Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz HSM #36021 üzenetére

    Pont az az érdekes, hogy nem kell több. Az az elképzelés alapjaiban hibás, hogy a grafikához csak a VRAM van használva. Rengeteg adat a rendszermemóriában van. A hagyományos menedzsment innen másolja az allokációkat a VRAM-ba, de hiába tűnik el a rendszermemóriából az allokáció, ezek mérete eltérő, és annyira fragmentált lesz maga a terület, hogy nehéz beszúrni harmadik allokációt kettő már elhelyezett közé. A HBCC csak azokat a lapokat helyezi át, amire szükség van, és ennek az a hatalmas előnye, hogy mindegyik lap mérete ugyanaz, tehát ha elviszel egy lapot, akkor tuti vissza tudsz rakni egy másikat, amit már nem használsz, mert pont annyi üres terület alakult ki a rendszermemóriában, amennyire szükséged van a művelethez. Emiatt még némileg kevesebb terület is kell hozzá. Az allokációk valós idejű defragmentálásával lehetne jobb a hagyományos modell, de ezt igazából csak a konzolokon szokás alkalmazni.

    (#36022) stratova: Nehezen tud lejjebb játszani. A memória drágulása a középkategóriát érinti a leginkább. Itt egyrészt túl olcsók maguk a VGA-k (a régi ár szintjén), másrészt tipikus, hogy magas órajelű GDDR5 lapkákat használnak, amelyek háromszorosára drágultak másfél év alatt. Nem véletlen, hogy a VGA-gyártók nem akarnak visszatérni a régi árazáshoz. Nem fér bele.
    Ez itt nagyrészt már gazdasági kérdés. Alapvetően az fogja meghatározni a középkategória sorsát, hogy a felhasználók hajlandók-e megfizetni a nagyobb árú termékeket, vagy inkább elfogadják az IGP-ket helyette.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

Új hozzászólás Aktív témák