Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Alaaf Pi

    aktív tag

    válasz Busterftw #15 üzenetére

    Az Autóiparban az OEM-ek és a tier1 beszállítók is vért hugyoznak a 10%-ért. Az, hogy a vevö a végén mennyiért veszi, az nagyon nem az autógyár által "eladott" árat tükrözi, mert ott van még a kereskedö költsége, szervizfenntartási költsége, forgalombizonytalansági kockázata stb.

  • cucka

    addikt

    válasz Busterftw #41 üzenetére

    Ez az "állam tolja bele a lóvét" kezd nagyon unalmas lenni.
    Kína 30 év alatt a semmiből a világ második legnagyobb gazdasága lett (vásárlóerő paritáson már ők az elsők), megsokszorozták az életszínvonalukat, és ha gyártásról van szó, egyik ország se képes velük versenyezni.
    Mit gondolsz, ruhacsipesztől űrhajóig bármit le tudnak gyártani az összes versenytársuknál hatékonyabban, de autót gyártani azt képtelenek?

    A másik - minden ország tolja bele a lóvét a saját gazdaságába. Ez a normális.

    Amerikában is adnak 7500 dollár adókedvezményt, de csak a helyben gyártott elektromos autókra. Az nem lóvé tolása?
    Vagy a koreai csebolok, ami gyakorlatilag a kormányhoz csatolva működnek, az nem lóvé tolás?
    Vagy a japán ipari csoda a 70-es 80-as években az hogy jött létre szerinted?

    Az az abnormális, ami itt Európában van, hogy azzal mossák az agyunkat évtizedek óta, hogy a morálisan helyes viselkedés a hatalomtól az az, hogy minél jobban alátegyen a saját iparának, és próbálja meg a versenyképtelenségig megszabályozni őket, de a minimum, hogy semmit se tegyen a védelmük érdekében, mert az beavatkozás a piacba ami morális alapon csúnya rossz dolog.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák