üzenetek

hozzászólások


Pagliacci
(újonc)

Becsszó, hogy nem bántásként írom, de ilyen semmitmondó és felületes tesztet emberemlékezet óta nem olvastam. Főként, hogy a 2k18 a mintapéldája annak, ahol az újságírói és a felhasználói értékelések közt hatalmas szakadék tátong. Emögött pedig az az EA / 2k páros pénzéhsége áll, nevezetesen, hogy egy teljes árú, (részben) offline AAA címből sikerült P2W-t varázsoltni.

Számszerűen: Steamen közel 6 ezer értékelés közül csak 28% (!) a pozitív, a metacritic-en a 3 fő platformon 1,5-1,6 a user score, szemben a kritikusok 80 (PS4) - 85 (XBONE) - 87 (PC) pontszámaival.

Az évről-évre egyre jobban csonkított offline MyCareer mód nem újdonság: tavalyelőtt még csak jobbára a kozmetikai (kiegészítők, tetoválások) voltak elérhetetlenek online profil nélkül, tavaly már az olyan (egyébként a játékmenetet direkten és aktívan befolyásoló) funkciók hiányoztak, mint az (dobás)animációk, idénre pedig eljutottunk oda, hogy már a cutscene-eket sem mutatja az offline MyCareer.

Íme egy, a teljesség igénye nélküli lista arról, mennyire brutális a mostani helyzet:

- 190-200k VC kell ahhoz, hogy DJ-t 85-ös szintre fejleszd. Ez makulátlan játékkal, minden meccsen a maximum A+ értékelést kapva is 3 teljes idény. Tessék csak egy picit utánaszámolni, ez mennyi idő...

- Főleg, hogy a rendszer másként számolja a játékos értékét (rating) MyCareer módban. Csak reprodukáld DJ-t az Options-ben található játékoskészítővel, és ámulj, hol is kellene valójában tartanod. (Ez nem teljesen újdonság, de tavalyhoz képest is bizonyíthatóan durvult a mértéke.)

- A fejlesztők sunyi módon, szép csendben kivették a nehézség szorzót. Semmi értelme mondjuk All-Star szinten játszani, mivel már nem kapsz érte 1,3-szeres VC szorzót. Hogy akkor letekernéd Rookie-ra?

- Nem, MyCareer módban gyárilag nem lehet Pro nehézség alá menni. Volt rá egy glitch, amivel ki lehetett játszani a rendszert, nem tudom, hogy ezt az óta javították-e már, ám a szándék egyértelmű volt.

- Súlyosan megcsonkított Create A Player mód, ami ugye első indításkor már kötelező. Isten veled, face sculpting, van vagy 30 preset, amiket minimálisan módosíthatsz. Majd a user megveszi azokat a hajtípusokat VC-ért, ami tetszik. Vagy ruhákat. Vagy mozdulatokat. Vagy tetoválásokat. Meg úgy nagyjából mindent.

- Amiket kár, hogy előre nem lehet "felpróbálni", vagyis meg kell venned, ha látni akarod, hogy áll a játékosodon. Ja, és az megvan, hogy ezek nem accounthoz, hanem konkrét játékoshoz kötöttek? Ha meguntad vagy elszúrtad a mostani játékosod, az új fiúnál lehet szépen mindent újból megvenni.

- Ráadásul ár-érték arányban borzalmasak, bár a 2k ezt már enyhítette valamelyest a kiadás óta.

- A hivatalos NBA 2k mobil alkalmazás is már csak felét-harmadát (VC) adja annak, amit eddig.

Elképzelhető, hogy a 2K a legutóbbi patch-ben módosított egyiken-másikon valamennyit, de a tendencia ettől függetlenül a napnál is világosabb. Írhatnék még sok mindenről, a MyGM kínos és erőltetett sztori módjáról, ahol szó szerint rá leszel kényszerítve egy játékosod elcserélésére, a kiadáskor nevetségesen eltolt layupokról, a furcsábbnál-furcsább random bugokról, ám így is wall of text lett a posztomból.

A legszomorúbb az egészben, hogy az NBA2k18 kosárszimulátorként nem érdemelné meg, hogy a sárga földbe döngöljék, ám a tényleges játékélményen kívüli körítés maga a fertő. Örülök, hogy a pofátlan P2W modell ennyi embernél kiverte a biztosítékot, remélhetőleg ebből a maflásból az évek óta egyre jobban lustuló 2K csapatnak is kijutott. Ha jövőre sikerül a szó szerint utolsó mentsvárat, a MyLeague-et is eltolni, akkor behúzhatunk egy újabb strigulát az EA által porba tiport IP-k sorába, követlenül az NFS mellé.

[ Szerkesztve ]

üzenetek