-
GAMEPOD.hu
Fórumtársak szimulátor komponenseinek/hardvereinek/játék preferenciájának táblázata és annak konklúziója GalaHU tollából.
Új hozzászólás Aktív témák
-
mozso
senior tag
A leírás szerint két dolgot ad majd a Fanatec FullForce: vibráció az autó motorjának fordulatszáma miatt és az útfelület effektjei.
A motor fordulatszám adata folyamatosan ismert, nem kell ennek "kirezegtetéséhez" 16000Hz-es fizikai motor a szimulatorban, másodpercenként 60-333-400-szor elküldi majd a bázisnak, hogy éppen mennyi a motor RPM pl. 12789 amit a következő adatig rezegtet a bázis, persze jó kérdés, hogy mi lesz a 20000-et forgó régi F1-es motorokkal.
Az útfelület effektjeit nem tudom, hogyan csinálják majd de pl. ilyeneket lehetne:
- kerék forgási sebessége + az útfelület grafikai textúrájából számolt vibráció.
- kerék forgási sebessége + az útfelület érdességéből (ha ezt a paramétert ismeri a játék fizikai motorja) számolt vibráció.Vagy az útfelület érdességét le lehet közelítőleg vezetni a szimulátorban rendelkezésre álló és figyelt felület tapadási együtthatóból (boxutca, felgumizott ív, beton, aszfalt, stb). Ezekre minden szimulátorban megvannak az adatok a pálya file-jaiban.
[ Szerkesztve ]
-
-
zsozsa74
senior tag
Na már doboza is van a Fana rally button module-nak. Csodálkoznék, ha ma-holnap nem kerülne fel a store-ba.
Automobilista 2 - www.justrace.net/ Steam: zsozsa74
-
mozso
senior tag
Viszont az új bázis... Nekem egy bajom van vele, megint nem gondolkoztak felhasználói szemmel. Eddig kb 100mm kilógó tengely volt minden bázison, és nagyon komoly része a szimulátorosoknak behúzta a monitort a bázis és a kormány közé, legalább volt hely az aftermarket kormányok spirál USB-jének. Most lett egy csonk, ami épp annyira áll ki, hogy a QR2 rámenjen, és a tányért hátra tudd húzni levételhez. Ez a komoly probléma, visszalépés.
Ez teljesen jogos, nekem is át kellene alakítani a mostani rögzítést. Előrébb hozva a bázist a rövidebb tengely miatt (akkor meg a rögzítő bilincs nem fér el), magasabbra emelni, mert a hosszabb bázist nem tudnám megdönteni, a hátulja felütközne az asztalon.
-
biker
nagyúr
válasz Bandit21 #56497 üzenetére
"Ez valaha valahol akár éles sportban megjelent már? Vedesd le "
Fanatec bentley kormány.
Mint ahogy tegnap bemutatta az asetek a cserélhető pereces buttonmodul-t
"Amúgy megszamoltam és az adás közé 40 vétel ment de csak 39 kellett volna nem?"
te beteg állat
[ Szerkesztve ]
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
zsozsa74
senior tag
Nagy király ez a forgó kijelző, de tekintve, hogy téglalap alakú, mit tudsz forgatni vele? Úgy értem, használod a gyakorlatban is? Mert egy téglalap alakú dashboard, ha kitölti a teljes kijelzőt, az ugye nem tud elforogni.
Bár a Bentley-s ölég csúnya, de az kerek, úgy azért van ráció a forgásban.
Vagy ez csak egy ilyen kis demo volt, hogy meg lehet ezt csinálni DIY is?
Automobilista 2 - www.justrace.net/ Steam: zsozsa74
-
biker
nagyúr
válasz RobbyJr #56502 üzenetére
jobb oldalt van egy, csak nincs bekötve, mert 4-et kezel az én elektronikám, és nekem így is sok, van még négy a buttonboxomon
itt jobb oldalt a markolaton belül ott a gomb, rotary+switchDe Tibi most olyat csinált, hogy két funky switch + 6 rotary
[ Szerkesztve ]
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
biker
nagyúr
válasz zsozsa74 #56507 üzenetére
Nagyon jól látod. Nekem ott a nagy dash mögötte, amin a túra/GT/formula versenyzéshez megy a Lovely Dashboard
A kormányon eddig se volt kijelző, most lett, eddig is ágáltam ellene, hogy elforgatva zavaró.Namost mivel ennyi kijelző van, ezen kevés infó lesz
Középen van egy kerek kijelző, ami forog, ezen a fordulat, sebesség és fokozat van, plusz a négy sarokban a négy kerék wheel slip és wheel lock esetén piros illetve zöld gumi forma jelenik meg.
Az egész dash nem forog, a körön kívül csak a zászó jelzések és a spotter on left/right jelenik meg egyik vagy mindkét oldalonVagyis a kijelző közepén az óracsoport elforog, miközben a szélén mozdulatlan lesz a többi jel.
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
biker
nagyúr
válasz RobbyJr #56518 üzenetére
amilyen bázisra szeretnéd, olyan QR kell. Fanatec esetén adapter is kell, különben nem lesz FFB, más kormányoknál nem igazán kell tudtommal
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
Shivi
tag
kérdésem a következő:
érdemes lecserélni a csl pedálomat (még nincs LC brake hozzá, most gondolkodom a vételén) egy csl elite v2-re ? miért igen, miért ne (v3 nálam az állíthatóság miatt esik ki - a jobbra balra állíthatóságra gondolok)
az hogy melyik mennyibe kerül azt most próbáljuk kivonni a képletből, de azt se mondjuk hogy akkor vedd a v3-at vagy akkor vedd a v2-t mert ár érték arány számít nekem inkábbA felhők felett mindig süt a nap....kivéve ha este van :)
-
Moby
addikt
Érdemes. Nekem mázlim van az CSL LC-jével, mert nekem tök jó a nagyonrövid pedálút, de sokakat zavar, és akkor jön a rugó, meg elasztomervadászat. A elite v2-ben ottvan mindez gyárilag. Bár őszintén szólva ha az ára nem szerepel a képletben (tehát nem érdekes) én afölé lőnék, és nem fana vonalon (ha konzolhoz kell, az más téma).
-
KnightDave
tag
Velemenyem szerint a sima CSL-t LC nelkul mindenkepp erdemes lecserelni, barmire.
Khm... en pont hirdetem a 2 hetes v2-t, mert bar hianyozni fog a 2 pedalos elrendezesi lehetoseg, de a v3 damper kittel, meg a rumble motorokkal izgatja a fantaziam, nem mellesleg nagyon b@szon nez ki az Inverted elrendezes ^^V2 pro: pedal elrendezes es remekul megoldott load cell hozzaferesi lehetoseg
Kontra: a pedal face nem allithatoV3 pro: nagy foku pedal allithatosag, brake performance kittel (azt mondjak) jobb erzet, mint a v2 eseteben, opcionalis damper fekre es gaz pedalra
Kontra: par havonta zsirozni kell bizonyos pontokonBurn the rubber, not your soul.
-
András12345
aktív tag
válasz KnightDave #56525 üzenetére
Amennyiből veszel egy inverted V3 pedált damper kittel, annyiból már sokkal jobb pedált is kapsz...
-
KnightDave
tag
-
Moby
addikt
A v2 ellen szerintem egy dolog szól, de ez rohadtul szubjektív: én nagyon csúsztatva nyomom a pedálokat, és erre a v2 annyira nem jó, mert a gumi plate tapad, de anélkül sem csúszik annyira, mint totál sima pedalplate (vagy akár a CSL-é). Lehet, hogy lehet tenni rá valami mást, ennyire nem vagyok benne. 1x próbáltam, nekem csak ez nem tetszett benne. Mondjuk a CSL mellett talán annyi szól, hogy baromi könnyű rá minden barkácsolni, mert tele van furattal, meg kivágással. Fillérekből lehet rá dampert, rumble motort, bármit tenni. A v2 kialakítása kissé némileg kompaktabb. Lehet arra is bármit tenni, de nyomtatással, szerelgetéssel jár.
-
András12345
aktív tag
válasz KnightDave #56527 üzenetére
Az lehet, bár személy szerint a V2-t többre tartom a V3-nál
-
Shivi
tag
nah igen, a csl-ben szeretem én is azt hogy a pedál platen csúszkálni tudok (zokniban használom) és lehet a v2-ben meg odatapadna a lábam , mondjuk van 3d nyomtatóm, max nyomtatok rá valami más pedál platet, szóval ez legyen a legnagyobb gond vele
az biztos hogy vagy CSL LC brake vagy csere lesz v2-re, csak nem tudom eldönteni még, hogy van e értelme átcserélni vagy csak hozzávenniazt mondjátok a V2-nek picit nagyobb a fékpedál útja mint a CSL LC-nek? kb mennyivel?
gázpedál mennyire jobb vagy rosszabb v2-nél ?
A felhők felett mindig süt a nap....kivéve ha este van :)
-
Moby
addikt
v2-ben eleve ott a rugó, amiből kapsz két különböző keménységűt, meg kapsz különböző keménységű elasztomert. Magadnak olyan keménységet (pedálutat) pakolsz össze, amilyet akarsz. A CSL ez nincs. Kapod a 4db jó kemény elasztomert, és ha az nemjó, akkor veszel bele magadnak rugót, vagy puhább elasztomert. A tuning kitet leszámítva nagy különbég nincs köztük, ugyanaz a technológia(gázpedálban, stb). A v2 jobban néz ki (a CSL olyan...gagyi hatású).
[ Szerkesztve ]
-
Bandit21
addikt
Az, hohy a CSL LC 60 a V2 pedig 90 kg-os szenzorral jön mennyit számít vajon? Én amióta megvettem a hosszú számolgatások után belőtt rugót itthon 1000 ft+ posta áráért azóta a CSL LC 65-70 100%-on van max. Előtte se nagyon toltam 80% fölé. A 90 kg-os szenzor több játékot is ad a v2-vel gyárilag érkező több rugó és elasztomer mellé?
regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!
-
Shivi
tag
hát úgy néz ki eldöntöttem, ha lesz ps verzió clubsport ddből (dd+) akkor azt megrendelem és hozzá az elite v2 pedálszettet meg egy meki perecet slussz passz
A felhők felett mindig süt a nap....kivéve ha este van :)
-
GalaHU
őstag
Azért ha tudod próbáld ki, mert ha elég az a mozgástér amit a V3 ad, akkor minden másban (leginkább a személyre szabhatóságban, moddolhatósságban) szerintem sokkal jobb.
A brake performance kit meg a legjobb ár-érték arányú Fana-cucc.
De ha sokkal távolabb akarod őket rakni, akkor nincs kérdés.
Az empátia kifogyott, szimpátia nem is volt!
-
Shivi
tag
válasz GalaHU #56539 üzenetére
v3-al még az a bajom hogy túl sok dologból áll vagyis több dolog tud rajta tönkremenni, bonyolúltabb szerkezet, legalábbis ránézésre, speciel lehet igénytelen vagyok ebben a témában de nekem a CSL is teljesen jól fekszik csak a fékpedál az amivel bajom van, hogy a konzisztens fékezés nehéz vele , mármint load cell nélkül
A felhők felett mindig süt a nap....kivéve ha este van :)
-
Kommy
veterán
Ez a mondat az új Fantec Clubsport DD-nél:
The existing force feedback protocol was designed for gear and belt-driven devices - the only hardware available at the time. FullForce is a new force feedback protocol tailored specifically for FANATEC® Direct Drive.Jól gondolom, hogy akkor a régi DD-k is kapnak ezzel kapcsolatban frissítést az FFB-vel kapcsolatban, amint jön új driver, mert gondolom az új Base miatt kell új driver is.
Fura is, hogy jóideje nincs beta driver sem. Nem mintha használni szoktam volna-e e a változásokat szoktam követni.[ Szerkesztve ]
-
mmdms
addikt
Tegnap kisebb sokkot kaptam, kivalogattam a felesleges kabeleket
ElGuRuLt a GyoGySzErEm...VaGy CsAk FoRDíTvA VeTtEm Be?
-
camaro79
aktív tag
Eltelt lassan egy hét a beüzemelés óta, így érdemben tudok véleményt írni a Simucube Active pedálról.
A megjelenés óta szemeztem vele, de akkor még nem lehetett sokat tudni róla, legalábbis felhasználói review-k, élmények még nem voltak. A végszót a döntésben Dan Suzuki tesztje adta meg, ami hosszan bemutatja a pedált, a software-es beállításokat.Folyamatosan készlethiányos volt a termék, ezért feliratkoztam a Simucube weboldalán, hogy értesítést kérek.
Szépen teltek a hónapok, már is el felejtettem, amikor valamikor október elején jött az email, hogy ismét raktáron.
Megint elindult a vezérhangya, de valahogy csak nem sikerült megnyomni a gombot. Aztán jött egy email a Siucube-tól, amiben jelezték, hogy senki ne számítson Black Friday akcióra a pedált illetően. Okos húzás…
Na, most vagy soha!Egy Active Pedált féknek, és egy Passive-ot vettem gáznak, illetve a Simucube saját baseplete-jét, ami nem olcsó, de enélkül hatalmas szívás lett volna felrakni őket, illetve jól pozícionálni.
A méreteket jól érzekelteti a fotó, amin a két pedált egymásmellé raktam: Sprint gázpedál és Simucube Passive gáz).
A termék csomagolása, minősége kifogástalan, szokásos simucube.
Az Active Pedal a fő egység, oda csatlakozik a tápegység, illetve a fékpedál is, majd egy külön HUB a gépbe. Amennyiben több Active pedált veszel, úgy a táp csak a főpedálba megy, a többi is onnan kapja az áramot.Software
A termék megjelenése után lehetet látni a neten hasonló DIY megoldásokat. Hardware-esen ezt is össze lehet rakni, biztos vagyok benne, hogy idővel megjelennek majd a kínai copyk. De a lényeg szerintem a software, ami az egészet vezérli. Ehhez egy Tuner nevű appot kell letölteni. Tervezik a Tunnert a Simucube bázisokat vezérlő True Driveba integrálni.
Egyelőre Tuner-ben nincsen még online profil megosztás/adatbázis (ahogy a True Driveban), de van vagy 10 féle preset, amik közül tud az ember válogatni, illetve a Discord csatornájukon is megy a megosztás. Pár érdekes a listáról: Kovalainen GT3 és F1 (betonkemény 🤣), Dan Suzuki GT3, FIA F4, Daniel Morad GT3, Boosted Medias Will Ford beállításai stb).
Nagyon sokat segítenek ezek a presetek, amiket az ember könnyedén a saját ízlésére tud szabni.És akkor a pedál beállításairól, működésről.
A fentebb linkelt Dan Suzuki nagyon jól bemutatja, de aki lusta megnézni (modjuk az idáig sem jut el 😁) annak pár szóban a lényeg.Pedálérzet állítás
Szokásos xy koordinatarendszeren tudod csúszkákkal beállítani a pedálérzetet
X tengely pedál pozíció és pedálút (1-40mm), Y tengely pedálerő, illetve preload. Például be tudod azt állítani, hogy az eleje kemény, aztán puha, majd megint kemény legyen.Dampimg (csillapítás)
Benyomáshoz és visszaútra is be tudod külön-külön állítani.Ingame input
Hogyan értelmezze a játék a fent beállított pedálútat (a legtöbb egyéb pedálgyártónál is ezt tudod állítani lineárisan, exponenciálisan stb).Effektek
ABS - intenzitást, frekvenciát tudsz hozzá állítani. Nagyon nqgy élmény GT3-as autoknál, ahogy valós ABS hatást kapsz, “rugdossa” a pedált (nem rezeg, mint egy vibramotorral), mint az igazi autóbanMotor Vibration
Szintén frekvencia, és intezitás
Ez is klassz élményt ad, de ez úgy lenne a tuti, ha 2 Active padálom lenne, és a gázra is ráraknám ezt az effektet. De egy pedálon sem panaszkodok.Van még treshold effekt (egyelőre nem használtam), aminél be tudod állítani, hogy egy adott pedálnyomáspontnál jelezzen.
Tervezik a wheel Lock up effeketet is, ami nem ABS-es autóknál fog jól jönni.
Gázpedálnál (amennyiben az is Active pedál) tudsz még TC-t beállítani.
Én jellemzően formula autókkal megyek, illetve GT3-mal néha (mostantól egyre többet szerintem 😁).
A két stílushoz a pedálbeállítas nem is lehetne egymástól különbözőbb!
Azt vettem észre, hogy sokkal könnyebben “ülök át” egyik stílusból a másikba, és hamarabb is alkalmazkodok hozzá. Eddig autóváltásnál nyílván a Sprint pedálon nem cserélgettem az elszatomereket, rugókat (örültem, hogy találtam egy számomra jó configot), egyedül a loadcell-t állítottam szériaváltásnál. Menni is kellett jó néhány kört, mire felvettem a ritmust. Nyílván most is furcsa elsőre, mint amikor más autót vezetek, és az első fékezésnél lefejelem a műszerfalat, mert annyira máshogy fog a fék. De ez kb az első fékezésig tart, utána azonnal tudja az ember, hogy mi a helyzet.Gyorsabb leszel ezzel a pedállal?
Én gyorsultam, de leginkább a biztosabb vezetést adta. Sokkal konzisztensebb lettem vele, kevesebbszer dobtam el formula autókat.Dan Suzuki nagyon jól összefoglalja a videójában a lényeget. Vannak nagyon jó egyéb pedálok, amiket valószínűleg soha nem fogsz tudni telejesen “kiautózni”, mert ultraszívás állandóan szerelni, ilyen olyan elasztomrekkel szenvedni, rugókat cserélgetni. Gyakorlatilag több ezer beállítási opciót végigpróbálni. Találsz egy számodra jót (vagy annak gondolod), és soha többet nem nyúlsz hozzá.
A Simucube Acitve pedál nagy előnye (az effekteken felül), hogy egy kattintással állítod a fentieket, autónként eltérő karaktersztikával a saját ízlésedre!
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Logitech g29 váltóval
- MINI ITX GAMING/STREAMING PC RYZEN 5 7600X RTX 3080TI 32GB RAM MESHLICIOUS
- GAMER PC i5 6600K 16GB DDR4 SSD+HDD GIGABYTE 1070 8GB GDDR5 256BIT WINDFORCE
- Apple watch series 5 40mm gps + cellular rose gold I Ingyenes Foxpost csomagküldés!
- ESR Rebound 360 Magnetic Keyboard Case (ENG) - iPad Pro / Air
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest