Crysis 2 - Akció a köbön a városi dzsungelben

Bevezetés

Március második felében jelent meg multiplatform formában az FPS fanok legszebb grafikával rendelkező játékának folytatása. Az első részt a mai napig használják PC-n annak tesztelésére, mennyire is erős egy grafikus kártya. Erre azonban direkt nem akarok kitérni, mivel XBOX360-as tesztpéldány járt nálam. Roppant kíváncsi voltam, ugyanis a demó számomra elég nagy csalódás volt….Így izgatottan bontottam ki a játék dobozát, kíváncsian vártam, hogy a Crysis 2 mennyire lesz ütős élmény a gyengécske demó után. Annál is inkább érdekes volt szempontomból a dolog, mivel PC-n nekem az első rész nem igazán ment (diavetítésnek jó volt) konzolom pedig még nem volt abban az időben. Lássuk tehát mit is kapunk a pénzünkért.

Csomagolás:

Sajnos semmilyen speciális kiadáshoz nem volt szerencsém, így csak a sztenderd kiadásról tudok pár szót elmondani röviden. Kellemes borítója van, aminek a hátoldalán a játék képességeit is megtalálhatjuk. Itt feltűnhet a 3D-s támogatás lehetősége is. (Ezt sajnos nem volt lehetőségem kipróbálni.) Kibontva találhatjuk a lemezt illetve a már jól megszokott kis használati utasítást, valamint egy Fight Night Champion promóciós kártyát.

Grafika:

Ha meghalljuk, hogy Crysis, akkor a játékos társadalomnak automatikusan az adott kor legmodernebb, legbrutálisabban kinéző grafikája ugrik be. Az előzetes képekből és trailerekből mindenki óriási ovációval és nyálcsorgatva várta a játék végleges verzióját. Először bekapcsolva a játékot, valóban csodaszép látvány fogad minket (főleg mikor kiérünk az utcára és a szemünkbe tűz a nap), de valahogy mégis az olyan nagy grafikai forradalmat közel sem éreztem, mint az első megjelenése idején. Továbbra is hangsúlyozom, hogy nagyon szép grafikáról van szó alapvetően, mindössze számomra nem sikerült vizuális orgia élményét nyújtani első szempillantásra. A karakterek kidolgozása teljesen rendben van, az elvárásoknak abszolút megfelelő. Legyen szó akár az emberekről, akár az alienekről, a karakterek kidolgozottsága mindig elég jól sikeredett. A város és a különböző helyszínek óriásiak, többféleképpen is irthatjuk az ellent. A fényeffektek valami egészen elképesztően jól sikerültek. Ahogy a játék elején kilépünk New York utcáira, és szemünkbe süt a nap, szinte érezzük az arcunkon a napsugarak erejét. Akár világos van, akár sötét a pályákon, a megvilágításra mindig nagy hangsúlyt fektettek. Roppant látványosak a robbanásos effektek is, valamint nagyon jól eltalálták, hogy a különböző felületen, a különböző típusú fegyverekhez tarozó töltények hogy viselkednek. (néha messziről úgy különböztettem meg, hogy milyen erős aliennel van dolgom, belelőttem 1-2 töltényt  ) Valamint említés szintjén mindenképp meg kell emlékezni, az egyes részek közti átvezető animációkról, amik tényleg nagyon hangulatosak, és biztosítják, hogy a történet egybeolvadjon teljesen, ne érezzük úgy, hogy bárhol is megszakad. (én például sokszor észre se vettem hogy újabb pályához/fejezethez érkeztem, csak ha nagyon figyeltem)

Sztori

Nos ha már Crysis, akkor überbrutál grafika, nanoruha, speciális képességek, nah de sztori is legyen benne??? Áhh ugyan, ez úgyis leegyszerűsítve egy megyünk és sokat lövünk futurisztikus ruhánk speciális képességeit használva FPS játék biztosan…Nos nem. Legnagyobb örömömre, valamiféle sztorit is kapott a játék, azon felül, hogy meg kell mentenünk a földet az idegenektől (még ha nagyon leegyszerűsítve ez is a lényeg). Részletekbe nem szeretnék belemenni, mindenesetre viszonylag „izgalmas” a sztori, ha van egy kis angoltudásunk is mellé és értjük mikor miről van szó. Természetesen azért nem kell Mass Effect-szintű történeti vezetést várni tőle, de számomra egy egészen kellemes csalódás volt. (vagy lehet csak szimplán eleve kevesebbet vártam, így könnyebb volt pozitívan csalódni?:) )

 

[hangulat] Hangulat, multiplayer, végszó

Hangulat + Nano-ruha

Ami alapvetően meghatározza a legtöbb játékkal kapcsolatos élményemet, az a sztorin túl a hangulat. Nos azt kell hogy mondjam, hogy ezen a ponton nem igazán lehet fogást találni a Crysis2-n. Végig pörgős, eseménydús, akciójenetekkel fűszerezett helyszíneken és küldetéseken találhatjuk magunkat. Nem csak gyalogosan, hanem különböző harci járművel is bizonyítani kell rátermettségünket a csatamezőn. Ahogy sikerült tapasztalnom, tényleg nagyon komoly szerepet kapott a speciális Nano-ruhánk. Bizonyos szituációkban igen komolyan taktikázni kellett vele, valamint figyelni az energiaszintjét. Egy-egy részt többféleképpen is meg lehetett oldani. Megerősített Nano-ruhával időnként fedezékbe vonulva, hogy újratöltődjön az energiaszintünk, vagy a lopakodós, csendesen lesből-kivégzős játékstílust képviselők is a láthatatlanságnak köszönhetően kiélhetik kedvenc gyilkolási stílusukat. örömmel konstatáltam a tényt, hogy mind a fegyverünket, mind pedig a hiperszuper Nano öltözékünket fejleszthetjük, testre szabhatjuk. A Nano ruhába az alienekből nyert DNS-ek épülnek be, így a fejlesztéshez valamint egyes funkciók előcsalogatásához (megvásárlásához) is ezekre lesz szükség. Értelemszeren, az egyes alienek legyőzése után tudunk ilyen „anyaghoz” hozzájutni. Érdemes időnként előcsalogatni eme menüpontot, ugyanis minél előrébb haladunk a játékban, annál nehezebb ellenfelekkel fogunk találkozni (ugyanis többféle (többszintű) alien is utunkat fogja majd állni)

Fegyverekből is meglehetősen széles választék, amit tovább növelhetünk azáltal, hogy ezeket is fejleszthetjük, testre szabhatjuk, mint azt már korábban is említettem. Nagyon hasznos, hogy a jobb kézzel eldobott C4-et (C4-eket) a balkezünkben lévő irányítóval felrobbanthatjuk, egyszerre akár többet is. Jó is hogy van, szükségem is volt rá nem egyszer.

Multiplayer

Ma már életképtelennek mondható az az FPS, amelyikben nincs multi lehetőség. Jól tudják a nagy gyártók, hogy ha viszonylag rövidebb az egyjátékos küldetés, akkor mindenképp szükség van többjátékos lehetőségre is, hogy időtálló darab maradjon. Különböző pályákon lehet egymás ellen megküzdeni, akár többféle játékmódban is. Természetesen nem maradhat ki az sem, hogy szinteket ugorjunk, minél több tapasztalati pontot szerzünk, ezáltal fejlesztve karakterünket. Az viszont kicsit érdekes (furcsa) volt számomra, hogy bizonyos játékmódok csak egy meghatározott szint elérése után válnak elérhetővé. Alapból csak a „Team Instant Action” és az „Instant Action” módok elérhetőek. Ahogy haladunk előre a ranglétrán, úgy nyílik meg szépen sorban a „Crash site”, „Capture the relay”, „Assault” illetve az „Extraction” játékmódok.

Végszó

Összességében azt kell hogy mondjam, a Crysis2 bizony a legjobb FPS ami eddig idén kijött. Szép grafika, kiváló fény és hangeffektek, pörgős, akciódús játékmenet, izgalmas helyszínek, érdekes fordulatok, (relatíve) változatos küldetések. Ahol fogást lehet rajta találni, az talán egyedül a sztori, de az igazi Crysis rajongók sohasem a sztori miatt vették meg a játékot, és gondolom ez most sincs másként. Egy szó mint száz. Demo alapján senki ne ítélje meg a játékot, számomra ugyanis abszolút pozitív csalódás volt. A szingli részt is sokkal rövidebbnek vártam, bár lehet nekem csak azért tartott több ideig, mert nem vagyok egy Crysis fanatikus. A multiplayer mód garantálja, hogy az egyéni játékmód végeztével is még kellemes órákat tölthessünk a kedvenc konzolunk vagy PC-nk előtt.

Értékelés
9
Játékmenet:
Az első részhez sajnos nem volt szerencsém, itt azonban nagyon jól össze vannak kapcsolva az egyes részek, folyamatos harcok. Sokszor előjön az emberből, a „csak még egy adag aliennel legyen kevesebb a Földön” érzés.
9.5 Hangulat:
Folyamatos akció, füstölgő puskacső, különböző napszakok és helyszínek, járművek, robbantások és persze a Nano-ruha futurisztikus képességei. Egy idő után teljesen beszippantja az embert az Alienek elleni küzdelem.
8 Grafika:
Sokak számára maga a Crysis egyenlő a nagybetűs grafikával. Mint mondtam, maga a grafika teljesen rendben van, azonban túlmutató, és annyira kiemelkedő vizuális orgiában nem volt részem. (nagyon szép, nagyon szép, csak lehet elmondások alapján én többet vártam volna).
9 Hangok:
A játék közbeni pörgős hangulathoz tökéletesen hozzájárultak a zenei aláfestések. A puskaropogások, helikopterek, robbanások hangeffektjei teljesen rendben vannak. Egy-egy helyen már-már félelmetes is némelyik földönkívüli horda hangja.
8.8 Összességében:
Megérkezett a Crysis2 tehát, az FPS-ek új trónkövetelője. Koronát sem osztogatni, sem pedig fosztogatni nem szeretnék. Nincs is értelme párhuzamot vonni sem egy Battlefield, sem pedig egy Call of Duty játékkal sem. Ami biztos. A DEMO alapján ne ítéljen senki, attól sokkal jobb a szinglije (sőt a multija is). Aki szereti az akciót és legalább a játék erejéig egy kicsit szuperkatona szeretne lenni, mindezt világmegmentő hajlamokkal megspékelve, akkor megtalálta a neki való FPS-t. Mindent összevetve a játék beszerzését mindenkinek csak javasolni tudnám, sok kellemes órát fog okozni, ebben egész biztos vagyok.

A játék Xbox360-as verzióját a Multiformat konzol webáruház és szaküzlet biztosította a számunkra, ahol ti magatok is beszerezhetitek a legújabb játékokkal együtt.

Azóta történt

Előzmények