-
GAMEPOD.hu
Új hozzászólás Aktív témák
-
Logapeti
tag
Sziasztok! Olvasgattam a fórumot, és ez alapján Microlab B77 és Solo6C hangfalak után érdeklődök. Van valaki, akinek mindkettő van (volt), és össze tudná hasonlítani nekem őket? A youtube-os tesztek alapján nekem annyi jött le, hogy a Solo6C közepei visszafogottabbak, de nyilván egy csomó tényező így nem jön át, pl. a zene tömege, a tér mérete, annak pontossága stb. Alapvetően komolyzene hallgatásához (és azon belül is nagyzenekari darabokhoz) szeretném - amúgy két különböző térbe is: az egyik számítógép asztal, ide szinte tuti, hogy a B77 a nyerő, a másik egy nagyobb tér, kb. 2-2,5 méteres hallgatási távolsággal - de a Solo6C nem biztos, hogy befér a mélysége miatt (spec. építészeti megoldás van a háttérben).
Az Edifier 1280T-ről azt "érzem", hogy valahol a kettő között lehet, ezt ti is így gondoljátok?
Köszi előre is,
Loga -
Logapeti
tag
Sziasztok! Megvettem a Microlab B77-et, és pár óra zenehallgatás után az a tapasztalatom, hogy a magasai kifejezetten üvegesek, bántóak. Fog ez még változni a bejáratás során, vagy nagyjából ezt lehet ettől a faltól várni? (Egy EMU1212m-ről hajtom, ami egy elég őszinte DAC szerintem.)
-
Logapeti
tag
Alternatívának mit javasolsz? Az Edifier 1280T pl?
-
-
Logapeti
tag
válasz maestro87 #50614 üzenetére
Az Edifier 1280-asnak jóval kisebb a hangereje, mint a Microlab Solo 5C-nek, és szerintem te a 6C-ről beszéltél eleve. Az 5C-vel összehasonlítva azt tudom mondani, hogy az Edifier meghal 50hz alatt, a Solo 5C lemegy kb. 35-ig, bár elég hullámzó erősséggel. Nem csak a hangerőben van különbség. Az 5C egyszerűen egy "nagyobb hang", érezhető a kettő közötti méretbeli különbség. Ezen kívül az 5C azért egy jóval részletesebb és gazdagabb hang is, az 1280-as Edifierre inkább azt mondanám, hogy "hosszan hallgatható".
Azt nem tudom, hogy TV mögé mennyire érdemes hangfalakat tenni, kb. megölöd a hangzást. Esetleg kis állványok? -
Logapeti
tag
Sziasztok! Vettem egy Microlab Solo 5C-t, és azt tapasztalom, hogy bizonyos frekvenciákon a jobb oldali hangfal berezonál - pontosabban leírva "ciripel". Nagyjából 200 és 400 Hz között hosszabb tartományokban csinálja ezt, de kifejezetten egy online frekvencia generátorral tudtam kihozni, zenehallgatás közben inkább csak "sejtem" néha, hogy megtörténik a berezonálás.
Tapasztalt valaki hasonlót 5C/6C esetében? Ez a relatív olcsóság ára, el kéne fogadni, vagy van értelme kicseréltetni? Köszi!
-
Logapeti
tag
válasz mr. bryan #50629 üzenetére
Szia! Igaz, picit olcsóbb a 6C, de azt már nagynak ítéltem meg oda, ahová rakni tudnám. 5"os hangfalat kerestem, és azt írták, az 5c és 6c elég hasonlón szól.
Amúgy szívesen összevetném a kettőt. A nagyobb mélyközép nem biztos, hogy előny ugyanolyan technológiai szint mellett. A közepeket lehet, hogy egy 5"os szebben hozza, mint egy 6,5ös, de ez tényleg csak tippelés ebben az esetben, össze kéne hallgatni őket.
-
Logapeti
tag
válasz DarthSun #50630 üzenetére
Köszi a reakciót! Szerintem ki fogom akkor cseréltetni.
Először nagyon meglepett a jó hangminőség, és a könnyedség, amivel a zenéket prezentálja a hangfal (5c), de azért kezdem hallani a hibáit. A normál basszus tartomány (50-100hz) kicsit gyengének tűnik. Valószínűleg ez az ára, hogy a szubnak számító 35hz-et tudja hozni, így hangolták. Ez sok zenénél nem tűnik fel igazán, de pl szimfonikusoknál van némi tömegbeli hiányérzetem. A freki teszter is ezt igazolja vissza, persze csak a fülemre hagyatkozok. Az is igaz, hogy a többi ilyen méretű hangfal kiemel 50 és 70 hz között, lehet, h csak túlzottan hozzászoktam.
-
Logapeti
tag
Világos, ez lehet, hogy így van, de a többi nálam járt fallal összevetésben írom ezt. Amúgy lehet, h a szoba rásegít, de az Edifier 1280nál vagy a Microlab B77nél 55hz körül indult az, ami az 5C-nél 35-től...
De ez csak azért merült fel most részemről, mert ahogy írtam, az 5C 50-100 hz-es tartományát gyengének érzem, és az volt a tippem, hogy ennek a subos hangolásnak az eredménye.
Amúgy a jbl-ről mi a véleményed zenehallgatásra? Milyenek a magasai? Színpada?
-
Logapeti
tag
válasz alphamooncam #50653 üzenetére
Simán elhiszem, hogy a szoba Ez milyen progi amúgy? Telefonnal tudok valahogy hasonlót csinálni? Kíváncsi lennék az átvitelre, főleg, hogy az 50-100hz közötti meg szegényesnek tűnik.
-
Logapeti
tag
válasz alphamooncam #50658 üzenetére
Köszi!
-
Logapeti
tag
válasz keménygödör #50669 üzenetére
Mi volt a baj az S880DB-vel?
-
Logapeti
tag
válasz DarthSun #50630 üzenetére
Sajnos a bejáratás után én is megtapasztaltam az 5C magaskiemelését... Egy olyan "őszinte" DAC-kal, mint ami az EMU1212m-ben van, szinte hallgathatatlan komolyzenére. Kb. olyan, mintha folyamatosan üvegpoharakat dobálna valaki a falnak mellettem. Nagyon sajnálom, mert amúgy iszonyúan tetszik a hangkaraktere. Az első a nálam járt 'budget' hangfalakból, ami mélységben is jól hozta a teret, és a hangszerek körül is volt térérzet. Plusz minden nagyszerűen szeparálva van, és tuttiknál se omlik össze. A hangszerhangok is elég jók voltak (ennyi pénzért fantasztikusak), és a mélyek is kellően kottázhatóak: Egy Bach h-moll misében élmény volt a bőgő continuoját hallgatni
Szóval nagy kár érte, mert normális mennyiségű (és talán kicsit jobb minőségű) magassal ez a hangfal (és gondolom a 6C is) tökéletes lenne nekem. Még a nálam levő Tannoy Reveal 402 monitorokat is megveri, de szinte mindenben. Olvastam valahol, hogy ezeket a budget aktív hangfalakat direkt hangolják ilyen smileysra, hogy a boltban összehasonlítva a többivel a legszikrázóbb hangot vigyék (a hamis jelenlét érzet miatt). Ha így van, az nagy kár, jobban esne, ha simán csak nem lehetne jó balanszot kihozni ennyi pénzből...
Ha esetleg tud valaki olyan hangot, ami a fentieket tudja szép és nem túlzó magassal együtt mondjuk úgy 80e Ft-ig, az légyszi szóljon. -
Logapeti
tag
válasz alphamooncam #50678 üzenetére
a B77-nél próbáltam úgy, hogy celluxot ragasztok a magas elé a védőfóliára Az kicsit túlzottan megvágta, plusz olyan bénának éreztem az egészet De kipróbálom a zsepit is, aztán ha beválik, szabadalmaztatom!
-
Logapeti
tag
válasz thornadoj #50675 üzenetére
Számomra a Tannoy nem tűnt részletezőbbnek, de lehet, hogy valamivel részletezőbb. A Microlab 5(!)C is nagyon részletes. Amiben megverte a Tannoyt, az a "szeparálás", nem tudom szebb szóval mondani, a térérzet 3D-ssége, és a hangszerhangok. A vonósok egyszerűen nem szólnak szépen a Tannoyon, az 5C-n sokkal élethűbbek, természetesebbek. Az egész hang valahogy jóval könnyedebb, természetesebb volt a 5C-n, de ez valószínűleg a méretéből következik. Csináltam jó pár AB tesztet ezek alapján mondom. Az igaz, hogy a Tannoynak több a basszusa arányaiban, de hogy ez jó-e, abban már nem vagyok biztos. Nekem természetesebb volt az 5C basszusa, de hogy kottázhatóbb, az tuti. Ha valamiben a Tannoyt akarom kihozni győztesnek, akkor talán az, hogy valamivel feszesebb a hangzása, de az 5C-t se mondanám lagymatagnak egyáltalán. Ja meg a magasak sokkal jobban integráltak, és szerintem jobb minőségűek is. Persze ezek csak az én tapasztalataim.
-
Logapeti
tag
válasz spidersoft #50690 üzenetére
Szia! Hát ez nagyon vicces, olvasd el ezt a kb. egy hete született hozzászólásomat:
https://prohardver.hu/tema/2_1_hangfalat_de_melyiket/hsz_50637-50637.html
Gyakorlatilag ugyanaz, mint a te tapasztalatod, csak az 5C-vel, nem a 6-tal. A fórumtársak azt írták, hogy a 35 Hz az a szoba, ami most mindegy is, de valóban, ahogy olvasod, én is éreztem, majd ki is "mértem" frekigenerátorral a lyukat.
Ami az érdekes, hogy én járattam egy darabig, és utána mintha jobb lett volna. Hogy valóban így történt-e, vagy csak hozzászokott a fülem, azt nem tudom, inkább az utóbbira tippelnék, de azt javaslom, hogy járasd 3-4 napig olyan intenzíven, ahogy tudod, és utána próbál meg újra véleményt alkotni. Kíváncsian várom, mire jutsz! (Az én 5C-m 300 és 400 Hz között ciripelő hangot adott ki, ezért visszaküldtem, de holnap jön meg az új, mert a hibái ellenére akarok neki adni egy második esélyt)
-
Logapeti
tag
válasz spidersoft #50688 üzenetére
Ja igen, a forrást kizárhatod, nekem EMU1212m-es karim van.
-
Logapeti
tag
válasz spidersoft #50696 üzenetére
"viszont ha az intenzív járatás alatt azt érted, hogy ordíttassam"
Nem azt értem. Hanem azt, hogy sokat hallgass rajta zenét. Én se ordíttattam az enyémet, viszont napi 3 óra zene biztosan ment rajta, és így változott a benyomásom kb. 3-4 nap után. Tényleg javaslom, hogy járjon sokat a cucc. Én úgy emlékszem, hogy a mélyközepeivel megbarátkoztam, legalábbis az elején valóban nagyon hiányosnak tűnő zenekari reprezentáció helyére került. Engem a üvegpohár-töréses magasai tettek stikkelő szeművé De ez utóbbi (kicsit) attól is függ, milyen zenét hallgatsz rajta, meg persze egyéni érzékenység kérdése is gondolom.
Egyet biztosan megtanultam az elmúlt hetek hangfalpróbálgatásai után: 1-2 nap után nem mondok még véleményt hangfalról. Kb. egy hét tűnik egy biztonságos időnek napi 2-3 óra terhelés mellett. A nálam levő Tannoyok pl. még mindig kicsit alakulnak, úgy érzem, pedig a harmadik hetemet kezdtem meg velük.
Szóval szerintem járasd, várj, és 3-4 nap után vizsgáld meg újra, mi a helyzet.
[ Szerkesztve ]
-
Logapeti
tag
válasz spidersoft #50696 üzenetére
Ja igen, van az a hangerőbarát bejáratós módszer, amikor az egyik hangfal vezetékeit fordított polaritással kötöd be, utána egymás felé fordítod a falakat közel egymáshoz, és "monósított" hanggal meghajtod. Ekkor elvileg pont kioltja egymást a két fal, vagyis a gyakorlatban inkább jóval halkabban fognak szólni, mint amennyire egyébként szólnának ugyanolyan membránmozgás mellett. Én sose próbáltam, mert nem volt szempont, de neked hasznos lehet. De tényleg ne ítélj 1-2 nap után (főleg, ha halkan hallgatod, és alig mozognak a membránok).
-
Logapeti
tag
válasz keménygödör #50707 üzenetére
" nem akusztika meg "bejáratás", amit mérés is igazol."
Az mit jelent, hogy nem "bejáratás" az, amit mérés is igazol? A mérés egy adott időpontra vonatkozik, a bejáratás meg egy folyamat.
-
Logapeti
tag
-
Logapeti
tag
válasz J.varga7 #50951 üzenetére
Az Edifier r2000DB nem túl hangos, monitor két oldalán is megállja a helyét normális hangerőn járatás mellett. Korrekt hangja van, bár a magasai, mint a legtöbb hangfalnak ebben az ársávban, csúnyák. Ami engem a legjobban zavart benne, az az, hogy a ritmikája pontatlan, de ez sok embernek nem szempont, lehet, hogy neked sem.
60 körül van a Pioneer DM-40 is, amiről nagyon sok jó vélemény van neten (bár ezzel vigyázni kell). Még nem hallottam, esetleg érdemes ránézned.
Ugyancsak ebben az ársávban volt HitSpace-en nemrég Tannoy 402-es, lehet, még még mindig van nekik. Az egy korrekt hang, nem nagyon lóg ki sehol, persze megvannak a maga hátrányai, de ugyancsak egy opció.
-
Logapeti
tag
válasz tothjozsi96 #50958 üzenetére
Azt, hogy olyanná válik a zenekar, mintha nem lenne karmestere. Vagy mintha nem gyakoroltak volna eleget . Bizonytalanná válik az egész - a szándékok elmosódnak, hallgatod, de nem köt le. A zene nem épül. A feszültség nem nő. Az érzelmesség nem jön át. A tutti nem úgy üt be "takkra", ahogy várod. A technikai okait nem tudom, de gondolom a különböző frekvenciák kicsit csúsznak egymáshoz képest, de erről mást kérdezz. Tehát reagálási gyorsaság és egységesség, talán ez jól leírja. Mindkettőben nagy különbségeket tapasztaltam hangfalak, rendszerek között - mivel főleg komolyzenét hallgatok, zenészként. Biztos van itt olyan, aki technikailag is el tudja magyarázni az okokat.
Pl. a Wharfedale d320 tesztjében a whathifi.com ezt írja: "While delivering a good amount of punch, they don’t quite have the dynamic subtlety of class leaders such as the Dali Spektor 2s, or the same rhythmic precision. The result is that we’re not drawn into the music quite so much"
(A vicces az, hogy miközben természetesen minden hangfalon ugyanannyi idő alatt megy le egy adott zene, pszichésen meg lehet élni lassúnak, vagy kapkodósnak is a pontatlanságot.)
[ Szerkesztve ]
-
Logapeti
tag
válasz tothjozsi96 #50961 üzenetére
Elfogadom, hogy lehetetlennek tartod, de erről vitatkozni nem szeretnék. 10 év hifizési tapasztalata mondatja velem azokat, amiket mondok, és mivel rengeteg helyen olvasok ritmikai pontosságról (ezért is idéztem a whathifit példának), nem gondolom, hogy az én agymenésemről, vagy pszichés zavaromról lenne szó.
Jelenleg a "multimédia" hangfalak közül nem tudok ajánlani, mert bár jó párat kipróbáltam az elmúlt bő fél évben, nekem egyik sem tetszett komolyzenére. Ritmikailag precíznek az Edifier 1600 mkIII-at és a Creative t20-at hallottam, ezek más szempontból nem tetszettek (tonalitás, balansz). Kényszerűségből próbálok most kis desktop szettet találni, van nagy hifim, csak úgy alakult, hogy jelenleg nem tudom hallgatni. Ha a hifis tapasztalatom érdekel, írj privát üzenetet, az itt offtopik. -
Logapeti
tag
válasz OPiiPO #50966 üzenetére
Helyes, akkor ne vitatkozzunk De azért írd meg a whathifinek is, hogy jók a tesztjeik, csak a sci-fi határát súrolják Amúgy pedig itt aktív hangfalakról beszélünk, tehát minimum erősítő- hangfal kombóról. Hogy a belső kábelezést ne is említsem, mert az meg már gondolom az ördögűzés kategória
[ Szerkesztve ]
-
Logapeti
tag
válasz pulutodurumo #50968 üzenetére
Lehet, hogy nem a neked tetsző fogalmakkal írtam le, de a válaszadást nem kerültem ki, mindössze úgy írtam le, ahogy én érzékelem és meg tudom fogalmazni. Te tapasztaltál már ilyen pontatlanságot? Ha igen, milyen fogalmakkal írnád le, és hogyan? (Ha nem, akkor meg nagyon irigyellek! )
-
Logapeti
tag
válasz lezso6 #50969 üzenetére
Helyesebb lett volna azt írnod, hogy te ezt érted ritmika alatt. Természetesen vitatkozhatunk arról, hogy mi a helyes kifejezés egy amúgy akkor általad is elismert jelenségre (kvázi vannak pontosabb és pontatlanabb időzítésű hangfalak), de ekkor a kérdés már csak terminológiai jellegűvé zsugorodik. Idézlek:
"Nekem gyanús, hogy az angolul "timing", "pace" kifejezésekkel jellemzett tulajdonságra gondolsz. Ez ugye magyarul időzítést, sebességet jelent."
Ezt az előbb már olvashattad, de biztos átsiklottál véletlenül fölötte:
a Wharfedale d320 tesztjében a whathifi.com ezt írja: "While delivering a good amount of punch, they don’t quite have the dynamic subtlety of class leaders such as the Dali Spektor 2s, or the same rhythmic precision. The result is that we’re not drawn into the music quite so much"
Lehet, hogy kéne nekik írni, hogy használják már a timinget, vagy a pace-t, és ne azt írják, hogy rhytmic precision, mert ez hülyeség, bármeddig hajtogatják. lezso6 a prohardver fórumon megmondta! (pulutodurumo meg megírhatná nekik, hogy jó, jó, de ne azt írják már le, hogy emiatt nem vonódnak be annyira a zenébe, mert ez mellébeszélés, most akkor késik a magas? vagy be van rúgva a dobos? )
[ Szerkesztve ]
-
Logapeti
tag
válasz lezso6 #50973 üzenetére
Egyetértek veled, hogy jó tisztázni a terminológiákat. Itt például tesznek rá egy kísérletet:
https://www.stereophile.com/content/pace-rhythm-dynamics-page-2
Mégis, a technikai szinten nem hozzáértő hallgató (számolj ide engem) nem fogja tudni neked megfogalmazni úgy, hogy a hangfal tranziens válasza nem jó, és félek, hogy a fórum legtöbb olvasója számára ez nem is túl hasznos megfogalmazás - még ha pontosabb is. Itt az emberek nagy része, legalábbis akik tanácsért jönnek ide, most vált egy 20 ezres 2.1-ről egy nagyon belépő 2.0-ra, legtöbbjük meg se hallja ezeket a különbségeket. Talán hétköznapibb megfogalmazás az, hogy pontatlan a ritmika, talán félrevezető, ezt nem tudom. Számomra egyértelmű volt, hogy nem azt kell érteni alatta, hogy a titi helyett nyújtott ritmust játszanak, de lehet, hogy van, aki ezt érti alatta, és megzavarja
Az, hogy "pontatlan a ritmikája, ezért nem vonja be az embert annyira a zenébe", szerintem közérthetőbb, mint hogy rossz a tranziens válasza, még ha jóval szubjektívebb is. A gond az, hogy én az Edifier 2000-es tranziens válaszát nem tudom megmérni, csak az eddigi zenehallgatási tapasztalataim és a szubjektív benyomásom alapján úgy érzem, hogy pontatlan az "időzítése" , és nem von be annyira a zenébe. Még ennél is pontosabban megfogalmazva: érzek egy időzítésbeli pontatlanságot, és érzem azt is, hogy nem vonódok be annyira a zenébe, és a kettő között ok okozati összefüggést vonok le, ami lehet hibás, de nekem jelenleg az a személyes meggyőződésem, hogy helyes.
Ha nem tudom lemérni a tranziens választ, akkor ez a vélemény inkább ne jelenjen meg ezen a fórumon? Mert ha azt mondom, hogy a tranziens válasza gyengébb, azt se tudom mérésekkel igazolni. (Tovább megyek: ha azt mondom, hogy fényes a hangja, vagy magasba húz, vagy tompák a közepei, vagy keskeny a színpada, vagy frontális a prezentációja; ezek mind személyes benyomások, nincsenek mögötte mérések, grafikonok stb. - akkor ezt se mondjuk?)De nevezzük végül bárhogy, timingnek, pacenek vagy rhythmic precisionnek, a személyes tapasztalatom az, hogy ebben a vonatkozásban az Edifier r2000db gyengébb, mint például az Edifier 1600 mkiii vagy a Creative t20, legalábbis az én EMU1212m-emről hajtva.
[ Szerkesztve ]
-
Logapeti
tag
válasz lezso6 #50976 üzenetére
Nekem teljesen oké.
A kérdés, és ez tényleg kérdés a részemről, hogy csak ez van-e mögötte, azaz a tranziensek gyors követésének kérdése. Mármint az nem lehetséges, hogy pl. különböző frekvenciákon ez különbözik? Mert el tudok képzelni olyan hangfalat, ami lassan, de egységesen lassan követi, és olyat is, ami a különböző frekiken különböző sebességgel követi. Rögtön az jut eszembe, hogy eleve két vagy három hangszóró van a legtöbb multimédiás hangfalban.
-
Logapeti
tag
"A tranziens kifejezest sem feltetlenul ertem, de arra ra tudok keresni, van egy definicioja es maris tudni fogom."
Amúgy légyszi másold már be ide azt a bizonyos definiciót a tranziens(válasz)ról, ami szerinted segít egy laikusnak egy hangfal hangjának a megítélésében, és akkor ezentúl azt fogom használni. -
Logapeti
tag
Akkor megpróbálom bemutatni, mit értettem azon, hogy a szándékok elmosódnak. Egy egyszerű, didaktikus példával szeretném ezt illusztrálni Rimszkij-Korszakov Seherezádé c. szimfonikus költeményének második tételét felhasználva. A művet feltöltöttem ide, ha valaki szeretné követni, hogy miről beszélek.
Mivel ez programzene, könnyebb szavakba önteni, hogy mi történik benne, és szándékokat társítani hozzá, mint mondjuk egy Ligeti műnél, ahol inkább - túl a szavakon - csak érezzük a zene hatását. Ennek a tételnek kb. a 12. percénél indul egy kb. fél perces nagy építkezés, ami egy szép nagy tuttiban ér véget. Ebből a részből én a "feszültségkeltés" szándékát érzem ki: egyrészt a zeneszerző szándékát azáltal, ahogy megkomponálta ezt a fél percet például a tempó fokozásával, a dinamika fokozásával, a hangszereléssel, az ismétlődő dallammal, aminek egyre rövidebb szakasza ismétlődik. Másrészt az előadó - jelen esetben a karmester (és zenekara) - szándékát, ami itt nyilván az, hogy ezt a fokozást úgy valósítsa meg tempóban, dinamikában, hogy az hatásos legyen, ugyanakkor a zenekart minél jobban egyben tartva tegye ezt meg.
Ha egy hangrendszer ritm... bocs, időzítése nem ideális, akkor hiába írta meg a zeneszerző brilliánsan ezt a részt, hiába játszott a zenekar precízen, feszesen, egységesen, mert a hangrendszer hibájából adódóan nem lesz a mű pontosan prezentálva a hallgató felé, és az átélt feszültség különböző okokból csökken[1] (és hogy pontosan miért, arról legfeljebb tippelgetnék; az én megélésem az, hogy lassú és/vagy pontatlan (szétszórt) lesz a zenekar, de ezek a szubjektív pszichés megéléseim, biztos ki lehet fejezni ezeket a "frekvencia" és a "tranziens" szavakkal is objektíven). Tehát "elmosódik" a szerzői és az előadói szándék. Ezt értettem alatta. Kicsit általánosítva úgy is írhatnám, hogy egy pontatlan időzítésű rendszeren kevésbé lesz katartikus élmény bármilyen zene (felvétel) hallgatása.
Természetesen nem a pontatlan időzítés az egyetlen, ami a szerzői vagy előadói szándékokat el tudja mosni, de az egyik jellemző a néhány közül.Nem akarlak meggyőzni, hogy ezzel előbbre vagy, mint a tranziensválasz definíciójával, ezt neked kell tudnod.
[1] Itt tényleg elég jól írnak ezekről. Egy rövid idézet belőle: "What many listeners fail to note is that weaknesses in the audio chain can give rise to errors which, in combination, suggest that the musical pace has become slower; the effect is one of impaired listener interest."
-
Logapeti
tag
válasz alphamooncam #50997 üzenetére
"Elolvastam a linkelt anyagaidat, amik nem írják le tranzienst, és nem mondanak ellent, az általam linkelt oktatóanyagnak."
Ennek örülök, akkor ezek az anyagok kis közös nyugvópontok.
"Letöltöttem és meghallgattam a linkelt hanganyagot.
Egy csomó helyen fázisproblémát, több helyen kivezérlésből adódó pillanatnyi torzítást ill. a tuttinál folyamatos túlvezérlést, torzítást tapasztaltam, ezért ezt a felvételt nem tartom alkalmasnak arra, hogy ezzel meg lehessen állapítani egy itt ismert és ajánlott "multimédiás" hangsugárzó képességeit, és ez nem a hangrendszer, hanem felvétel hibája."Mit jelent a fázisprobléma, és mitől lesz? Ezt hogy tapasztaltad? Esetleg mivel mérted ki? Tudsz ajánlani olyan felvételt, ami szerinted alkalmas egy hangfal különböző tulajdonságainak (köztük "sebességének") a tesztelésére?
Ez például megteszi?
-
Logapeti
tag
válasz alphamooncam #51003 üzenetére
Köszi! Azért is kérdeztem, mert ezt a felvételt én is furcsának és kifejezetten hangosnak találtam - nem jó hallgatni, abban megegyezhetünk. Viszont mégis, különböző láncokon különböző, a témánkba vágó dolgokat éltünk meg: volt olyan lánc, amin egymáshoz képest tűntek szétesettnek a zenészek, volt olyan, ahol simán dög lassúnak tűnt az egész, egyszerűen nem ment annyira előre, amennyire kellett volna, és volt, ahol agilis, feszes, frankó volt. Különösen annál a résznél jött ez át, ahol a zongoraszóló beindul (1:25). Akkor mégis meg lehet érezni ezt a különbséget egy amúgy szarul kevert felvételen is? Vagy nem lehet, és beképzeltük?
Megjegyzem, egy hallgatási sessionön belül éltük ezeket meg egy-egy komponens cseréje után. Nem a hangfal volt az.A programot köszi, letöltöm, és kicsit tanulmányozom!
-
Logapeti
tag
Na még erről az egy felvételről mondjátok meg légyszi, hogy szerintetek jó felvétel-e, kíváncsi vagyok - aztán vége a gyereknapnak, tudom (vigyázat, mp3!)
Illetve szívesen fogadok szerintetek jó felvételeket, szeretném őket meghallgatni.
[ Szerkesztve ]
-
Logapeti
tag
válasz alphamooncam #51025 üzenetére
No problem, azért kösz a befektetett energiát.
Új hozzászólás Aktív témák
- Videoteszt Zenehallgatásról dióhéjban III.
- Teszt A zenehallgatásról dióhéjban II.
- Videoteszt A zenehallgatásról dióhéjban I.
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen