NBA 2K16 teszt

A népszerű kosárlabdás sorozat immár a tizenhetedik részét éli meg, még jobb lett a grafika és az irányíthatóság, több lett a show elem és a csapatkínálat is jóval bővebb lett. Az eddigi legjobb NBA játék? – írta: Legendd, 4 éve

Látványvilág, grafika, csapatok

Az NBA 2K sorozatnál – az utóbbi időben főleg – figyelnek a körítésre, vagyis hogy ne csak a csapatok és a játékosok feleljenek meg a valóságnak, hanem a meccseket körülvevő hangulat is, így mondjuk a félidőben pályára szaladó és táncoló pompomlányok, vagy az egyéb show elemek ugyanúgy részét képezik a mérkőzéseknek, mint a kommentátorok rendkívül élvezetes közvetítései, vagy más grafikai elemek. A "narrátorok" szerepkörét egyébként Ernie Johnson, Shaquille O'Neal és Kenny Smith látja el, nagyon korrekt beszélgetéseket és felvezetőket hallhatunk tőlük, ráadásul tényleg bele is élik magukat a kiélezett szituációkba. A játék közben végig úgy érezhetjük, hogy egy tévéközvetítésbe csöppentünk, csak éppen mi irányítjuk a kosárlabdázókat, a visszajátszások, az interjúk vagy éppen a közönség őrjöngése totálisan ugyanazt a hangulatot adja vissza, mintha a helyszínen lennénk, vagy legalábbis tényleg a televízión keresztül néznénk a meccset.

A három kommentátor mindig beszélget egy kicsit az NBA meccsek előtt
A három kommentátor mindig beszélget egy kicsit az NBA meccsek előtt [+]

Mivel az éj NBA részeket a 2K-nél úgy hirdetik mindig, hogy "jobb, mint elődje", az elvárás is ennek megfelelő. És ahogy eddig, most sem kell csalódnunk, leírhatatlanul sok, körülbelül 1500 elem található a játékban, ami a sportolókat egyedivé és megkülönböztethetővé teszi, ezek közé tetoválások, hajstílusok, kiegészítők, vagy éppen testfelépítések tartoznak. A menüt rendesen átalakították, ennek ellenére továbbra is nagyon átlátható, talán egy kicsit vizuálisabb lett, ami manapság egyébként is nagyon divat, szóval ez inkább pozitív, mint negatív irány, de ugyanígy a játék során is sokkal több olyan kidolgozást láthatunk, amiből egyértelműen kitűnik, hogy látványvilág szempontjából a fejlesztők igyekeztek elkápráztatni a felhasználókat és magát a szakmát is.

Nem csak NBA-s együttesekkel játszhatunk
Nem csak NBA-s együttesekkel játszhatunk [+]

Nyilván nem a teljes listát kell felsorolni, viszont érdemes foglalkozni azokkal a csapatokkal, melyek az NBA idei kínálatán kívül esnek, hiszen az egyértelmű, hogy a tavalyi (meglepetés)bajnok Golden State Warriors és a tavalyelőtti király San Antonio Spurs a játék részét képezik, ám ezen kívül játszhatunk klasszikus együttesekkel (ezek az NBA 2K11-ben mutatkoztak be), plusz számos olyan régi álomcsapat is helyett kapott az új részben, mint a '95-96-os Chicago Bulls, a Vince Carterrel és Tracy McGradyvel felálló 99'-00-es Toronto Raptors, vagy éppen a Steve Nash-t és Dirk Nowitzkit soraiban tudó '02-03-as Dallas Maverics. Mindenképpen jó döntés volt a fejlesztőktől, hogy nem csupán az amerikai ligában tudunk megmérkőzni az ismerős ellenfelekkel, hanem az európai Euroleague csapatait is fellelhetjük, talán pont azért, hogy ezzel is erősítsék a figyelmet az NBA-n kívüli együttesekre. Hogy csak egy pár példát említsünk, irányíthatjuk az FC Barcelona, a Real Madrid, a CSKA Moszkva, vagy éppen az Olympiacos Pireus játékosait is.

Hirdetés

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

  • NBA 2K18 teszt (Xbox One)

    A Visual Concepts évek óta stabilan hozza a kosárlabdás játéktól elvárható szintet, idén a szokásos frissítéseken túl egy új funkcióval lepték meg a játékosokat.

  • NBA 2K17 teszt (Xbox One)

    Már a tavalyi NBA is remekül sikerült, szerencsére idén sem ért minket csalódás, a kosárlabda szerelmesei nagyon fogják kedvelni az idei kiadást.

  • Hardware: Rivals teszt

    Adott egy PlayStation 4-re elérhető, kizárólag az online tartalomra koncentráló, versenyzős játék. Egyszerű a grafika, jók a küzdelmek, pörgős a játék, de vajon elég ez hosszútávon?

Előzmények

  • FIFA 16 teszt

    Az EA Games legújabb fejlesztése egyre jobban elhagyja az árkád stílust és közeledik a szimulátorok világához, teljesen más szisztémában kell játszani, jó lett az irányítás, továbbfejlődött a grafika, és számos új mód is debütált.

  • Pro Evolution Soccer 2016 teszt

    Újra a FIFA babérjaira tör a Konami fejlesztése, csak az a baj, hogy még mindig hiányoznak a ligák licencei. A mozgások és a zene jó, a kommentálás annál kevésbé izgalmas.

  • Until Dawn teszt

    A kizárólag PlayStation 4-re elérhető horrorjáték látvány- és hangvilága magával ragadó, a fejlesztők odatették magukat. A színészi játék példás, a többszöri újrajátszás lehetősége még ennél is jobb dolog.