Toyota topik - Technika, hobbi, otthon fórum

üzenetek

hozzászólások


Geller72
(PH! kedvence)
Blog

Arra lennék kiváncsi, hogy akinek volt, van, lesz toyota típúsu személygépkocsija, mi a véleményük. Lehet fikázni, manifesztálni, bármit.
Nekem most egy carina II Dieselem van. 2 literes, szívó diesel.
Tapasztalatok:
Kár, hogy öreg, ezért lengéscsillapító csere ráférne (lehet, hogy Japánban soha nem menne tönkre, de a magyar utak...).
Minden elektromos berendezése működik (17 éves)
Hatalmas.
Nevetséges fogyasztása van a karosszéria méreteihez képest. (5-től, max 6 literig)
Dieselhez képest meglepően rugalmas, iszonyúan nyomatékos motor.(német dieselekhez képest)
(3.-ban alapjáraton elindulok vele)
A kötelező szervizeken kívül semmit ne kellett ráköltenem.
Szóval nekem bejött.
Autószerelőktől hallottam, hogy több, mint félmillió km-t elmennek különösebb beavatkozás nélkül a motorok.Az enyémben 271.000 km van, szerelő kolléga megjegyezte:''ok, akkor be van járatva..''
Szeretnék eggyel újabb típust venni, kb 10 éveset, kombit, szintén sima dieselben. Ha vkinek van tapasztalata ez ügyben, kérem ossza meg velünk.
(Ha tehetem, japán dieselt veszek)
Üdv:


Satan_Claus
(őstag)

13 éves Corolla 1,3 benzinesről tudok nyilatkozni 187.500 km-rel. :)

Sajnos most viszem futóműveshez, mert nem bírta tovább a magyar utakat. :((

Hihetetlen jó a műszerfal, nagyon bejön. Mai autókat is megszégyenítő puha burkolata van, és a vezető (felém) van fordítva a középkonzol :)

Átlagfogyasztása 6,8-8,4 között, utóbbi egy téli városi üzemmód volt, persze a klíma mindig megy :)

Minden elektromos kütyü működik, 2 hibája van:
- A generátornak túl nagy a töltése, most derült csak ki, meg is evett egy akksit.
- Emiatt kiégett a 3-ból 2 lámpa a műszerfalban :O

Az első ablakemelők hangosak már, főleg a baloldali, gondolom érthető az életkor miatt.

A bal hátsó sárvédő elkezdett rozsdásodni, javítva volt, így vettem. :(

Ennyi a negatívum.

A pozitívumokat hagyjuk, nagyon faxa gép :)

Szüleimnek van egy 96-os Carina 1,6 GLi (Mo.-on nem volt ilyen). Hát az még jobb :)

Kb. 220.000 km van benne, eddig az önindító hangoskodott kicsit.

Ha ilyen gépet szeretnél, a túlzott alulkormányozottság megoldható egy számmal nagyobb kerekekkel. ;) (185/65 R 14 vagy 195/55 R 15 helyett most 195/60 R 15 van)




Satan_Claus
(őstag)

Na, megjöttem a futóművestől, a bal első gumi szálszakadásos volt, azért rázott a kormány :D


Satan_Claus
(őstag)

Tévedtem, a Carinában már 250.000 van, de tip-top :D


qdak
(PH! addikt)
Blog

én csak a mostani autod mellet tudok szólni nekunk volt s mi is 100% ra megvoltunk vele elégedve.
[link]
itt olvashatsz a tipusok után.
ez naon szép:
[link]

[Szerkesztve]


Boxer001
(PH! kedvence)

Na végre nyílt egy ilyen topic is, én nem mertem nyitni. :D
Bejelentkeznék egy 94-es Corollával, 1.3 16V EFI 89 Le, fehér. :) Épp ma esett át olaj+olajszűrő+légszűrő cserén. :) 213e km van már belepakolva.


t1
(PH! addikt)
Blog

[link]
Erről a típusról mik a vélemények?


Boxer001
(PH! kedvence)

Hi!
Itt vannak vélemények: [link]
Nem rossz gép, de szerintem nem ér annyit. :U Ennek mindjárt jobb az ára, fiatalabb is, jobban felszerelt: [link]
Ez meg eléggé megkímélt: [link]


Boxiné
(fanatikus tag)

Csak hogy ne pusztuljon ki a topik.
Egyszer úgyis lesz egy ilyenem! [link]

[Szerkesztve]


Retekegér
(HARDVERAPRÓD)

Szüleimnek van ''kisnagy'' Yarisuk:

[kép]

1 literes motorral, benne rengeteg extra. Klíma mellett is szépen gyorsul, nagyon jó a rugózása és meglepően nagy a belső tér, mindemellett keveset fogyaszt.

Előtte egy Suzuki WagonR+ volt, 1,3-as. Messze nem olyan kifinomult, mint a Toyota, az úton pattogott, az étvágya is nagyobb volt.

Én majd egyszer egy Priust szeretnék, de nagyon tetszik az Auris.


[Szerkesztve]


mcmike
(őstag)

Nem biztos hogy pont ide való, de hátha... :U

Mostanában készülök venni autót, méghozzá egész pontosan ilyenre hajtok:
- TOYOTA Corolla Liftback (évjárat 2000/2001 a már ''ráncfelvarrott'' típus, eleje és a műszerfal változott) 1.4 vagy 1.6 VVT-I lehetőleg sok extrával: ABS, légzsákok, el. ablakok, metálfény, stb...

pl.: [link]

Ha valaki esetleg tudna ilyen típusú jó állapotban lévő autót, az ne habozzon, keressen meg... :R

Ha meg valakinek csak tapasztalata van az adott típussal kapcsolatban, akkor természetesen azt is szívesen hallgatom (akár jó, akár rossz :B ). Plusz esetleg mire érdemes figyelni ennél a típusnál, amikor az ember megnézi... :R

[Szerkesztve]


Satan_Claus
(őstag)

Mi a bajod a békaszemmel? ;]


mcmike
(őstag)

Nekem speciel semmi, amíg egyszer csak vissza nem kacsint... :Y :DDD

Igazából nekem tetszik a régebbi is (FrogEye Edition :D ), csak a belseje lett sokkal jobb a ''ráncfelvarrott''-nak. Ha ugyanaz a belsőtér lenne mindkettőnél, akkor nem érdekelne... :B


Satan_Claus
(őstag)

Párszor vezettem 2001-es sedant, de nekem nem nagyon jött be :(

Puha a gáz, a fék, a kuplung, még a szervokormány is, a burkolat meg olyan, hogy besüpped egy kétforintos alatt is. A motorja mondjuk isteni (1,4 VVTi), de én inkább kipróbálnék egy Avensist ugyanennyiért. :U


mcmike
(őstag)

Hát ahogy nézegettem az árakat, az Avensis-ek hasonló évjáratban olyan 1.6M-tól kezdődnek. A Corolla meg 1.3M-tól és ez pont határeset. Több szempontból is inkább a Corolla lenne a megfelelő választás szvsz:
- inkább csak hétvégi autó lenne, hazajárni vidékre :U
- ezért leginkább arra törekszem, h minnél olcsóbb fenntartási költségekkel rendelkezzen
- lehetőleg minnél frissebb évjárat legyen, h majd valamikor el is lehessen adni

Szóval inkább maradnék a Corolla-nál, azoknak amúgy is nagyon jó híre van (megbízhatóság / fenntartás szempontjából). Egy Avensis-t egyszerűen nem használnánk ki. Az autó a pénzt csak viszi (legalábbis a mi esetünkben) ezért minnél gazdaságosabbat szeretnék... ;)


Satan_Claus
(őstag)

[link]

Hát, ha találsz 1,3-ért jó állapotút... :U

(Mondjuk klíma nélkülit lehet, hogy találsz ennyiért :B )


mcmike
(őstag)

Volt egy szép ezüstmetál, pont 1.3-ért de egy hétig volt csak fent...talán lesz még alkalom, időm egyelőre van... :U


Satan_Claus
(őstag)

És volt benne klímax?


mcmike
(őstag)

Volt hát... :(((

Ezüstmetál, Liftback, el.ablak, el. tükör, ABS, klimax :D , alufelnik, női tulaj, 80e km, garázsban tartott, stbstb...minden ami kell. Alku nélkül 1.3-ért...lecsúsztam róla. Képek alapján is szép állapotban volt... :O

Szerk: 2001/12 havi...ez már csak hab a tortán... :W

[Szerkesztve]


Satan_Claus
(őstag)

Hát ez tényleg best buy lett volna. :(


mcmike
(őstag)

Régebbi (2000-es), de mintha FULL extrás utolsó FrogEye kiadás lenne. Tényleg létezik h van benne ülésfűtés vagy csak elírták? :F Corolla1

Már újabb (2001-es), összvissz 2 baj van vele: 1.6-os (többet eszik + kötelező is drágább), nincs benne klíma. Corolla2

Te melyikre szavaznál? :U
Nagyon csalogató a 2001-es metálzöld, de az eszem azt súgja h jobban járnék a régebbi-vel...


Satan_Claus
(őstag)

Hát jó kérdés...

ÉN a békát választanám 2 okból:

1. Nekem mindig melegem van 16 fok felett, klíma alap.
2. Nekem nem jött be az újabb műszerfal.

Amúgy meg corolla 3 első tulajtól

Vagy olcsóbban corolla 4 kicsit rizikósabb

Bár ezek '99-esek, nem 2000-esek. Amúgy az 1,6-os annyival nem fogyaszt többet, max. 6-7 deci.

Ja, az általad linkelt kocsik nem biztos, hogy 70.000 körül futottak :U

Szóval én lealkudnám a Corolla 3-at 1,1-re, vagy a Corolla 1-et 1,2-re egy "Mennyi lett visszatekerve?" kérdés utáni fejcsóválással :))


Satan_Claus
(őstag)

Lejárt az időm, ezt a www.trader.hu-n találtam, szerintem ezt kerested :)

2001. III. TOYOTA COROLLA 1.4 VVT-I
158.000 km, 2 légzsák, klíma, ABS, r. magnó, fűthető tükör, el. ablak, kp.-i zár,
fed. komputer, riasztó, hitelre 20%-tól, 1.390.000 Ft, 06-24-455-444
06-1-248-3001, 06-1-248-3024
FQZSM
Ezüstmetál

Sajnos traderről nem lehet linkelni, de keress rá 2001-es Corollákra ;)


mcmike
(őstag)

Jaja!

Pont ezt keresem, talán már nézetm is. Egy dolog aggaszt csak, a futott KM mennyisége... Vagy ezt inkább fogjam fel úgy hogy itt legalább nem hazudnak? Ennyire esélytelen a 70 / 80 ezer KM egy 6-7 éves autónál? :F

Amúgy köszi! :R


Satan_Claus
(őstag)

6 éves autónál elég esélytelen. :(

Igen, itt legalább nem hazudnak (talán, mert sajnos előfordul évi 40-50 ezer km-t futott céges autó is. Szerencsére ritka a cégeknél a Corolla).

A 70-80 ezret futott autókat az ismerősök/szomszédok veszik meg azonnal. :)

Ez még simán el fog menni 150.000 km-t anélkül, hogy hozzá kéne nyúlni. Mondjuk az 1,3-as, eggyel régebbi generáció sem semmi. Láttam már 385.000 km-rel is (ez speciel céges volt és 6 éves :Y később, 420.000-nél elektromos hibái jöttek elő), de a csúcs egy taxi volt (békaszemű) 571.000-rel :Y

Szóval 158.000 km nem a világ vége


neduddki
(PH! nagyúr)

HI!

Na beszallok egy CarinaE XLi 96 februar 27 olasz atadasuval. illen:

99nov ota van nalunk es a hetvegen fiorsultam a 132e-be
a kormanymu rendetlenkedik ujabban azt szet kell kapatnom

udv

neduddki


mcmike
(őstag)

Hát nemtom... :F

Éves 15 (max 20) ezerrel lehet számolni egy átlagos családnál, az akkor kb. 100.000 körüli vagy afelett egy picivel. Volt egy 6 éves (2001/november) amit nem akartak eladni (tehát nem volt indíttatás, vagy akár idő hogy bűvészkedjen a KM állással!), abban akkor és ott 104.000 km volt valósan. Tehát szerintem (elméletileg!) ki lehet fogni tényleg 70-80 ezer KM-es példányt... :U

A szomszéd / barát úgyse veszi meg ha nem tetszik neki az autó, márpedig erre az esély bőven megvan. Legalábbis a legtöbb embernek nem tetszik ez az autó, főleg a LIFTBACK... :DDD :K


mcmike
(őstag)

GRAT! Jó választás... ;)

Én a közeljövőben akarok majd csak "ténylegesen" klubtaggá válni egy Corolla-val... :U


Geller72
(PH! kedvence)
Blog

Naon szép. :C
Ilyen kell nekem is, csak kombi, és kb 97-ig..pár ismerősömnek van, és szerelmes vagyok bele.. :R
Kár, hogy nem gyártják..úgy, mint carina tovább..az avensis is elbújhat méretben.. :K
A legnagyobb ótó...
Teccccccccik...szép ótód van netuddki..
Üdv:


neduddki
(PH! nagyúr)

HI!

Tudom!:- ) gyakorlatilag latatlanban vettuk meg:- )
lassan eladossa valik /gyuvore/ habar az auto szerelo szeritn vetek eladni lkyan allaptoban van /O csak tugya vegig csak O latta hihetlenul jo kezu es lelkismeretes srac/ aszongya fele ijjen koruak koztt lampassal kellen ijjen allapotut keresni:- )

udv

neduddki

mod: Geller_1972: soha nem voltam egy csapothatu fan de ez meggyozot tmidnerol:- )


Geller72
(PH! kedvence)
Blog

Vettem a carina 2-be leng. csilleket, gázosokat 20k/db. Ha kell vkinek, szóljon. (boltban 35k-nál kezdődnek)


mcmike
(őstag)

Mit szóltok ehhez? Hétfőn megyek a párommal megnézni:
TOYOTA Corolla 1.6 Millenium
ABS, klíma, VVT-I, új típusú, az ára is jó. Minden ami kell... :C

Amiket a kereskedő mondott telefonban (csinálnak állapotfelmérést minden autónál):
- HVG Magyarorországé volt, de egy újságíró használta nem pedig több ember (így nem baj ha céges volt, legalább rendesen szervizelték és talán nincs lelakva) :)
- A bal első sárvédő (látszik is a képeken) fújva volt, de a festékvastagság csak nagyon picit tér el. Tehát apró javítás lehetett.
- Lökhárítókat is fújták, ezt a kereskedés csináltatta most mert meg voltak karcolva itt-ott.
- Fékbetétek 50%-osak, de ez igazából nem érdekel. Bár csak ennyi baja lenne... :K
- Megkapom az állapotfelmérő lapot, megemelik ha alá akarok nézni, stbstb... Elég segítőkésznek tűntek. :U

Sajna csak rájuk hagyatkozhatok, mert hétfőn semmi más nem lesz nyitva. Máskor pedig nincs lehetőségem elmenni, tehát nekem kell eldöntenem h leteszem a foglalót vagy sem. Vélemények? Miket nézzek meg rajta szerintetek? :F


Satan_Claus
(őstag)

Nézd meg, mennyire kopottak a pedálok, valamint a bal első ülés. Ha van üléshuzat, szedd le. Ha negyon kopottak a pedálok, vagy szét van ülve a szék, az a 108.000 308.000 :U Mondjuk az ára baráti. Mindenképpen nézd meg vele az autót festékvastagság mérővel, különös tekintettel a motorháztetőre. Mert ha az is fújva volt a lökhárítóval meg a sárvédővel, nem biztos, hogy kis sérülés volt. Árulkodnak a pici, de drága alkatrészek is: Motorháztető kitámasztó pl. Ha sérült, akkor meg volt csukva. Mindenképpen keress a próbaúton rossz utakat, menj bele a gödrökbe, hallasz-e furcsa hangot. Gumikat is nézd meg, mikori gyártásúak. A márkájukból lehet következtetni, mennyire viselték gondját. Ha gyári még, akkor azért jó, mert akkor valós lehet a 108.000 km. Hirtelen ennyi.


mcmike
(őstag)

Az utolsó mondatból nem hagytál ki valamit? "Ha gyári még, akkor azért jó, mert akkor valós lehet a 108.000 km. Hirtelen ennyi." Ha minden igaz, akkor nem a gumira gondoltál... :DDD

Féktárcsa? :F

A pedálok kép alapján reálisnak tűnnek, nagyjából tudom mennyire kell kopottnak lennie. Asszem... :U

egyébként meg THX! Jó tippek... :R

[ Szerkesztve ]


doc
(PH! nagyúr)
Blog

jé, van tojgli totyik :C
nekem sajna még nincs, de szeretném idővel lecserélni a Seatomat és Corollára (esetleg Avensis, pénzkérdés :( )


Satan_Claus
(őstag)

A gumiról beszéltem. :U

Gyári méret 165 / 70 R 14 de hogy gyárilag mit raktak rá, az már nem rémlik :B


mcmike
(őstag)

Hát ez az autó felejtős volt... :(

Igazából nem láttam ennél jobban lelakott autót eddig életemben... :(((

Tartoztam az ördögnek egy úttal :U

Most ezen gondolkodom.

[ Szerkesztve ]


Satan_Claus
(őstag)

Megrohadhatnának, ilyen dumával hirdetni. :(( (Mondjuk olcsó húsnak...)

A másikat meg nézd meg.

Vagy ezt :)

Bár ez 150 ronggyal drágább, de 1,6-os, van benne ABS meg minden sz@r, meg egy évvel fiatalabb. :U


mcmike
(őstag)

"Megrohadhatnának, ilyen dumával hirdetni." -> hát igen! :(((

Gyönyörűszép dumát hintettek el (szinte már mesteri): végülis nem hazudtak semmit, de a kellemetlen valóságot persze nem mondták el. Ez a: nem kell hazudni, csak nem kell elmondani mindent elv... :(

1. Szervizkönyv mint ilyen nem létezett -> hopp na akkor itt már felejtettük is a dolgot. (Srác szerint elveszett...céges autónál...persze...) :DDD
2. Féktárcsák elől vadi újak voltak -> min. 150.000Km kapásból -> + még a vezetőülés szétültsége arra engedett következtetni h inkább már második garnitúra -> tehát 300.000K felett inkább...no comment... :((
3. Olyan szinten le volt lakva, h a régi Opel Rekordom 83-as évjárat!!! A mai napíg jobban néz ki belülről! Tudom mert havernak adtam el... :B
1 db csavart nem találtam az autón ami ne lett volna már meglazítva. Az összes ajtó felfogató csavar, szelepfedélcsavarok, belső burkolat rögzítők, stbstb...szóval el nem tudom képzelni h ez az autó mit kaphatott, vagy miken ment keresztül...

Hát röviden ennyi. Most már csak olyat fogok megnézni: amihez garantáltan van szervizkönyv, és lehetőleg márkakereskedésben van. Remélem a Toyota Mayer-ben nem fogok csalódni. :U


amargo
(PH! addikt)

Én is beállok a sorba egy 90' (fiatalos) 1,3 (benzines) 3ajtós Corolla-val :)
Idén kapot egy új hűtőt, mert az M5ön eldurrant, szerencsére pont lejönni készültem, és a mekiig még elgurultunk, így kilehetett bírni, amíg jött haverom vontatni :)
+ új első lökös és homlokfal csere saját kezüleg, ez nem lett volna szükséges, mert jó állapotban volt, de ABS vs. én téligumim satuféknél..
Ha esetleg tud valaki jó tolyota alkatrészest ne kiméljen, már 3hete várok lökös tartó bakokkra.

55kw a kocsi, megy is, fogyaszt is, de szeretem ez az első kocsim :)
nyáron 6-7 országúton (álltalában csak így közlekedem), télen 8-9.


lenox
(PH! addikt)
Blog

Toyota Land Cruiser. Legkirajabb. Kevesebbet fogyaszt, mint a tobbi 3 literes dizel terepes, tobb benne a hely, es nem romlik el. Nagyot rohogtem pl. a H2-n, amikor beneztem, hogy abba mekkora helyre kell kucorodni. Esetleg a Disco3-ban van tobb hely, de az nekem nem volt kenyelmes (a labamba belog az ajtora epitett irat es italtarto). Legkozelebb is ezt vennek, meg utana is.


Satan_Claus
(őstag)

Budakeszi Mayernél vettem és is a Corollámat ;)


Geller72
(PH! kedvence)
Blog

Írd meg az alvázszámot és a motorszámot PÜ-be, meg, hogy mit kell szerválni. Van egy ismim, nála kaptam gázos telókat 38k/db helyett 20k/db-áron.
Üdv:
Geller


Omni
(fanatikus tag)

Mi éppen októberben vettünk egy 2000-res facelift Corollát :) Vagy 25 Corollát néztem meg a nyáron, és közülök egyedül Rá mondtam, hogy igen - ez az egy autó tetszett :) Nálam fő szempont hogy törésmentes legyen. Sajnos a 25-ből kb 20 javított-sérült volt (az olcsóbbak)....

De végre rábukkantam a Sedan Corollánkra. :D 40e km, végig vezetett szervizkönyv, Toyota márkakereskedésbe számították be egy új Corollába. 1.4 VVT-i, LineaTerra. Az autóval azóta 1200Km-t mentünk, olyan mint egy új. :) 5.7 az átlagfogyasztása vidéki utakon. Igaz én nem hajtom...minek. Minél később érünk oda, annál többet vagyunk a Corollában :B

A csótányt (Liftback), a helyedben elfelejteném. Ugyanis azok már angliai gyártásúak, szemben a sedanokkal amik még eredeti japánok (alvázszáma JT-vel kezdődik a japánnak(Japan Toyota, a japán Honda: JH, a japán Suzuki JS :) ). Sokan esküsznek arra, hogy japán autót japánból, talán nem véletlen.. Számos különbség is mutatkozik egyébként az angliai és japán gyártás között, erre a kézikönyv részletesen kitér. Pl.: angliai gyártás esetén a kilóméterszámláló digitális, japán gyártás esetén pedig a hagyományos analóg.(erről mondjuk könnyű elsőre megállapítani származását) De még 1000-nyi különbség van, ami elsőre fel se tünik.

A miénkben nincs ABS. Nálunk hátul dobfék van. Lehet hogy az ABS-el szerelt modellekben 4 tárcsafék van? Ennek még utána kéne járni..

egyébként a belinkelt zöld Corollát is láttam, össsze vissza van festegetve, egy idős bácsié volt, aki minden részén meghúzta az autót, s az apró sérüléseket maga javította... meg is látszik a karosszérián, csupa "pötty" :( (a képen persze nem...csak élőben)


mcmike
(őstag)

Köszi szépen az infót a zöld-ről, így akkor megspóroltam 1 kört, hála neked... :R

Sajnos az a baj, h nekem csak a Liftback jön be, a sedan nem. Tudom furcsa, de nekem az tetszik... :B

Megnéztem a Mayer-nél lévő ezüst színűt, kicsit vegyesek az érzések:
- Volt már egy-két helyen festve, de mindegyik szakszerű (festékrétegmérővel ellenőrizve)
- Komolyabban törve nem volt, csak kisebb kocc vagy húzások voltak javítva.
- A belseje jó is meg nem is...a középső box-ban vagy rágó vagy cukor olvadt meg, sztem takarítható. A csomagtartó az patika! A pótkereket még sztem soha nem is használták. A belső tér egyben van, nincs lelakva. Sofőrülés sincs kiülve, de azért látszik hogy használt. Olyan egészségesen látszik hogy egy 7 éves használt autóról beszélünk.
- A motor kicsit gondolkodott hidegen, gázadásra. Ez egy kicsit aggaszt. Lehet h a légszűrő? Elfelejtettem megnézni... :(
- A motortér nem volt lemosva, úgy ahogy annak lennie is kell. Természetes poros valójában, semmit sem takargatva. Olajfoltot nem láttam, a csavarok sem nagyon voltak bántva. Az olajszint viszont alsó nívó alatt volt. Nem jó jel!
- Vezetett szervizkönyv, bár a 105.000 és 135.000 nincs beütve. Lehet h ezért fuldoklik nyomorult? Kellett volna már légszűrőt cserélni rajta... :K

Egyelőre nem tudom, készíttetek egy komplett állapotfelmérő lapot, + még egyszer alaposan átnézem + próbakör aztán döntök. Igazából meg is venném meg nem is... :F

UI: Igen, az ABS-esekben hátul is tárcsaflk van... ;)

[ Szerkesztve ]


Omni
(fanatikus tag)

Megnéztem a linket, szerintem a váltózár is jó dolog ha van, bár állítólag csak motortérzárral hatásos..

Jó pont továbbá, hogy márkakereskedőtől van, ők általában nem szórakoznak motormosással, szilikonozással, mint a nepperek. Nepperektől én sose vennék autót...

Próbálj ki minden elektromos dolgot amit lehet (elektromos tükör mozgatása), rádió(magnó), figyeld a légzsák visszajelzőt (kézikönyv szerint kb 6 másodperc alatt el kell aludnia)...stbstb.

Az is elképzelhető, hogy eszi az olajat, ez a VVT-i motoroknál elég gyakori. Sokan(márkaszervizek is!) a gyári 5w30 ajánlás helyett 10w-t töltenek, igy már nem eszi a szerencsétlen...

A sedanon az antennát ki kell húzni, kicsit macerás, én nem szoktam kihuzni. Jó hogy a liftbacken középen van, így nem kell vele szórakozni.


Omni
(fanatikus tag)

[1997-es Corolla reklám] :D

Használt autó vásárlásról (Skodás, de vannak benne általános dolgok) [link]


mcmike
(őstag)

Köszi a linket, tényleg hasznos! :R

"Az egyéb elemeken szétszórtan felfedezhető javítási nyomok a legtöbb esetben nem adnak okot komoly aggodalomra: egy önmagában javított hátsó oldalajtó például valóban lehet parkolói sérülés áldozata, ami az autó használati értékét nem befolyásolja, ugyanakkor komoly alkualap lehet."

Azt hiszem, pont ez lesz ami megnyugtat egy picit. Az egyik hátsó ajtónál + a hátulján 2 helyen volt egy kicsit több a mért festékréteg értéke, de csak elszórtan és csak kicsivel több mint a többi helyen. Ezeken a javított helyeken 180-190-max 210 micront mért a műszer. Az akkor elég szakszerű javításnak minősül, ráadásul elemcsere nélkül. A kereskedő egyébként végig is mutogatta az autón h hol vannak a ponthegesztések, mivel azok gyáriak, maga az elem nem lett cserélve. A csomagtartó + ajtók patikán záródnak, ez is egy jó pont... :U


Satan_Claus
(őstag)

Nem tudod, a facelift kombik melyen gyártásúak?

üzenetek