Új hozzászólás Aktív témák
-
atidzsiforc
őstag
válasz Fitzgerald #100 üzenetére
idnel sokaig volt felvetel egy nem bejelentett projecthez, meg az egyik Quake Live dev szokott neha infot csepegtetni, elvileg tenyleg van egy uj quake keszuloben, de meg semmi konkretum nincs meg rola.
[ Szerkesztve ]
r_picmip 16-al a koromporkolt is letisztultabb elmenyt nyujt
-
oriic
HÁZIGAZDA
-
Fitzgerald
veterán
válasz atidzsiforc #101 üzenetére
Na, így legyen ötösöm a lottón.
Amúgy nagyjából ugyanezt játszották el anno a Doom 3/Quake 4 kapcsán.
Mindenesetre remélem, hogy nem külsős stúdió készíti az új kvéket. -
atidzsiforc
őstag
válasz Fitzgerald #103 üzenetére
syncerror (az ides arc aki beszelt az uj quakerol) ugy hivatkozott ra, mint a sajat projetcje, szoval nem hinnem, hogy ki van adva kulso studionak
r_picmip 16-al a koromporkolt is letisztultabb elmenyt nyujt
-
Dilikutya
félisten
válasz atidzsiforc #104 üzenetére
Szerintem nem az id Software fogja megcsinálni az új Quake-et. Régóta így megy, hogy kihoznak egy új játékot egy új motorral, aztán a kiegészítőt, vagy 1-2 éven belül a régi id cím folytatását is másik csapat készíti. Már a legelső Quake-nél is csak az alapjátékot fejlesztette az id, meg ugye a Return to Castle Wolfenstein-t is a Raven csinálta a Q3 motorra, az id akkor már javában készítette a Doom 3-at. Tippre a következő játék már az idTech7-et felvezető program lesz, ami addig kijön id-hez köthető cím, mindet más fogja megcsinálni.
Nem vagyok perverz, csak haladok a korral. (Még mindig: Rock&roll feeling baby, rock&roll feeling.....)
-
Fitzgerald
veterán
válasz atidzsiforc #104 üzenetére
Na ennek örülök, köszi. Szerintem nem túlzok ha azt mondom hogy a Quake 4-re is teljesen másképpen emlékeznénk, ha nem a Raven készíti, hanem az id.
-
Ragnar_
addikt
válasz Fitzgerald #106 üzenetére
Csinált azért jó játékokat is a Raven, de a Quake4, kb. a demoval játszottam fél órát..
Ryzen R5 1600X - ASUS PIRME-B350 PLUS - 2x8Gb G.Skill Aegis 3GHz - Gigabyte 1070 G1 Gaming
-
Dilikutya
félisten
válasz Fitzgerald #108 üzenetére
Tényleg, kevertem, a 2009-es Wolfensteint csinálta a Raven.
Gray Matter nem a mai Treyarch, nem nevet váltottak, hanem beolvadtak. Nem is emlékeztem, hogy a Kingpint is ők csinálták.Nem vagyok perverz, csak haladok a korral. (Még mindig: Rock&roll feeling baby, rock&roll feeling.....)
-
wjbhbdux
veterán
válasz Fitzgerald #100 üzenetére
Az id mar csak konzolra fokuszalt jatekokat csinal, sose fognak olyan multit letenni az asztalra mint regen. Erre ad nekik penzt a kiado, quake livera is csak minimalisan koltenek, es ahogy elnezem a DOOM multi featureoket, kiserleti nyulnak hasznaljak azt a par ezer jatekost akit meg erdekel.. Ez mar nem az a csapat amit 10 eve ismertel, maguktol ki is egtek a hosszu fejlesztesek folyaman, aztan a legtehetsegesebbeket meg elvitte Carmack a facebookhoz. Kb olyan ez az uj id mint most az Infinity Ward az activisionnel, csak a neve a regi.
[ Szerkesztve ]
/s
-
Ragnar_
addikt
válasz atidzsiforc #112 üzenetére
És mi van a stereo 3D-vel ? Ha Carmack még ott lenne az IDnél legalább remény lenne az S3D-re, doom3 BFG editionben van, Wolfensteinekben nincs..
[ Szerkesztve ]
Ryzen R5 1600X - ASUS PIRME-B350 PLUS - 2x8Gb G.Skill Aegis 3GHz - Gigabyte 1070 G1 Gaming
-
Dilikutya
félisten
-
Ragnar_
addikt
válasz Dilikutya #115 üzenetére
Igaz, Rageben is lehetett volna, bár szerintem akkor Carmack még nem foglalkozott olyan szinten a VR-el, mint manapság, a saját VR Devpéldányát is doom3-al demózta.Meg lehet, hogy nehezebb az implementálása az idtech5-6-ba..
[ Szerkesztve ]
Ryzen R5 1600X - ASUS PIRME-B350 PLUS - 2x8Gb G.Skill Aegis 3GHz - Gigabyte 1070 G1 Gaming
-
olbaidhun
őstag
válasz wjbhbdux #113 üzenetére
(#113) wjbhbdux
"Ez mar nem az a csapat amit 10 eve ismertel, maguktol ki is egtek a hosszu fejlesztesek folyaman"(#91) Prézli21
"IGAZI programozos bebofogesre az az, hogy nem csak grafika letezik.. elsosorban a konzolos fejlesztoknel kell ertelemszeruen keresni..The Last of Us"Már írtam, de itt van újra
Erőforrást elpocsékolni könnyedén megy a legtöbb tömeggyártásban kibocsátott sorozat címnél.
Természetesen van kivétel (jelenleg pl a rockstar meglepő volt a GTA5-el), köztük a sokat javított frostbite (ami szintén elég döcögősen indult) és talán egy kezünkön meg tudnánk számolni, hogy kik még (epic, crytek úgy látom stagnált).. de ezek olyan kivételek, melyek erősítik a szabályt.Naughty Dog, Santa Monica Studio és még pár cég bele fér abba a bizonyos 5-be.
::::::::::::::::::::::::::::
(#88) Ragnar_
"én is úgy látom, hogy Carmack és az Id egészen a Rage bejelentéséig jelentős szerepet töltöttek be a játékfejlesztésben, csak ugye azóta az ipar tűlnőtt a kisebb fejlesztőcégeken"Egyáltalán nem tetszik a jelenlegi "irány". Lehúzós (DLC), hülyének nézős (bughalmaz fél év után, idő előtt értékesítés), balfácánkodós (legutóbb batman, stb!). Sok esetben a százezredik rókabőr próbálkozás megy, melyből természetesen vannak korrekt kivételek: lásd pl mk9, gow remastered, stb DE ezek ismételten csak erősitik a szabályt.. egy kezemen meg tudom számolni a kivételeket egy milliós piacon.
::::::::::::::::::::::::::::
Az iD soft szerintem John nélkül nem fog messzire jutni. Függetlenül a hardvertől / konzoltól / dátumtól / fejlesztés / optimalizálás típusától (jelenleg ugye 3D) ez a fickó kihozta mindenből a maximumot és szenvedélyesen tevékenykedik jelenleg is.. remélhetőleg az IGAZI profik között! Ahogy valaki nagyon jól megfogalmazta, nem csak a grafika, de még csak nem is a programozás számít. Ezek együttese fontosabb. A quake4-re is másképp emlékeznénk, ha benne lett volna a törzsgárda kézjegye!
Elég lenne pár kreatív programozó = JC hez hasonló fenomén szakember (aki jó látnoknak bizonyul) és tisztességesen elvégzett munka, hogy változás történjen a "nagybetűs aktuális" iparban.. tudom szélmalomharc amit szeretnék, de a jelenlegi játékipar már csak egy óriási, személytelen pénzgyár, sajnos NAGYON KEVÉS kivétellel.
"Tartom az álláspontom, miszerint fele ennyire tehetséges, sőt, sok esetben pancserekkel van tele a szakma."
[ Szerkesztve ]
7o/638-9O93 ► Telón érsz el leghamarabb \_(ツ)_/
-
TESCO-Zsömle
félisten
válasz olbaidhun #117 üzenetére
Azért hála istennek -meg nyilván a gazdasági kényszernek- a DLC-k tekintetében is vannak kivételek: Lásd Overkill és a Payday2. Oké, hogy havonta kiadnak 13€-nyi DLC-t, de egy hónap után már -75%-al vehető, illetve a legtöbb DLC csak fegyver, melynek zöme poén jellegű, illetve pályák, melyek csak a hosztolás lehetőségét és a hozzájuk tartozó achievement-eket adják. Ha valaki már hosztolta a melót azon a pályán, ugyanúgy csatlakozhatsz hozzá játszani, mintha meglenne a DLC. Nem sok olyan játékot lehet mondani, ahol a lényegi tartalomhoz hozzá lehet férni vásárlás nélkül. E mellett évente van egy-egy nagyobb event, ami alatt csinálnak egy raklap ingyenes DLC-t. Persze ezek "kinyitása" általában vásárlás függvénye, de azt a közösség fizetőképes része elintézi.
Nyilván ennek az az oka, hogy az Overkill egy kb 3 tucat fős kis stúdió, más üzleti modellre van szükségük, mint egy EA-nek vagy Square Enix-nek. Jobban meg kell fogniuk a közösségüket, hogy állandó bevételük legyen.
[ Szerkesztve ]
Sub-Dungeoneer lvl -57
-
olbaidhun
őstag
válasz TESCO-Zsömle #118 üzenetére
"a DLC-k tekintetében is vannak kivételek: Lásd Overkill és a Payday2"
Zsömle!
Nem a kivételekről beszélek, hanem a nagy általánosságról..
Mondok példát: nagy kedvenc volt a plants vs zombie, skyforce, stb!
Keresztlányomnak és még sok más ismerősnek. Megjelent az új rész és nem értették miért kell annyit kínlódni, a korábban jól felépített részek után AKÁR ez is egész korrekt "lehetne, ha" és persze "jó ez de".Nem tudok mást mondani rá, csak üdvözölni a szívatást és elmondani, hogy így akarnak pénzt keresni..
:::::::::::::::::::::::
Nincs konkrétan bajom ezzel az üzleti modellel, nem szeretném, ha úgy tekintenétek, hogy ez most a vesszőparipám, mert megéri vásárolni (pl a skyforce-hoz) ezt-azt, hogy könnyebb legyen végig vinni.
Csupán régebben jobban szórakoztunk. Akkor megvettük a játékot a tartalma miatt, most tartalmat kell vennünk ahhoz, hogy játszani lehessen?!
Gyakorlatilag a DLC is csak bizonyos formájában kezd gagyivá válni. Az alap ötlet nem lenne rossz.
Blizzard is szépen kinőtte magát és igaz konzolra is fejleszt, de nem változtat azon ami már bevált: remek játékokat készít, félelmetes tartalommal-hangulattal-támogatással-szenvedéllyel-munkával.
:::::::::::::::::::::::
Még egyszer utoljárar leszögezve:
"Nem a kivételekről beszélek, hanem a nagy általánosságról.."7o/638-9O93 ► Telón érsz el leghamarabb \_(ツ)_/
-
olbaidhun
őstag
válasz TESCO-Zsömle #120 üzenetére
Jogos.. Ott a pont.
Rémes látni mi lett a klasszikusokból:NFS, cod, fifa, sorolhatnám a kiadókat, "gyárokat" reggelig.
Természetesen vannak kivételes, feledhettlen cimek is.. Sajnos évről_évre kevesebb.
A gond csak az, h hiába harangozzák be előre alaposan.. Az ember már fenntartásokkal kezeli. Platformtól függetlenül zsúfolásig tele van szeméttel a kínálat..Régen legalább szűrő volt néhany minőségibb pl konzol.. manapság meg erre is jönnek a patch hegyek.
7o/638-9O93 ► Telón érsz el leghamarabb \_(ツ)_/
-
TESCO-Zsömle
félisten
válasz olbaidhun #121 üzenetére
A játékfejlesztőkből játékgyártók lettek. Futószalagon megy a termelés, egyik olyan, mint a másik...
Érdemes visszatérni a kicsikhez, akik rá vannak szorulva, hogy ott keljenek versenyre a nagyokkal, ahol azok nem tudnak/akarnak. Kicsiben könnyebb kockáztatni, és ha csak 10-ből 1 jön be, a játékos társadalomnak már megérte.
A Payday első része egy vér primitív Co-Op játék, mindössze 6!! játszható pályával, de igény az volt rá. A második rész ehhez képest akkora siker lett, hogy már elővételben behozta a teljes fejlesztési költséget, mi több, hasznot termelt. Azóta folyamatos a support és pár hete-hónapja bejelentették, hogy még 2 évig töretlenül tolják a szekeret, jönnek a DLC-k. Jelenleg ~50 "meló" érhető el a játékon belül, mindegyik 4-5 nehézségi szinten. Bár játékmechanikai okokból van némi redundancia.
Jövőre jön ki tőlük az új Walking Dead Co-Op, 2017-re pedig egy Co-Op Sci-Fi FPS van bejelentve Storm címmel.
Idei E3-on demózták a Toshiba-val közösen fejlesztett VR-szemövegüket, amit teljes egészében támogatni fognak a Walking Dead-del.
De említhetnénk a közösségi játékfejlesztést is, bár annak is van teteje és alja. A csúcs minden bizonnyal a Star Citizen, ami akkora, hogy lassan eléri egy modern AAA-cím költségeinek a felét. Mélypontnak meg -az átverésektől eltekintve- talán a Project CARS-t említeném, ami embertelen késéssel jött ki, PC-n komoly gondjai vannak*, amiket még nem is orvosoltak, de már bejelentették, hogy készül a második része...
* - Hallomáson alapuló infó, saját tapasztalatok nincsenek.
[ Szerkesztve ]
Sub-Dungeoneer lvl -57
-
olbaidhun
őstag
válasz TESCO-Zsömle #122 üzenetére
Star Citizen-ről beszélgettünk nemrég Flash barátommal.. nagy volumen és üdvözlendő példa!
Voltak azért még jó húzások, nagyon tetszett a giana sisters2014 remake kickstartere..Jó volna az ilyen sikeres játékok motorjait befogni egy ÚJ "jövőkép" érdekében.. úgy értem pl ez utóbbi kiváló platform játék engine-nek bizonyult.. a fejlesztők kezében egy remek 100%-os fejlesztői környezet, amivel szinte bármi elkészíthető némi kreativitás mellett..
Ugyanez elmondható pl a god of war2-3 (nem a mostani, fejlesztett ps4) motorjáról.. tudom, hogy nem a jelenlegi legacélosabb darabok, de tökéletesen optimalizált... végletekig kihajtotta az adott rendszer/hardver határait. Rengeteg / monumentális részlet, zéró lassulás..
Arra gondolok, hogy ezek a játéktörténelmi alkotások és fejlesztői tanácsok hozzá járulhatnának a fejlesztési idő rövidítéséhez, egyúttal garanciát nyújtanának az eredmény színvonalára (bizonyos szempontokból: pl grafika / Mi / optimalizálás / teljesítmény / sebesség)
Bárki szívesen játszana megbízható elődök felturbózott engine-jével. Hogy őszinte legyek, nekem GoW2 minőségű és tartalmú játék is elég lenne 1-2 db ! Tekintve, hogy bármilyen hardveren elszaladna a mai világban.. PL 4magos telefonokon is 1gb rammal.
7o/638-9O93 ► Telón érsz el leghamarabb \_(ツ)_/
-
TESCO-Zsömle
félisten
válasz olbaidhun #123 üzenetére
Több szempontból egyetértek, de:
Arra gondolok, hogy ezek a játéktörténelmi alkotások és fejlesztői tanácsok hozzá járulhatnának a fejlesztési idő rövidítéséhez, egyúttal garanciát nyújtanának az eredmény színvonalára (bizonyos szempontokból: pl grafika / Mi / optimalizálás / teljesítmény / sebesség)
That's where capitalism kicks in. Senki se osztogatja ingyen azt, ami sok munka árán jött át. A kis stúdiók meg rendszerint pont azért csinálnak mindent maguk, mert nincs pénzük ilyen dolgokra... Kifejleszteni egy új motort, optimalizálni az munka és idő. Ha egy cégnek választania kell, hogy kifizeti a dolgot időben és munkadíjban a saját fejlesztőinek, vagy kifizeti pénzben az időt is és egy kész cuccot vesz meg valaki mástól, akkor rendszerint az előbbit választja. Egyrészt mert a saját fejlesztőit etetni jó, másrészt amíg a motort fejlesztik, addig mehet más dolgok fejlesztése párhuzamosan, amit amúgy is meg kell csinálni.
Szóval szép elképzelés ez a fordított közösségi fejlesztés, de gazdasági (verseny) okokból magasabb szinten nem valósul meg. Tipikusan az 1-2 fős garázs-cégek és a modderek dolgozna ilyen szisztémával.
Sub-Dungeoneer lvl -57
-
olbaidhun
őstag
válasz TESCO-Zsömle #124 üzenetére
Igen, ez sajnos csak egy érdekes elgondolás, semmi több.. pedig a sony megléphetné (házon belül, saját stúdiói között), rögtön kiszorulna a konkurencia.
Mondjuk nevesebb modereink is letettek már pár dolgot az asztalra.. Gondolom EA, Ubi, Microsoft csak figyel olyankor, mint hal a szatyorból, hogy hol maradtak le. Gyorsan változik a piac, de vannak mindig nagy táborok egy-egy kategória mellett.
Gondolok pl a CS-re, vagy a nagyra nőtt dota mapokra.. köréjük épült új fejlesztőkre.
Aztán egy Blizzard kategóriás "csapat" ismét le is csapja a labdát.. lásd Heroes of the Storm, Overwarch, stb.Játékot fejleszteni, profi szinten egybe pakolni az ötleteket, neadj' másokkal együtt működni, optimalizálni tudni kell.. NA
7o/638-9O93 ► Telón érsz el leghamarabb \_(ツ)_/
-
atidzsiforc
őstag
[link] hivatalos alpha gameplay video
r_picmip 16-al a koromporkolt is letisztultabb elmenyt nyujt
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs