2009 általam legjobban várt játékai

Újabb év, újabb felhozatal. A tavalyi esztendő vegyes volt a PC-re megjelent játékok szempontjából. Voltak kiemelkedő darabok, és nagy csalódások. Ugyanakkor történelmi pillanatokból sem volt hiány. Remélhetőleg 2009-ben a helyzet még inkább javuló tendenciát fog mutatni. Néhány - már korábban megszellőztetett – információból és bejelentésből van is okunk a bizakodásra.

Jöjjön hát a Tízes lista!

10. - Tom Clancy: H.A.W.X. - Igencsak érdekesnek ígérkezik a legújabb repülős játéka az Ubisoft-nak. Az előzetes prezentációk alapján eléggé casual-szagú a dolog, ami egy repülős program esetén akár szentségtörés is lehetne. Hogy méltó vetélytársa lesz-e az Ace Combat szériának, az még kérdéses, ám ha a játékban a szimuláció is helyet kap, erre minden esélye meg lesz.

9. - Call of Juarez 2: Az első rész nagy kedvencem volt. Már csak azért is, mivel igazán jó, vadnyugati FPS-el nem igazán árasztották még el a piacot, leszámítva a hangulatban mindent vivő Gun-t.
Remélhetőleg gépigényből is sikerül majd faragni valamicskét, valamint az előző epizód hibáin is javítanak, meghagyva a remek western-hangulatot.
A történetre nem lesz panasz. Már a korábban megismert Ray tiszteletessel valamint egy bizonyos Thomas McCall-al (Billy nevelő apja) vesszük fel a harcot a vadnyugaton. Remélhetőleg lovaglós küldetésekből is többet kapunk majd.

8. - Battlefield Bad Company 2 - Az első rész PC-s mellőzése felháborító dolog volt, annál is inkább, mivel pont egy FPS nem jelent meg az erre kitalált platformra. Ám mindez most megváltozott.
És bár örülhetünk a megjelenésnek, ám az első rész, annak történései, illetve a karakterek megismerésének, a velük való azonosulásnak kihagyásával mégis felemás az érzés.

7. - Call of Duty: Modern Warfare 2 - Meglepő, hogy csak a hetedik. Ám az idei, 2009-es mezőnyben igencsak nagy az esély arra, hogy a modern kori hadviselés terén az Arma2 és az Operation Flashpoint, vagy akár a Bad Company 2 is megszorongathatja, melyek már a videók alapján is igencsak nagyszerűnek tűnnek, mely tovább fokozódhat, ha a Modern Warfare 2 csak az elöző epizód örökségéből fog építkezni.
Az is igaz azonban, hogy az első rész minden idők legjobb CoD-ja, bárki bármit mond. Epikus történet, innováció a javából, és a készítők bátorsága a II: Világháborús fanok ellenében. Apró kívánság: hosszabb single-kampány.

6. - Need for Speed: SHIFT - Jó ideje már (4 éve) hogy nem volt NFS a gépemen. Számomra a Most Wanted-el kihalt a sorozat. Ám van remény. Sokaknak nem tetszik a szimulátoros ötlet, ám a sorozat első darabjai még nagyon is azok voltak. A képek alapján GRiD klón is lehetne, ám mivel az a játék nagyon nem volt tökéletes, legkevésbé szimulátor, ezért e jelzőt kezeljük fenntartásokkal. A képek gyönyörűek. Remélhetőleg hivatalos játékmódokat is sikerült a játékba implementálni, és a garázsunkban is elpepecselhetünk a legkülönfélébb beállításokkal. A felelősség tehát nagy, de aki mer az nyer. Úgy legyen.

5. - Operation Flashpoint: Dragon Rising - A modern kori hadviselést éljük, ez nem vitás, ám e játék több szempontból is érdekes lesz. Egyrészt, mivel az Arma2 konkurense lehet realizmussal tarkított játékmenetben, valamint a GRiD és DiRT motorja fog muzsikálni alatta. Kíváncsi vagyok, mit hoznak ki egy autós programokra optimalizált Engine-ból.

4. - Arma2 - a kiadott in-game videók alapján már most tudni lehet, hogy egy igencsak addiktív és egyben impresszív programmal lesz dolgunk. Realitás mindenek előtt. Szokatlanul szép grafika, hatalmas területek, epikus csaták. Ilyen játékok esetén csak az MI lehet kérdéses. Remélhetőleg azzal sem lesz gond.

3. - F1 2009 - A kizárólag PS3-ra fejlesztő Sony-tól a Codemasters vette meg a jogokat az elmúlt évek folyamán, ám a játékról a mai napig nem érkezett hír. Annyit a fejlesztők már korábban elárultak, hogy a program egyaránt kiszolgálja majd az arcade és szimulátor rajongó játékosokat. Kérdés, hogy hogyan, miként. Ugyanis e leendő játéknak kötelezően szimulátornak kell lennie. Semmiféle árkád elemet nem tűrünk meg a programban.
Grafikai téren minden bizonnyal a DiRT és a GRiD remek kis motorja szolgáltatja az alapot még jobban feltupírozva, bár remélhetőleg kevesebb HDR-el.
Hivatalos licencek alap. Kérdés, hogy a játékmenetet mennyire részletesen tudják kidolgozni. Gondolok itt felvezető autóra, pódium-ünnepségre pezsgőbontással, felvezető körre, box utcában mászkáló emberekre stbstbstbstb....
Van okunk az aggodalomra? Talán. Hisz eddig Codemasters=Arcade (kiváló) autós programok, úgyhogy itt az ideje, hogy bizonyítsanak.

2. - Batman: Arkham Asylum - Azt hiszem, velem együtt a Kezdődik és a Sötét lovag után mindenki szívesen bújna Bruce Wayne denevérruhájába, akkora hatással volt ránk a film. Nos, ha hivatalos játékot nem is kapunk (ami nem feltétlen baj, hisz az adaptációkból ritkán sül ki jó), ám a denevérember képregényes kalandjai megfognak elevenedni előttünk.
Az eddig megjelent fotók és videók bizadalmat keltenek. Az Unreal Engine 3.0 jól muzsikál, ez már most látszik. Joker őrültebb mint valaha, ami plussz pontot adhat a hangulatnak, mely remélem legalább olyan őrült és beteges lesz mint a Bioshock esetében.
Várom szeretettel.

1. - Mafia II - Nem fűznék hozzá kommentárt. Az eddig megjelent videó anyag ismeretében jól haladnak cseh szomszédaink, azonban a hírek között böngészve bizony van okunk félni. Ugyanis a fejlesztők szeretnék átvenni a GTA San Andreas-ban már megismert rendszert, miszerint karakterünkkel csajozhatunk, lemehetünk a kondiba gyúrni, ehetünk és vásárolhatunk házakat, autókat. Sajnos olybá tűnik, hogy igencsak egy "elGTÁsodik" a Mafia II.
Így hát arra kérek minden olvasót, fáklyákkal és vasvillával felszerelkezve ostromoljuk meg a 2K Czech irodaépületét. Nem kell nekünk kötetlen alapú küldetésrendszer, nem kellenek a GTA-s baromságok. Mi a lineáris, leegyszerűsített játékmódot akarjuk.
A játékból megjelent, minden bizonnyal in-game felvételek pofásak, bár a túlzott HDR itt is egyből feltűnik. Kérdés már csak a gépigény.

Ráadás:

Medal of Honor: Operation Anaconda - A borzalmas Airborne után ideje lenne vmit kitalálnia az EA-nak. hisz lényegében a MoH széria előbb létezett mint a CoD, így illő lenne ha az "őreg" odavillantana valamit a fiatalabb testvérnek. Remélhetőleg nem szúrják el a játékmenetet (megint) és megpróbálnak mindenféle bugyuta RPG-elem kihagyásával a realizmusra törekedni. Ideje volna már, hisz az egykor szebb napokat megélt sorozat most sehol sincs. Nem csoda, hisz a 2015-ből kivált Infinity Ward-os arcok hegesztik a jobbnál jobb Call of Duty epizódokat.
Információból jelenleg kevés van, jóformán semmi, még az idei megjelenés sem vehető biztosra. Ám remélhetőleg nem pihentetik túl sokáig a sorozatot.

Rainbow Six és Ghost Recon sorozat - egy kalap alá veszem a 2-t, hisz oly keveset tudunk róluk. 2 Ubisoft-os cucc, hasonló, ám mégis eltérő játékmenettel. Ami mindkettőben közös, az a csapattagok irányítása, mely nem kevés taktikusságra ad következtetni. Habár nekem személy szerint a Vegas játékmenete jobban bejött, remélem a Ghost Recon sem kevés fejlődésen megy majd keresztül.

Ez volna tehát az Tízes listám. Amint láthatjátok, főként FPS-orientált gamer vagyok, ám pár autós program is helyet kapott a repertoárban.
Várom véleményetek!

Azóta történt

  • NBA 2K9 olvasói teszt

    Bár a Live 09 is igen impozáns program a maga módján, ám az igazi kosárlabda élményt sokak szerint a reálisabb és kidolgozottabb játékmenettel rendelkező NBA 2K9 nyújtja, melynek PC-s portjához volt ezúttal szerencsém.

Előzmények

  • BiA: Hell's Highway - élménybeszámoló

    Már a 3 évvel ezelőtt prezentált videók előrevetítették, hogy minden idők legkiemelkedőbb II.

  • Race Driver: GRID - élménybeszámoló

    Az évek óta hanyatló Need for Speed széria mellett jelent meg 2008-ban meg a Race Driver: GRID, mely hamar a játékosok kedvencévé vált, valamint a Pro Street-et is sikerült háttérbe szorítania; így már én is kíváncsi voltam rá.

  • The Witcher

    Az utóbbi idők egyik legkiemelkedőbb szerepjátéka a Mass Effect mellett kétséget kizáróan a The Witcher, mely a rengeteg díj besöprésén kívül még több rajongói, illetve kritikusi elismerést tudhat magáénak...

  • Bioshock

    Rengeteg helyen 2007 Év játékának kiáltották ki a Bioshock-ot, mely így még a Call of Duty 4. epizódját és a Crysis-t is maga mögé tudta szorítani.