üzenetek

hozzászólások


Xaels
(PH! félisten)
Blog

Na erre pont nem számítottam. Örülök a pozitív tapasztalatoknak mert listán van a játék.


CPT.Pirk
(Jómunkásember)
Blog

Normál vagy nagyobb galaxist a 2500-as években is játszható sebességgel tud szimulálni? Mert ez még jelenleg is probléma az asztali pécéknél...


dreampage
(HÁZIGAZDA)

Nagy és zsúfolt galaxisban nem játszottam eddig, részben mert közepes galaxist indítottam, másrészt a többi civilizáció elég szépen kiirtotta egymást. :) Teljesítménybeli problémákkal (Xbox One X-en legalábbis) nem találkoztam. De mivel nagyon szerteágazó és véletlenszerű a játék, ez nem zárható ki.


CPT.Pirk
(Jómunkásember)
Blog

Valahol 10 és 20 óra között játszottam most végig egy közepes galaxist, de a 2500-as éveket elérve már durván belassult az egész játék, pedig annyira nem is gyenge a gépem. Mikor beütött a lategame krízis akkor már diavetítésben mentek a flották a galaxis térképén. Nem is merek megpróbálni large galxist sok néppel. :N

Sajnos maga a játék használ egy elég régi, nagyrészt egyszálas játékmotort...

[ Szerkesztve ]


kikikirly
(fanatikus tag)
Blog

Hihetlen 2019-be még mindig 1 szálat használjon egy stratégiai játék,műfaj alapból CPU igényesebb a sok szimuláció, és egység megjelenése miatt(kivéve ha van valami nevetségesen alacsony unit cap pl Starcaft 1-2,Haegemonia stb,megtiltanám a stratégiai játékokba ezt a módszert,persze játékos oldalról könnyű ilyet bekiabálni, akkor is)
Ráadásul Paradox Interactive nem most indult garázs cég,hová teszik a pénzt,talán vissza kéne fordítani kicsit többet az engine fejlesztésére...

[ Szerkesztve ]


CPT.Pirk
(Jómunkásember)
Blog

A gond az, hogy egy új engine megírása időben összemérhető a játék megírásával. Azt meg bevállalni akkor tudod, ha van pénzed. A paradox egyéb cimeiben is ezt a Clausewitz valamit használja, hasonló problémákkal.


Giovan!
(senior tag)

A 2.2.5-ben azért már nem olyan szar a helyzet, bár ez a konzolosokat nyílván nem vigasztalja.


saelin
(PH! kedvence)

Nekem megvan ps4 pro-ra. Még nem járok ott benne, hogy ez problémát okozna. Viszont ezt tegyük hozzá, hogy itt a galaxis maximális mérete 600 csillag! Pc-n úgy tudom ez sokszorosa, plusz a leggyorsabb játéksebesség is elmarad a fő platformé melett.


CPT.Pirk
(Jómunkásember)
Blog

Áhh, na így már érthető. A 600 csillag az a közepes galaxis, benne alapból 9 normál és 2 fallen birodalommal. Kíváncsi vagyok mit fogsz tapasztalni a vége felé.


hombre[EU]
(senior tag)

Nagyon is érdekel, de félek,hogy rengeteg időt és elhivatottságot kíván. Meg lehet azt mondani,hogy mennyi az annyi? Napi másfél órával "mūködhet" vagy nem is érdemes leülni elé?


CPT.Pirk
(Jómunkásember)
Blog

A játék legérdekesebb része az eleje, a felfedezésekkel meg mindennel, az mondjuk 3 óra. Utána kicsit leül a játékmenet mikor már összeérnek a birodalmak határai, megnő a mikromanadgement. Ezt az időszakot egy "közepes" krízis dobja fel, a végjátékot meg egy jelentős krízis. Ennek a két utóbbinak a minimális kezdési időpontját lehet csökkenteni, maximum lemosnak a térképről. :)
Így mondjuk 10 óra sacc / kb.

Kezdőknek javaslom új játékhoz, hogy a "marauders" vagy mit, ami a felbérelhető fosztogatókat beteszi a játékba azt kapcsolják ki, mert eléggé szívás tud lenne a játék elején egy, a tiednél 10x nagyobb ellened felbérelt flotta.

[ Szerkesztve ]


kikikirly
(fanatikus tag)
Blog

Látom te már gyakorlott Stellaris játékos vagy. :)
Űrcsaták csak játékmechanikát töltenek be,vagy vizuálisan is odatették magukat(szép robbanások,sérülnek a hajók stb)?
Lehet hajórészekre külön lőni(Hajtómű,fegyverzet,pajzsgenerátor,hangár stb)?

[ Szerkesztve ]


hombre[EU]
(senior tag)

:R kösz


CPT.Pirk
(Jómunkásember)
Blog

Valójában most először sikerült végigjátszanom teljesen egy játékot, korábban az előző gépem túl hamar feladta. Bár az is igaz, hogy többnyire a StarTrek totál konverzió moddal használtam, az se segített teljesítmény oldalon. :D

Amúgy flották vannak nem hajók, sok kis hajó, sok színes villanás, olyan SW jellegű tömeges csatákkal csak annyi a különbség, hogy egy minimális szinten beállítható a hajók viselkedése. Rohamozás, középtáv, távolról lő. De csatában maguk mennek, nem tudsz beleszólni, csak x idő után visszavonulót fújni.

Ugyanakkor kellően beteg játék, ha a megfelelő etikával rendelkező fajt választod, akkor el tudsz rabolni embertömegeket az ellenséges népektől és a néped megeszi őket ebédre. :D Lathland Adorable Barbaric Despoilers videószériáját javaslom a témában, elég vicces. :)

hombre[EU]: és elsőre a krízis erősséget is érdemes levenni alacsonyra. :D

[ Szerkesztve ]


Vesa
(PH! addikt)

Rémálom lehet egy ilyen játékot konzolon játszani, bárki, bármit is mondjon! A stratégia műfaja PC platform only, az egyetlen oka annak, hogy konzolra is kiadják -letojva a játékosokat-, az természetesen a profit, hiszen a konzolos piac nem kicsi. De ettől még ez a múfaj egér/bill. párosra van kitalálva, kontrollerrel az idegbaj kategória. Cities:Skylines-t próbáltam konzolon, az elleneségemnek nem kívánom (PC-n kb. 600 órám van benne). Iszonyat volt kontrollerrel játszani. Paradox is egyre hülyébb lesz, bár üzleti szempontból kétségtelen, hogy előnyös lehet. A játékos meg szívjon ha megvette, az már kit érdekel...

Egyébként kiváló játék a Stellaris, bár aki elejétől játszik vele, annak meg kellett barátkoznia azzal, hogy a jták mára teljesen átalakult az első verziókhoz képest. Véleményem szerint előnyére, de van aki ezzel nem ért egyet. Paradox cím lévén rengeteg a DLC, ezek között van pár igen combos tartalommal megáldott is, ezeket érdemes beszerezni, mert az alapjáték lehetőségeit nagyban kitolja.

[ Szerkesztve ]


hombre[EU]
(senior tag)

1 mondatban leírhattad volna: Béna vagyok kontrollerrel ;]


Xaels
(PH! félisten)
Blog

Csak megsúgom, hogy a PS4 megjelenése óta támogatja, az XO meg nem olyan rég óta, de már az is natívan kezeli a billentyűzet egér párost. A támogatás a fejlesztőkön múlik.


saelin
(PH! kedvence)

Amit mondasz az nem teljesen igaz. A Cities tényleg nem épp a legjobb kontrollerrel, ott még én is néha sóhajtoztam, hogy ez jó macerás. Ellenben próbáld ki a Surviving Mars-t és utána a Stellaris-t! Egyből észre fogod venni, hogy ennél a két játéknál piszkosul eltalálták az irányítást kontrollerrel. Egy warcraft-nak vagy starcraft-nak tényleg nincs értelme konzolon, mert ott azért gyorsan kell reagálni, de ezeknél a címeknél amit felsoroltam nem. Ha olyan van le pause-olod és tiéd a világ összes ideje. :K

Ez olyan, mint amikor anno ment az aggódás a diablo 3 irányítása miatt, hogy biztos jól le lesz egyszerűsítve stb, vagy amikor jön valami mmo és mondják sokan, hogy az játszhatatlan kontrollerrel.... NEM! Játszottam a Final Fantasy Xiv-el és egy kis tanulás után hihetetlenül kényelmes volt. Legfőképp healer-el volt sokkal jobb játszani, mert a hozzá kitalált panel nagyon könnyűvé tette a gyors reagálást a helyzetekre. Szerintem mindem megoldható, ha elég energiát fordítanak rá. Nézd meg a Nioh PC-s irányítását vagy a Nier Automata-ét. Ezzel csak azt akarom mondani, hogy tök mindegy milyen periféria van a kezed alatt, ha a tartalom gyártók szarnak a normális kivitelezésre.


dreampage
(HÁZIGAZDA)

Működik napi 10 perc szabadidővel is, csak soha nem fogsz a játék végére érni. :) Nagyon be tudja húzni az embert, ha rákapsz az ízére, és mindig történik valami. Egyik teendőről mész a másikra, nagyon aprólékosan kell kezelni mindent (bolygók felszíne, vezetőség, tudósok, népesség stb. stb.), meg sem kíséreltem leírni a lehetőségeket, mert ahhoz túl összetett. A játék bármikor megállítható és menthető, szóval nem olyan, hogy "muszáj" vele órákig játszani, de úgyis magába szippantja az embert. Nekem csak a saját civilizációmat létrehozni több, mint egy óra volt, és csak akkor kezdődött maga a kaland. :)


Diopapa
(PH! kedvence)

Én elhiszem, hogy jó meg kényelmes, de a menükön végiglépkedni számomra olyan lenne mint boxkesztyűvel hangyát szedni. De örülök, hogy jött konzolra is, talán így többen megismerik, megszeretik.


Vesa
(PH! addikt)

Nem azt mondtam, hogy használhatatlan, hanem azt, hogy idegtépő így használni! Nyilván idővel mindent meg lehet szokni, de attól még kényelmetlen marad. Egyszerűen ez a műfaj nem kontrollerre és konzolra való, de azt nem állítottam, hogy nem lehet megerőszakolni és átportolni. Játszható lesz valahogy, csak messze körülményesebb mint egérrel. Pl. megállítani a játékot csak azért, mert másodpercekig tart elnavigálni egy nagyobb menüben valahova...?!

Xaels
Ezzel tisztában vagyok, de a konzolnak gyakorlatilag az az értelme, hogy TV előtt ülve, gyorsan előrántva a kis kontrollert a kanapéból lehet játszani vele faék egyszerűen. Ha elkezdesz billentyűzetet és egeret pakolni mellé, akkor egyrészt kényelmetlen lesz (asztal kell, vagy valami amire ráteszed), másrészt körülményes, harmadrészt akkor már ott a PC, minek szenvedjen az ember konzollal? De a CPU teljesítmény maitt sem való a dobozokra, sokszor még egy izmosabb PC-t is képes megfektetni egy jobb cím. Pl. Sins of a Solar Empie Rebellion is tudott meglepetést okozni, amikor már többezres flottáim voltak, pedig felső kategóriás hardverem van. Arcade lövöldék, sport, autóverseny mind kiváló konzolon, de a komoly grand strategy PC only műfaj, hiába erőszakolják át konzolra a profit miatt.

[ Szerkesztve ]


Xaels
(PH! félisten)
Blog

Sokan ülnek konzollal is monitor mellett. Azért mert míg egy PS4 Pro 100-130k, addig egy normálisabb PC ennél sokkal többe kerül. Vannak vezeték nélküli eszközök amikkel teljesen jól lehetne fotelból is játszani, mintha valamelyik nagyobb perifériagyártónak lenne erre valami eszköze is. Ugyanez igaz fordítva is, nem muszáj PC-n sem monitor elé gubbasztani. Aki ilyennel akarna játszani az venne hozzá perifériát szvsz.

[ Szerkesztve ]


CPT.Pirk
(Jómunkásember)
Blog

Sins, az a másik ilyen játék, hogy mire izgalmas lenne és nagy csaták lehetnének, addigra feladja a harcot a proci. :D


Vesa
(PH! addikt)

:K Át tudott menni az is diavetítésbe, pedig egy 12magos, 4GHz-en ketyegő Xeon rendszeren futtattam, 48GB RAM-mal és egy -akkor még- GTX 780-al. Szerintem max 2 mag ment összesen, nem tudott többet kezelni a game. Mondjuk az nem mai cím. A Stellaris jóval modernebb, elvárható lett volna egy rendes multicore támogatás.


CPT.Pirk
(Jómunkásember)
Blog

Csak a játék modern, a benne használt Clausewitz engine nem. :N


Vesa
(PH! addikt)

Amit nem igazn értek, mert a Paradox nem egy csóró cég. Számos sikercímük van, kezdve a sajátjaikkal (HOI, CK sorozat pl.), folytatva azokkal, melyeket csak kiadóként jegyeznek, de brutális eladásokt produkált (pl. Cities:Skylines). Ennél kisebb stúdióknak is van pénzük arra, hogy haladjanak a korral, nem értem, ők miért nem fejlesztenek.


CPT.Pirk
(Jómunkásember)
Blog

Így is megveszik a cuccaikat. :D A manadgement pénzt lát, meg fejlesztői óradíjat.


Vesa
(PH! addikt)

Ez igaz! :D


tuki2200
(senior tag)

Remek, hogy 14 kommenten át érdemi csevegést lehetett olvasni a játékról, erre ide is idehuppant egy idiota(bocsi nem talaltam jobb szót) és elment az egész szokásos irányba.. a moderátorok ilyenkor semmit nem tudnak tenni?

[ Szerkesztve ]


Drenadar
(PH! kedvence)
Blog

Bocsi az off-ért.
Imádom ezt a játékot PC-n... Vajon miért a 1.7es verziót portolták? Amióta új verzió van pcre azóta szerintem jatszhatatlan... A leg viccesebb mikor az ember azt látja hogy az elfoglalt ai birodalom is bena és még az se érti a játékmenetet (nem tud működő bolygót csinálni)


Tuomas
(Ármester)
Blog

És arra nem gondolsz, hogy annyira fejlett az AI, hogy szándékosan teszi tönkre a bolygót, mert látja előre, hogy el fogod foglalni, és így több meló legyen helyrehozni? :DDD


Diopapa
(PH! kedvence)

Gondolom amikor elindult a fejlesztés, akkor az 1.7-es volt a főverzió és úgy voltak, hogy ez legyen stabil.. BTW a 2-es főverzióval jelentősen nőtt a cpu igény, talán az is belejátszik.. De ezekből kinézem, hogy addig nem nyugszanak, míg a konzolos verziót is tönkre nem vágják.. :DDD :DDD

üzenetek