Asphalt 9: Legends (Android, iOS)

Sebességet váltott az árkád típusú autóversenyzés talán legnépszerűbb mobilos szériája, sosem látott látványvilágot és adrenalin pumpáló mutatványokat hozva, valóságérzet igénye nélkül. – írta: Bone123, 2 hete

Az aszfaltszaggatás mestere

Másfél évtizede debütált az utcai árkád autóversenyzést kínáló Asphalt Urban GT Nintendo DS-en és N-Gage-en, és azóta az Asphalt fogalommá vált a hordozható elektronikus eszközökön, az okostelefonokon pedig exponenciálisan népszerűvé. Az Asphalt 8: Airborne csak Androidon százmillió letöltés felett jár, és bár az utcai pályát terepre cserélő Asphalt Xtreme: Rally Racing ennyire nem vált népszerűvé, a Play Áruház így is tízmilliókban számolja a kipróbálóit.

Hirdetés

A széria sosem a valós fizika és a kifinomult, realisztikus vezetésélmény reprodukálásáról szólt, hanem a könnyen, gyorsan fogyasztható, éppen ezért addiktív játékélményről a buszon, az órán, az ágyban vagy éppen az illemhelyen. A mobilokkal a Gameloft kiadó alatt futó széria pedig aztán tényleg igazán népszerű lett, az évek folyamán pedig az okostelefonok számítási kapacitása megsokszorozódott, a kifejezetten gamingre kihegyezett darabokról nem is beszélve, úgyhogy eljött az idő a szintugrásra - mind a grafika, mind pedig az irányítás terén.


[+]

Az Asphalt 9: Legends visszatér az utcai versenyzéshez, igaz, ezt nem árt kapásból idézőjelbe tenni, mert akad havas-jeges pálya a Himalájában és esővel áztatott aszfaltcsík, de a saras ösvényt és a macskakőt sem a hiperjárműveknek találták ki. Ám nem kell attól tartani, hogy egy kis egyenetlen terep, és máris szétesik a több száz millió forintos, kifinomult járgány – az árkád versenyzés szabályai szerint komoly kár nem eshet a négykerekűekben, sőt: kifejezetten érdemes azokat a különféle rámpákon, ugratókon, bukkanókon és egyéb terepelemeken vagy ellenfeleken akrobatikusan megmozgatni.


[+]

Ebből is látszik, hogy a koncepció mit sem változott, sem pedig az utóbbi néhány sorozatepizódban elterjed freemium rendszer, azaz az Asphalt 9 ingyenesen letölthető és akár több ezer órán át ingyenesen játszható is (az állandó internetkapcsolat vonatkozó díját most félretéve) – persze aki előbb akarja a legmenőbb járgányokat és a legcombosabb fejlesztéseket beszerezni, vagy csak türelmetlen, amikor mindegyikből kifogyott az üzemanyag, saját pénzét játékzsetonokra váltva gyorsíthat a dolgon.


[+]

Az életkor és nem megadása után szerencsére ez egy jó ideig még nincs terítéken, és a másfél gigabájtnyi adat telepítése után sem kell bonyolult beállításmenükön átmenni: egy bevezető pályával máris indulhat az első verseny, és a következő szűk órában a játék végigvezeti a felhasználót az irányításon, a kocsik és a tuning beszerzésének mikéntjén, no meg persze a bónuszokon és a vásárlási lehetőségeken. De lapozzunk, és térjünk is rá a lényegre: a várhatóan megosztó, TouchDrive fantázianevű irányításra!

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!