- Már tudjuk, hogy mikor jön pontosan az idei Ubisoft Forward
- Napokon belül indul a testkamerás Bodycam című FPS korai kiadása PC-n
- 2024 - Íme a 23. héten megjelenő játékok listája
- The First Descendant - Napokon belül megkapjuk a megjelenési dátumot
- Megjelenési dátumot kapott a Tomb Raider animációs sorozat
Új hozzászólás Aktív témák
-
Chp
őstag
Annyira jó látni, hogy mennyit jelent másoknak is ez a sok régi játék.
-
Don't Panic
senior tag
Köszi a cikket , tetszett nem is gondoltam volna hogy, ilyesmik voltak az előzmények , emberek stb..
Jó hétvégét mindenikek ! -
lugosi
MODERÁTOR
Hú de jó cikk, nagyon jót nosztalgiáztam.
Játszottam az alap quake-kel is, de ahogy írod, igen a GL quake volt az igazi nagy szám. Volt is anno 3dfx-em, brutál drága volt, de teljesen oda voltam érte amit nyújtott. -
ZsizsiZsozsó
tag
Őszinte leszek, nekem a Quake vonal már egyáltalán nem jött be az ID-től. A Wolf3D és a Doom mind két része igazi klasszikusok a mai napig bármikor szívesen ülök le velük játszani. De a Quake nekem, valahogy már túl sötét, túl depressziós volt, valahogy a nagybetűs hangulat hiányzott belőle. Persze nem azt mondom, hogy rossz játék, hisz a PC-s és amúgy az egész videojáték történelem egyik megkerülhetetlen klasszikus címe a Quake. De számomra ez a sorozat, már egyáltalán nem volt meghatározó. Az első részt még anno multiban Infóórákon toltuk, a multi része nagyon bejött, a singlet próbálgattam ugyan, de valahogy nem nyerte el a tetszésemet. A második részt, még anno Ps1-en toltam végig(ha jól tudom, erre utólag jöttem rá, PC-s verzió lényegesen jobb és sok esetben eltérő, volt a PS-estől), bár ott is inkább a multi pörgött többet. A harmadik rést Pc-n, illetve később Dc-n nyomtam. A multiplayer alapú ötlet szenzációs volt, hiába ebben mindig erős, volt a Quake. A 4-el nem is játszottam. Bár nem a cikkhez tartozik, mivel most a Quake a bejegyezés témája, de a Doom 3 számomra is csalódás, volt az első két részhez képest, nem így kellett volna folytatni. Azért John Romero igen is hiányzik az ID-ből(bár mára már jóformán az összes alapító máshol dolgozik(cramackot leszámítva), de Romeronak igen is voltak jó ötletei). Igaz az a mondás, hogy ha egy kreatív tag elmegy a csapatból, akkor az már nem lesz ugyanolyan. Lásd ID, Rare, Sega és még sorolhatnám. Együtt többet érnek, csak hát a személyes ellentétek...
The Power Is Yours!
-
kispx
addikt
Ez volt a (egyik) legelső játék amivel játszottam. Eszembe jutott pár emlék róla. Viszont egy-két youtube videó megnézése után szembetűnt, hogy a Shub-Niggurath's Pit mindenütt így néz ki. Én viszont nem így emlékszem, hanem így:
[link]
[link]
[link]
[link]
[link]
[link]A fórumban ahonnan ezeket a képeket linkeltem sajnos érdemi beszélgetés nem volt. Valaki fel tud világosítani, hogy ez melyik verzióban volt? Vagy miért különbözik a youtubeon található verzióktól?
[ Szerkesztve ]
-
Tim82
nagyúr
A linkelt Youtube-videó a teljesen vanilla alapjátékból van, én is arra a végső pályára emlékszem.
A képek viszont valami eléggé elszúrtnak kinéző pályamoddolásnak lehetnek az eredményei szerintem.
[ Szerkesztve ]
"You're going to negotiate with a girl, who thinks she's a space station? - When you put it like that, it does kinda sound crazy." - Audio-GD NFB-11.32 DAC/fejeserősítő eladó - https://tinyurl.com/Tim82HA
-
jon_snow
csendes tag
Nem olvastam vegig az irast, csak itt-ott neztem bele, de par dolgot hozzafuznek:
ezquake klienst NE eroltesd single player modra, mert egyaltalan nem arra van. Annak kellett volna feltunnie, ha elotte/mellette probaltal mas klienseket is, hogy teljesen mas a fizika es ezzel tonkreteszed az eredeti single player quake elmenyt.
Ha single-t akarsz jatszani, akkor hasznald a Quakespasm vagy a DirectQ klienseket.
Plusz, itt talaltok egy remek single player toolt: https://www.quaddicted.com/
Gyakorlatilag egy hatalmas adatbazis a neten fellelheto osszes valamire valo single palyarol vagy komplett epizodrol, kepekkel, leirassal, ratinggel. ha tetszik egy klikk es automatikusan installalja a modot.
Iszonyatosan jok is vannak, pl Honey.Ezquake fejlesztese pedig abbamaradt, miutan Johnny_cz lelepett. Lesz valami uj kliens, amit Dimman fejleszt, de csak a jo Isten tudja, hogy mikor jon vele elo
Az a par magyar, akik meg jatszanak QW-t altalaban a #cube.qw-n csucsul. illetve a Duna servereken:
95.131.48.86:27501-4
Quake Lan volt a tavasszal, osszel talan ismet lesz. -
janos1988
addikt
Nem semmi lehetett a 0-ról megalkotni egy 3D-s motort.
https://www.youtube.com/watch?v=mkDSGbRyjz8&list=PLVJH24yGtE_w5Ke4aWmRV8erFQmqRD1dK Minden egyes új rész rátesz még egy lapáttal :-D
-
hemaka
nagyúr
Q1, D1-et nem szerettem. De a Q2-vel rengeteget jatszottam, foleg death matcheket. Rocket jump!
Koszi a cikket, remek iras, elvezet volt olvasni.
-
hallador
addikt
Köszönjük sokunk első játékai között volt a quake.
The further a society drifts from truth, the more it will hate those that speak it. (George Orwell) [Work Machines: HP EliteBook, HP ProBook & Linux Mint 20 ; Entertainment: Apple Macbook AIR M1]
-
Synthwave
HÁZIGAZDA
rj /gj már az elsőben is volt. A készítők nem is gondoltak rá, csupán a jól beállított fizikának a "mellékterméke" volt.
Full hiánytalan, kék Keychron Q9 knob ISO barebone billentyűzet ELADÓ – 25k + FOXPOST, 60 db Cherry MX1A Red kapcsolóval és Cherry profilos HK Gaming Milkshake dye-sub PBT-ABS blend kupakszettel 34k, és a FOXPOST-ot állom.
-
-szabi-
őstag
válasz huskydog17 #72 üzenetére
Szia
Töltöm lefelé, megnézem.
Quake legnagyobb sajnálatára az unreal világa engem is eltérített.
Olyat adott amitől quake nagyon messze volt.
természetesen nosztalgiával gondolok az át multizott éjszakákra, abból a korból mikor a most aktiv fórumozók nagy része épp csak megszületett.üdv
szabi -
Synthwave
HÁZIGAZDA
"Olyat adott amitől quake nagyon messze volt."
Darabos, vergődéses alapú "mozgáskultúrát" és használhatatlan fegyvereket, a raw mouse input hiányával megszurkálva?
Na jó, flame off.
[ Szerkesztve ]
Full hiánytalan, kék Keychron Q9 knob ISO barebone billentyűzet ELADÓ – 25k + FOXPOST, 60 db Cherry MX1A Red kapcsolóval és Cherry profilos HK Gaming Milkshake dye-sub PBT-ABS blend kupakszettel 34k, és a FOXPOST-ot állom.
-
-szabi-
őstag
válasz huskydog17 #72 üzenetére
Ez nem semmi, kifekteti a gépemet.
üdv
szabi -
Silenzio
addikt
Nem ez volt az első full 3D-s játék. Szimulátorok tömkelege készült el évekkel korábban. Még fps-ből sem ez volt az első, a Terminator: Future Shock hasonló rutinokat használt és 1995-ös. A Descent pedig már 1994-ben megjelent, abban is 3D minden.
https://pte3d.hu - 3D nyomtatás, 3D szkennelés, anyagvizsgálat, VR
-
-szabi-
őstag
válasz huskydog17 #119 üzenetére
Szia
Most egy amd 5000+ proci, hd5770 vga konfiggal használom.
10-14 fps amit bír.
Majd átmazsolázom a beállításokat, elég optimalizálatlannak tűnik.üdv
szabi -
khirill
aktív tag
örülök, h másoknak is jelent valamit az a név, h quake... bár a cikk inkább amolyan kedvcsinálóként hívja fel rá a figyelmet... van pár pontatlanság és "elhagyott" részletek, mindenesetre köszönjük a cikket...
silenzio:
nagyon nem 2
csak a robbanás volt sprite a quakeben (és az sem a fejletlensége révén!)... a rutinok (LOL ) amik a terminator-t "működtetik" köszönő viszonyban sincs azzal a quake engine-nek nevezett dologtól ami valóban hatalmassá emelte a játékot... persze nagyon jól állt neki a cthulhu horror stílus... de h aztán a scriptelhetősége révén a modderek, fejlesztők kedvelt fejlesztő eszközévé vált... kábé a játékfejlesztés történelmének egyik - ha nem a - legmeghatározóbb kódja![ Szerkesztve ]
ratabyzou
-
Pala
veterán
válasz quailstorm #118 üzenetére
A Descentben teljesen 3D-s ellenfelek voltak (tudom, mert az egyik kedvenc fps-em, ma is itt van a gépen mindhárom része)! A weaponok, itemek, powerupok valóban 2D-sek, de az ellenfelek nem. Ebben bizony megelőzte a Quake-t.
[ Szerkesztve ]
-
khirill
aktív tag
jajj ez a stílus! nem nem néztem meg... csak úgy írogatok mint egy retardált... megnéztem! és te azt, h ő kinek a hozzászólására reagált?
- basszus abból indultunk ki, h mi volt full 3D... az említettek közül egyik sem ez egyértelmű... de a quake áll hozzá a legközelebb...
- amit írtál az is igaz ha az időt vesszük figyelembe... de technikailag semmiképp nem előzte meg... márpedig most erről az aspektusról van szó... ezért bátorkodtam odafricskázni!
- nem utolsó sorban... csak technikailag lehet a kettőt összehasonlítani... ugyanis - mondj bármit - a descent nem fps... nem igazán lehet őket egy lapon emlegetni... (nem néztem utána, de valszeg hivatalosan az fps-ek közé sorolják a műfaját, de aki játszott a descent 1-el [nekem csak ahhoz volt szerencsé(tlensége)m] és fps-nek nevezi azon csak mosolyogni tudok...)
ratabyzou
-
Pala
veterán
Miért, a Descent akkor mi, ha nem FPS? First Person Shooter...pontosan az. [link]
Én csak egyetlen mozzanatra reagáltam (offenzív szándék nélkül), mégpedig arra, hogy a Descentben nem voltak 3D-s ellenfelek, ez pedig nem igaz, mert pont hogy az volt az első FPS, amiben azok voltak. Erre te jöttél a Quake-kel meg ilyen-olyan technológiai fölénnyel, ami tök irreleváns ehhez a kis mellékinfóhoz, utána meg a Descent igazából már nem is FPS (mégegyszer kérdem, akkor mi?), tkp. ennyi erővel a Quake sem az.
De igazából hagyjuk is, kb. mintha a Nap létezéséről vitatkoznál....
[ Szerkesztve ]
-
Synthwave
HÁZIGAZDA
"a Descent volt az első játék, amiben 3D-s ellenfelek voltak"
Azok már az Alone in the Dark első részében is azok voltak. 1992.
Full hiánytalan, kék Keychron Q9 knob ISO barebone billentyűzet ELADÓ – 25k + FOXPOST, 60 db Cherry MX1A Red kapcsolóval és Cherry profilos HK Gaming Milkshake dye-sub PBT-ABS blend kupakszettel 34k, és a FOXPOST-ot állom.
-
khirill
aktív tag
jajj tudtam...
wolfeinstein, doom, doom2, duke nukem 3d, hexen, heretic, dark forces, rednex rampage, blood, shadow warrior, quake, descent...
melyik a kakukktojás? melyik amelyik nem fps ezek közül? írtam, h tutira fps kategóriába van sorolva, de szerintem nem az... erre direkt hülyének állítasz be?!?! ez a szinted? ha tudni akarod, szerintem inkább szimulátor! egy űrhajóban le-fel szálldogálsz és harcolsz... rohadtul nem fps... más kérdés, h technikailag oda sorolták... játékélményre rohadtul nem az... de tudod mit legyen igazad!!! hurrá te vagy az okos...
milyen napról vitáznék? ez mi? szövegértést gyakoroljál szerintem! ha nem akarod megérteni amit írok akkor meg azt írd, h leszarod az érveket... -_- hát komolyan röhej...
[oWn]f4te: LOL :'D
[ Szerkesztve ]
ratabyzou
-
Synthwave
HÁZIGAZDA
AitD: Az a game naggyon <33.
Amúgy Descent, bár technikailag "FPS", szerintem sem az - inkább valami "szimulátorhoz" hasonlít.
[ Szerkesztve ]
Full hiánytalan, kék Keychron Q9 knob ISO barebone billentyűzet ELADÓ – 25k + FOXPOST, 60 db Cherry MX1A Red kapcsolóval és Cherry profilos HK Gaming Milkshake dye-sub PBT-ABS blend kupakszettel 34k, és a FOXPOST-ot állom.
-
ceia
őstag
A Descent valóban First Person Shooter azaz FPS, hiszen azokat a játékokat hívják így, amikben 3D környezetben, saját nézőpontból kell lövöldözni az ellenfelekre. Ez igaz a Descentre is. Azonban a játékosok körében kifejezetten a Doom, Quake.. stb. stílusú játékokat azaz a harcoló embert szimuláló játékokat szokás FPS-nek nevezni, ezért a többi (pl. járműves) 3D-s lövöldözős játékot inkább 3D Shooternek hívják.
Az első FPS-nek nevezhető játék 1973-ban! készült és egyből multiplayer volt! A neve Maze War. Textúrát nem, csak monochróm vonalas garfikát használt, és egy labirintusban kellett vadászni a többi játékosra, akik egy szemgolyó képében jelentek meg. Lehetett lőni, és voltak ajtók, bizonyos verziókban még egy kacsa is feltűnhetett a játékos előtt. Már ekkor volt cheat, egyes verziókban a szervert üzemeltető játékos láthatta a térképen a többi játékos pozícióját
Itt egy érdekes összefoglaló van az FPS-ek eredetéről. part1 part2
(#55) Angelotti
A Risen 3D szerintem a legjobb klasszikus Doom port Windowsra! Ingyenes, de az eredeti játék (*.wad) fájlja kell hozzá - viszont semmi más. Minden Doom-motoros játékot emulál Windowson, pl.: Doom, Doom2, Plutonia, TNT, Alien TC, Heretic, Hexen.. stb. Nem csak futtatja ezeket, de a grafika is szebb, (directx és opengl), és van pl. mouselook, ugrás, víz alatti úszkálás.. stb. amik az eredeti játékokban nem is voltak Nekem ilyen![ Szerkesztve ]
it's more fun to compute
-
ceia
őstag
Nagyon tetszett a cikk, ilyenek még jöhetnének a többi FPS-ről is..
A Quake nagy kedvencem máig. Szerintem ennek is, mint a Doomnak, nagyon jó a hangulata - csak másmilyen, de jó! A full 3D ilyen mozgatása egy ilyen jó játékban akkor hatalmasat ütött, nem véletlenül kerültek sokan a hatása alá. Az irányításában azonban van egy kis hiba - vagy az állandó futáshoz, vagy a mouselook-hoz, de állandóan nyomni kellett egy billentyűt. Már régen játszottam az eredetivel, nem emlékszem melyik volt.. De hozzá lehetett szokni, hiszen minden másban tökéletes.
Valami rémlik róla, hogy az első olyan játék lehetett, hogy megjelenésekor nem volt olyan erős gép, ami a maximális felbontáson elvihette volna
Pentium 133MHz-en már jól ment 320x200-ban! Én is ilyen gépen játszottam vele először, csak 2x75 azaz 150MHz-en ment a gépem Azóta többször is végigjátszottam hard fokozaton - csak úgy érdemes! Aztán a Quake 2 is nagyon bejött, először szoftveres rendereléssel, majd később az első 3D gyorsító kártyámmal, az ASUS V3000-rel (Nvidia Riva 128) játszottam. Természetesen ezt is többször végigpörgettem. Egy jó porttal még ma is kellemes élmény lehet minkettő. Aki szereti az igazi FPS-eket, annak kötelező anyag!
Van egy magyar származású amerikai lány, aki Quake bajnokságokon a legjobbak között volt. A neve Takács Kornélia. Máig emlékszem a PC Guruban megjelent cikkre: kérdezték, hogy mi a véleménye az akkor még új Quake 2-ről. Azt felelte, hogy most ismerkedik vele - egyelőre kicsit sután érzi magát benne, de tetszik, és szépek a textúrák.
Kornélia weboldala California Girl's Photo Album Egy videó, amin Kornélia Quake4-ezik![ Szerkesztve ]
it's more fun to compute
-
ceia
őstag
A linkelt oldal szerint 2006-ban még játszott, ma már nem hiszem. Megnéztem Facebook-on, fent van - de nyoma sincs a Quake múltnak, még a barátai között sem találtam olyat, aki egyértelműen játékos lehetne. Budapesten él, és úgy tűnik, ma főleg motorozni szeret
[ Szerkesztve ]
it's more fun to compute
-
looser
addikt
Hú, tényleg ő volt az, Kornélia! Milyen nagy szám volt akkoriban, én is a Gurus cikkből emlékszem rá...
Mindent tudok a rákászszakmáról...
-
[w]
őstag
srácok, nekem abban segítsen már valaki, hogy Team Fortress szervert hogyan kell indítani?
LAN-on ütnénk el az időt páran, és megtaláltam a régi, jól összepakolt quake-csomagomat, minden megvan ami szükséges, de egyszerűen már nem emlékeszem, hogyan kell map-ot megadni...
pillanatnyilag elindul a szerver így: darkplaces.exe -dedicated 4 -game fortress
és a server.cfg-ben meg van ugyan adva a "map xy", de nem azzal tölt be, hanem a quake start map-jével.
cmdr PETER W. VOLKOV
-
ceia
őstag
Na, valamire mégiscsak jó ez a 3D nyomtató [link]
it's more fun to compute
-
-szabi-
őstag
Hi
Végigvittem az egyik részét.
Le is záródott a bejárata.
Most végigvittem a 2. részét.Ennek ajtaja is lezáródott, de az első ajtó újra kinyílt.
Jól sejtem ez így nem normális?
Nem értem mi nem stimmel.
Valami ötletet szívesen vennék.üdv
szabi -
-szabi-
őstag
Hi
Befejeztem a 3. részt mikor is a 2. is zárva maradt, de az első továbbra is elveszett.
Most befejeztem a 4. részt is, erre ez történt:
Elvesztettem a 2. és 3. befejezését.
Van erre valami megoldás, vagy törődjek bele, hogy a 4 részt külön-külön befejeztem, de a játékot igazán sosem fogom tudni kijátszani?üdv
-
-szabi-
őstag
Rákerestem, más is tapasztalta ezt a hibát.
A rúnákat nem tudtam visszaszerezni, mert az "impulse 11" parancs nem működött.
Viszont a "map end" bevált, így elértem a végét.
Kicsivel több, mint 20 év kellett hozzá de kijátszottam.üdv
-
pilu85
őstag
-
ceia
őstag
Mivel éppen egy Quake videót nézek, gondoltam, megosztom egy Quake topikban, ha találok.. Ez tűnt a legalkalmasabbnak.
De még előtte, korábban szó volt már itt Kornéliáról, az egykori magyar Quake bajnok lányról. Ha lenne olyan, aki még nem hallgatta meg ezt a podcast-et, és Quake rajongó, ne hagyja ki! Checkpoint 3x06És a videó, egy lány először játszik a Quake első részével! Na nem kezdő az fps-ekben, hamar feltalálja magát benne. Én már a második világban nézem, nagyon kikupálódott addigra! Szereti a titkos helyeket megtalálni, jópofa, és jól játszik! [link]
[ Szerkesztve ]
it's more fun to compute
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs