Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Mumee

    őstag

    válasz KillerKollar #52048 üzenetére

    MSRP meg a jelenlegi NV generációnál csak marketing immáron több oldalról is megerősítve.
    Pl. Tech Jesus által : [link]

    Szóval eleve nincs $700 3080 és $500 3070 sem.
    (Első hónapban/2 hétben Nvidia bónuszt ad az eladott kártyák után a pletykák szerint az AIB-oknak $50-$100, ezért a kezdőár MSRP közeli csalinak :DDD )

    Tehát egy valós $1000 20GB 3080ti még korrekt árnak is nevezhető.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz KillerKollar #52048 üzenetére

    Akörül igen.

    Nézd, a memória olcsóbb kártyára is rárakható. Lehetne 16 GB-os 3070-et is csinálni, csak meg kell egyezni a Hynixszel, hogy szállítson memóriát, mert az AMD felvásárolta a Samsung 2 GB-os stackjeit, azokat rakják a kisebb kártyákra is. De a Hynix is gyárt ilyeneket, sőt, a Micron is.

    A VRAM használatában annak van szerepe, hogy miképpen működik a leképező, milyen minőségűek a modellek, illetve milyen minőségű textúrákat szállítanak a fejlesztők. Teljesen lényegtelen, hogy az AMD vagy az NV szponzorálja a címet. A Godfall azért igényel sok VRAM-ot, mert 4096x4096 texeles textúrákat használ majdnem mindenre. Így állították be a PS5-re a játékot. Természetesen meg lehetne csinálni, hogy PC-re csak 2048x2048 texeles felbontásig hozzák át az egyes tartalmakon a textúraminőséget, és akkor 10 GB-ba beférne, de akkor meg az lenne a baj, hogy a konzolon jobb az elérhető minőség. Ráadásul a textúrarészletesség maximalizálása csak egy extra beállítás, nem érint senkit negatívan, mert ha nincs elég VRAM a kártyán, akkor lehet találni olyan beállítást, amivel bőven jól fut a játék. A VRAM használatát tehát nagyrészt az határozza meg, hogy mit hoznak át a fejlesztők a konzolról. Mivel az új konzolok a memóriaalrendszer szempontjából brutálisak azzal a marha gyors SSD-vel, így mostantól igencsak el lehet szállni ezeken a gépeken a textúrarészletességgel, egyszerűen csak egy virtuális textúrázásra szabott rendszer kell hozzá, ami pont van az Unreal Engine 4-ben.

    Egyébként pont az AMD mondta a Radeonokra vonatkozó deep dive előadásokon, hogy nem véletlenül raktak mindhárom kártyára 16 GB-ot. Még a legkisebbre is. Eredetileg úgy számolták, hogy 12 GB elég lesz a következő egy évre, de aztán látták a tavaszig megjelenő konzolos címeket, és a mostani szimulációik alapján még a 16 GB-hoz is komolyan optimalizálni kell a PC-s portot. Szóval úgy döntöttek, hogy 16 GB-tal hozzák mindhárom cuccot. Ez van. Bivaly lett a konzolok memóriaalrendszere, és erre úgy rárepültek a fejlesztők, mint gyöngytyúk a takonyra. Viszont ezt egyelőre, megfelelő API-k hiányában csak nyers memóriakapacitással lehet helyettesíteni PC-n. Hosszabb távon jobb lesz a helyzet, de már készül olyan cím is konzolra, ami 16kx16k texeles textúrákat használ, amihez 16 GB VRAM is édeskevés lenne, oda majd kellenek az újítások, amiket a Microsoft tervez 2022-től a PC-be. De ez még messzebb van, egyelőre az elkövetkező egy év jelent problémát.

    #52049 arn : A konzolon gyakorlatilag az SSD, illetve az alkalmazott technikai háttér miatt eléggé el lehet szállni a memóriahasználattal. Virtuális textúrázás kell hozzá, és olyan szintre küldheted a részletességet, amilyet sosem alkalmaztak még PC-n sem. Ennek az oka, hogy az SSD elég tempós ahhoz, hogy a memóriát gyorsítótárként használhasd. És igen. Pont ezért pakoltak 16 GB VRAM-ot a legkisebb Radeonra is, mert ezt a működést csak nyers kapacitással lehet PC-n ellensúlyozni, tehát ha nem korlátozzák a PC-s portoknál a minőséget, és áthozzák mindazt a tartalmat, amit konzolra szállítanak, akkor az bizony durván memóriagyilkos lesz. És ezt nem lehet menedzselni. Vagy ott van az adat, vagy nincs, utóbbi esetben jönnek az akadások.

    A memóriahasználat gyártótól független. Azt nem lehet kihasználni, maximum győzködni a fejlesztőket, hogy van ám 16 GB-os VGA, nyugodtan hozhatják PC-re a konzol textúraminőségét. De nem hiszem, hogy nagyon győzködni kell erről őket, mert ez csak egy beállítás PC-n. Akár külön textúracsomaggal is lehet szállítani. Senkit nem ér hátrány, ha van egy extra beállítási szint.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

Új hozzászólás Aktív témák