Astro Bot Rescue Mission teszt

A tavalyi év legjobb VR játékával néztük meg, hogy két évvel a megjelenése után hol tart most a PlayStation VR, mit tudtak belőle kihozni a fejlesztők. – írta: Bocha, 9 hónapja

Bevezető

Valahol óriási szerencse, hogy az idén év elején az eszünkbe jutott ránézni a PlayStation VR-ra, hiszen a 2016-os év végi megjelenése óta nem igazán foglalkoztunk a PlayStation 4 technológiai szempontból amúgy remek kiegészítőjével. Ha ugyanis nem jut eszünkbe megnézni, hogy hogyan is áll a kiegészítő, akkor nem botlunk bele tesztünk tárgyába, és valószínűleg kihagyjuk minden idők egyik legjobb játékélményét, de egyelőre még ne szaladjunk ennyire előre!

Hirdetés

Arról valószínűleg hallottak már páran, hogy a PlayStation 4 eladási számai egészen elképesztően alakulnak, tavaly december végén a gyártó közleménye szerint 91,6 millió darabot adtak el a konzolcsalád tagjaiból, ami önmagáért beszél. A PlayStation VR pedig ezzel összhangban az egyik legnépszerűbb VR-kiegészítő, amelyből 2018 augusztusában adták el a hárommilliomodik példányt, de idén simán meglehet az ötmillió is, arról ugyanis van adat, hogy 2018. harmadik negyedévében a gyártó 463 000 terméket szállított le. Ez pedig már talán egy elég nagy szám, pontosabban egy egész nagy piac ahhoz, hogy a komolyabb fejlesztőstúdiók is elkezdjenek dolgozni a platformmal – valószínűleg nem a legjobb összehasonlítás, de az Egyesült Államokon és Japánon kívül a Nintendo Wii U-ból összesen kevesebbet adtak el, mint bő két év alatt a PlayStation VR-ból, és azért arra is készültek egészen kiváló játékok. Persze a nap végén azért egy ez ennél összetettebb kérdés: egy VR-csomag jelenleg drágább egy új PS4 Slimnél, minden kiegészítővel együtt pedig majdnem annyiba kerül, mint egy PS4 Pro, ami azért eleve korlátozhatja a terjedését, attól nem is beszélve, hogy a VR-élményt nem minden ember szereti, sokan pedig eleve el sem tudják viselni.


[+]

Ráadásul egy efféle kiegészítő elterjedésének ezen a ponton valószínűleg nem is elsősorban az ár szab gátat, hanem a játékkínálat. Az igazi fanatikusok már rég megvették a szemüveget, a többiek meg kizárólag akkor fogják, ha érkezik legalább pár olyan játék, amik tényleg átütik az ingerküszöböt, amik tényleg újszerű játékélményt adnak, olyat, ami VR-nélkül nem érhető el. És itt most tényleges játékmenetről beszélünk, nem arról, hogy a különféle VR-élményektől egy órára mindenkinek leesik az álla, de a nap végén azért mindenki úgy van vele, mint mondjuk egy húsimádó ember a 800 grammos T-Bone steakkel: jól elkészítve egészen szuper, de azért minden nap túlzás lenne. Mindez persze nem azt jelenti, hogy nincsenek jó játékok PlayStation VR-ra, horrorjátékokban például egészen zseniális a kínálat, aki szereti az ilyesmit, valószínűleg el is gondolkodott a szemüveg megvásárlásán, de ez azért még nem a mainstream piac.


[+]

Az ugyanis tavaly év végén kapta meg talán az első olyan játékot, ami a kérdőjel helyére pontot rak ennél a két szónál: kell VR!. Valószínűleg a Sony is érezte, hogy valamit le kellene dobni az asztalra, a fejlesztést a Sony Interactive Entertainment Japan Studiónak adták ki, akiknek többek között az Ape Escape, a LocoRoco, a Patapon, a Gravity Rush, valamint a Knack szériákat köszönhetjük. VR-ben is van némi tapasztaltuk, a headset tulajdonosai által ingyenesen elérhető The Playroom VR is az ő fejlesztésük, tavaly és idén pedig tisztán látszik, hogy ők kapták meg az efféle játékokat: a Shadow of the Colossus mellett kizárólag az Astro Bottal, a szintén PS VR-exkluzív Déracinével és az Everybody's Golf VR-ral foglalkoztak. Ez előbbi cím már szintén nálunk van teszten, a golfos programra még várni kell, de ha mindkettő olyan minőségű lesz, mint a tesztünk tárgya, az valószínűleg meglátszik majd a VR-eladásokon.

Hirdetés

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Minden

  • Segítünk kiválasztani az új laptopodat

    Új laptop vásárlásakor többször is meggondolod, melyik készüléket válaszd? Összegyűjtöttünk néhány tippet, hogy mire érdemes figyelni, hogyan találhatod meg könnyen és gyorsan új laptopodat.

    PR

Előzmények