is képes állóra fogni (ami nem biztos hogy jó dolog) egy biztos, merőben jobb mint a korábbi xlc fékpofák
És ugye az első kerék komplett csere: DT Swiss 350 immár 32 küllősen.
azthiszem mondhatom, ez a kis landrider az egyetlen amiben dt350es lapul
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen