Aktív témák
-
coolcave
tag
Vettem egy 17-es Sony monitort, (a Viewsonic vagy Samsung topikban részletesen megvan a története csak gondoltam ez másoknak is érdekes lehet)
és 3 napon belül visszavittem, mert durva geometriai hibája volt. A szervizesek azonban javítani akarják és nem akarják cserélni egy újra arra hivatkozva, hogy a 3 napos cseregarancia megszűnt már. Na most ez számomra hihetetlen és igazából nem értem, hogy megy ez a része a dolgoknak: ahogy én tudtam a 3 napon belül ugyebár a rossz készülék helyett újat kell adniuk. Ezt most mi szabályozza? Minden gyártó ill. szervíz/bolt dönti el, hogy ez a 3 napos cseregarancia megvan-e a termékeire, vagy központilag vonatkoznia kéne minden termékre, jelen esetben a monitorra?
Aki tudja pontosan, hogy is van ez plz írja meg, fontos lenne! -
Biaggio
őstag
Műszaki termékek
A tartós használatra rendelt termékek meghibásodása esetén a forgalmazó a kijelölt szervizeken keresztül gondoskodik a termék díjmentes alkatrészcseréjéről, javításáról. Ez a díjmentesség azonban csak akkor jár, ha a meghibásodást gyártási eredetű hiba okozta. A jótállással kapcsolatos főbb tudnivalók:
- Ha a meghibásodás (biztosítékcserét kivéve) a vásárlás napjától számított 3 napon belül következett be, akkor a kereskedő a terméket köteles kicserélni (a 3 nap alatt 3 munkanapot kell érteni, vagyis amikor az üzlet nyitva tartott).
forrás: [L]http://www.fvf.hu/fvf.php3?page=mute9[/L] -
Ploszi
senior tag
ütni kell az asztalt, meg lobogtatni a számlát meg a gar-t, és tényleg felhívni a fogyasztóvédelmet! :DDD a lényeg a jó dokumentáció :DDD
ha hirtelen egy sötét alagútban találod magad, ne menj a fény felé!!!
-
zozi
tag
A vásárlástól számított három napon belül a cégnek, ahol vetted ki kell cserélnie, ha a monitor nem működik. Ha működik és a ''képcsőnek'' van baja(geometria, fókusz), azt csak a szakszervíz állapíthatja meg, és cserélheti ki, vagy javíthatja meg. Ha nem javítható, úgy is kicserélik, ne aggódj. Ha megjavítják, akkor is van rá 3év gar.
-
klepto
addikt
A 3 napos cseregarancia még mindig él !!! Minden indok nélkül a vevő elálhat a termék megvásárlásától 3 napon belül !!! A bolt köteles a vevő kérésének eleget tenni, és a terméket 3 napon belül kicserélni egy ugyanolyan termékre, vagy a vételár külömbözet megfizetésével egy másik termékre kicserélni ! Ammenyiben a vevőnek nem felel meg más termék, akkor a vevőnek jogában áll a vételár visszatérítését kérni, de ez úgy tudom ez a bolton múlik. Ami a gari idő alatt érvényes az az, hogy cserekészülék esetén 30, cserekészülék nélkül 15 napot meghaladó javítási idő után a vevő kérhet egy cserére jogosító szelvényt, ami egy másik ugyanolyan termék vásárlására lehet beválltani. Itt is a bolton múlik, hogy esetleg ad-e egy másik márkájú vele egyenértékű terméket, vagy csak egy ugyanolyat ad-e, ami a cserepapíron szerepel ! Ha a bolt kötözködik, azonnal menj el a fogyasztóvédelmisekhez a blokkal, és a panaszoddal, majd ők intézkednek, és kapsz egy új monitort, vagy visszakapod a pénzed ! Először beszélj az üzletvezetővel, említsd meg neki, hogy ha nem ad cserét feljelented, és akkor vagy adni fog, vagy jelentsd fel !
Ezt amit írtam vedd komolyan, és cselekdj eképp !!!Ha magányosnak érzed magad, indíts el egy horror filmet és kapcsold le a villanyt. Egyből nem érzed majd magad egyedül ;)
-
klepto
addikt
Mivel senki nem tugyja pontosan a jogszabályt, leírom mégegyszer!!!
3 napon belül a vevő minden indok nélkül elálhat vásárlási szándékától, és a bolt köteles a terméket kicserélni, vagy a vételárat előzetes megegyezés alapján visszatéríteni !!!
Aki ezt nem hiszi, beszéljen egy ügyvéddel vagy jogásszal !!!Ha magányosnak érzed magad, indíts el egy horror filmet és kapcsold le a villanyt. Egyből nem érzed majd magad egyedül ;)
-
klepto
addikt
Ok! Te bejelented, és ők azonnal intézkednek, és ha jogos, elveszik a működési engedélyét a boltnak, és esetleg ők feljelentik, ha indokoltnak tartják! Mivel a fogyasztóvádelem egy hivatalos szerv, akinek büntetni, na még mielőtt ebbe is belektsz: szankcionálni is joga van, ezért a feljelentés és a bejelentés között ezesetben annyi a külömbség, mint a szét*efélés és a szét*aszás között :t
Ha magányosnak érzed magad, indíts el egy horror filmet és kapcsold le a villanyt. Egyből nem érzed majd magad egyedül ;)
-
-
klepto
addikt
Bocsi mindenkitől az ismételt ismétlésemért, de megint szarakodik a netem :(
Ha magányosnak érzed magad, indíts el egy horror filmet és kapcsold le a villanyt. Egyből nem érzed majd magad egyedül ;)
-
klepto
addikt
Volt tapasztalatom! Én videó vásárlás előtt álltam, és vettem egy sony videót. Igaz, hogy előtte az adott boltal volt gondom, de miután beszéltem a bolthálózat főnökével, elég kedvesek, ill. segítőkészek lettek a helyi boltban :)) Az álltalam vásárolt videó szériahibás volt, senkinek nem ajánlom a Sony 620-as belépőszintű sztereó videót, a bolt kicserélte, majd a második ugyanijen vidi is rosz volt, és a végén visszaadték a vételárat! Először is visszaakarták adni, de én egy másik vidit választottam.
A háromnapos gari él, de a bolt megpróbál kibújni alóla, és aki ezt hagyja, azt átverik! Én azt mondom, hogy aki hagyja, az meg is érdemli, hogy átverjék!!! :tHa magányosnak érzed magad, indíts el egy horror filmet és kapcsold le a villanyt. Egyből nem érzed majd magad egyedül ;)
-
Tompo
aktív tag
Igen DE a számítástechnikai eszközök nem minden tagja tartozik ebbe a körbe, a monitorok pl igen, de a bruttó 2000 forint alatti termékekre nem kötelező jótállást vállalni, és a_törvény_szerint csak a kompletten értékesített konfigurációkra kell 1 év garanciát vállalni, egyéb esetben 6 hónap a_jótállás_ideje.
-
bz
tag
klepto, ebből k nagy égés lesz, amikor rájössz, hogy mégsem :DD
-
coolcave
tag
Na most akkor kötelesek-e újra cserélni, vagy azt is megtehetik, - annak ellenére, hogy 3 napon belül vittem vissza - hogy szétkapják, megjavítják és azt kapom vissza.
Az igazat megvallva a két dolog közül természetesen újat szeretnék és nem akarok javítottat visszakapni. Na most akkor ki kell-e cserélniük vagy nem? -
Biaggio
őstag
válasz localhost #26 üzenetére
egyes tartós használatra rendelt termékek
jótállási kötelezettségéről
A Magyar Köztársaság (...) egyes tartós használatra rendelt termékek jótállási kötelezettségéről a Kormány a következőket rendeli el:
1. § (1) E rendelet alapján a mellékletben felsorolt - belföldi gyártmányú (belföldön előállított) vagy importból származó - belföldön kereskedelmi forgalomba kerülő új termékekre (a továbbiakban: termék) jótállási kötelezettség terjed ki.
(2) A kereskedő az e rendeletben foglaltaknál a vásárlóra nézve kedvezőbb jótállási feltételeket is vállalhat.
(3) E rendelet alkalmazásában kereskedő, aki a terméket a vásárlónak üzletszerűen értékesíti.
(4) A jótállás legrövidebb időtartama 12 hónap, e rendelet mellékletében ennél hosszabb időtartam is megállapítható.
(5) Ha a termékre a gyártó (importáló) az e rendeletben foglaltaknál kedvezőbb jótállási feltételeket vállal, ezt a jogot a kereskedő köteles átruházni a vásárlóra.
(6) Semmis az a megállapodás, amely az e rendeletben foglalt előírásoktól a vásárló hátrányára eltér. Az érvénytelen megállapodás helyébe e jogszabály rendelkezései lépnek.
5. § (1) Ha termék a vásárlástól (üzembehelyezéstől) számított 3 napon belül - a termékbe épített biztonsági elemek (pl. elektromos biztosíték) hibáját kivéve -meghibásodott, a vásárló kívánságára azt azonos típusú új termékre kell kicserélni. Ha a cserére nincs lehetőség, a vásárló választása szerint a termék visszaszolgáltatásával egyidejűleg a vételárat vissza kell fizetni, vagy a vételár-különbözet elszámolása mellett már típusú terméket kell részére kiadni.
(2) Az (1) bekezdés a személygépkocsiért e jogszabály alapján érvényesülő jótállásra nem alkalmazható.
(3) Az (1) bekezdésben említett határidőbe nem számít bele az az időtartam, amely alatt a kereskedő üzlete bármely okból nem tartott nyitva.
(4) A terméknek vagy jelentős részének kicserélése esetén a jótállás időtartama a kicserélt termék (annak kicserélt része) tekintetében újra kezdődik. Ezt a rendelkezést kell alkalmazni abban az esetben is, ha a modulokból összeállított termék hibás moduljának cseréjére került sor. A termék jelentős részeit a jótállási jegyen kell feltüntetni. -
Biaggio
őstag
Részletesen:
[L]http://www.fvf.hu/fvf.php3?page=jogi3[/L] -
pigor
tag
Szerintem összekeveritek a szavatosságot meg a jótállást! Új műszaki cikk esetében a jótállást kell alkalmazni és áll a 3 nap cseregarancia!
[L]http://www.fvf.hu/fvf.php3?page=szavat[/L]Nem vagyok teljesen őrült???
-
klepto
addikt
Olvassátok el Biaggio 5 paragrafusának első cickejét !!!!
Erről beszéltem én is! :O
Én is foglalkoztam a ptk-val, és alapjaiban a btk-val is, tudom mit beszélek !!!Ha magányosnak érzed magad, indíts el egy horror filmet és kapcsold le a villanyt. Egyből nem érzed majd magad egyedül ;)
-
Polesz
addikt
Boltban melózom.
Áll a 3 napos csere.
De! Ha vettél egy egeret és nem tetszik a szine akkor nem köteles a bolt kicserélni. Ez nem jótékonysági intézmény, hogy hazaviszed és 2-3 napig próbálgatod majd visszaviszed. A törvényben ezt a rész szabályozták.
Ha hibás akkor cserélni kell, vagy másikat adni értékegyeztetéssel, vagy pénz vissza.Elméletileg nincs különbség elmélet és gyakorlat között. Gyakorlatilag van.
-
klepto
addikt
Mégegyszer azt mondom, hogy aki még ezek után sem hisz nekem, menjen el egy jogászhoz, kérdezze meg, és ha én tévedtem, akkor az illetőnek fizetek egy üveg sört !!!
Ha magányosnak érzed magad, indíts el egy horror filmet és kapcsold le a villanyt. Egyből nem érzed majd magad egyedül ;)
-
pigor
tag
Azért ez szerintem az EU-tagsággal változni fog... Nem ismerem az EU-szabályozást, de ha csak kicsit is hasonlít az USA fogyasztóvédelmére, akkor biztos, h minden nagyobb értékű cikket vissza kell majd venni!
Egyébként Mo-n is alkalmazzák ezt egyes multik, pl. az Electroworld! Maga az eladó beszélt rá, h vigyek el egy Fuji digi fényképezőgépet, próbáljam ki otthon és ha nem tetszik vigyem vissza 3 napon belül, és visszaadják a pénzt! S lőn! Azóta egy Canon boldog tulajdosnosa vagyok! :DDNem vagyok teljesen őrült???
-
Klepto: ha jól látom, az általad említett cikkely nem azt takarja, hogy a bolt köteles visszavásárolni a terméket, mert meggondoltad Magad és mégsem kell. Ez csak arra vonatkozik, ha a termék meghibásodik (kivéve pl. a biztosítékokart), akkor kötelesek adni másikat, vagy visszaadni a pénzedet.
Amiről Te beszélsz az létezett régen, de ma már nem (már milyen régóta nem...).https://www.coreinfinity.tech
-
pufi
tag
Alapvetően kereskedelemmel foglalkozom tizenegynéhány éve és természetesen számítástechnikai üzletem van. Elárulom nektek, hogy nem a 3 napos cseregarancia az egyetlen, ami baromira nincs rendesen szabályozva ezen a területen. Bár még nem kaptam állásfoglalásokat a fogyasztóvédelemtől, egy szép csokorba szedett probléma halmazzal állítottam be hozzájuk év elején, a Ti (mint vásárlók) és Én (mint kereskedő) érdekében. Többek közt az itt említett problémákkal, illetve olyan kis érdekességekkel, hogy ha behozol az üzletbe egy 11 hónapja vásárolt vinyót (vagy bármit) és cseréli a nagyker., akkor miért is nem újbóli 1 év garid van? Merthogy a cserélt alkatrész jotállási ideje nem hosszabodik meg, r-go 1 hónap múlva ha beszarik az ÚJ vinyó, már nem cserélhető. Elméletileg. Illetve gyakorlatilag sem cseréli nekem a nagyker. A magam részéről mindenféle garanciális problémát eddig megoldottam, akár a saját káromra is, legyen az 3 napos, legyen az bármilyen olyan probléma ami a garanciába belefér. Ugyanis. Te megveszed, én örülök, Te használod, elromlik, behozod hozzám, én elviszem a szervizbe, ott letesztelik, cserélik, javítják. Ez nekem kurvára nem kerül semmibe, akkor meg miért is szarozzak én veled?? Ugyanez érvényes a 3 napja vásárolt és rossz termékre. Ha van ugyanolyan a boltban akkor azonnal cserélem, ha nincs akkor adok helyette valami mást addig, amíg elmegyek áruért és hozok egy olyat amit szeretne a kedves vásárló. Hogy addig benne áll a pénzem a hibás termékben? Ez így van, de ez még mindig kissebb probléma, mint amivel Te mint vásárló kerüsz szembe, amikor a hőn áhított monitorod 2 nap múlva beszarik és nem tudod használni a gépedet. Ez az egész egyébként CSAK az emberségen múlik, de igérem, hogy amint megkapom a válaszaimat a fogyasztóvédelemtől, máris berakom ide.
A cél maga az ÚT (ősi buddhista tanítás)
-
pigor
tag
Gratulálok a hozzáálásodhoz, bár minden kereskedőé ilyen volna!
Pár éve történt az (ex) Vadász utcai kerekedelmi egységben... Vettem egy írd és mondd 1600,- Ft-os Celeron-hűtőt, amelynek a rugója a rápattintáskor eltörött. Viszem vissza a boltba, közlik, h nem cserélik ki, mert szakszerűtlenül???? tettem föl, különben is eltörött, arra nem vonatkozik a cseregari. Hiába próbáltam győzködni őket, h egy rugóval más hiba nem is lehet, nem tágítottak! Erre bepipultam, mondom KERMI! Természetesen a KERMI nekem adott igazat, a bolt fiizette a kermiztetést + a cserét + azt hogy minden ismerősömet lebeszéltem arról, h náluk vásároljanak! Tönkre is mentek! :t Mindezt egy szar, 1600 ficcses rugóért!Nem vagyok teljesen őrült???
-
klepto
addikt
Ez csak arra vonatkozik, ha a termék meghibásodik (kivéve pl. a biztosítékokart), akkor kötelesek adni másikat, vagy visszaadni a pénzedet.
Erről beszéltem !!! Csak én másképp fogalmaztam! Ha a cég nem tud egy ugyanolyan, vagy számodra megfelelő hasonló tudású terméket biztosítani, akkor elállhatsz a vásárlási szándékodól. Én így fogalmaztam! Valamint még azt is hozzátettem, hogy a cégnek joga van a vételár levásárlására kötelezni, de ebben tévedtem.Ha magányosnak érzed magad, indíts el egy horror filmet és kapcsold le a villanyt. Egyből nem érzed majd magad egyedül ;)
-
klepto
addikt
Teljesen igazad volt!!! Ha veled, egy 1600-as hűtőn szaroztak, akkor mit csinálhattak egy komolyabb, mondjuk vinyó garin? Arra is ráfogták, hogy leejtették, és elvesztette a garit? Azért pár tízezresnél ez már nem semmi, és gondolom volt, aki lenyelte, és a bolt meg örült a markába !!! Az ilyen kereskedőknek egy kermis reklamáció alapján akár még a boltját is be kellene zárni!
Ha magányosnak érzed magad, indíts el egy horror filmet és kapcsold le a villanyt. Egyből nem érzed majd magad egyedül ;)
-
Polesz
addikt
Ne legyél már annyira harapós :))
Ha tudnád, hogy sok vevő milyen idióta gar.ügyintézést akar, akkor simán tökönszúrnád magad :DDD
Tudom, hogy ez nem vigasztal, de jobb helyeken nem szórakoznak a garanciával, így pl. nálunk sem. Egyszerűen nem éri meg (rosszhír, macera), meg nem kerül semmibe kicseréltetni nagykerben.Elméletileg nincs különbség elmélet és gyakorlat között. Gyakorlatilag van.
-
klepto
addikt
Nem vagyok harapós, csak egyszerűen utálom, amikor a bolt ott cseszi át a parasztot, ahol tudja! Egyébként ezzel nem csak a saját, hanem a becsületes kereskedők hírét is rontja, mert az emberek hajlamosak az álltalánosításra!
Egyébként tessék gratulálni, most léptem elő fanatikus taggá :)) :)) :))Ha magányosnak érzed magad, indíts el egy horror filmet és kapcsold le a villanyt. Egyből nem érzed majd magad egyedül ;)
-
klepto
addikt
Úgy veszem ki a szavadból, hogy kereskedő vagy :P Lehetséges, hogy egy lan kártya lelasítja az alaplapot, a bútolást, a progik futtatását, stb? Ez len, vagy alaplaphiba? Hallottál már ilyenről?
Ha magányosnak érzed magad, indíts el egy horror filmet és kapcsold le a villanyt. Egyből nem érzed majd magad egyedül ;)
-
up
senior tag
Annyival megtoldanám a dolgot, hogy ha egyet-nem-értés merül fel a probléma mértékét, garanciális vagy nem garanciális voltát illetően (én: ez xar, gyártási hibás, cseréljétek, boltos: ugyan, semmi baja!), akkor a boltos köteles x határidőn belül (törvényben szabályozott) a saját költségén elküldeni az egységet bevizsgálásra az ezzel foglalkozó speciális szervnek (az egyes árutípusok és a kezelő szervek listáját lásd a fvf.hu-n). Persze jobb szóban és békésen megegyezni, egy kis balhéverés után szinte mindenhol dűlőre lehet jutni, kivéve talán a M*stral-szintű helyeket...
-
Polesz
addikt
Na offoláson kívül egy érdekes sztori:
Meghalt egy ABIT deszka (enyém). Főnök felvitte pestre és kérte a garanciális javítást, vagy cserét. A nagyker megtagadta mondván lejárt a garanciája. Ha szigorúan véve nézzük a garanciát valóban lejárt 2001nov-2002nov. Igaz már ez is sántít, mert abitra alapból 2 év gyári gar. jár amit maga az abit vállal. Menetközben félév elteltével a lap megadta magát, ezért visszavittük garba, ahol kicserélték egy vadonatúj deszkára. Erre viszont nem új garanciát adtak, hanem a régit folytatták. Viszont ez törvényellenes. Minden kicserélt termék garanciája újra indul. A nagyker ezt nem hitte el, ezért a főnököm közölte, hogy a fogyasztóvédelemhez fordul jogorvoslatért. Kb egy félórás vita után a nagyker felhívta a fogyasztóvédelmet, ahol közölték velük, hogy sürgősen cseréljék a deszkát, ha nem akarnak kellemetlenséget maguknak. Röviden ennyi a történet. Tanulság: a törvények nem ismerete nem mentesít.Elméletileg nincs különbség elmélet és gyakorlat között. Gyakorlatilag van.
-
Joz76
tag
Hali!
Sok itt a homály, de ezért gondoltam én is hozzászólok. Shadow-val értek egyet. Az már megszünt, ami a nagy átkosban volt, visszavittem 3 napon belül, mert nem tetszett a szaga, s visszaadták a pénzem. A 3 napos cseregarancia és, de csak hibás termékre. Tehát a topikindító monitor esetében a csere a megfelelő eljárás.
Pufi: A cserélt termékekre újból indul a garancia, a javítottaknál a javítás idejével meghosszabbodik, tehát amit írtál példára egy vinyóval, az nem állja meg a helyét.
JozJoz
Aktív témák
- iPhone topik
- Okosóra és okoskiegészítő topik
- Új Philips Evnia monitorok érkeznek a játékosok asztalaira
- Computex 2024: masszív tervekkel ül fel az ARM az AI-vonatra
- YouTube
- Nem szavazza meg Musk 56 milliárd dolláros csomagját a norvég állami vagyonalap
- Call of Duty: Mobile
- Ukrajnai háború
- World of Tanks - MMO
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- További aktív témák...
- SAMSUNG (LC27G75TQSUXEN) 4K GAMER MONITOR ! AKCIÓ!
- Dell UltraSharp U2415b, AH-IPS, 100% sRGB, FHD+, pivot talp, számla +garancia 1 év
- SAMSUNG (LH85WMBWLGCXEN)FLIP2 Q-LED SMART ÉRINTŐS MONITOR ! AKCIÓ!
- LG UltraGear 27GR95QE-B Gamer Oled Monitor!27"/2k/240hz/0,03ms/HDMI 2.1/Konzolhoz is
- SAMSUNG (LS49CG954SUXEN) 240HZ OLED GAMER ! AKCIÓ
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen