-
GAMEPOD.hu
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Mr.Csizmás #234 üzenetére
Töltess vagy tölts Slime ot a belsőbe, az a tüskéket meg szokta fogni, max elmegy egy fél bar a gumiból. Vagy vehetsz defekt védő szalagot, ezt a belső és a külső közé kell berakni, a futó felület túl oldalára. Valamint létezik defekt álló külső gumi is, van amelyiknek csak olyan kevlár szövése van, ami próbálja megállítani a tüskét, üveget, de a biztos az az aminek van egy erős gumi rétegje a futó felület alatt. Smart Guard
Gondoltam már rá hogy valakinek aki mániákus defekt gyűjtő egyszer összerakok egy ilyen kombót, hogy smart guardos gumi, defekt védő szalag, meg slime a belsőbe. Aztán akkor jönne Mörfi, és egy kő kivágná a gumija oldal falát.
Egyébként egy defekttől még ne ijedj meg.[ Szerkesztve ]
-
dqdb
nagyúr
válasz Mr.Csizmás #318 üzenetére
Nem hamisítás, itt van megbízható webshopban kicsit drágábbért. A két nagy német gumigyártó (Continental, Schwalbe) termékei hazánkban elképesztő áron vásárolhatóak meg, egyszer kiszámoltam, a Schwalbe NN-RR-SS sorozatainak magyar MSRP ára a némethez képest 600 forintos euróárfolyamon jött ki.
Contintentalból sokkal olcsóbban a B kategóriás külsőket lehet kifogni, ez azt jelenti, hogy általában a feliratok/reflexcsík festését szúrták el, de ilyet mostanában nem láttam.
Ha külföldről rendelsz, akkor érdemes a hajtogatható változatokat nézned, amik igaz, hogy kissé drágábbak, de a különbség már a postaköltségen visszajöhet.
Ezt a hajtogatható modelljüket tudom ajánlani neked a sok aszfalt, könnyű terep és relatíve defektálló feltételekre. Középen slick, a szélén ott vannak a bütykök könnyű terephez. MTB-n használtam ilyet városban, aszfalton jó, nem kopik nagyon, földúton jó, esőben vizes aszfalton jó (nem csúszik). Egyedül az aszfaltra felhordott sarat nem szereti, ha eltömődik a minimális mintázata, akkor tud csúszni.
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz Mr.Csizmás #321 üzenetére
Ööö, most 26-os (559) vagy 28-as (700c, 622) kereked van?
Úgy nézem, hogy a Country Plus csak drótperemes változatban van. Ha a webshop jól be tudja csomagolni, és a magyar királyi posta képes kihozni sérülés nélkül, akkor az is rendben van természetesen. Hajtogathatónak az az előnye online rendelésnél, hogy egy kisebb dobozba be lehet dobni (így tippre 35×20×10 cm elég), emiatt kevésbé sérülékeny a szállításnál, és a kisebb csomagméret miatt olcsóbb is lehet.
Az ultimate védelmet lötty és defektvédő szalag nélkül a Schwalbe Marathon Plus nyújtja, de az drága és kő nehéz.
Most látom, hogy a külső onnan mégis drága, de a fenti bekezdés ennek ellenére él.
hoffman_: akkor ezt áruld el neki is, mert két különböző méretű külsőt linkelt
[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
andyTM
senior tag
válasz Mr.Csizmás #348 üzenetére
- pedig [itt] van...
Cyberpunk mivel láttam a gépedet, én a helyedben ezt a [Repsol láncspray]-t venném (legalább akkor, mikor tuti dagonyába, vagy porban mész vele)
"Leírás: Repsol Moto Chain 400 ml Szintetikus kenőanyag mikroszemcsés teflon adalékkal aeroszol kivitelben motorkerékpárok hajtóláncaihoz és egyéb kenési helyeihez. Kiváló tapadásának köszönhetően alacsony leszóródás jellemzi. Magas fokú védőképességét még magas hőmérséklet és jelentős szennyeződés esetén is megőrzi.# Lepergeti a vizet. # Hajtógáza nem tartalmaz CFC-t."
[ Szerkesztve ]
-
dqdb
nagyúr
válasz Mr.Csizmás #351 üzenetére
Itt van reflexcsíkosban is, igaz egy ezressel többért.
Ekkora mákot, 3 méterre voltam a fogaskerekű Karthauzi utcai hídjától, amikor nekiállt szakadni az eső
#357: előtte-utána igen, de 10 percig szakadt, és előtte 20 perccel már cidriztem felfelé rövid felszerelésben. Lefelé így elmaradt a terep, aszfalt lett, és a Zugligeti úton is alig bírtam kerülgetni a lefelé folyó vizet (terepgumi, lyukas nyereg, nincsen sárvédő).
[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
anatre1
tag
válasz Mr.Csizmás #396 üzenetére
Szerintem simán.
"a TouchWiz úgy szaggat, mint nagyanyám a tésztát"-Bog \\\ /tele/kommunikáció minden mennyiségben
-
nagyúr
válasz Mr.Csizmás #396 üzenetére
Nincs első és hátsó belső, úgyhogy oda teszed, ahova szeretnéd.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
dqdb
nagyúr
válasz Mr.Csizmás #396 üzenetére
A belsőnél az számít, hogy olyan külsőbe rakd bele, amelyik a belsőhöz megadott szélességtartományba tartozik. A belső nem tudja, hogy elöl vagy hátul van, teljesen mindegy neki. Például ez 1.75" és 2.5" közötti szélességű külsőhöz használható belső (csak egy kiragadott példa).
tudom, kulsot nem, csak hatrafele.
Azt hiszem, félreértettem, de most már nem törlöm ki a lentieket ...Minden külsőnél megadják az ajánlott forgásirányt. Némelyiknél a két kerékre ugyanúgy kell felrakni a külsőt, némelyiknél ellentétesen, és van olyan külső is, aminél az első és a hátsó kerékre való darab mintázata eltér.
Hátulról előre azért nem szokás átrakni a külsőt, mert a hátsó az őt érő nagyobb terhelés miatt hamarabb kopik, míg az elsőnél fontosabb az ép mintázat, különben könnyebben megcsúszik (ha a hátsó megcsúszik, azt még ki lehet védeni, de ha az első, akkor perec). Az egy bevett szokás, hogy az elkopott hátsó helyére kerül a korábbi első, és a friss gumi az első kerékre megy.
[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
Szakbarbár
aktív tag
válasz Mr.Csizmás #533 üzenetére
Ha jól gondolom erről a felüljáróról van szó. A Google autó is pont egy baleset mellett ment el
A 10-es úton sem egy életbiztosítás biciklizni.
Mennyivel kerülnének többe ezek az utak ha szélesebbek lennének 1 méterrel?[ Szerkesztve ]
Ez a hozzászólás nem jöhetett volna létre elektromosság nélkül.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz Mr.Csizmás #533 üzenetére
Bár nem tudni, hogy ki volt a vétkes, de én kötelezővé tenném a KRESZ vizsgát. Nem csak bringásoknak, hanem MINDENKINEK, aki a forgalomban vesz részt, így a gyalogosoknak is. A suliban szokott lenni KRESZ oktatás, de nem kéri számon senki a tudást. Legyen kötelező vizsga, mert a KRESZ-t nem ismerő gyalogos meg kerékpáros rendkívül ostoba öngyilkos segg onnantól, hogy a lakás ajtaját becsukja maga mögött.
Tegnap autóval jöttünk haza a párommal vidékről. Jó idő lévén elég sok bringás volt és a fővároshoz közeledve egyre többen és többen tekertek. Ez azzal járt, hogy egyre többször került majdnem alánk valami idióta. Kedvencem a családapa volt, akit három kölyök követett és a kereszteződésben hátra sem néz, nem jelez a karjával, csak kivágódik balra, hogy márpedig ő arra kanyarodik. De egyébként 10 bringásból 9 azt sem tudja, hogy a KRESZ szerint a karjával kéne jeleznie.
De a KRESZ-t az elsőbbség adásra vonatkozó pontoknál át lehetne írni, hogy mindig, minden szituációban a kerékpárosnak van elsőbbsége ha nem akarod elütni.
-
fpeter07
veterán
válasz Mr.Csizmás #537 üzenetére
Én nem utálok, de valóban jobb érzés földúton döcögni. Ezelőtt például 4 baron mentem ökölnyi kövek között. A nyílegyenes/sima útnak is meg vannak a szépségei persze.
-
Mr.Csizmás
félisten
válasz Mr.Csizmás #541 üzenetére
"Szólítson csak Cirminek." | B&B XI | 3D nyomtatás Bp és környéke |
-
rekid
addikt
válasz Mr.Csizmás #576 üzenetére
Fogod a kezedben a mobilod
Egyébként minden megoldás 10e ft feletti. Szvsz.
Gyáva népnek nincs hazája!
-
nagyúr
válasz Mr.Csizmás #584 üzenetére
40-50-ért már van egész normális eksönkem.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
MODERÁTOR
válasz Mr.Csizmás #541 üzenetére
Ha bevállalod, akkor lehet próbálkozni a kínai kamerákkal (bár ezekkel készült felvételt elég nehéz találni).
[link], [link], [link], [link]
Valószínűleg nagyon kicsi akksi van ezekben (az egyiknél 320mAh-sat ír), jó ha 1, maximum 2 órát kibír egy feltöltéssel... Az elég nudli szerintem. A felvétel minősége is kérdéses, a látószög nagysága is.
Harrrr!!!!
-
Katsu
aktív tag
válasz Mr.Csizmás #604 üzenetére
Szívesen összeraknék egy épített bringát, ha ki lehetne hozni 60-ból. De már csak 8 napom van, addig muszáj lenne összerakni. Nem tudom, hogy miként foghatnék hozzá. Semmi tapasztalatom, de még ismerősöm sincsen. Esetleg, ha valakinek van kedve segíteni, azt megköszönöm.
Itt a hardveraprót nézegettem, de nem találtam magamnak való cross-trekkinget.
-
D.Orion
veterán
válasz Mr.Csizmás #584 üzenetére
Ludsimon youtube csatornáján ott az ő kamerája. Annak különböző módosításos okosításai/fejlesztése és rengeteg videó. RD32II-t használ.
(#607) peter9228: Konkrétan le se sz*rja a rázkódást. A hidraulika csövet gondosan kell elvezetni, hogy se esésnél se megcsuklásnál ne szakadjon el, illetve ne törjön meg. Ugyan akkor nem lehet túl ráhagyósan se nehogy egy kóbor faág letépje. Egyébként én már borultam ilyen fékkel és körbefordult a kormányon a cső, megfeszült és berogyott két helyen, de utána még több száz km-t elmentem vele, aztán éves légtelenítésnél cseréltem. Egy jó hidrás féket évente max. egyszer kell légteleníteni/után tölteni/beállítani. Azt mondják, hogy minden második évben érdemes olajat cserélni, erről passz. HS11-hez érdemes a fekete/zöld úgymond 4évszakos/kompozit fékbetétet használni. A gyári fekete bazi jól fog, de ott nem a betét kopik, hanem egy olcsóbb felnit simán ledarál. A kompozit az kopik és ugyanúgy fog, plusz a felni is megmarad. Ja felniből azért érdemes egy normális/átlag duplafalut venni, szimplára teljes felelőtlenség rárakni, úgy összerogyik, hogy leugrik róla a gumi.
[ Szerkesztve ]
-
Phvhun
őstag
válasz Mr.Csizmás #626 üzenetére
Ha kisebb a keresztmetszet, és azonos az anyag, és az erő, akkor nagyobb lesz az elhajlás.
Angolul tanulok, ezért a szakszavakkal magyarul gondban vagyok. -
Teasüti
nagyúr
válasz Mr.Csizmás #626 üzenetére
Én a keresztmetszet szó érdekes használatát furcsállom egy mérnök tanonctól.
Én először rögtön a felni szelvényének keresztmetszetére asszociáltam, mert hogy ez evidens egy gépésznek.
Még soha senki nem metszett el még elképzelés szintjén sem egy kereket a síkjában.
Annak nem látom értelmét.Meg éppen háromszoros a szorzó, ez hogy jött ki?
Én direkt nem vagdalózom számokkal, elegendő csak nagyságrendileg elgondolni.(#631) Phvhun
Ez melyik egyetem? Csak kíváncsiságból. Mifelénk szakmai angolt szokás tanulni kiegészítésképp, nálatok akkor meg szakmai magyart kéne tanítani?
Mondjuk a view és a cross section az angolban is két össze nem téveszthető fogalom.
Nem kekeckedek veled, tényleg kíváncsi vagyok.(#623) Phvhun
Amiket a képen látunk (nem szó szerint, hanem már belegondolva, hogy te ebben a nézet síkban akarsz metszeni?), azok nézetek, nem metszetek, főleg nem keresztmetszetek.A felni kör formájú, és ebben az irányban ha erő hat rá, akkor nagyon nagy a merevsége.
A felnié igen, de a keréké már nem annyira. Gondolj egy a felnin és az agyon két ellentétes irányú forgatónyomatékot!
Mi fog történni? A tárcsa szvsz vajmi keveset jelent ebben a rendszerben, a küllők okozta torzulás nagyságrendileg nagyobb következményekkel jár.A tárcsának a keresztmetszetének a területe ( A ponton ) kisebb, mint a felnié, tehát gyengébb, jobban deformálódik terhelésre.
Csak ugyanarra a terhelésre. Nem te mondtad, hogy a tárcsa és a felnifék esetén eltérő szorítóerők dolgoznak?
Jah meg mérnöktanoncként kell legyen némi belelátásod az anyagismeretbe is, és csak azt ne mondd, hogy ugyanabból az anyagból és -minőségből készülnek a felnik és tárcsák!
Elég megvizsgálni már két feltérő típusú felnit is -> nem hinném hogy egy fékező felületes felnit ugyanúgy terveznek, mint egy tárcsafékes felnit, elvégre más igénybevételeknek kell megfelelniük.A tárcsaküllők ( B-vel jelölve ) is hajlanak, ezek nem "szálirányban" kapják a terhelést, mint a tárcsa maga.
A szálirányt az anyag szálirányára érted? Bár nem tudom milyen eljárással gyártják a féktárcsákat, de nagy valószínűséggel ha a küllők száliránya nem egységes, akkor a tárcsa száliránya sem folytonos.Nem kell konyhanyelven fogalmaznod.
Gondolom akkor abban egyetértünk, hogy a tárcsafékes kerekek blokkolt tárcsa mellett is elfordulnak egy minimálisat.
És részemről innen indult az egész, hogy véleményem szerint amelyik kerék nem így viselkedik (nem torzul látványosan), azon a küllők túl feszesek lehetnek (nem jelenthetem ki tapasztalat nélkül, hogy ez vmi törvény lenne, mert nem tudom, hogy nem-e így a helyes és az én kerekeim lazák).[ Szerkesztve ]
-
addikt
válasz Mr.Csizmás #661 üzenetére
Én ettől kaptam agyhugykősavat. Nem értem egyáltalán a dolgot.
Mos mé, hánem? De! Vagy nem...
-
Katsu
aktív tag
válasz Mr.Csizmás #674 üzenetére
Tudom. De a linken a méret adatok sem szerepelnek.
Privátban folytatok az eladóval beszélgetést. -
Gyufaaa
veterán
válasz Mr.Csizmás #689 üzenetére
Fogd fel úgy, ha belemész, szerencséd lesz.
-
Dexar007
veterán
válasz Mr.Csizmás #739 üzenetére
Basszus 4 ezer forint a legolcsóbb + 2 ezer a külső + 1 ezres a belső + munkadíj és talán kijön 10-ből. Ennyiért már másik biciklit veszek használtan..
Give me your cum,bull!
-
Dexar007
veterán
válasz Mr.Csizmás #741 üzenetére
Nekem ilyenem van szinte hajszálpontosan (kicsit más a váltója,de ugyan ez a márka/típus)--és már legalább 10 éve használom télen-nyáron.: [link]
Igaz,erre is kell még költeni, de azért 10k egy komplett gumiért meredek egy kicsit.Give me your cum,bull!
-
Dexar007
veterán
-
fi:zi'k
nagyúr
válasz Mr.Csizmás #1271 üzenetére
Nagy a villa "túlnyúlása", így nagy a tengelytáv. Legalábbis ez tűnik logikusnak.
96.5% MORE WUB-WUB ◄◄|►► Hirdetéseim: https://goo.gl/khUC1Y ◄◄
-
venember83
nagyúr
válasz Mr.Csizmás #1271 üzenetére
-
TayRol
veterán
válasz Mr.Csizmás #1392 üzenetére
köszi!
-
planbmokus
senior tag
válasz Mr.Csizmás #1421 üzenetére
Ne legyen igazuk!
"Minden állat egyenlő, de egyes állatok egyenlőbbek a többinél." (George Orwell - Állatfarm)
-
szki
őstag
válasz Mr.Csizmás #1421 üzenetére
Megtanulunk esőben bicajozni. Nyári zápor, zivatar nem probléma. Sőt, ma se okozott problémát 13 C fokban, szakadó esőben bicajoznom rövid cuccban...
Mondjuk a gyerkőcök szempontjából jobb lenne nyaraláskor a száraz meleg. Meg a kerti partikhoz is jó idő kellMás: Gratulálok a Pelson, és a Velence 10x-en szereplő bicajosoknak! Szépen odatették magukat!
[ Szerkesztve ]
-
rétisün
veterán
válasz Mr.Csizmás #1421 üzenetére
egész nyáron ősz lesz?
(#1432) Zebu: a váltás ultegra, hobbi szinten bőven jó, 105-ös felett van, ez a része megfelel az elvárásaidnak. méretre elvileg jónak kell lennie, de a 183 centidhez talán határeset ez a méret.
(#1436) Toomy: nagyot mentél, minden elismerésem főleg, hogy alig több mint egy éve kezdtél outizni
meg persze mindenkinek, aki a pelso-n, velence10x-en indult
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
Szakbarbár
aktív tag
válasz Mr.Csizmás #1421 üzenetére
Én már akkor megmondtam hogy idén esős nyarunk lesz, amikor vettem a biciklit, nehogy használni is tudjam.
[link]Toomy: Gratulálok az eredményhez, nem kis teljesítményt nyújtottál.
Mansi: Nem probléma, úgyis az egyedül tekeréshez vagyok hozzászokva és a tempótokat sem tudtam volna tartani. Azért köszönöm a szélárnyékot, amit az első 3 körben adtatok, enélkül lehet hogy ennyi sem jött volna össze. A térdeim nem bírták a terhelést, az utolsó körben már csak húzni tudtam a pedált.
[ Szerkesztve ]
Ez a hozzászólás nem jöhetett volna létre elektromosság nélkül.
-
Burt1793
veterán
válasz Mr.Csizmás #1453 üzenetére
mindkettőt próbáltam... sikertelenül, ráadásul csak két emailcímmel a nem facebookosat és a többire is azt írja, hogy foglalt. A facebookot meg csak akkor fogadja el ha van alap reged, de azt meg ugye nem tudom elérni.
Örültem, mert alig merült a mobilom, zenehallgatással, két óra trackeléssel ;-) De most meg nem tudom beregisztrálni -
Teasüti
nagyúr
válasz Mr.Csizmás #1467 üzenetére
Ugyanaz mint a Keeper, "csak" 1 mm-el vastagabb kengyel és jár hozzá sodrony.
Még mindig vágható az én infóim szerint erővágóval, bár nehezebb befogni a picit nagyobb átmérő miatt - amire még rájön 2-4 mm gumírozott burkolat.
14 mm az az átmérő (kör keresztmetszet), amit már nem visz a csapszegvágó (biztonságtechnikai szakember véleménye).Persze ez nem jelenti, h ez alatt mindent elvágnak, mert ha jól le van zárva és nem férnek hozzá, meg nem tudják letámasztani a szerszámot, akkor már a Keeper-t sem fogja nyers izomerőből elcsípni (gravitáció nélkül) Fekete Lacin kívül senki.
Marad a sarokcsiszoló és a fűrész, ami még szóba jöhet (esetleg hidraulikus csapszegvágó, de az meg olyan böszme, hogy megint szar hozzáférni a szűk helyekhez).[ Szerkesztve ]
-
deicide
veterán
válasz Mr.Csizmás #1584 üzenetére
Mondom, nem vagyok tisztában vele, nem tudom, hogy a könnyebben, gyorsan tekerés pulzusa hogy viszonyul a kisebb pedálfordulatú, több nyomatékot igénylő tekerés pulzusigényéhez. Csak azt próbálom kideríteni, hogy a pulzus korrelál-e a pedálfordulattal eltérő fokozatok esetén is. Az nyilvánvaló, hogy ugyanazon fokozaton tekerve igen.
Teasüti: akkor viszont jó, ha van cad és pulzusmérő is, ha valaki szereti váltogatni a fokozatokat, intenzitást. Bár nem jellemző, úgy néztem, minden bringásnak megvan a saját stílusa, amitől csak ritkán tér el 1-2 fokozatot.
[ Szerkesztve ]
Live fast - On high - Repentless - Let it ride
-
Solad
őstag
válasz Mr.Csizmás #1618 üzenetére
De hazafelé teleportálnak, szóval csak félmunkát végeznek
No girlfriend on valentine's day.. More money for bike parts
-
Teasüti
nagyúr
válasz Mr.Csizmás #1616 üzenetére
Én is lágyítási hőmérsékletekre tippelnék, csak nincs fogalmam arról, hogy milyen ötvözet és milyen szövetszerkezet a jellemző egy féktárcsánál. Mert így az a 250-300 könnyen lehet akár 5-600 is, vagy akár A3-A1 görbék felett is (912-723°C).
Azt szeretném tudni, hogy mi az a kritikus üzemi hőmérséklet, ami felett már károsodik a tárcsa.
Erre szeretnék tervezni egy eszközt, ami hangjelzéssel figyelmeztet, hogy eddig és ne tovább. -
brownus
veterán
válasz Mr.Csizmás #1618 üzenetére
lol
-
Teasüti
nagyúr
válasz Mr.Csizmás #1622 üzenetére
Egyelőre én is csak érdeklődöm a dolog iránt. Puhatolózom, hogy egyáltalán vannak-e hozzá olcsó elektronikai eszközök, amiből meg lehet építeni (úgy tűnik akad), stb.
Én Infra hőmérő szenzorban gondolkodok közvetlen a tárcsát mérve.Szóval kérdésedre válaszolva, nem, nem próbálkoztam még vele.
Egyelőre bármiféle támogatás nélkül csak papíron gondolkodom rajta és lehet nem a saját gépemet fogom beáldozni rajta az XT tárcsával.(#1621) Doki-HUN1978
Ezzel az a baj, hogy nincs egzakt válasz arra, mikor megy tönkre a tárcsa. Ehhez, hogy hiteles legyen, el kéne égetni egy rakás tárcsát különböző hőmérsékleteken és teljes színképelemzésnek alávetni őket, amihez mérőlabor és felszerelés kell (suliban adott) és pár maréknyi féktárcsa (ami nem adott).
Meg gondolom tárcsa ás tárcsa között is szignifikáns különbségek vannak.Hmm vajon a gyártók szóba állnának velem ez ügyben? Talán megérhet néhány emailt.
[ Szerkesztve ]
-
Doki-HUN1978
senior tag
válasz Mr.Csizmás #1622 üzenetére
Ugyan autós, de elég érdekes videó a témával kapcsolatban.
"A szórakozottság a zsenik erénye"
-
Teasüti
nagyúr
válasz Mr.Csizmás #1626 üzenetére
A közelítő érték nekem már megfelelne, elvégre biztos nem kalibrálnám be az eszközt minden egyes tárcsára külön-külön, hanem venném a leggyengébb eredményt egy népszerű tárcsáról és azt használnám egy kis biztonsági tényezővel.
Vagyis egy konkrét hőmérsékletet, aminél jelezne a kütyü. Aztán ha a szuper vas még bírna további 100 fokot is, az sem zavarna, csak jó lenne tudni menet közben, hogy mondjuk most épp elértem az 500 °C-ot, vagy ilyesmi.Amúgy nem hiszem, h ez kivitelezhető lenne a jelenlegi fizikai ismereteim alapján.
Nekem már múltkor abba is beletört a bicskám a fékes témánál, hogy egyáltalán képletet felállítani a hőmérsékletre a sebesség (visszahűlés) szerint.(#1629) Mr.Csizmás
Úgy olvastam a fémes betétek az egész jól viselik a magas hőmérsékleteket.
Autónál is láttam már nem egy videót, ahol konkrétan felrobbantják a tárcsát és ott úgy tűnt, hogy a betét és maga a féknyereg még bírta a terhelést. Könnyen lehet, hogy utána azok is kukázhatók voltak, de akkor is.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz Mr.Csizmás #1629 üzenetére
Metallográfia.
Inkább mondanám diploma munkának.
Vizsga feladat színvonala az "csak" a laborvizsgálat lenne.
Lábjegyzetben hozzáfűzném én a diplomától még azért messze vagyok, ez csak olyan hobbi dolog.
Lehet pár hét múlva megunom és hagyom az egészet a picsbe, de amíg érdekel, addig is tanulhatok vmit.
Viszont ha sikerül, akkor meg alkottam vmi eredetit. (Ami kétséges, mert autóversenyzésben nem újdonság a fékek hőmérsékletének mérése, de semmi infóm nincs erről.)[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz Mr.Csizmás #1631 üzenetére
Írtam a Shimano Road FB oldalának, hátha.
Meglep, hogy nem találtam kontakt email címet. -
nagyúr
válasz Mr.Csizmás #2146 üzenetére
Mondjuk Mogyi kritikai észrevételét alapul véve a PC konfigokat sem lenne javasolt beírni az adatlapra. Bringás fórumokon a PC konfigok helyett a bringák vannak az adatlapokon, az email címekkel egyetemben. Nekem kb. 13-14 éve minden aktuális bringám publikus volt, ahogy az emilem, telszámom, stb., de ezek alapján még sosem gondoltam arra, hogy vki majd jól betör (hova?). Persze jobb félni, mint megijedni, értem én azt az érvelést is.
Nálam pl most így néz ki a vas (sorry, hogy nem magyar, amcsi Yeti fórumos adatlapomról másoltam)...
Frame: Yeti AS-X, 180 mm travel
Rear shock: Fox DHX 5.0, 216 mm
Front fork: Fox VAN RC2, 180 mm travel, W/O CC
Handlebar: Azonic Double Wall, 762 mm
Stem: Spank 1-Timer
Headset: Syncros FBI 1.5" Reducer
Grips: ODI Lock-on
Front shifter: Shimano XTR
Rear shifter: Shimano XTR
Front der.: Shimano XTR
Rear der.: Shimano Saint
Brakes: Hayes Mag HD
Discs: Shimano Saint 203 mm
Crankset: Shimano Saint, 22-32-44
Chain: Sram PC-991H
Casette: Sram PG-990
Front hub: Shimano Saint, 32 holes, 20 mm bolt-on
Rear hub: Shimano Saint, 32 holes, 14 mm, 135 mm
Rims: Mavic EX729
Tires: Syncros BHT Stick It! 2.5
Seatpost: Thomson Elite
Saddle: Specialized Phenom SL, 143
Pedals: Shimano PD-M545
Comp.: Polar RS800CX Bike + Cadence + G5 GPS
Front light: Sigma Siled Extreme + Li-Ion Pack
Rear light: Cateye 5 LED
Bell: Cateye''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
B4l!nt
aktív tag
válasz Mr.Csizmás #2174 üzenetére
18"-nak felel meg ha jól számolom? Az akkor kevés a 190-es magasságomhoz.
-
Solad
őstag
válasz Mr.Csizmás #2195 üzenetére
A bringa nem érdekel, de ha szeretnéd, nagyon szívesen leírom a hirdetésed szövegét magyarul, hátha kapósabb lesz.
No girlfriend on valentine's day.. More money for bike parts
-
Toomy
senior tag
válasz Mr.Csizmás #2221 üzenetére
Vasárnapi közlekedésre gondoltam. Akkor csak kisebb a teherforgalom...
-
zoo8800
veterán
-
Teasüti
nagyúr
válasz Mr.Csizmás #2403 üzenetére
A karcoktól nem kell félni, csak sokan nem tudnak járművet mosni (autót, biciklit).
Egy jármű lemosása, ahol meg kell őrizni a újszerű állapotot nagyon nem annyiból áll, hogy fogom a vödör vizet és a szivacsot aztán adok neki.
Jóval összetettebb feladat ennél, ha nem akarod belehúzni a karcokat, nem akarsz rajta vízcseppes foltokat hagyni, stb stb.(#2411) superecneB
[link](#2410) fi:zi'k
Köszi, utána nézek!
Bár google nem dobott elsőre Testbike-os véleményt, vagy magyar boltot, szal kb ott leszek vele, mint a Kendával. -
Teasüti
nagyúr
válasz Mr.Csizmás #2705 üzenetére
Amit itt feldobtak tippeket (egy-két Maxxis), mindegyiknél azt láttam Testbike-on, hogy már nem nagyon kapni őket. Amúgy köszi srácok még egyszer a segítő szándékot!
Ez elég szomorú helyzet.
Igaz, hogy aránytalanul sok pénzért még talán beszerezhető.
De egy 6-7k-s guminál sztem jogosan szívom a fogam, ha két darabot 20-25k között birtokolhatnék.
Ez szinte egy havi diákmelós keresetem.(#2708) Tigerteam
Nem tűnik rossznak, még akár tetszene is, ha nem lenne ilyen drága.
Ennyi pénzért a kisebb márkák már teletömik mindenféle fincsi technológiával a gumikat, ez meg "csak egy gumi".
Ha a könnyítettet venném, ennyiért megkapom a legjobb Kendát is Hong Kongból postázva.
Ha a nehezebbet venném, ennyiért bőven megkapom szintén Hong Kongból a 60 tpi-s 490 grammos Kendát is.
Igaz, hogy ez márkásabb jóval - ha nem a legjobb létező gumi márka -, de ár/érték arányban nem egy ringben versenyzik a Kendával és Rubenával. Utóbbiak kiütéssel győznek.[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- Ezek a OnePlus 12 és 12R európai árai
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Bemutatta a DisplayHDR 1.2-t a VESA
- Hivatalosan is reagált a Core CPU-k stabilitási gondjáira az Intel
- Ingyenes magyar EPG
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Anime filmek és sorozatok
- Nincs több főgombos iPad, van helyette nagyobb Air és Pro M4 chippel
- EA Sports WRC '23
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest