Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • cucka

    addikt

    válasz kisharsany #5 üzenetére

    Azért ne feledd, hogy
    - Igaz, hogy vannak problémáik az illesztési hézagokkal. De a piac azt igazolta, hogy ez a téma a mérnököket és az autós újságírókat nagyon érdekli, a valódi vásárlókat meg nem annyira.
    - A Tesla a mostani árazásával nem a német prémiumoknak ver oda, hanem mindenkinek. Lényegében a tömegmárkáknál is olcsóbbak, és külön bónusz, hogy lehet is kapni az autóikból, nem csak mutatóba gyártanak le pár ezret, mint mondjuk a koreaiak.
    - Használhatóságban nem tudom, mi a panasz. Ezek elektromos autók, azzal hasonlítsd.
    - Futnak az utakon 10+ éves Teslák, néha sok kilométerrel. A tapasztalat nagyon azt mutatja, hogy még ezek a korai modellek sem nagyon akarnak szétesni. Tudom, ki lehet pécézni 1-2 gagyi megoldást, de úgy tűnik, az autók általános minősége és tartóssága rendben van. Egy 10 éves Teslával várhatóan kevesebb a gond, mint egy 10 éves német prémiummal. És ezek még a mai szemmel tákolt-gányolt sorozatok, nem azok, amiket a modernebb gyáraikban készítenek.

    [ Szerkesztve ]

  • cucka

    addikt

    válasz Vision #19 üzenetére

    Jó, hát szerintem az autós újságíró az egy ilyen különleges életforma.

    Most képzeld el, ezek az arcok 10+ évig iparági fejtágítókon, sajtóutakon és háttérbeszélgetéseken vesznek részt, és azóta sem értik, hogy miért akarnak az emberek SUV-ot és/vagy elektromos autót venni, mert ők a vényócat meg a lapos sportautót szeretik, mert ez a hobbijuk.

    Szerintem ezeknél ilyen munkaköri kötelesség, hogy gyengeelméjűek legyenek. Oké, tisztelet a kivételnek. De a többség tényleg rohadt irritáló tud lenni, mert hát hatalmas szellemi kihívás felfogni azt, hogy az ő hobbijuk és az autóvásárlók igényei között nincs átfedés.

    [ Szerkesztve ]

  • cucka

    addikt

    válasz Shadowbull #28 üzenetére

    Én értem, hogy szerinted a Tesla egy szar. De úgy tűnik, hogy az ún. vásárlók szerint meg nem az.
    Az eladások elég jól növekedtek az elmúlt években, konkrétan a BYD után a világ második legnagyobb elektromos autó gyártója lettek 15 év alatt a semmiből. És a vásárlóik kiemelkedően lojálisak. Amerikában a vásárlóik 70%-a marad a márkánál. A német prémiumoknál ugyanez a mutató 50% körüli.

    Szóval értem, biztos nagyon szar, te nagyon jól tudod, ellentétben azokkal, akik veszik a Teslát, használják, majd amikor lecserélik, akkor jó eséllyel vesznek egy másikat.

    Tudod, az internetes okoskodók helyett én inkább hiszek azoknak az embereknek, akik elfáradnak a kasszához és virítják a lóvét.

    [ Szerkesztve ]

  • cucka

    addikt

    válasz stellaz #45 üzenetére

    Nem olyan bonyolult. Könnyebb ki-beszállni, könnyebb ki-be pakolni, van benne hely. Adott alapterületen nagyobb belső térérzetet tud. És jobban kilátni belőle.
    A jobb kilátás nem azt jelenti, hogy átlátsz az autók fölött, hanem hogy meredekebb szögből látod az utat és a forgalmat.
    mod: elektromos autóból meg azért suv minden, mert 10-15 centi vastag az akkupakk, annyit vesztesz a belmagasságból egy hagyományos autóhoz képest. Aztán jön a félhülye autós újságíró meglepődni, hogy az elektromos szedánban ha beülsz hátra, akkor miért van a nyakadban a térded.

    Egy európai átlag suv az lényegében akkora, mint egy személyautó, csak 10-15 centivel magasabb.
    Borulni már nem nagyon borulnak ezek fel, az már egy megoldott probléma, van ESP, stb. És valóban, rosszabb a kanyartulajdonsága, szóval a Hungaroring Mansell kanyarjában valóban hátrányban vagy egy suv-al, ez nagyon fontos szempont minden SUV tulajdonosnak.

    Nekem a kedvencem suv témában a speedzone-os csávó, aki hát nagyon nem érti, mi ez a nagy SUV mánia, de amikor a ssangyong szponzortól kap egy ilyen baszott nagy 6 méteres pickupot, akkor azért az nagyon bejön neki. De hát nem érti.

    [ Szerkesztve ]

  • cucka

    addikt

    válasz stellaz #60 üzenetére

    A kanyarodási képességekkel kapcsolatban itt van ennek a portugál újságnak a youtube csatornája: [link] . Vannak benne meglepő eredmények, a tanulság az, hogy a vészhelyzeti kikerülési manővernél személyautóknál a fő biztonsági szempont az ESP programozása.

    A másik - én alacsony vagyok. És igen, rohadtul zavar, hogy a modern autókból nem lehet rendesen kilátni. Mélyen egy gödörben ülsz, rohadt vastagok az oszlopok, döntött a szélvédő.
    Szóval igen, ha választani lehet a rossz kilátás és a jó kilátás között, akkor én a jó kilátást választanám.

  • cucka

    addikt

    válasz stellaz #65 üzenetére

    A valóságban akadály kikerülésénél a szűk keresztmetszet nem az, hogy mennyire magas építésű az autód, hanem az emberi reakcióidő.
    És még egyszer, pillants rá a linkelt rénszarvas tesztekre, mert meglepő. Például hogy az X3-as bmw biztonságosan ki tudja kerülni az akadályt 75km/h-val. A lapos, kifejezetten sportosra és jól kanyarodóra tervezett 8-as bmw meg kidobja a seggét. Egy bizonyos szint fölött az ESP programozásán több múlik.

    Amik elvéreznek ezen, azok a pickupok. Mert ott a futóműnek tudnia kell a terepjárást és azt is, hogy megpakolod 7 mázsa sóderrel a platót. Na ilyenkor tényleg kijön a mechanikai hátrány.

    De az, hogy az átlag aszfalt suvval a magas súlypont miatt nem tudod kikerülni az akadályt, amit a személyautóval ki tudsz, na az egyszerűen nem igaz. Ott van videón, kipróbálták, megmérték, láthatod a saját szemeddel.

    [ Szerkesztve ]

  • cucka

    addikt

    válasz Shadowbull #100 üzenetére

    De azt magyarázd már meg, hogy az hogy a VW terméke "sokkal komplexebb", az miért dicséret a VW részére?

    Akárhogy nézem, nagyobb komplexitással és költséggel gyártják le lényegében ugyanazt a terméket, mint a Tesla. Ez most ilyen pozitív érv? A VW-nél arra adják a bónuszt, ha növeled a gyártási költséget? Segíts már, hogy kell értelmezni ezt a fasságot, amit írtál?

  • cucka

    addikt

    válasz Shadowbull #112 üzenetére

    De ez a magas műszaki színvonal miben nyilvánul meg? Mondjuk ott a két népszerű modell, a Model Y és az ID4. Mi az a műszaki paraméter, amiben az ID4 odaver a Teslának? Úgy konkrétan.

    Mert így tesztek alapján menetdinamikája nem jobb, nem fogyaszt kevesebbet, nem lehet gyorsabban tölteni, nincsenek különösen jó anyagok a belterében, nem jobb a hifije, nem jobb a passzív biztonsága, nem fut csendesebben, nincsenek különleges extrái.

    Mert azt értem, hogy a bmw i7-nek magasabb a műszaki színvonala, mint a Tesláknak. És hát annyi pénzért legyen is. Na de egy ID4?

    [ Szerkesztve ]

  • cucka

    addikt

    válasz Kristof93 #125 üzenetére

    Ez amúgy ilyen német autóipari betegség, hogy sokfajta opciót adnak az autóikhoz, pusztán azért, hogy sokfajta opció legyen.

    Például ID4-nél a Qi telefontöltő feláras extra. Gondolom 2 euróba kerül nekik maga a hardver, belerakhatnák minden autóba és kalap, mindenki elégedett lenne. De nem, inkább kifizettetik extraként, és ők meg raktározhatnak kétfajta műanyag alkatrészt, és akkor jöhetnek itt az emberek, hogy micsoda gyártási komplexitással kell szembenézzen a VW.

    A VW csoport nagy mestere ennek a szarrágásnak, már rég mindenki bluetooth-on hallgatta a zenét amikor ők még gyártottak kazettás magnót, de abban is biztos vagyok, hogy van még autójuk kurblis ablakkal.
    Vagy a Mercedes, akiknél ugye két képernyő volt a "műszerfal". És mindegyikből tartottak kicsit és nagyot, és persze a műanyag keretből is minden variációt. És hát a 20 milliós kocsiba akár belerakhatták volna a nagy képernyőt alapból, de hát neem, inkább szopatják magukat a logisztikával, meg a vevőnek is üzenik, hogy ne örülj paraszt, jól lehúztunk, kifizettettünk veled 1500 eurót azért, hogy az 5 eurós képernyő helyett adjunk egy 8 eurós képernyőt a kocsiba.
    Vagy a BMW, egy időben arra büszkélkedtek, hogy 15 féle (vagy mennyi) hajtáslánccal gyártják a 3-as sorozatot. Gyárthatták volna 3 félével, és a vevőik 98%-ának tökéletes lett volna. De neem, mi németek vagyunk, mi a nem létező igényeket is maximálisan ki akarjuk szolgálni.

    Szóval nekem ilyen szempontból felüdülés egy Tesla. Itt egy termék, benne van minden, amit bele akartunk rakni, és fullos. Nincs benne szar hifi, hogy megvetessük veled az extra hifit, hanem belerakjuk a jobbat, és kalap. Nincs benne kis képernyő, hanem egy van, a nagy, és kalap. Nem fizettetünk extra pénzt a műbőr kárpitért, nem húzunk le a 360-as kameráért.

    [ Szerkesztve ]

  • cucka

    addikt

    válasz Shadowbull #130 üzenetére

    Ugyan. A vevői igények kielégítéséről van szó.
    Ez általában azok tévedése, akik sose láttak még termékfejlesztést. Valójában a jó termékek nem kielégítik a vevői igényeket, hanem kitalálják. A vevőknek igazából fingjuk nincs arról, hogy nekik milyen igényeik vannak. Azt hiszik, hogy tudják, valójában meg nem tudják.

    Egyszerű példa.
    Megkérdezheted a vevőidet, hogy szeretnének-e az autóba 3 fajta minőségű-árú hifiből választani. Mindenki azt fogja mondani, hogy igen, tehát ez egy vevői igény.
    Vagy belerakhatod az autódba alapból a felső polcos hifirendszert, és akkor minden vevőd elégedett lesz.
    Szóval a paradox az egészben, hogy a második esetben úgy lettek elégedett vevőid, hogy nem elégítetted ki a vevői igényüket, mert a vevői igény meg sem fogalmazódott.
    Mert valójában a vevőid nem választást akarnak a hifirendszerek között. Van vevőd, akit nem érdekel a hifi minősége, és nem akar érte pluszba fizetni. És van vevőd, aki meg szeretne jó minőségű hifit. Őket kell elégedetté tenni.

    Amúgy igazad van, a teslában 4 külön kamera van, nem 360-as. A VW mostanában tolatókamerát ad alapból a drágább autóiba, az id4-hez van egy nem túl jó 360-as kamera extra pénzért.
    De mondjuk ha tavaly bementél venni egy 7-es bmw-t, ahhoz is csak tolatókamerát adtak. Az amúgy nagyon jó minőségű 360-as rendszer extra volt. Egy 7-es bmw-nél. Érted...

    Fullos meg bármi lehet. Ha megveszel minden extrát a Daciához, akkor az is fullos lesz. A "nincs belőle csak fullos" pontosan annyit jelent, hogy minden felszereltséget alapáron megkapsz, nincsenek extrák. Amit bele akart rakni a gyár az adott árszinthez, az bele van rakva.

    [ Szerkesztve ]

  • cucka

    addikt

    válasz stellaz #148 üzenetére

    Az én fülemben még mindig visszhangzik a Steve Ballmer interjú, az iPhone megjelenésekor. De biztos vagyok benne, hogy a Nokia mérnökei is nagy pofával röhögtek akkortájt.

    Egy jó példa erre.
    1. A VW ugye bevezette az érintőgombos kezelőfelületet, ami nem lett népszerű. Nem kell hozzá agysebésznek lenni, hogy belásd, hogy sötétben a ki nem világított érintőgombok egymás mellett az hülye ötlet. Ezt a VW maga is beismerte, hogy nem jött be, változtatni fognak rajta. Na azóta is jelentettek be a régi kezelőfelülettel modelleket, és majd jövőre talán bemutatják az első frissített kezelőfelületes modellt, amit majd talán két év múlva megvehetsz.
    A hibás döntés és a döntés javítása között 4-5 év tellik el.

    2. A Telsa bejelentette, hogy a model S-hez yoke kormányt fognak adni, ami nem lett népszerű, érthető okokból. Majd javították a hibát, és most már választhatsz normál kormányt felár nélkül, illetve a yoke tulajdonosoknak is elérhető a normál kormány.
    A hibás döntés és a javítása között 3 hónap telt el.

    Na ezért reszeltek az összes hagyományos autógyártónak. Ez az, amit nem vesznek észre. Nézik és nem látják.

    [ Szerkesztve ]

  • cucka

    addikt

    válasz stellaz #154 üzenetére

    Igazad van, 2022-es modellévre hozták be a yoke-ot, és idén januárban jött az alternatíva. Szóval 1 év. Ami mégse 5 év.
    A nyilvánvalóan rossz megoldások meg úgy kapnak zöld utat, hogy egy vezetőnek tetszik a gondolat és átnyomja, a piac meg majd eldönti, hogy rossz-e az ötlet. A yoke nyilván hülyeség volt, simán el tudom képzelni, hogy Elon fejéből pattant ki, és egyszerűen átnyomta a rendszeren, mert hát megteheti.

    De érted, a Teslára rá lehet mondani, hogy Elon Musk saját játszótere, és hülyeséget csinál, amit megvalósítanak.

    A kérdés, a VW-n hogy ment át a 30 rétegnyi mérnökön, könyvelőn és menedzsmenten, hogy az autó gyakran használt funkcióit egymás mellé rakják háttérvilágítás nélküli kapacitív felületekre? Nem volt egyetlen ember sem a döntési láncban, aki vezetett már éjjel autót?

    [ Szerkesztve ]

  • cucka

    addikt

    válasz stellaz #217 üzenetére

    Bocsánat, semmiképp se akarok belerondítani a gondolatmenetbe. De azért szólnék, hogy a globális túlnépesedéssel kapcsolatos jóslatok azok nem jöttek be. 20-30 éve még úgy látták sokan, hogy ez fog történni, azóta kiderült, hogy tévedtek, nem ez lett.

    Lokális problémaként valóban létezik ez, elsősorban Afrika egyes részein. De az, hogy a túlnépesedés miatt nem fogunk tudni elég élelmiszert termelni, hát ez belátható időn belül nem fog bekövetkezni.

  • cucka

    addikt

    válasz stellaz #223 üzenetére

    Persze, a klíma változása az zajlik, ez nem kérdés. Ami nem jött be, azok az apokaliptikus víziók.

    Igen, a jelenlegi félsivatagos területek tovább sivatagosodnak, ez probléma. Viszont a hideg klímájú területek mezőgazdasági potenciálja meg növekedni fog.

    A háború meg folyhat ezért, meg folyhat más okból is, például földrajzi-stratégiai okokból. Hogy Ukrajna esetében mi volt a pontos indíték, csak találgatni lehet, jó eséllyel ezek kombinációja.

  • cucka

    addikt

    válasz stellaz #228 üzenetére

    Igen, lehet, hogy a talajminőség szar. És az is lehet, hogy nem szar, hanem kitűnő.
    Semmi sem biztos.

    De most olyat írni, hogy nem lesz hótakaró, és ez mekkora probléma. Hát képzeld a világ legjobb termőterületein (kína, indiai szubkontinens) nem nagyon van hótakaró. És a közel-keleten, ahol vélhetően feltalálták a mezőgazdaságot sok ezer éve, ott sincs hótakaró.

    Magyarországon a vízellátás pedig elvileg biztosított. Semmi akadálya visszacsinálni a folyószabályozást, és ismét engedni a tavaszi árvizeket meg néhány terület elmocsarasodását, és akkor rögtön lesz elég talajvíz.

    [ Szerkesztve ]

  • cucka

    addikt

    válasz worxland #259 üzenetére

    Szerintem az árakat hasonlította össze. Az elektromos MG és a Golf árban kb. ugyanott vannak.

    Mittudomén, 10 éve egy Passat áráért adtak egy c zerot vagy i-miev-et. Szóval zárul az olló az elektromos és a benzines/dízel autók között.

    [ Szerkesztve ]

  • cucka

    addikt

    válasz Shadowbull #261 üzenetére

    Igen, az ICE egyre drágább a szabályozások miatt, az elektromos platfrom megy egyre olcsóbb a tömegtermelés felfutása és az intenzív K+F miatt. A kettő egyszerre történik.

    Sőt, továbbmegyek. Az ICE relatív olcsóságának egyik oka a méretgazdaság. És ahogy haladunk 2035 felé, és csökken az ICE-k darabszáma, úgy csökken ez a méretgazdasági előny is.
    Mert valójában az ICE sokkal komplexebb szerkezet, sokkal több alkatrész, sokkal több hibalehetőség. Ha elveszti a méretgazdasági előnyét, akkor kampó van.

  • cucka

    addikt

    válasz Shadowbull #264 üzenetére

    A gond az, hogy az elektromos autók legdrágább alkatrészénél, az akkunál nem lineáris a költségcsökkentés a termelés felfuttatásával.
    Igen, de ez minden egyes iparágban így van. Idővel ellaposodik a görbe. Az első 10 évben 6x olcsóbb lett az akkumulátor, valószínűleg a köv. 10 évben egy 2x-es szorzót tudnak összehozni, utána még kevesebbet, stb.
    Amire még lehet számítani, az a lítium gyártási kapacitás növelése miatti árcsökkentés. Ugyen lítium annyi van a földben mint a szar, sose fogyunk ki belőle, a szűk keresztmetszet, amitől drága, az a bányászat és a finomítás.

    ICE esetében ez a görbe gyakorlatilag lapos, ha minden maradna ugyanígy a hatósági szabályozásokkal, akkor se tudnának jelentős spórolást eszközölni a gyártási költségeken.

  • cucka

    addikt

    válasz 8th #312 üzenetére

    Igen, aki 50-60 millióért vesz autót, az biztos teljesen megértően hallgatná ezeket a kifogásokat.

  • cucka

    addikt

    válasz Shadowbull #316 üzenetére

    Azért ne haragudj, de amikor arról van szó, hogy kiemelkedő minőségű német prémium autó, akkor nekem a w123 meg a w126 jut eszembe, nem ezek a modern fospisztolyok.

    Tudod, azoknál nem kellett kifogást keresni arra, hogy 4 éves korára miért kell 7x szervizbe vinni javítani, és hogy miért kell 6 évesen motort cserélni benne. Mert nem kellett.

    Kis túlzással egy modern s klasse már rég a bontóban lesz, amikor ugandában még mindig vígan taxiznak a w123-asokkal.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák