Új hozzászólás Aktív témák
-
Danex
addikt
válasz kisharsany #5 üzenetére
Csak a Teslával nyugodtan el lehet indulni utazni, mert a töltőhálózat a helyén van, addig a többivel elég nagy eséllyel lehet belefutni problémákba.
Teljesitményben vagy töredéke a német társ vagy akkor már többszörösébe kerül.
ha választanom kéne, hogy kicsit puhább müanyag vagy egy hajszállal csendesebb utastért vs sokkal rövidebb várólista, illetve sokkal kiforrottabb töltési hálózat akkor én biztosan az utóbbit választanám. -
Danex
addikt
válasz kisharsany #12 üzenetére
Senkit nem érdekel hogy egy bárhány éves dizel passat mennyit megy el mikor az átlag ember nem ingázik 70km-nél többet 1 nap, mikor pedig nyaralás van akkor kb 1,5 óránként meg kell állni mert vagy a lányok ittak sokat és pisilni kell, vagy valakinek már pang a tüdeje mert hát már milyen régen szívott el egy cigit.
-
Danex
addikt
Tesla az appban előre betervezi hogy érdemes megállni és kb 1.5 óránként 1 legalább van, ha más töltőkkel is számolunk akkor még gyakrabban is.
Tesla app pontosan jelzi előre mennyi töltő szabad igy azt is látni előre, hogy meg kell-e esetleg máshol állni.
Belsőégésűvel pedig nem kell messzire menni mikor sehol se lehetett üzemanyagot kapni hozzá, addig az elektromos otthon felrakta a töltőre és mondta ,hogy köszi heló.
Az újabb elektromosokkal amikben már 60kwh+ akksi van nem kell 100-al menni.
És még mindig az emberek a 365napból kb 350 nap egyáltalán nincs szüksége külső töltésre. és köszöni szépen a 1/4 annyiba kerülő töltést.
nem jó mindenre ez tény, de az emberek elég nagy részét lefedné. -
Danex
addikt
válasz worxland #152 üzenetére
Milyen 4-5x áron gyorstöltve? Jelenleg ha mindig tesla gyorstoltőn töltene az ember akkor akkor alacsonyabb fogyasztással lehetne számolni városban pl mint egy teljesen átlagos Vitarával... úgy, hogy a 2 autó teljesítményben nagyon nem egy kávéház. De még ha egy dizelt termelő szuper német autóval számolnánk se lenne 2x.
Gyakorlatban pedig a túlnyomó többség tud otthon ölteni amivel pedig már a dizel fog többszörös értéket fogyasztani.
Illetve nézzük már meg az új autó árakat is, mert valahogy mindig a 10 éves használt autó árát sikerült összehasonlitani egy új autó árával vagy jobb esetben 2-3 évesével.
Mert pl az egyik legnépszerűbb hazai autóból (Vitara) ha automata váltóval szeretné az ember akkor az jelenleg 10.5M miközben egy Model3 az 17.8M, de egy Golf is 10.6M egy Passat pedig fapad 13.6M, a kicsit erősebb motorral 14.6M, de ha a VW csoportba bepattintgatnám ugyan azt a felszereltséget biztos vagyok benne hogy Model3 árban lennénk már. -
Danex
addikt
válasz Shadowbull #214 üzenetére
Bekattintgatnám* autocorrect
-
Danex
addikt
válasz Shadowbull #225 üzenetére
Összekattintottam egy közel azonos felszereltséget , hogy funkcionalitásban közel megegyezzenek az autók.
a Golf 10.6M -> 13.5M
Passat 14.6M -> 16.9M
4 év garancia van mindkettőre, de ugye VW-nél évente legalább vinni kell, magasabb futásnál még gyakrabban a kötelező szervizre ami még extra költség a teslaval szemben.
Plusz pl a Tesla teljesítményben sokkal jobb a fenti 2-nél.
Szóval kolléga azon állítása ,hogy 3x drágább egy teljesen elektromos az nagyon messze nem állja meg a helyét, Golf-al szemben sanszosan egy új MG elektromos közel ugyan ott lehet. (nyilván itt nincs supercharger hálózat)
Persze, ha valaki minden héten 3x kijár németországban és egy seggel levezet 1300km-t annak egyértelműen nem az elektromos a megfelelő autó, de a magyar átlag a 15-20e km-jével nagyon ritkán találkozna olyan alkalommal ami nem megoldható vagy éppen túl nagy kellemetlenséggel járna.
De ha tud otthon tölteni akkor a megspórolt pénzből az esetleg isten háta mögötti kirándulásokhoz bőven beleférhet egy autó kölcsönzés is. -
Danex
addikt
De ezzel csak azt támasztod alá amit írtam is, hogy van olyan akinek nem felel meg mert különleges eset, pl ha körbekérdeznék szerintem 1000ból 999embernek nem lenne olyan problémája, hogy hetente autóalkatrészekkel bizniszel, gyorshajt és néha még egy komplett motort is be kéne pakolni... az meg, hogy egy 20-30p töltés nem férne bele a teljes útvonalba az pedig logisztikai hiba.
Különleges eseteket mindig lehetne hozni, mint pl mikor a háború vagy covid miatt nem lehetett tankolni vagy az emberek 40 perces sorokban várakoztak, hogy talán jut-e még nekik üzemanyag. Közben a villanyos ember hazament, fél perces mozdulattal feldugta a töltőre és mehetett is a családdal foglalkozni.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen