Hirdetés

üzenetek

hozzászólások


ldave
(PH! nagyúr)
Blog

Nem semmi ez az egész, szinte hihetetlen, hogy ekkora mellélövést csináljon manapság egy AAA stúdió, főleg, ha hosszútávra terveznek egy játékkal. Bár nem példa nélküli a dolog, a Square első próbálkozása az FF XIV-gyel is hasonló bukta volt, de ők ott akkor vették az időt és az energiát, hogy rendbe tegyék azt, amit elrontottak, manapság pedig egyik legnépszerűbb havidíjas MMO lett így belőle. Kíváncsi vagyok képes-e ilyesmire a Bethesda, hisz valószínűleg a Fallout 76-tal úgy számoltak, hogy évekig tartós bevételt termeljen.

[ Szerkesztve ]


oriic
(HÁZIGAZDA)
Blog

Aztaa. Sejtettem hogy rossz lett, de hogy ennyire? :D


x_o_n
(PH! kedvence)

Azta. Akkor értem miért 26 euró már most...


mike1334
(PH! addikt)

A korábbi részek tükrében már a Fallout 4 is csalódás volt inkább a többségnek. Most sikerült azt is felülmúlni.


hitvanyalak
(senior tag)
Blog

pro: sokszor nem mennek a szerverek :D
elszomorító ez amúgy. Ráadásul én a Bethesda játékait kedvelem, mondjuk az ES-Online is felejtős volt nekem.
Érdekem, mert tapasztalatuk meg van. A Skyrimot szerintem kb. még ps10-re is ki fogják adni, utána ,meg mosógépek kijelzőjére optimalizálva, ez meg... szomorú na.


james001
(PH! kedvence)
Blog

Féltem tőle hogy az állandó online miatt nem lesz annyira jó ez a játék,de hogy minden másban is ilyen hatalmas bukta lesz,azt nem gondoltam volna. :( Szomorú vagyok nagyon hogy így elkúrták... Pedig hogy vártam hogy "na végre egy új Fallout rész jön,újra elmerülhetek több 100 órán keresztül a király sztoriban és érdekes npc-k közötti világban"... Erre csak jól arconköptek :(((


Hajdi
(senior tag)

Kövezzetek meg, de én elvagyok vele. Igaz kevés időm van játszani, de nekem adja a hangulatot!


galocza
(fanatikus tag)
Blog

köszönöm a cikket, s most önző leszek: örülök, h pocsékra sikeredett (metacriticen is 50).
így legalább fel sem merül, hogy megvegyem.
(kezdetektől fallout, s morrowindtől vmennyire bethesda fan...)


KJ82
(tag)

Nálam toronymagasan a New Vegas vezet az új részek közül, a F3 legnagyobb hibája számomra az színtelen-szagtalan társak voltak, ( nagyrészt csak a kutyával mentem ).

Az F4-ben leginkább a beszélő főszereplő, az érdekes társak, illetve a ránézéssel megállapítható tartalmú konténerek tetszettek, de az egyre jobban lebutított tartalom és lehetőségek már nem....

Erről meg már akkor lemondtam mikor meghallottam hogy multiplayer lesz. Sejtettem hogy a Bethesda el fogja cseszni, de azt nem hogy ennyire.

Ez már a második kedvenc sorozatom amit lassan sikerül totálisan hazavágni ( a másik a Mass Effect, ott is megindult a lejtmenet a 2. rész után eléggé :( )


tiborv
(lelkes újonc)

Én szintén. Sajnálom hogy a rajongóknak ekkora csalódás kíváncsi lennék ha olyan játék jött volna ki ami nekik is bejön az mennyivel jobban szippantott volna be. De ez a mi lett volna ha...

Sajnos annyira sok a rossz vélemény (nyilván akik jobban követték a széria többi részét azoknak vélhetően jogosan) hogy sok egyszeri játékosnak a kedve is elmegy és gondolom jobban meggondolja mire költsön 10-20k-t.
Remélem patchekkel vagy később dlckkel javítanak a közhangulaton


nemlehet
(őstag)
Blog

Önmagában nem az a baj, hogy ez a játék létezik és szerintem koncepció szintjén nem is akkora mellélövés.

Nem olvastam el ezt a cikket de alapvetően ami a baj:
- A creation engine már a fallout 4 megjelenésekor is elmaradott volt, azóta ez csak még kirívóbb lett. Persze belekerült egy egész jó global illumination feature, de ez vajmi kevés. A "Bethesda bug" nem véletlen meme vagy önálló fogalom. A motort kukázni kellett volna, vagy alaposan átdolgozni, modernizálni.
- A játék nincs befejezve. Egyszerűen szegényes az egész, sandboxnak gagyi és korlátozott, sztori orientáltnak meg nagyon ötlettelen és hiányos. Még vagy fél év szerintem kellett volna, hogy feltöltsék tartalommal a játékot. Persze tudom majd lesznek DLC-k, de alapvetően azoknak nem befejezni kéne egy címet, hanem kiegészíteni ugye...
- A játékot 60 dolláért dobták ki eredetileg. Ez egy teljes árú játék akar lenni, úgy hogy nincs befejezve, van benne micro tranzakció és valószínűleg nagyon sok DLC fog jönni hozzá. Ennek kb ingyenesnek kéne lennie vagy mondjuk 10 dolcsinak.
- A network kód egy szar. Pont, nincs rajta mit magyarázni. PS4-en talán a legrosszabb. Így nem lehet kiadni valamit 2018-ban hogy a fő feature nem működik.

persze, el lehet vele marhulni pár napot-hetet. De iszonyat üres a játék, amikor nagyjából kiépítgetted magad és megnézted az érdekességeket akkor nincs benne semmi. Olyan mint a Sea of Thieves. Ismétlen mindezt ugye 60 dolcsiért+microtranzakciók.


bunfi
(őstag)
Blog

Az alapjában elszúrt alapkoncepcióval nem tudsz mit kezdeni.

A FO4-ben sem tudtak mit kezdeni a modderek a szánalmas settlement mikromanagementtel (ami ugye megkerülhetetlen), a kvázi végijátszhatatlan companion mellékszál küldetésekkel, ahogy szívhatják a fogukat a modderek a beszélő főhős miatt is.

Nekem csak egy a bajom: hány évet kell még várni egy normális folytatásra? Bár azok után, hogy az Obsidiant megvette a Microsoft... ez is megy a Stalker mellé.


Hajdi
(senior tag)

Én is követtem a többi részt. Számomra ez olyan, mint egy kiegészító a 4-hez. Néha jókat nevetek public voice-on :))


hombre[EU]
(senior tag)

Mire fel a 30 pont? :) Én kemény 3,5 óráig bírtam és kb úgy éreztem magam,mint az Agony után. Sōt,még rosszabbul,mert imádom a Falloutot


AMD Power
(Jómunkásember)

Igy a tesztet vegig olvasva ez nem az en jatekom.:(


tiborv
(lelkes újonc)

Megértem a kriitkákat, abszolút jogos sokminden.
Nekem egyszeri játékosként nagyon átjön a világégés utáni nyomasztó hangulat, régóta vártam már valami ilyesmi játékot. At, hogy multiban másokkal mozgok benne meg pláne.

Fentiektől eltekintve a játék motorját illető kritikákkal teljesen egyetértek, attól hogy én magaslatokról körbenézve ámulok és bámulok még 2018ban van sokkal szebb, lebilincselőbb motorral futó játék. Az hogy csúsznak az ellenfelek vagy elakadnak a falban szintén nevetségesen hat egy nagynevű cégtől/játéktól (más hogy személy szerint ez most nekem rontja vagy sem a játékélményt)

Nekem személy szerint tetszik, mondjuk az endgameről nem tudok nyilatkozni mert messze vagyok tőle, én elbóklászom és felfedezek ha kell akkor settenkedve elkerülve a harcokat is nekem ez is élményt mert beleélem magam. Máshol is olvastam/youtubeon hallgattam hogy monotonná és üressé válik.

Gondolom a játék alatt futó gerincet adó motort nem tudják nagyo foltozgatni (nem értek hozzá) de a világ, a környezet simán fejleszthető DLC-kel vagy patchekkel szerintem. Ezért bíztam abban -- amiről már felvilágosítottak a másik topikban hogy tévedtem -- hogy ugyanazok csinálják mint az ESO-t, mert ott folyamatosan bővítik a játékot és fejlesztik, nagyon jó ötletekkel bővítik ki. Valami hasonló tartalombővítést itt is el tudok képzelni akár a terület kibővítésével, más vaultok, föld alatti bunkerek bejárásával (mint instanceok csapatjátékra tervezve) vagy ott bevezetve akár NPC-kkel amik nyílván a küldetésekbe is új színt vinnének hogy nem csak terminálokon lehet felvenni. Ez utóbbit másképp nem is tudom hogy lehetne bevezetni, mert nem illene bele nyilván hogy a kietlen néptelen terület mellett X km-re egy npckkel teli várost találjon az ember. de mint túlélők kis csoportja valahova földalá bevágva a sok mutáns miatt még nem hatna erőltetettnek.
Nagyon bízom benne hogy nem engedik el a játékot és valahogy megpróbálják majd felturbózni. Ha másért nem, akkor a sok kritika hatására. Potenciál lenne benne, mégha az alap ötleteket "lopnák" is máshonnan.


Kisgépkezelő
(fanatikus tag)

Nagy kár. Pedig én rettentően vártam egy a Fallout világában játszódó multiplayer játékot már a 3 óta, és szerintem minden adott is volt ahhoz, hogy jól megcsinálják, de ezekszerint nem sikerült élniük a lehetőséggel. Kíváncsi vagyok, hogy hagyják e veszni a játékot, vagy kemény munkával és sok patchhel/dlc-vel kipofozgatják.


nonsen5e
(PH! kedvence)
Blog

Az a pro, hogy sokszor nem mennek a szerverek?
Annyira rossz, hogy jobb ha nem is tud vele az ember játszani? :D


Grath
(kvázi-tag)

Biztos, hogy lehetne ezen javítani, de az is, hogy pokoli nehéz lesz. Mert egyáltalán, honnan kezdesz hozzá? Mivel nincsenek NPC-k és küldetések, nem vagyok benne biztos, hogy egyáltalán az engine támogatja-e az ilyesmit. Új területet meg fegyvereket meg szintlimitet meg ilyesmit biztos nem nehéz beletenni (mármint viszonylag), de hát ezekkel igazán nincs is baj.

Szerintem már az gáz, hogy ez elvileg egy több évre tervezett játék, de a konkrét tervekről még semmit nem közöltek legjobb tudomásom szerint. Nincs meg, hogy mi lesz a decemberi, januári, februári patch-ben vagy DLC-ben. Még azt sem tudni, hogy ingyenes bővítések vagy fizetős csomagok lesznek. Sok kisebb pakk, vagry évente 1-2 nagyobb. Lényegében semmit nem lehet tudni a játék jövőjéről, és az első, konzolon 47 gigás patch pár teljesen obskúrus dolog kivételével semmit nem javított ki.


Grath
(kvázi-tag)

Azt dühömben írtam oda, mert a cikk megírása előtt pont elbuktam egy küldetést mert a játék nem érzékelte, hogy megcsináltam egy lépést. Kiléptem, hátha megjavul, de nem engedett vissza, mert szerverkarbantartás volt. De objektíven nyilván ez egy negatív pont lenne...


Cobra652
(őstag)

Önmagában nem is ez a baj. Az igazi baj az hogy a Bethesda nem bukik ezen egy ordas nagyot amiből alig bírnának lábra állni.
A játék fejlesztési költsége nagyjából annyi lehetett hogy egyszer záráskor egy takarító besurrant az egyik mufti gépéhez F4-el játszani és lévén otthon is nude modokat berhelt a F4-hez hát nekiállt a mufti csúcsgépén a creation kittel összetákolni egy új mappot amin majd tolhatja tovább a F4-et saját megoldásaival. Csakhogy ezt megunta és nekiállt valami f2p online szarral játszani. Másnap a a mufti az iroéába érve látta hogy egy új elmentett mod van a F4-hez a gépén,visszanézték a biztonsági kamerákat s jött az ihlet: Kell egy új fallout játék online-ra hegyezve egy új térképpel. Megbízták hát a f4-et modoló online mániás takarítót üssön össze egy F4 mappot multira, kapott némi programozói hátszelet a sarki fánkosnál eladóként tevékenykedő lecsúszott programozótól. És beindította a Bethesda a hype-ot. A grafikát persze szarrá kellett butítani 10 évvel ez elötti szintre hogy fusson, az online rész olyan amilyen a fánkostól kitelik a takarító meg beleadta szívét lelkét a térképbe. Stílusosan Fallout 76 lett a neve mert kifizettek 76 dollárt a takarítónak és a lecsúszott programozónak ezért a rakás szarért amit reméltek hogy majd a név meg a hype elad.....

̶D̶e̶ ̶a̶ ̶B̶e̶t̶h̶e̶s̶d̶a̶ ̶o̶d̶a̶f̶i̶g̶y̶e̶l̶ ̶a̶ ̶r̶a̶j̶o̶n̶g̶ó̶k̶r̶a̶,̶ ̶a̶ ̶k̶é̶r̶é̶s̶e̶k̶r̶e̶,̶ ̶i̶d̶ő̶t̶ ̶é̶s̶ ̶p̶é̶n̶z̶t̶ ̶n̶e̶m̶ ̶k̶í̶m̶é̶l̶v̶e̶ ̶e̶z̶u̶t̶á̶n̶ ̶a̶ ̶h̶a̶t̶a̶l̶m̶a̶s̶ ̶b̶u̶k̶á̶s̶ ̶u̶t̶á̶n̶ ̶e̶g̶y̶ ̶ú̶j̶ ̶m̶o̶t̶o̶r̶r̶a̶l̶ ̶f̶e̶j̶l̶e̶s̶z̶t̶i̶k̶ ̶a̶ ̶T̶E̶S̶ ̶ú̶j̶ ̶r̶é̶s̶z̶é̶t̶ ̶n̶e̶m̶ ̶k̶e̶v̶e̶s̶e̶t̶ ̶m̶e̶r̶í̶t̶v̶e̶ ̶t̶a̶r̶t̶a̶l̶m̶i̶ ̶é̶s̶ ̶m̶i̶n̶ő̶s̶é̶g̶i̶ ̶s̶z̶e̶m̶p̶o̶n̶t̶b̶ó̶l̶ ̶a̶ ̶C̶D̶P̶R̶ ̶é̶s̶ ̶h̶a̶s̶o̶n̶l̶ó̶ ̶f̶e̶j̶l̶e̶s̶z̶t̶ő̶k̶ ̶m̶u̶n̶k̶á̶i̶b̶ó̶l̶.̶

Fogják ezután megvonják a vállukat és csinálják tovább a TES új részét ugyan ezzel a hulladék szar motorral, gagyi animációkkal, egy butított harcrendszerrel, és a maguk ósdi elavult gameplay elememeivel és repetitívségével, úgyis eladja majd az egészet a név és a hype pontosan mint a Skyrimet is 10 rókabőr után, legyen bármennyire is idejétmúlt repetitív otromba animációkkal tömött foghíjjas látvánnyal bíró szar...A fanok venni fogják.

[ Szerkesztve ]


Krissal
(kvázi-tag)

baszki...pont így történt :( Ugyanezt gondolom, be kellene bukniuk egy ilyenbe, hogy másoknak még eszébe se jusson olcsószarakodni egy AAA játéknál. :(


davidsone
(PH! addikt)

szégyen.


mike92
(újonc)

Grath nagyon jól eltaláltad hogy miért ment félre ez a játék, egyszerűen a lehető legtávolabb mozogtak el a Fallout New Vegas (és az 1-2. rész) által létrehozott Fallout univerzumoktól, ahol felfedezhettünk egy működő, logikus, éltettel teli világot amely reagált a cselekedeteinkre. Ajánlom a figyelmetekbe ezt a videót, nagyszerűen megvilágítja hogy mitől jó egy rpg, és miért volt már a 3. rész is gyengébb mint a NV, nem beszélve a 4-ről és 76-ról:
https://www.youtube.com/watch?v=wvwlt4FqmS0

Remélem ez volt akkora pofon a Bethesdának hogy a következő játékaiknál az írásra teszik a hangsúlyt és nem a CEO-k és részvényesek számára igalmasan hangzó "game as a service" és hasonló gondolatok mentén tervezik meg. Amúgy én látok egy kis esélyt ezután a bukta után hogy az Obsidian a Microsoft segítségével kapjon egy esélyt a Fallout név helyreállítására, mert a köv Bethesda féle Fallout ugye úgy 9 év múlva jöhet (Starfield és TES 6 után), és nem lenne üzletileg jó döntés rossz szájízzel így kihülni hagyni egy ekkora IP-t.


Fitzgerald
(PH! kedvence)

A Fallout 3 egy igen jó játék volt, a New Vegas meg még arra is rákontrázott. Jól szórakoztam velük. Elő is rendeltem a 4-et, ami sajnos már érezhetően a vég kezdete volt. Dögunalmas sztori, statikus fetch quest-ek, rengeteg technikai probléma. A community-nek mondjuk sikerült annyira gatyába rázni modokkal, hogy egy egészen szórakoztató, még ha jónak nem is kifejezetten nevezhető játék váljék belőle idővel.
A déelcéket már nem vettem meg hozzá.
De ez Metal Gear Survive szintű fail a tesztek alapján, és a legszégyenletesebb az egészben, hogy nem valami kóklerekből álló külsős stúdió csinálta, hanem a Bethesda A-Team-je.

[ Szerkesztve ]


Hunpriest
(fanatikus tag)

Azt a rohadt élet mekkora fail ez a játék. Ezt ilyen állapotban teljes árú játékként kiadni... ezt hogyan gondolták? Bár nyilvánvaló a cél: pénzszerzés - minimális befektetéssel. Tisztán látszik, hogy még legalább 2-3 év fejlesztési idő hiányzik ebből a csodából.

Már most félek, hogy az új Elder Scrolls milyen lesz.


bencze
(senior tag)

Igaz csak érintőlegesen fiogyeltem de nem olvastam jókat róla, ez nagyon hasznos írás, hogy nehogy elcsábuljak, köszönöm...


Carlos Padre
(őstag)

Annyira nem hihetetlen, elég sok ilyen mellélövés jön ki mostanában.


saelin
(PH! kedvence)

Valamiért engem ez a játék egy Ark Survival Evolved-re emlékeztet, csak félre siklott félúton a sínen.


Ryder62
(őstag)
Blog

"Amúgy én látok egy kis esélyt ezután a bukta után hogy az Obsidian a Microsoft segítségével kapjon egy esélyt a Fallout név helyreállítására, mert a köv Bethesda féle Fallout ugye úgy 9 év múlva jöhet (Starfield és TES 6 után), és nem lenne üzletileg jó döntés rossz szájízzel így kihülni hagyni egy ekkora IP-t"

Oké, tételeztük fel, hogy a Beth felkéri az Obsidiant, hogy készítsen egy új Fallout játékot. Szerinted melyik motort kapnák meg? Pontosan! Megkapnák a Creation Engine F76-os változatát. Semmi többet. Ugyan ezekkel a modellekkel és textúrákkal. A többi rajtuk állna mit tudnak kihozni belőle. Ahogy történt anno a Fallout New Vegasnál is.
Azt a motort használnák amire a többség most sír hogy ronda. Mi lenne akkor?

Félek, hogy a Fallout széria is a Mass Effect sorsára jut, miszerint majd kijelentik hogy egy jó ideig nem fog készülni Fallout játék.

Van benne igazság amit írtál mert most majd jön a TES 6 (2022-2024), Starfield, max ezután fognak neki állni egy új Falloutnak, ami kb +3-4 év fejlesztés.

76-al akarták életben tartani addig a brandet, a sok tizenéves multizós gyereket megfogni vele, mert nekik szánják már az új Fallout részt.

Azért titkon én is reménykedem, hogy még jön egy Obsidian féle Fallout, de ennek esélye sajnos valahol a 0 és a semmi között mozog.


D4M13N
(tag)

Rust után nagyon jó hogy jött a Fo76. Beleraktam 50 órát, minden perce jó volt. Pedig nem a négy volt az első falloutom. Majd mikor megkapjuk a mod supportot(egy online játéknál!) biztos nem lesz ekkora negatív hype. Az engine persze lehetett volna újabb, de kellően nehéz, haverokkal nagyon nagy feeling. És annyi felfedezetlen hely meg dolog van, ha még ötven óra belemegy, akkor teljesen a pénzem él vagyok. Egyedül ez a server maintenance este nyolckor dolog ami zavaró. A mikrotranzakcióról annyit, hogy már most megtudom venni a legdrágább dolgot a shopban, pedig semmit nem költöttem pluszban. Én a játék mellett vagyok. Ja és a közösség is nagyon rendes. A playerek odaadnak egymásnak hiányzó vagy felesleges cuccokat. Van trade oldal is, a text Chat azért segíteni fog


Dr. Akula
(PH! nagyúr)

"„Mi lenne, ha a Fallout multiplayer lenne?” – teszi fel a kérdést a Bethesda, aztán erre rögtön meg is próbáltak választ adni. A válasz tehát: katasztrófa."

Ezt én féláron is megmondtam volna nekik. A fejlesztésre szánt zsé feléért. Mindenki jobban járt volna.


bunfi
(őstag)
Blog

Én gondolkodom már egy ideje, hogy hogyan lehetne a mod supportot integrálni, de nem igazán látom. Egy külön instance, csak neked. Mert nem tudom hogyan tudnák szinkronizálni a modokat a játékosok között, attól függően, hogy ki mit akar használni és akkor még nem beszéltünk a modokról magukról. Szerintem ez olyan lesz, mint a Creation Club. Van egy library, amit természetesen ők fognak "kurálni", oszt csókolom. Az nem igazán az a mod support, amire én asszociáltam az eddigiek alapján.


logitech1
(kvázi-tag)

Szerintem meg nem rossz.


Plazmacucci
(PH! nagyúr)
Blog

Mindem tiszteletem a szerzőé, de a hate train két hete elment. Kb minden mondatról egy youtube hate videó ugrott be, kb csak magyarra van fordítva. Én vártám volna valami egyedi saját meglátást. Találkozunk Appalachiában! :)


mike92
(újonc)

az összes eddigi creation engine-es és gamebryo-s játék bughalmaz volt az elején, de ha jó rpg-ket kaptak az emberek akkor el lehet tekinteni ezektől és pár hónap alatt kigyomlálják a legtöbb bug-ot. De ha már eleve nem igazi RPG-t kapunk (F4) vagy egyáltalán nem (F76) akkor felnagyítódnak a bugok mert nincs semmi a játékban ami miatt el lehetne viselni ezeket.

Egy Chris Avellone által megírt Fallout még ezzel az engine-nel is nagyot ütne. Amúgy nekem az is jó forgatókönyv ha Todd Howard-ot lecserélik Avellone-ra vagy Brian Fargora a Bethesdánál, így is egy sokkal jobb Fallout-ot kapnánk

[ Szerkesztve ]


Cobra652
(őstag)

Hate train-nek nevezni az emberek valamint a szakmai oldalak írásait csak mert neked tetszik az amúgy még közepest sem érő bugos fos..?
Milyen egyedi meglátása legyen. A szarról nem lehet hímestojásként áradozni maximum a gyógypedagógián.


mike1334
(PH! addikt)

Bánja a fene, ha "ronda", csak jó legyen a sztori. Az embereket egyre kevésbé érdekli a grafika, lásd pixel art játékok népszerűsége. Fallout 4 szintű grafikával egy New Vegas szintű sztorival és rpg elemekkel már bőven boldog lennék.


Grath
(kvázi-tag)

Hát speciel a YouTube-dologgal mellélőttél, mert nem élek ilyesmivel, de legyen: szedd össze kérlek, hogy miben jó a Fallout 76, mit tud (sokkal?) jobban, mint riválisai, mit csinál kiemelkedően nagyszerűen? Mi az, ami a cikkben leírt objektív dolgokat elfeledteti veled?


Grath
(kvázi-tag)

Nézd, elképzelhető, hogy a Bethesda valahogy ezt helyrehozza és mondjuk 2 év múlva ez egy nagyszerű játék lesz. Nem tartom valószínűnek, mert ehhez FF14-jellegű akcióra lenne szükség, és arra nem látok esélyt, de tételezzük fel. Ettől még a most írott cikkek a játék mostani verziójáról kell, hogy szóljanak. Még az első nagy patch-et is megvártam, hátha bármi megváltozik.

A cikkben is leírtam, hogy a "haverokkal tök jó" érv teljesen valid, csak épp lényegében mindenre igaz.

Plusz nehéz kérdés lesz a modokat az online-nal összeegyeztetni, mert mi van, ha az egyik játékosnak nincs meg egy mod? Letölti neki? De mi van, ha ő nem akarja azt a modot játszani? Mi van, ha nekem van egy modom és felmegyek valahová? Az kikapcsolódik, tehát lehet, hogy a karakterem elveszít valamit? Minden egyes mod-kombinációnak nem lesz külön szervere, mert az teljesen scifi. Mi lesz azokkal a modokkal, amik a fejlődést, a harcrendszert akarják átalakítani? Hogy lehetne egy online, a hackelést-cheatelést kiszűrő rendszerekkel telirakott programot mondjuk új területekkel kibővíteni? Roppant nehéz kérdések ezek, és szerintem az lesz a válasz, hogy csak kozmetikai változásokat hozhatnak az első modok - minden más elképesztő flexibilitást tételez fel erről az engine-ről.

[ Szerkesztve ]


Carlos Padre
(őstag)

Nem láttalak én már téged egy két RDR2-ről szóló poszt alatt? Ismerősnek tűnsz. :U


GypsFulvus2
(őstag)
Blog

Akkor ajánlom kipróbálásra a méltatlanul kevés figyelmet kapott ELEX-et. Mindenkinek, aki szeretne egy jó single-player, posztapokaliptikus világban játszótó, régivágású RPG-vel játszani és nem érzékeny a kis költségevetésből adódó gyengébb grafikára és animációkra. Kereken 100 órát tettem bele és élveztem minden percét. GOG-on egyszer már volt akciós, gondolom a karácsonyi vásárba is belekerül majd.

[ Szerkesztve ]


Plazmacucci
(PH! nagyúr)
Blog

Hogy tudsz objektíven vélekedni a saját cikkedről? :)
Véleményem szerint túlságosan ráfeküdt az írás arra, hogy kiemeljen minden egyes negatív dolgot függetlenül attól hogy mennyire van jelentősége, valamint az egész olyan dolgok hiányolásába csap át ami nem is része a műfajnak, mivel ez nem az a Fallout ami az előző három volt, ahogy azok sem azok ami az első kettő és az el nem készült epizód. Mint ha nem akartál volna találni semmit ami esetleg leköthetne.
Npc, azaz non playable character ahogy én anno tanultam, márpedig azok vannak a játékban. Igen, nem emberek és nem lehet tőlük kérdezgetni, de vannak. Lore is van.
Én megvásároltam a játékot és nem tartom jónak de játszhatatlannak sem. Nem kellenek hozzá barátok, hogy fun légyen, elég ha egy két embert behívsz team-be. Egyszerűen nem kell semmi máshoz hasonlíthatni, sem a Fallout négyhez, sem a Rusthoz.
Megértem, hogy miert nem tudnak vele az emberek hosszú távon jól szórakozni, mert egyedül pl tényleg nem lehet, de a harminc körüli pontozás részedről pont annyira alacsony mint amennyire az amit a RDR2 kapott tőled. Persze mind ezt úgy írom, hogy ez csak az én véleményem, mielőtt bárki is kardot ránt, mert látom már itt is megjelentek az olyan kommentelők akik élből megvetik azokat akiknek a játék tetszik.


hombre[EU]
(senior tag)

Nem rosszból,de én is kiváncsi vagyok,hogy pl neked mi tetszik a játékban,komolyan? A gunplay? A lootolás? A zene nem ér,mert az mindig jó volt,ahogy ebben is :)


Grath
(kvázi-tag)

Az egy objektív, valós tény, hogy a játékban nincs párbeszédrendszer. Hogy elképesztően bugos. Hogy végtelenül primitív a harcrendszere. Hogy az építkezésnek nincs igazi értelme, mert a bázisod azonnal eltűnik, ha kilépsz. Hogy nincsenek igazi NPC-k. Hogy a küldetések rendkívül primitívek. Hogy a VATS szinte használhatatlan. Hogy az ellenfelek végtelenül ostobák. Hogy teljesen mindegy, hogy mi ellen harcolsz, ugyanazt a "taktikát" használod. Hogy a PvP ebben a formában értelmetlen. Hogy a játék ronda és még szaggat is. Hogy a szerverek még a 24 játékost sem mindig bírják el. Hogy 50. szint után csak a végtelen, ostoba grindelés van.

A szubjektív vélemény az, hogy a fentiek alapján nekem nem tetszik a játék.

A lore az lényegében a szemenköpése minden korábbinak: szupermutánsok nem lehetnének a játékban, mert ekkor még nem léteztek. A Brotherhood of Steel nem lehetne a játékban, mert ekkor még nem voltak errefelé.

Szerintem közel sem eltévelyedett dolog egy Fallout 76-tól azt várni, hogy legyenek benne Fallout-elemek. Pontosan ez volt az egész ígéret: Fallout (4), csak már a barátaiddal - vagy akár vadidegenekkel.

De mivel arra nem válaszoltál, amit kérdeztem: egész pontosan mi az a játékban, ami neked tetszik? Mi az, amit jól csinál? Mik azok a nagyszerű dolgok, amire nem tértem ki?

Én senkit nem vetek, meg, akinek a játék tetszik. Az, hogy valamiről tudod, hogy nem jó, de ennek ellenére élvezed, teljesen valid álláspont. Csak ha így van, nem kell meglepődni, hogy a játék kritikáiban ez felmerül.

Azt pedig fenntartom, hogy ha az értékelési skálát valaki 1-től 10-ig használja, ahol az 1 egy szó szerint játszhatatlan program, a 10 pedig egy korszakos klasszikus, akkor ez, illetve a RDR2 is annyit érdemel, amennyit kapott. Nyilván ha valaki azt szereti, hogy ha a pontozás 7 és 10 között zajlik, akkor ezen meglepődik, de véleményem szerint az egy teljesen értelmetlen rendszer lenne.


D4M13N
(tag)

Persze hogy. Modding. A bethesda által engedélyezett modokat szedhetjük le, amit a privát szerverekre lépve letölti, a La rust vagy cs is ilyen volt. Van rá példa. Belépsz, aktív lesz ahogy a f3, nv, 4 esetében. A nexus launchernél is ki be kapcsoltuk a módokat probléma nélkül. A cikkel nincs bajom. Ez egy vélemény. De én nekem más, szerintem sikeresen beleégett mindenkibe a gyűlölet. Ez van, évente eljátszuk ezt. Más. A NMS hasonlítgatásra meg annyit, hogy legyen így! A NMS most egy nagyon frankó game lett, az update is jön lassan.


Plazmacucci
(PH! nagyúr)
Blog

Mivel a játék gyakorlatilag egy online pve, így emiatt is játszok vele. Fallout világ, szép és hangulatos környezet, és más játékosokkal együtt tudok területeket felfedezni és harcba szállni az ott lakozó ellenseges lényekkel. Jó érzés a társaddal levadászni a veszélyes vanamingot, vagy pl megtisztítani egy épületet a szupermutánsoktól.
Az építkezést, a pvp-t én körítésnek tartom. Szerintem hihető, hogy lehet vele szórakozni.

Grath
Baszki a RDR2 kb már most klasszikus, bár csak minden játékot a Rockstar csinálna.

[ Szerkesztve ]


Grath
(kvázi-tag)

De az, hogy együtt harcolsz a lényekkel, azt minden multiplayer játék tudja. Ez nem feature, ez nem játékdesign, ez nem teljesítmény. A Division például ugyanezt nagyságrendekkel kidolgozottabb harcrendszer, picit jobb küldetésdesign és jelentősen több specializációra lehetőséget adó módon tudja úgy, hogy ott fantasztikus a PvP és a grafika. És az egy két és fél éves játék. Amikor ezek után megjelenik egy Fallout 76 és mindenben sokkal gyengébb, mire kellene jobb pontszámokat adni?

A hozodd példádban engem több dolog is zavar: 1) a lore szerint nem lehetnének itt szupermutánsok 2) a szupermutáns pont úgy harcol mint minden más ellenfél - megáll és lő. 3) te ugyanúgy vagdalkozol vagy lősz a világ egyik legprimitívebb harcrendszerében, mint minden más ellenfélnél 4) nincs semmi érdekes variáció, csavar rá - nincsenek sehol magányos jófej szupermutánsok, nincs NPC, aki mondjuk gyűlölné őket és már átmenne túl gonoszba, nincs semmi. Csak egy randa poligonhalom értelmetlenül sok HP-val és zéró AI-val. Ezt 4 éve elhagyatott early access játékok is tudják.

A gyönyörű világon és a lenyűgöző grafikán kívül egész pontosan mi klasszikus a Red Deadben?

Még egyszer mondom, teljesen elfogadom, hogy neked tetszik a játék. De az nem egyenértékű azzal, hogy jó játék lenne, hogy érdekes játékdesign dolgozna mögötte, hogy hozott volna bármi újat a játékvilágba, hogy maradandó, érdekes, értékes lenne.

Te kéred számon rajtam az objektivitást, pedig a te érveid nagyságrendekkel szubjektívebbek.


Cobra652
(őstag)

Ezzel az értékelési skáláddal mindamellett hogy a jelenlegi pontszámmal és teszttel egyet értek az a baj hogy eközben az RDR2-re hangoztatod hogy annyit kapott amenyit ér..70... Eközben egy Horizon Zero ami a grafikát leszámítva szinte minden létező tekintetben gyengébb, 90. A Red Dead 2 teszteddel továbbra sem kéne pedálozni mert erősen érződik rajta egy "félperc hírnévért lehúzom" hatás,szembepisálva a nevesebb kritikusok és játékosok színe javának véleményével, olyan dolgokba belekötve amik alapján bármilyen játékot hasonlóan le lehetett volna húzni még jobban is,akárcsak a 90-es Horizonodat, de akár még hőn imádott Zeldádat is.

[ Szerkesztve ]


Grath
(kvázi-tag)

De nincs lehúzva, a 75 egy tök jó játék. A Red Dead például néhány tekintetben fantasztikus, egy csomó más tekintetben viszont legfeljebb átlagos. A harc például, ami dominálja az aktív játékidőt, kifejezetten gyenge. Ráadásul megdöbbentően sok benne a passzív játékidő, amikor értelmetlenül lovagolsz át a tájon, hogy ne 50, hanem 80 óra legyen egy végigjátszás.

Ugyanezt kaptam meg néhány éve, amikor szinte egyedüliként adtam csak 7 pontot a Fallout 4-re, eltelt alig 3 év, és a legtöbben azt mondanák, hogy az a valós, és a 88 százalékos metaérték elképesztő túlzás.

A Horizon egy sokkal szűkebb profilú játék, mint a Red Dead, de ami benne van, azt mind sokkal jobban csinálja. Jobb és hasznosabb benne a crafting, sokkal élvezetesebb a harc, és mind küldetései, mind története jóval érdekesebb. Ez összhatásában sokkal jobb eredményt hoz. De igen, ha ma jönne ki, csak 85 pontot adnék rá, pont azért, mert az utána megjelenő Zelda nagyságrendekkel feljebb emelte azt, hogy mit lehet egy nyitott világtól elvárni. Ez így működik.

Az első Red Dead nem volt se jobb, se rosszabb a maga korában, mint a 2. Viszont nyolc éve teljesen más volt az, amit ettől a stílustól elvárt az ember, így az sokkal többet ért. Az elmúlt nyolc évben azonban sokkal feljebb került a léc, és erről például a Rockstar is "tehet", hisz a GTA5 sok tekintetben köröket ver a Red Dead 2-re. Nézd csak meg például a küldetések változatosságát, azok felépítését - hogy mekkora különbség van egy bankrablásban a két játék között. Az egyikben kétórás felkészülést és tervezést igényel, eltérő megközelítésekkel, a másikban meg bemész és kiraboltad.

[ Szerkesztve ]

üzenetek