-
GAMEPOD.hu
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
BigBlackDog
veterán
-
-
BigBlackDog
veterán
válasz Integrale #59181 üzenetére
Igen, néztem, de azért néhány újabb típus nem nagyon van fent (pl. Opel, Volvo, Saab). Emiatt gondoltam, hogy beírhatná mindenki a gyakorlati tapasztalatait esetleg.
-
BigBlackDog
veterán
- Sebességmérő (az minden kocsiban van, könnyen elérhető) > beleírtam,
- Gyári gumi, vagy gyári váltóméret -ha jól sejtem, a kerületük megegyezik- (alapértelmezett állapot lehetne a referencia) > csináltam egy megjegyzés oszlopot
- Az, hogy sík az út vagy nem, illetve, hogy fúj a szél vagy nem szerintem nem befolyásoló tényező, nem változtatja meg az áttételezést.(#59194) lama_lamm: Erről úgy gondoltam, hogy nem lényeges, mivel mindegy, hogy 5 vagy 6 sebesség áll rendelkezésre, a legjobb eredmény úgyis a legmagasabb sebességfokozatban lesz. Viszont köszönöm a tippet, kimaradt egy fontos paraméter, a váltó típusa.
[ Szerkesztve ]
-
BigBlackDog
veterán
válasz Magnum_ #59202 üzenetére
Ha már erre jársz és ilyen sok volt a reggeli kávé, kérlek tedd meg -ha másért nem, értem-, hogy kitöltöd ezt Te is. VAG még úgy sincs, ha jól látom.
(#59205) EQMontoya: Civic 2700-en forog ott.
[ Szerkesztve ]
-
BigBlackDog
veterán
válasz focvis #59217 üzenetére
Gyorsulás szempontjából jogosnak érzem, amit mondasz, de pl. fogyasztás, zajszint terén viszont szerintem erősen befolyásoló tényező az adott sebességnél lévő fordulat a piros tartománytól függetlenül.
Jó, igen, kamuzással eléggé el lehet bszni az egészet.
[ Szerkesztve ]
-
BigBlackDog
veterán
Igen, olyan videókból van bőven, viszont a táblázat információtartalma másra vonatkozik, ha megnézed.
Nem a tiltás és nem a max. sebesség a lényeg. Ami a táblázatban van, az a lényeg. De lehet, hogy csak öncélú a dolog, értelemszerűen ebben az esetben mondjuk azt, hogy kíváncsi vagyok.
[ Szerkesztve ]
-
BigBlackDog
veterán
válasz pècsimunkás #59335 üzenetére
Arrafelé egy pl. K Astra milyen áron (kedvezményekkel együtt) megy az 1.8-as Civichez képest?
-
BigBlackDog
veterán
Kia Ceed és Hyundai i30 mennyire épül közös alaktrészbázisra?
-
BigBlackDog
veterán
-
BigBlackDog
veterán
válasz Magnum_ #59663 üzenetére
Már kikormolta a Civicet rendesen, aztán megy is, meg kevesebbet is fogyaszt.
Jut eszembe, utóbbi napokban 6.9 l/100 km a fogyasztás a BC szerint és nem akar visszamenni 7.0-ra! Eddig ilyen még nem volt. És jól láthatóan megy lejjebb a fogyasztás, pedig azért egyszer-kétszer nyomom neki, nem tartok tojást a pedál alatt. Előfordulhat, hogy az előző tulajnál ennyire iszákossá vált volna a motor és tényleg javulna a fogyasztás az aktívabb használat miatt?
[ Szerkesztve ]
-
BigBlackDog
veterán
Lancia Thesis-el van valakinek tapasztalata? Nemrég feltűnt, hogy létezik ilyen is és eléggé "érdekes" járműnek tűnik (magamnak nem vennék).
[ Szerkesztve ]
-
BigBlackDog
veterán
Na akkor néhány tapasztalat a múlt hétről. Lehet köpködni, véleményezni.
Volvo S60 2.4 140 LE (2001)
Esküszöm, hogy szerintem hosszban kisebb belülről, mint a Civic. Első körben hátulra gondoltam bemászni, de az ajtót kinyitva elég kicsinek tűnt a lábtér. Gondoltam naivan, hogy koppig hátra van tolva az első ülés. Hát nem, előre beülve sem tudtam terpeszkedni (aki ismer tudja, hogy nem vagyok se magas, se széles). Mondjuk ennek ellenére van egy sajátos ülése; voltak feltűnően puha részei, de egy-két helyen azért éreztem, hogy tart rendesen, körülölel. Szóval igen, kényelmes volt. Ugyan nem tűnt kopottnak, kiültnek, de lehet, hogy a 16 év azért megtette a hatását.
A motorhang nagyon kellemes meglepetésként ért. Nem tolakodott, nem volt hangos, de passzameg nagyon szépen szólt szerintem. Viszont a gördülési zaj botrányos volt. Gyanítom, hogy valami szar gumi lehetett a felniken, mivel 50-60 körül már sziszegett a beltér a négy sarokból. Értem, hogy 16 éves autó, de a Civichez képest hangos volt ilyen téren (viszont a motorzaj egyáltalán nem volt tolakodó).Honda Accord 2.2 CTDi 140 LE (2007)
Fekete, kombi, gyárilag sötétített ablakokkal, króm ablakkeret. Elsőre valami "hallottaskocsira" emlékeztetett. Félbőr belső volt. Asszem megfogadom, hogy bőr belsős autót nem akarok, ha lehet. Hideg volt, mikor beültem, hideg volt 15 perc múlva is és az összes úthibánál nyöszörgött a hátsó üléssor, ahogy a bőr-bőr felületek elmozdultak egymáson.
Egyébként szerintem korrekt jármű. Motor kulturáltan járt, de azért hallani lehetett, hogy dízel. Nem vág hátba, de húz. Motorzaj szerintem jobban jelen van, mint a Volvónál, de nem zavaró.
Kicsit alacsonyan ültem benne, de ez szerintem megszokás kérdése is.Saab 9-3 2.0 TS 211 LE (2006)
200e km felett járt már, de gyönyörű volt a vajbőr belső, egy-két helyen volt csak némi kopás. Ezek szerint lehet ennyi év, kilométer alatt is szépnek megőrizni. Kényelemre teljesen rendben van (persze a nyomorult bőr ebben is nyöszörgött ), hely tekintetében kívülről ránézve többre számítottam, de kényelmesen el lehet férni benne. Nem vágott hátba, de tud gyorsulni, húz mindenhol. Motorhang hasonlít az Opeléhez, de ez legalább megy is, nem csak hangoskodik. 160-ig nyomta neki a tulaj. Ott már azért a szélzaj eléggé hallhatóan jelen volt. Érdekes, Civicnél 110-120 környékén semmit nem hallok elölről-fentről, csak a kerekek felől jön a zaj (meg persze a motor ordít).Értelemszerűen a fent leírtak csak a saját véleményemet, tapasztalataimat tükrözik.
Összességében érdekes tapasztalatokat sikerült szerezni, de egyáltalán nem látom egyértelműnek, hogy Civichez képest bármelyik vonal előrelépés lenne minden téren. -
BigBlackDog
veterán
válasz BigBlackDog #59999 üzenetére
Ja, amit még kihagytam és számomra meglepő volt. A 2.2-es dizli Accord 6.4 l/100 km-es fogyasztást mutatott. A gazdája szinte csak városban használja és szerinte így alacsonyabb a fogyasztás, mint pályázás esetén. A Civic nekem most 6.9 l/100 km-ert ír ki. Nem feltétlen mondom ezek után, hogy megéri a dízel.
-
BigBlackDog
veterán
válasz Kornel #60204 üzenetére
Azért az olvasott tesztek/vélemények alapján a franciák jönnek fel, mint a talajvíz a (10-)15-20 évvel ezelőtti piaci helyzetükhöz képest. Talán egy Opel azért kicsit "rendet tenne" náluk. Mondjuk a siker szerintem sem egyértelmű, de kíváncsi lennék az eredményre.
Egyébként már megint autós téma van, hogy offba írkálunk?
[ Szerkesztve ]
-
BigBlackDog
veterán
válasz roberto211 #60296 üzenetére
Szerintem [vilike] valami hasonlókat ajánlana; ez simán beleférhet (csipszel együtt). Ebből kell kicsit alkudni, ez sem rossz, de mondjuk már eléggé túllóg.
[ Szerkesztve ]
-
BigBlackDog
veterán
válasz pècsimunkás #60395 üzenetére
Szép! És mondjuk szerencsés szín, legalább nem fehér, meg nem fekete.
Remélem legalább azért belekarcoltad a nevedet, hogy nehogy mást akarjanak Rád sózni átadáskor!
-
BigBlackDog
veterán
Az jelezhet valami problémát, ha egyre lejjebb megy a fogyasztás? Dinamikában nem érzek változást, megy ugyanúgy, mint fél évvel ezelőtt. Talán közepes gyorsításnál van egy kis furcsaság; néha 2000-2500 között mintha egy nagyon picit megtorpanna/megrántana, de lehet, hogy csak gázpedált nem sikerül ugyanolyan szögben megtartanom. Ha viszont intenzíven gyorsítok, akkor gyönyörűen húz, semmi törés nincs a dinamikában.
Másik érdekességre utóbbi pár hónapban figyeltem fel. Korábban mintha nem tapasztaltam volna, legfeljebb nagyon ritkán. Akkor jön elő, meleg már a motor és beállt a alapjárat 750-800 rpm közötti értékre. Ilyenkor, pl. piros lámpához való gurulásnál mikor benyomom a kuplungot, 2000-2500 rpm feletti tartományból leesik a fordulat 650 rpm-ig, majd 1 másodperc alatt szépen visszamegy a normál 750-800 rpm-es értékre. Fulladni nem fulladt, csak mintha afelé akarna elindulni. Ez mi miatt lehet?
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs