- PlayStation 5
- Marvel Snap
- Már elérhető a Star Wars: Hunters
- Fortnite - Battle Royale & Save the World (PC, XO, PS4, Switch, Mobil)
- SGF24 - Bemutatkozott a LEGO Horizon Adventures
- Arena Breakout: Infinite
- Dragon's Dogma 2
- Alkoholista nevelde
- Summer Game Fest 2024 - Az összes bejelentés egy helyen!
- Xbox Series X|S
-
GAMEPOD.hu
Alapelv: "Ha rendszáma van, itt a helye!"
Nem a motor mérete a lényeg, hanem az EMBER !!!!
Új hozzászólás Aktív témák
-
longwild
aktív tag
válasz balazs1011 #897 üzenetére
Olyan nem jöhet szóba, hogy ECU/MIU bekaksizott kicsit? Csak mert márkaszervizben nekem épp egy ilyet hoztak fel példának, miszerint annak az 500-asnak is volt alapjárati problémája (egyébként pedig pöcc röff és jó volt) és a MIU cseréje oldotta meg. A hibás alkatrészt még mutogatták is, a tulaj otthagyta nekik, ők meg etalonként kezelik...
Mondjuk valami miatt kicsit máskor, kicsit máshogy fecskendeztet be a computer? Nagyon elvetemült kérdés?
[ Szerkesztve ]
szoftver szakmabeli && Beverly250
-
longwild
aktív tag
válasz -Mosquito- #927 üzenetére
Akkor most már én is hozzászólnék: maga a csati/jeladó kicserélése gondolom volt vagy 30 perc. A többi időt ők is keresgéléssel töltötték. Ez az, amit nem szabadna egy-az-egyben áthárítani a vevőre. Elvégre azért szerelők, azért van elvileg szakmai minősítésük és azért van tapasztalatuk, típusismeretük hogy ezeket mielőbb, vagy azonnal megmondják. A szakértelmet kifizetjük a nem kevés óradíjban, de a próbálkozásokat, hümmögéseket, fejvakarásokat ne már...
Volt ilyen esetem autóval márkaszervizben is. Olajcserére munkaórában 1,5 órát akartak kiszámlázni, úgy, hogy végig ott voltam és az egész nem volt 40 perc az érkezésemtől... Az indok az volt, hogy ez a gyári normaideje az olajcserének. A madarak a túloldalon laknak... Persze hagyhattam volna a fenébe és akkor a teljes motorgenerálnál én is jöhettem volna a srácok, nem fizetek 15 órát, mert a gyári normaidő 6 óra... C'est la vie...
[ Szerkesztve ]
szoftver szakmabeli && Beverly250
-
longwild
aktív tag
Elvileg nincs egy éve, azaz kb 9-10e km-rel ezelőtt a szelephézag. Persze én elhittem, mert azt mondták. Látszódik az valahogy, ha állították/nem állították? Pl gyári tömítőpasztát keressek, ne keressek ilyesmi?
Olajlehúzó, de csongi fülembe tette a darazsat, lehet, hogy csak kokszos, ami _talán_ orvosolható lenne szétszedés nélkül.
Az ok, hogy többel is eljárnak, főleg a levegős meg boxer meg nemtudom milyen gépek. De ez egy egyhengeres kicsi motor, ennek is ok az ennyi olajfogyasztás?
szoftver szakmabeli && Beverly250
-
longwild
aktív tag
Ki tudja, hogy mennyi van benne? De az órája bő 28e-ret mutat....
Igen azt néztem emlékezetből, most tettem fel képet is ma reggel róla és a légszűrőház alján a kis üvegcsében annyi olaj van amennyi. Bár nem tudom, hogy az a motorból jön vissza vagy esetleg az olajos módszerrel feltett légszűrőtől van. Elmúlt pár hét távlatában konstansnak tűnik az ottani trutyi. Hétvégén lehet, szétszedem a légszűrőházat.
szoftver szakmabeli && Beverly250
-
longwild
aktív tag
Szerintem van benne több is akár
A szűrőt nem én tettem fel, tavaly sprayvel fújtam, most márkaszerviz volt a "tettes" és tavaly ők tanácsolták, hogy motorolajjal kenjem be. Innen gyanítom, hogy idén is ez a módszerük.
Zavarni annyira nem zavar, ellenőrizgetem, töltögetek is utána, csak két dolgot nem szeretnék:
1. valami komolyabb probléma legyen a háttérben, melynek ezek az első jelei és megelőzhetném (bár mivel nem értek robogókhoz, autókhoz is csak hobby szinten, így azt sem tudom, hogy mi lehet az a komolyabb baj)2. menet közben otthagyjon valahol, mert a szállítás meg az ilyenkor szokásos egyéb költségekből már egy fél generál is kijöhetne. Legalábbis gyanítom
De valószínűleg túlreagálom, nem kéne vele foglalkozni, csak olyan vagyok, hogy ha van valamim, akkor az legyen műszakilag top.
[ Szerkesztve ]
szoftver szakmabeli && Beverly250
-
longwild
aktív tag
válasz balazs1011 #952 üzenetére
Az a baj, hogy jól felszerelt, lelkiismeretes szerelő nélkül ezt nem is fogod/fogjuk tudni. Két eshetőség van: gyári eszközök vagy oszcilloszkópos méregetések. E mellett elkötelezett hibakeresés, mert gyanítom, hogy a probléma nálad sem állandó, hanem bizonyos csillagállásnál fordul elő...
szoftver szakmabeli && Beverly250
-
longwild
aktív tag
21x17 13,8g
Ilyen sehol nem kapható vagy csak gyári. Mi lehet ennek a helyettesítő mérete?
szoftver szakmabeli && Beverly250
-
longwild
aktív tag
Igen, csak a szépséghiba az, hogy nincs ilyen méret. 20x15 utána meg 23x18 van mindenféle gyártóból...
Szerk: mármint itthon a mindenféle webshopokban.
Egyébként a sliding roller hagyományos rolelr helyére is betehető vagy kell még ott valamit alakítani? Mivel jobb a slider mint a normál (nem kopik annyira és ennyi?)?
[ Szerkesztve ]
szoftver szakmabeli && Beverly250
-
longwild
aktív tag
Az olaszok darabra adják, vagy 6-os kitben, az ár szempontjából mindegy, kb ugyanannyra jön ki: 12-13Euro. A szállítás viszont olaszországból 13Euro, ami miatt el is értük az itthoni márkakereskedési árakat.
Zsír. Akkor ha időszerű lesz, akkor ilyen Pulley féle csúszkálósat fogok kipróbálni. De egyelőre még jók azok, amik vannak benne... Egyébként ehhez a csúszkáshoz slider sem kell?
szoftver szakmabeli && Beverly250
-
longwild
aktív tag
Mikor lesz a következő közös gurulás? Vagy már nem lesz többet?
szoftver szakmabeli && Beverly250
-
longwild
aktív tag
Koszi!
Én is a 13-al szemezek, plane, ahogy DigitXT is mondja, a mostani sem 13,8 mar... A túrázás miatt nekem is megfordult a fejemben a 14-es...
Mennyire kopnak ezek a slider görgők? Mi a kopás hatása? 0-rol való indulás változik a gyari gorgokhoz kepest? Az igaz lehet, hogy azonos gyorsulás mellett a vegsebesseget kitolja?
Maga a slider görgő jobban koptatja a nyomolapot?
nincs tobb kérdésem.
[ Szerkesztve ]
szoftver szakmabeli && Beverly250
-
longwild
aktív tag
válasz longwild #1157 üzenetére
Akkor a válaszok:
0-rol való indulás változik a gyari gorgokhoz kepest? - igen, picit jobban indul meg
Az igaz lehet, hogy azonos gyorsulás mellett a vegsebesseget kitolja? - igen, picit megnöveli az elérhető végsebességetBased on:
https://www.youtube.com/watch?v=yxcQGmT8EJcAmi még nem tiszta:
- Mennyire kopnak ezek a slider görgők? Mi a kopás hatása?
- A slider görgő jobban koptatja a nyomólapot?Szerk:
Mondom én, hogy kérdéses a következő topicgurulás időpontja és egyáltalán a léte is...
[ Szerkesztve ]
szoftver szakmabeli && Beverly250
-
longwild
aktív tag
válasz DigitXT #1160 üzenetére
+ kcsa:
Természetesen értem a túl könnyű, túl nehéz problémakört. Épp ezért gondoltam, hogy a gyári 13,8g helyett jó lehet a 13g-s sliding roller. Hozzátéve, hogy minden slider kicsit jobban indul meg, illetve kicsit jobban kitolja a végsebességet, szerintem ez számomra tökéletes lesz majd.
A majd még kérdéses, hogy mikor, de a görgőim vagy a szíj már igencsak a gyári minimum körül futhat, mert érzésre az óra szerinti 100-110 már eléggé a fordulat végén volt. Érzésre, hangra. Tegnapra terveztem egy szétbarkácsolást és mérést, de ugye időjárás miatt....
szoftver szakmabeli && Beverly250
-
longwild
aktív tag
A gyári cseréshez: az a nagy helyzet, hogy az én görgőim extrém ritkák itthon. Ebay-ról meg egyéb külföldi helyekről rendelve vagy magyarországi márkaboltban megvéve igencsak 10-12e Ft körül mozognak. Ebből a pénzből viszont Pulley is kijön simán.
szoftver szakmabeli && Beverly250
-
longwild
aktív tag
válasz Something_ #1175 üzenetére
Akkor a soft reset nem használt... Hard reset se segít?
[ Szerkesztve ]
szoftver szakmabeli && Beverly250
-
longwild
aktív tag
válasz balazs1011 #1178 üzenetére
Szia!
A felső 20%-ba tartozik a robogód a fogyasztás alapján, de ez nem feltétlenül jelent bajt.
A zörgésről nem hallottam, igaz, nekem kisebb van. Még jellemző az első féknyereg környékéről jövő ciripelő hang 80-90km/h környékén. Nem az esetleg?
szoftver szakmabeli && Beverly250
-
longwild
aktív tag
válasz balazs1011 #1180 üzenetére
Arra, hogy van akinek 4l korul fogyaszt. A tulajok kb 20%-a orulhet ennek.
A tulajok 50%-nak 4.5l a fogyi.
Megint kb 20% az, akinek 5l a fogyi.A maradek 10% eloszlik a 4 alatt vagy 5 felett fogyasztok kozott.
szoftver szakmabeli && Beverly250
-
longwild
aktív tag
válasz harcikoca #1198 üzenetére
Szia!
Ha van nagyobb motorod, akkor a 250-esre fordított összegből (300k), na meg a sérelmezett átírásra fordítandóból (kb 40e), meg a műszakiból, adóból (15e) inkább fizesd a 250-es és a nagy közötti fogyasztási különbséget!
250-es: 3,5l
nagy: 5,5l
difi: 2l/100km azaz 800Ft 100km-en. 350k-ból pedig még 350*100km alatt hozná be a benzinen spórolás árát a kicsi motorod. Azaz a naggyal még 35e km-t mehetsz úgy, hogy még mindig azzal jársz jobban, mintsem egy 250-es vásárlásával.Ha pedig a nagyon bizti is van, akkor tényleg azzal járj.
Mellékesen: tavaly egy ismerősöm egy kicsi 50-essel közlekedett buszsávban. Bekanyarodott elé egy autós a szembe sávból, ami előtt nem tudott megállni már. A robi eléggé meghajlott, kuka, de még előtte a rendőrség elvitte tréleren és műszaki szakértő bevizsgálta a motort a telephelyen. Gondolhatod, hogy nem az első teleszkóp utolsó olajcseréjét próbálták megállapítani... Neki semmi mókolás nem volt a kicsi 50-essel, de ha lett volna...
1. rendőrség megállapítja, hogy B-s jogsival nem is vezethette volna a 50ccm-nél nagyobb gépet
2. igazából azzal a géppel (mondjuk 125-össel) ott abban az időpillanatban, amikor autós éppen bekanyarodott elé, ő ott sem lehetett volna, hiszen ez egy hivatalosan nem létezhető motor. Azaz innentől kezdve az autós jól is tette, hogy kikanyarodott, hiszen szabályos volt, azaz a balesetet a motoros okozta
3. innentől egyenes út a papírok (mégis ki a tulajdonosa annak a nem 50-es 50-esnek?) és biztosítási ügyek felgöngyölítése felé
4. természetesen az autó minden kárát fizethette volna
5. ő maga senkitől semmilyen kárenyhítésre nem számíthatott volnaDönts belátásod szerint. Ha valóban motorozol is napi szinten a forgalomban, akkor szerintem a fentiek tekintetében biztosan nem veszel papír nélküli nagyobb robogót, hiszen nem CSAK rajtad múlik. Visszaolvasol, velem is volt már nemegy érdekes szitu, pedig rám senki sem mondhatja, hogy tépném neki... mégis az autós nem lát, nem hall, "á úgyis messze van még az", "á úgyis lassan jön az", nem érdekli... Kanyarodik és csatt.
Kéne már az az első hozzászólás, abban pedig vastagon összeszedni, hogy mit kockáztat akárki egy 50-esnek használt nem 50-essel...
[ Szerkesztve ]
szoftver szakmabeli && Beverly250
-
longwild
aktív tag
1. Motorvásárlási tanácsadó
2. Fenntartási költség kalkulátor
3. rendszám nélküli nagyrobik témaköre : kockázatok
4. ide írogatók motorja, típusa
bónusz: jó felszerelések, alkatrészek jó lelőhelyei
bónusz2: esetleg megbízható szerelők (ilyen nincs), tapasztalatok, vagy ha nem is szerelők, legalább alkatrész specialisták (pl itt is elhangzott már a kuplungfelújítás, injektortisztítás, kompressziómérés stb)Szerintem ezek a visszatérő témák.
A kifejtésüket nem feltétlenül vállalnám magamra....
Jelentkezik valaki valamelyikre?
szoftver szakmabeli && Beverly250
-
longwild
aktív tag
Hát hát a szervizkönyv az érdekes.
Továbbá:
- lemosott állapotban fotózta
- ezt a Beverlyt kétféle módon lehet tekerni, ami nekem is akkor esett le, amikor keresgéltem. 1. programozzák (ritka, mert nincs hozzá eszköz). 2. cserélik az LCD panelt, amiben van az elektronika is. Új panel ugye 0-tól indul... Nekem el akartak adni egy ilyet azzal a szöveggel, hogy amikor hozták be, megsérült és befolyt az LCDje, de kicserélte és most 0-t mutat. Az eredeti állásra már nem emlékezett...szoftver szakmabeli && Beverly250
-
longwild
aktív tag
Valaki tudja esetleg, hogy a műszaki vizsgán grafikai hibáért (lepattant körömnyi festék) mi jár?
Autóknál a szigorban még bukta is lehet (vagy ott is csak a rozsdás lepattanásért?), de itt?
szoftver szakmabeli && Beverly250
-
longwild
aktív tag
Akkor eljött a döntési pillanat.
Dr Pulley Sliding Roller. Gyári görgő értékem 13,8g, jelenleg 13,7g, enyhén lapos 2-3 db már.
Milyen súlyút vennétek? 13,8g -10% = 12,5g. Ez a Pulley bácsi szerinti ajánlás. Viszont visszaolvasva kcsa említette, hogy lehet, hogy ebből a csúszós fajtából is a gyári értékűt venné, mondjon bármit is Dirk.
kcsa, DigitXT? Esetleg más?
Melyik lenne az ideális súly a gyári 13,8g helyett? Lehetőségek: 12 - 12,5 - 13 - 14
[ Szerkesztve ]
szoftver szakmabeli && Beverly250
-
longwild
aktív tag
Jajj de megkönnyíted a dolgomat Alapvetően városban tolom a hét 5 napján, hétvégén, nyaralás vagy hosszú hétvége esetén pedig 90-100-110-es tempóval két személlyel vannak túrák tervezve.
Ugye Pulley azt ígéri, hogy jobban megindul a gép. Ez az, amit el tudnék felejteni: legyen olyan mint most az elindulás, cserébe a 90-100-as tempóban legyen alacsonyabb a fordulat. Bár lehet, hogy jobb az, ha picit jobban indul és picit a végén is jobban megy? Ki érti ezt
[ Szerkesztve ]
szoftver szakmabeli && Beverly250
-
longwild
aktív tag
Na igen, de itt ugye nem is görgőkről van szó. Külföldi leírásokban olvastam, hogy nem is lehet összehasonlítani a stock rollert a slidinggal. Épp ezért lennék kíváncsi, hogy mi az, ami hasonló indulást eredményez, kitolt végsebességgel (ezáltal gyanítom alacsonyabb 90km/h-s fordulatszámot -> alacsonyabb fogyit).
szoftver szakmabeli && Beverly250
-
longwild
aktív tag
Piaggiosok, Beverlysek figyelem!
Gondolom már mindenki tudta, csak számomra új, hogy a Piaggio gyári beszállítója szíjak tekintetében a Mitsuboshi. Azaz ha valaki nagyon akar kis pénzt spórolni, akkor ilyen márkában gondolkodjon.
szoftver szakmabeli && Beverly250
-
longwild
aktív tag
válasz -Mosquito- #1303 üzenetére
A minősége valóban azonos a Piaggio feliratú társaival?
szoftver szakmabeli && Beverly250
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs