- EAFC 24
- PlayStation 5
- Előzetes élménybeszámolókon az Elden Ring: Shadow of the Erdtree
- Dragon Age: The Veilguard címmel jön a sorozat régóta készülő új része
- Konzolokról KULTURÁLT módon
- Steam topic
- World of Tanks - MMO
- Ingyenes az Epic Store-ban a Marvel's Midnight Suns
- Genshin Impact (PC, PS4, Android, iOS)
- Marvel Snap
-
GAMEPOD.hu
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
ngabor2
nagyúr
válasz fradi81 #1738 üzenetére
néztem volna a neten, hogy valami kéet, részletesebb leírást kapjak róla, de mintha nem is létezne ez a márka. egyedül az aquaman-nál láttam, az is csak egy pixeles kép volt, és igen szűxavú leírás. asszem el fogok biccajozni a debreceni aprilia-kereskedőhöz közelebbről szemügyre venni. csak ne a város túlsó végében lenne...
-
ngabor2
nagyúr
egy preferencialistát ha adsz, akkor talán könnyebb. milyen sorrendben fontosak neked a feature-ök:
- alacsony fogyasztás
- jó gyorsulás
- nagy sebesség (bejáratás és fojtás eltávolítása után)
- nagytestű/kistestű
- lehessen rá pakolni
- ár (bár az 500k-ba újonnan is elég sokminden belefér)
- stb, ami nem jut eszembe... -
ngabor2
nagyúr
soha nem látott közelségbe került a robogóvásárlás (ismét, mint már párszor ). bukósisakot szeretnék venni, de mivel egy darab ideje nem néztem, se azt nem tudom, hogy milyet, se azt, hogy mennyiért. annyit azért tudok, hogy olyat kell, ami az állat is védi, nem csak a fejtetőt. egyéb szempontok? preferált márkák, ill. hanyagolandó márkák?használt alapból nem játszik, mint általában az egyéni védőfelszerelések terén. ha debrecenben jó üzletet is tudtok mondani, az meg már csak hab lenne a tortán. először a Hüsénél, majd a yamaha Máthénál fogok szétnézni, ha nincs más ötlet. a keret kb. 20k
-
ngabor2
nagyúr
válasz golyani #3600 üzenetére
közben nézegettem az árakat, és utólag beírtam a keretet is. tehát 20k környékén szeretnék venni, sokkal olcsóbban nincs, sokkal drágábbra meg nincs della. amiket mondtál, visítva, cipőkanállal talán belefér (agv gp1 30k, a többi már jóval felette van), de inkább néznék valami olcsóbbat... pl. grex-ek vannak ilyen árban. azokról ''általánosságban'' lehet valamit mondani? melóba járásra lenne, tehát nem terep, meg száguldozás.
-
ngabor2
nagyúr
válasz ToRR3nt3 #3607 üzenetére
gondolatolvasó vagy
először bementem a Hüséhez, de ott a választék elég szegényes volt. aztán átmentem a Yamaha boltba, ott lényegesen nagyobb volt a választék. vacilláltam egy darabig az MDS Edge racetech és egy grex grf1 között. végülis ez utóbbit választottam. felhajtható az állrésze, így mikor felveszem, nem kell a szemüveget levenni. meg kényelmesebb is. mondta a csávóka, hogy ebbe a plexi is olcsóbb. az mds-nek a lakkozása tartósabb lett volna, de egy egyszínű fekete bukón nem igazán látszik a karc.
kesztyűt is vettem, a 3k-s cuccot, túl sokmindent nem bír ki, de remélhetőleg valóban csak a szél ellen kell majd védenie. -
ngabor2
nagyúr
no, megvan a gép. Piaggio NRG 1998-as gyártmányú, vízhűtéses. nemrég lett bele 70-es henger téve, remélem rendőrök nem nézegetik
motorikusan nagyon rendben van, nekem túlságosan is bicikli után nagyon szokatlan, úgyhogy ki is próbáltam, milyen vele esni kavicsos területen, kesztyű nélkül... nem kellemes. úgyhogy a ''boltban'' is hagytam, holnap visszamegyek érte, ha megkötöttem a biztosítást rá. ja, meg ha lecserélték a jobb index búráját
az index-kapcsolóbóa meg valami sipogót fogok építtetni hozzáértővel, mert rendszeresen úgy maradt kanyarodás után. eddig 30-40 fölé még nem mertem vele menni a próbakörök közben, szokni kell a sebességet. előtte volt tesztelve, 90-100-at is tud menni... nem akarom egyelőre kipróbálni.
melyik biztosítót ajánljátok? tavaly az allianz volt a legolcsóbb. idén? mindjárt szétnézek. -
ngabor2
nagyúr
az indexhez mennyire macerás beépíteni egy csipogót? tegnap a rövid próba alatt is jópárszor úgyhagytam, mert semmi vizuális visszajelzés nincs. pontosabban van, csak épp kiesik a látómezőmből. erre a kis számítógépes buzzerre gondoltam, csak nem tudom, hogy hogyan lehetne értelmesen bekötni. se azt, se a robogót nem akarnám elrontani vele.
-
ngabor2
nagyúr
no, megtudtam, hogy a robogó biztosítás szempontjából nem motorkerékpárnak, hanem smkp-nak minősül. az allianz-nál az éves díja kemény 3900ft
ha végre elhozom, még mindig erősen gondolkodom egy gyengébb darabra való cserén (a 70-es henger nekem sok, és túl dinamikusan gyorsul...). esetleg egy újabb, 4-ütemű cuccos is érdekelne. most lehet, hogy egyesek furcsán néznek rám, de én valahogy a ''lassabban, de biztosabban'' híve vagyok. ez meg gyors, és nagyon hirtelen jármű.
másrészt debrecenben nem tud valaki ingyenes pályát, ahol tudnék gyakorolni, annak a veszélye nélkül, hogy valakit elütök, vagy valaki elüt engem? bár az első próbakanyarokat már megtettem, a következőket meg valszeg a kondorosi 5-ös buszfordulóban fogom lezavarni ez a kanyarodási technika nekem még túl nehézkes. -
ngabor2
nagyúr
válasz (Kolombusz) #3629 üzenetére
160k. lehet, hogy sok, lehet, hogy megérte. majd kiderül.
-
ngabor2
nagyúr
ááá, ezt utálom! most derült ki, hogy ami a gépen van gumi, az nem igazán tartja a nyomást... úgyhogy csere. hétfőn mehetek érte. pedig már hétvégén száguldozni akartam
-
ngabor2
nagyúr
válasz (Kolombusz) #3645 üzenetére
egyrészt mert itt vettem. másrészt pénteken csúcsforgalomban kopott kerékkel, gyakorlat nélkül inkább nem csalingáznék. hétfőn még szeretnék elmenni érte, kórház baleseti osztályáról nehéz...
tényleg, valaki nem tud online piaggio nrg manualról, magyar, vagy angol nyelven érdekelne, egyik verzióban se talált a google... -
ngabor2
nagyúr
válasz (Kolombusz) #3667 üzenetére
az a tükörrel jött. Hoegaardenes nem volt
-
ngabor2
nagyúr
már kérdeztem pár helyen, válasz nem jött... van nekem (nyertem, kaptam... van ) metabond felületnemesítő olajadalékom. rá van írva, hogy dízel és benzin üzemű motorokhoz is jó, de ugyebár a dízel és a 4T benzinmotor kényszerolajozású, ezáltal az olaj és a benzin nem keveredik, és az olaj állandóan visszaforog, nincs túl sok lehetősége lerakódásnak/vastag ráégésnek. 2T esetén viszont az olaj egy az egyben bekerül a blokkba, ahol esetleg lerakódás lehetne belőle... vagy nem? használ valaki robogóba ilyen adalékot? tudom, vegyek benzinbe valót, az biztos jó. csakhogy most ez van, másikra nincs lehetőség (és ha lenne, akkor már prolongot vennék, nem a reklám miatt, hanem egy olyan ember véleménye miatt, akit ismerek, kipróbálta, és pozitívan beszélt róla).
-
ngabor2
nagyúr
válasz Topiccsendőr #3687 üzenetére
pl. azért, hogy még inkább csökkenjen a surlódás, ezáltal a fogyasztás, jobban menjen. meg ha már megvan, ki csak nem dobom, eladni meg nem hinném, hogy megérné (boltban 9k egy 250ml-es darab...). miért lenne hülyeség? ilyen alapon mindegy lenne, hogy milyen 2T olajat, meg milyen benzint rakok bele... márpedig úgy tűnik, van különbség köztük.
-
ngabor2
nagyúr
válasz Topiccsendőr #3689 üzenetére
megkérdeztem, ezt nem is ajánlják kétüteműhöz. a ricinusolajat más is ajánlotta, lehet, hogy kipróbálom. viszont ezek a felületnemesítők (hülye marketingszagú szó, de van benne igazságalap) mégiscsak jók. ráadásul lehet, hogy lesz ehelyett másmilyen, ami jó lesz nekem is.
egy darabig úgyis nélküle megyek, addig kitapasztalom a fogyasztását, majd utána kipróbálom a megalene-t, és megírom, hogy megérte-e. -
ngabor2
nagyúr
hogy ez pontosan milyen, azt nem tudom... honnan lehet kideríteni? igazából a pontos gyártási időt se tudom
tuning nem lesz benne, már van. ha megnézed a ''rendszám'' alatti címkét, akkor lehet is sejteni.
etnies: amit valszeg sikerül megboltolni, abból 1000l-hez való cucc olyan 5k... namármost ingyen, vagy minimális összegért 2 flakonnal kapok. én úgy vagyok vele, hogy ártani nem árt, külön pénzbe nem kerül, vannak leírt előnyei, akkor kipróbálom. hétvégén, ha lesz időm, letesztelem a fogyasztást. -
ngabor2
nagyúr
ismét technikai analfabéta kérdés: a robogó tűszelepe ugyan olyan, mint pl. a biciklié, vagy az autóké? tehát ha autósboltban veszek 2 tűszelep-''belsőt'', akkor azt egy az egyben bele tudom tenni a robiba? valószínűsítem, hogy az ment gajra nálam, ennyivel meg nem viszem vissza a szervízbe, azt még én is ki tudom cserélni (remélem )
-
ngabor2
nagyúr
válasz Topiccsendőr #3716 üzenetére
köszi. a felnit én is néztem, de azon nem látszik nyoma horpadásnak, vagy elhajlásnak. márpedig ha nagyon padkázva lenne, annak látható nyoma lenne. kb. 2 nap alatt engedi el a levegőt. jobban meghúzni nem lehet, de 2 szelep nem egy ökör ára, ha mégse az a hibás... nem dob sokat a kerékcserén. ha viszont annyi votl a hiba, akkor spóroltam. egy próbát megér.
jánoska: hogy te mindenütt képes vagy hülyeségeket beszélni... -
ngabor2
nagyúr
szeleptűt cseréltem elől-hátul. hátul úgy tűnik, meg is oldódott, de elől leeresztett, mire hazaértem. pontosabban elég puha lett, de mivel a terhelés nem azon volt, remélhetőleg nem lett baja. kapott egy kis wd40-es tisztítást, és jól meghúztam ismét a szeletűt. reggelre meglátom, hogy elég-e neki, vagy itt is gumicsere lesz...
az ülés aljára az van írva, hogy elől 1.2-1.3bar, hátul 1.6-1.7bar az ajánlott nyomás. mikor vettem, előlre 1.6-ot, hátra 2.2-t ajánlott a szerelő, ill. annyit is nyomott bele. Hátul Vee Rubber, elől Pirelli gumi van. a hátsóra max. 2.5bar-t, az elsőre kb. 3.3 bart ír, mint max nyomás. -
ngabor2
nagyúr
válasz ngabor2 #3730 üzenetére
basszus, az első kerék is cserére szorul, legalábbis a szelepcsere nem volt elég reggelre leeresztett.
mindegy, a hátsó féket is cseréltetni akarom, mert nem áll a helyzet magaslatán (vagy legalábbis lehetne kevésbé kopott is, de működik legalább).
debrecenben tud valaki ajánlani megbízható robogószervízt, ahova elvihetem, hogy ne mindig oda vigyem, ahol vettem? valszeg egy teljes átvizsgálás se lenne rossz rá, nehogy baleset/leállás esetén kelljen megtudni, hogy valami rossz volt benne. -
ngabor2
nagyúr
igen, természetesen csak a betétre gondoltam, hisz csak az kophat benne (meg esetleg a bowden). a robogóhoz max. ''felhasználói'' szinten értek, úgy is csak kicsit. tehát amit én összehasonlítási alap híján nem látok meg, azt egy profi szerelő, akinek átment a keze között pár ilyen gép, egyből kiszúrja. meg én olyan vagyok, hogy jobb, ha komolyabb dolgokat szakértő is átnéz.
gyertya vételkor lett cserélve, a blokk nem sokkal előtte. de pl. teleszkópok, karburátor, egyéb cuccok... jó volna tudni, hogy tökéletes állapotban, vagy ''ezt miért nem cseréltetted már régen le?'' állapotban vannak-e, illetve melyik végponthoz van közelebb. -
ngabor2
nagyúr
válasz golyani #3736 üzenetére
asszem ez lesz. a google csak a hüsét írja ki, arról meg nem igazán hallottam túl sok infót. a faraktár utcán van még kitáblázva egy, lehet, hogy oda benézek, ha az első gumit megcsinálták rendesen (bár nem igazán volt normális gumiválaszték, csak kínaiak... lehet, hogy nem itt kellene lecseréltetni )
-
-
ngabor2
nagyúr
az a baj, hogy mindenki csak azt nézi, hogy mennyit költ rá. azt nem, hogy kevesebb fogyasztással ugyan az a teljesítmény -> környezetbarátabb. oké, hogy nem egetrengetően nagy a különbség 100km alatt 0.5-1l benzinnel kevesebb... de ha rendszeresen használod, előbb-utóbb ''érezhető'' (dehogy érezhető... álom). a megspórolt pénzt lehet, hogy az első szervíz is elviszi egy az egyben, meg a többi is, de legalább tudod, hogy nem hiába. a hozzáállás a lényeg, nem csak a kifizetett anyagi.
doc: ha nagyon kátyús az út, akkor inkább nagyobb kerekűt (12-13''-os) ajánlanék. ez a kis 10''-os kerék eléggé megérzi az úthibákat. bár kb ennyi ellenvéleményt tudok felhozni, sima aszfalton jó. -
ngabor2
nagyúr
én is ''zsírozós'' kérdéssel jövök. az első kereket kivettem, mert gumit cseréltettem rajta. 2 oldalon van valamicsúszócsapágy-szerű dolog, ami viszonylag szabadon mozog. ezt be kell-e zsírozni, mielőtt visszaszerelem a kereket? ha igen, hol? parasztlogika szerint a belső részhez kellene a zsírt eljuttatni, minkét oldalon. oda a legérdekesebb, de megoldható. a tengelyt nem sok értelme van megkenni szerintem, mert az szorul, fixen rögzül. bár ha ebbe a 2 izébe rögzül csak, akkor akár lehet is értelme.
-
ngabor2
nagyúr
válasz Topiccsendőr #3799 üzenetére
tehát nem muszáj. de remélem ártani se árt, ha teszek bele egy kicsit, gondosan vigyázva, hogy a fékre és a menetre ne nagyon jusson. kicsit mintha zsíros lett volna a tengely, mikor kivettem, ezért kérdeztem.
-
ngabor2
nagyúr
a vee rubber márkájú gumikról mit tudtok mondani? hallottam olyat is, hogy egynek elmegy, és olyat is, hogy ritkaszar.
az első gumim meg Mitas márkájú. erről semmit nem hallottam, ahonnan vettem, ott azt mondták, hogy jó. de mi mást mondtak volna... -
ngabor2
nagyúr
a mitas eddig jó, már csak menet közben kellene kipróbálni... a franc essen az állandó elfoglaltságba, nincs időm száguldozni
a hátsó, vee rubber megint leengedett, de valszeg vagy a szelep, vagy a felni a hibás. vagy rosszul lett feltéve, és (még?) nem tökéletes az illeszkedés. bár akkor nem 2 nap alatt engedne le. mindegy, vasárnap megyek szervizeshez, és meglátjuk. szerinte selejt a vee rubber. -
ngabor2
nagyúr
mi van akkor, ha egy 4Ah-s akksira olyan töltőt teszek, aminek a papírjában a minimum a 12Ah? számíthatok nagy pukkra, vagy egyéb kárra, vagy csak gyorsabban feltölti?
-
ngabor2
nagyúr
az a baj, hogy ezen nincs áramerősség-állítási lehetőség. a ''tized áramerősséggel 14 órán át'' szabályt én is ismerem, alkalmaznám is... ha tudnám. mindenesetre kb. 3 órán át töltöttem a jószágot, nem melegedett, csak pezsgett (nagy áramerősség/sűrűség miatt ment a vízbontás az elektródokon...). reggel betettem, a gép pöccre indult.
elől új gumi van, írtam valahol korábban. az nem ereszt. a hátsó viszont nem tartja a nyomást. ma vittem szervízbe, tetőtől talpig át lesz nézve, rendbe lesz téve. ezzel kellett volna kezdeni. pontosabban azzal, hogy normális gépet veszek... egy kicsivel (kb. 5k ) többért, amin minden (!) rendben van. ezt a lehetőséget most tudtam meg. -
ngabor2
nagyúr
válasz golyani #3818 üzenetére
azt tudom, hogy ha rendesen van hajtva a gép, akkor tölti az akkut. remélem ezidő alatt semmi visszafordíthatatlan károsodás nem érte az akkut. esetleg téli leálláskor lehet vele gond, mert ugyebár akkor több hónapig nincs használva. de ez a kérdés egyelőre nem aktuális
Új hozzászólás Aktív témák
- Skoda Scala - Szövetszőnyeg garnitúra
- Traktor és kamion matricák széles választékban! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Autómatrica és prémium minőségű matricák PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Raktáron! Új EVSE EV 3 fázisú 11kW-os hálózati töltők elektromos autókhoz, 3 év garanciával!
- AKCIÓ! Okos otthon és biztonság - BOLTI ÁR FELÉÉRT!
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen