Új hozzászólás Aktív témák

  • jerry311

    nagyúr

    válasz Alaaf Pi #6 üzenetére

    Mindegyikben?
    Minden alkatrész úgy készül, hogy végösszegben* a lehető legolcsóbban bírja a tervezett élettartamát, aztán vagy sikerül vagy nem. (* ebben benne van a tervezés, gyártás, és garanciális javítás)
    Egyik jó példa erre szerintem a VW csoport kipufogógáz visszahűtője: 5-6(?) iteráción ment keresztül mire végre nem morzsolódótt bele a motorba, mit aztán szét is koptatott.
    Ha elsőre megtervezik jól és legyártják jó anyagokból, akkor nem lett volna vele gond.
    A másik példa lehet a kigyulladó BMW-k problémája, ha nem máanyagból lett volna az alkatrész, akkor esélyes, hogy nem gyulladnak ki, vagy csak jóval kevesebb.
    Aztán ott van még egy osztálytársam: villamosmérnökként végzett, autókba tervez elektronikákat. Karrierje elején gyakran kapta azt az értékelést, hogy ügyes, de olcsósítani kellene, mert annak a gyártási költségét, ami ott van a papíron, nem fizeti ki megrendelő.

Új hozzászólás Aktív témák