- Akciófigyelő: Humble Games Bundle - Nightdive FPS Remasters
- Call of Duty: Modern Warfare III - Új szezon, újabb ingyenes hétvége jön
- Hunt: Showdown - Jön az engine csere, befutnak az újgenerációs verziók
- Steamre tart a Crime Boss: Rockay City
- The Witcher - Befutott a TV sorozat folytatásának első rövid kedvcsinálója
-
GAMEPOD.hu
A legtöbb kérdésre (igen, talán arra is amit éppen feltenni készülsz) már jó eséllyel megtalálható a válasz valahol a topikban. Mielőtt írnál, lapozz vagy tekerj kicsit visszább, és/vagy használd bátran a keresőt a kérdésed kulcsszavaival!
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz dergander #27390 üzenetére
Közel sem lesz ez success. Csak még nem ütköztél a változásokba bele. Attól, hogy ugyanannyi shader van benne, még nem ugyanaz a lapka. Új a memóriavezérlő, és új az UVD. Emellett több utasítás büntetőciklusa is csökkent. Amint meghív egy új dolgot a rendszer, azonnal problémád lesz belőle, mert arra számít a mikrokód, hogy a kártyádon Polaris 20 van, nem pedig Polaris 10 GPU. Még talán a büntetőciklusok redukálását túléli, de a hiányzó fixfunkciós blokkokét és vezérlőkét nem.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz dergander #27444 üzenetére
Nem tipikusan a feszültség a problémád. Nem ugyanaz a lapka van a 480-on és az 580-on. A Polaris 20-nak a büntetőciklusai az egyes utasítások után mások, mint a Polaris 10-nek. Ezt valamennyire próbálhatod korrigálni a feszültséggel, de egyszerűen fizikailag más GPU-ra való mikrókódot használsz most. Ez állandó probléma lesz. Lehet azon a limited cuccon akármilyen válogatott GPU, ha az fizikailag nem ugyanaz, ami van az új sorozaton. A kis változások is jelentősek lehetnek a mikrokód szintjén, és ez már instabilitást okoz. Érdemes visszafrissíteni azt a mikrokódot, amit a régebbi Polaris 10-hez terveztek.
(#27448) Yutani: Ezt nem tudom, hogy honnan veszik, de ilyen egy szóval nem hangzott el. Arról volt szó, hogy elvihetik a Samsunghoz is a gyártást, de első körben a GloFo a bérgyártó (ez az AMD-nek fontos, mert a WSA miatt van egy minimum rendelési követelmény, és amíg azt nem teljesítik, addig nem mehetnek sehova). Olyan sincs, hogy 14 nm FinFET+. LPP van, és továbbra is azt használják. A genre vonatkozó jelölés csak arra vonatkozott, hogy a Polaris 20-nál ugye új lapkát terveztek, ezért más dense libeket is használhattak, mint a Polaris 10-nél. Ez nyitja meg egyébként a Samsunghoz való utat is, mert a Polaris 10 dense libjei nem kompatibilisek a Samsung gyártástechnológiájával. A Polaris 20, 21 és 12 esetében már mindkét bérgyártóval van kompatibilitás a tervezőkönyvtárak portolása szempontjából.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz dergander #27451 üzenetére
De meddig? Ezek nem ugyanazok a lapkák. Amint egy olyan funkcióra kerül sor, ami nincs benne a régi hardverben rögtön megpusztul a munkamenet. Ezért hangsúlyozta ki az AMD, hogy ezek új lapkák a pletykákkal ellentétben. Nem egyezik meg 100%-ig a régi fejlesztésekkel.
(#27450) stratova: Lehet, hogy berakják mobilba, de ott a VEGA a fókusz. Sokkal kevesebb helyet igényel.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
#45185024
törölt tag
válasz dergander #28095 üzenetére
Sajnos Január óta H1-et mondanak hivatalosan ezen más nem volt publikálva.
Hodd el sok ember ben van most egy kanál kinin...
Holnap van Prey megjelenése azért egy csipetnyi promózás benne van randomban holnap.(gondold azt hogy csak altatnak és holnap tényleg ) és ha tényleg akkor Te megmondtad
Jelenleg Computexen várunk egy bejelentést vagy paperpaunchot...
Ha Júl 1el nem jelenik meg na akkor esne egy nagyot a tőzsde[ Szerkesztve ]
-
-Solt-
veterán
válasz dergander #28099 üzenetére
Elhangzott egy állítás,
AMD csak ígérgetni tud és azt is rosszul csinálja
Továbbra is szeretném látni azt az AMD-s ígéretet amire felfűzted az egész gondolatmenetedet, és amiből aztán a fenti fals következtetés is megszületett. Amennyiben nincs ilyen, akkor nem igazán értem mire ez a nagy kirohanás.
A topikban elhangzó "hülyeségeket" a topiklakókon kérd számon ahelyett, hogy a fallal suttogsz.
Amit már "tudunk", 4GB HBM, lassabb mint az 1070, és természetesen drágább is. Szóval jön az évek óta beharangozott csőd, aztán ahogy befagy a Duna vize, az nVidia helyi képviselőjét ünnepélyesen megkoronázzák. A szertartást Jack@l fogja vezényelni. Ezek a tények, minden másban csak találgatunk...
[ Szerkesztve ]
www.smart-bus.hu
-
#45185024
törölt tag
válasz dergander #28125 üzenetére
Jó azért egy ref 480-ról beszélsz, a 480 tulajoknak sincs ref 480 teljesítményű kártyájuk , az 1450 es 580 teszteket meg nem látok, érdekes )
Lehet ez is úgy kezdődött Mint a Battlefield1 hogy AMD supported lesz aztán valami megváltozott...
Mondjuk a történetben az valóban nem érthető hogy ha ebbe építik be a Vega új +os tulajdonságait (meg a Ryzenét)
hát alapból megy Full HDn 100-200 FPS-t ebben nem üt majd akkorát hogy 220 FPS mert minek ugye[ Szerkesztve ]
-
Malibutomi
nagyúr
válasz dergander #28125 üzenetére
Az ilyenek a VS topicba valok nem ide. Ez a Radeon talalgatos.
A topik témája:
Az AMD éppen érkező, vagy jövőbeni új grafikus processzorainak kivesézése, lehetőleg minél inkább szakmai keretek között maradva. Architektúra, esélylatolgatás, érdekességek, spekulációk, stb.
[ Szerkesztve ]
-
huskydog17
addikt
válasz dergander #28174 üzenetére
Nem. A Far Cry 2-nél a DX10.1-et kukázták, mert a zöldeknek nem volt ahhoz az API-hoz hardverjük, így DX10.0 került bele ami viszont sajnos bugos.
DX10.1 a Stalker Clear Sky-ban volt például. Azon kívül is volt még néhány 10.1-es cím, de rendkívül kevés.Gameplay csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz dergander #28176 üzenetére
Technikailag a GCN2/3/4 egy dolgot nem tud a feature_level_12_1-hez, mégpedig a 64x64x64-es volume tile-t, mert 64x64x4-es tömböt támogat. A többi képességet tudná, de a Microsoft rendszerével ezek össze vannak kötve, tehát ha egyet nem tudsz, akkor nem tudod a többit sem.
Ezzel a feature_level_12_1-gyel a Microsoft is küzd egyébként, mert nulla kutatás folyik rá a fejlesztőknél. Egyszerűen a konzol képességeire történik meg a kutatás, és az jön át PC-re. Lesz egy új feature_level szint, ami az aktuális 12_1-es szint hiányosságait korrigálja. Többek között például 64x64x64-es tömb mellé bekerül a 64x64x4-es, mert a konzol miatt úgyis azt használják majd a fejlesztők. Emellett a volume tiled resources egy másik nagy problémáját is megoldja ez a szint, mivel kötelezővé teszi az ASTC LDR/HDR-t. Ez azért fontos, mert hiába akar valaki volume tiled resource-t használni, mindenképpen szüksége van egy gyártói kiterjesztésre, mert egyetlen PC-s hardver sem támogatja a teljes ASTC specifikációt, ami például tartalmazza ehhez a funkcióhoz a szükséges formátumot, vagyis ma nem szabványos, DirectX 12 API-ban nem definiált formátumokat kell használni ehhez. Ilyen kiterjesztése egyébként van az Intelnek, az AMD-nek és az NV-nek is, de őszintén szólva a fejlesztők nem nagyon rajongnak az olyan dolgokért, amikor gyártók szintjén lebontva egy rakás implementáció kell.
Újítás lesz még az uncertainty region szintjének növelése, aminek 1/512 pixel lesz követelménye, ami megint szopás, mert nulla mai hardver támogatja.
De az tisztán látszik, hogy ezek a funkciók is haladnak, a Microsoft értékeli a fejlesztők problémáit, és jön az ezeket korrigáló új szint.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Z10N
veterán
válasz dergander #37021 üzenetére
"Inkább erre kellene ráfeküdnie az AMDnek hogy magasabb órajelen tevékenykedjen hogy az Nvidia meglegyen."
Erre lesz a 7nm. Illetve mar a vega uarch is magasabb orajelre volt kalibralva. A navi meg egy lepes lehet."Mondjuk furcsállom hogy a 670-es GPU-ról semmi hír"
Nincs ebben semmi furcsa, elve Navi-val varjuk. Majd talan januarban lesz leak."az 590 csak úgy a semmiből berobbant"
Ez pedig sejtheto volt mar egy eve, amikor a Scorpio megjelent. A 12nm-rel pedig varhato volt egy refresh. Aminek mondjuk egy 575/585 es egy 40cu-s 590-nek kellett volna lennie."A wattot meg felejtsük el, úgyis abba az AMD fényévekkel hátrébb ragadt"
Mivel compute heavy ezert fogyaszt sokat. Az nv ezidaig direkt a magas orajelre volt bedrotozva fixen. Nezd meg a Turing-t 12nm-n, alacsonyabb a base/boost, mint a 16nm-s pascal-nal. Ahogy komplexebbe valt, mar emelkedett a fogysztas is. Persze tovabbra is jobb. Emellett az AMD hirhedten tul van feszelve a kihozatal miatt. Kevesebb sku van, ezert be kell zsufolni oket. Mindegyik gpu-nal legalabb 50mV-t visszabb lehet venni, de van ahol 100-150mV-t is, ami nagyon sok.[ Szerkesztve ]
# sshnuke 10.2.2.2 -rootpw="Z10N0101"
-
válasz dergander #37021 üzenetére
Inkább a magas órajel, és az ebből következő magas feszültség. Ha picit visszavesznek, akkor a GCN hirtelen Pascal szintű energiahatékonyságot kap. Miközben hasonlóan jól tuningolható lesz.
Csak nézzünk meg pár kártyát:
ALU : TEX : ROP Órajel Gyakorlat
Fury X 4096 : 256 : 64 1050 8601 : 268 : 67
GTX Titan X 3072 : 192 : 96 1075 6144 : 192 : 96Polaris 20 2304 : 144 : 32 1257 5792 : 181 : 40
GTX 1060 1280 : 80 : 48 1506 3855 : 120 : 72GTX 1080 2560 : 160 : 64 1607 8227 : 257 : 102
Vega 64 4096 : 256 : 64 1247 10215 : 319 : 79
Titan XP 3840 : 240 : 96 1405 10790 : 337 : 134A GCN tele van ALU-val meg TEX-szel, ezért az alacsony órajel. ROP meg már nincs. Alapórajeleket néztem, boostnál nagyobbra nyílik az olló. S Ugye az ALU fűt igazán.
[ Szerkesztve ]
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
válasz dergander #37027 üzenetére
Ja, csak ha tényleg így van, akkor az AMD egy idióta. Ezt pedig kétlem, nem önmaguk ellenségei. Valószínűleg nem hozna annyit az a plusz ROP.
Notebookcheck-en nézegettem a Vega M GL vs GH vs Polaris-t.
A Polaris csak 20-25%-ot ver a GH-ra, ami nem is rossz, hisz kb 50%-ot kéne az ALU alapján. Viszont a GH relatív sok memóriasávszélből gazdálkodik, ebben Polaris csak 25%-kal jobb. S ez így már annyira nem egyértelmű, lehet a GH csak a memória miatt van ilyen jól eleresztve.
Ha pedig a Vega GL és GH-t hasonlítjuk össze, akkor megint érdekes. Ugye a GL-hez képest a GH az +20% ALU + sávszél és +100% ROP. De a GL-nek 12%-kal kisebb az órajele, szóval kompenzálva kb +37% ALU, +20% sávszél és +130% ROP. Ehhez képest 35-40%-ot gyorsul GH a GL-hez képest. Nincs csoda a több ROP-pal.
Gbors, mondj valami okosat!!!!!!4444!négy!
Benchmarkok a notebookcheckről vannak (Timespy), s ezekkel a specifikációkkal számoltam:
Polaris: 2304:144:32 @ 1077 MHz, 256 bit @ 8000 MHz [notebookcheck]
Vega M GH: 1536:96:64 @ 1063 MHz, 1024 bit @ 1600 MHz [prohardver]
Vega M GL: 1280:80:32 @ 931 MHz, 1024 bit @ 1400 MHz[ Szerkesztve ]
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
Z10N
veterán
válasz dergander #37027 üzenetére
Ehhez a VegaM XT-t (gcn4, 1536:96:64) kellett volna elovenniuk hbm2-vel, de meg az egyszeru Scorpio-t (2560:160:32, gcn4) gddr5-tel sem tudtak attervezni 12nm-re.
A VegaM XL mar elegge csonkitva van (1280:80:32).
"Azért megnéznék egy AMD külön termékvonalat, ahol ahogy írtad is , kevesebb CU és TMU van , de több ROP."
Szoval ez mar letezik Intel nevenA vega12 pedig eltunt.
# sshnuke 10.2.2.2 -rootpw="Z10N0101"
-
#45185024
törölt tag
válasz dergander #37131 üzenetére
Én teljesen máshogy tenném fel ezt a kérdést.
A Final Fantasy 15 egy leginkább sehogy de NV-re erősen optimalizáltabb játék.
Bár nekünk azt mondták a shader modell 6.0 miatt ugye nagyságrendekkel jobban fog fordulni AMD re a konzol de ugye ha átírják az már a support pénzből fejlesztődik PCre...
Mondjuk nézzünk egy 1920 x 1080, High Quality-t
Ha ebben hasonlítod össze egy 580-nal sokkal erősebb mint 9% de a kérdés továbbra is a miért tennél ilyet ha nem trollkodásból ?[ Szerkesztve ]
-
Petykemano
veterán
válasz dergander #37131 üzenetére
Szerintem az, hogy az órajel emelése a nagyobb felbontáson hozott jobb eredményt, az alacsonyabb felbontáson pedig gyengébb emelkedést, arra utal, hogy nem a számolóegységek (ide értve most mindent, ami az órajellel érintett, compute shader, rop, geometria, stb) jelentik a szűk keresztmetszetet, hanem a memória. És talán annak se a sávszélessége, hanem a késleltetése?
Végső soron látjuk, hogy a ryzen memória elérése is nagyobb késleltetést produkál, mint az intel ellenlábasok. Miért is mo sújthatná ugyanez a gond a radeonokat is?
Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
#45185024
törölt tag
válasz dergander #37146 üzenetére
Most olyat teszek hogy magam is megbánom , megdicsérem az NV-át
Tökéletesen csinálták ami példaértékű kiadom a kártyákat akár a boltba is.
és a zárt tesztereknek szóló csatornán egy nappal megjelenés előtt kiadok egy drivert
a közönség számára pedig az NDA lejártakor kirakom a főoldalra. Ennyi.
Minek balhézni a renitens KYLE-okkal meg perekkel fenyegetni szerződést nem betartókat ?
Hozzá kell szokni hogy nem fogunk csak előre irányítottan kiszivárogtatásokat látni a továbbiakban,[ Szerkesztve ]
-
hokuszpk
nagyúr
válasz dergander #37176 üzenetére
mondomen, hogy a hatterhatalom elkezdte a hype hadjaratot, amit mindenki benyel, aztan megint jon, hogy pofara esett az AMD; pedig hivatalos nyilatkozatban azt ami alapjan a pofaraeses meg van allapitva a ceg sosem allitotta.
zseni ez a Huang gyerek na, hogy porkolodne ra a borkabatja.[ Szerkesztve ]
Első AMD-m - a 65-ös - a seregben volt...
-
válasz dergander #37353 üzenetére
Az NV a gyártástechnológia váltás után több, mint 40%-ot tudott emelni az órajeleken. Az AMD meg kb 10%-ot. Jó, persze ez nem csupán gyártástechnológiai varázslat, de szerintem a TSMC 16 nm vagy 20%-kal jobb órajelben, mint a GloFo 14 nm.
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
leviske
veterán
válasz dergander #37342 üzenetére
Ez azért múlik az IMC-n is. Hiába raknak mellé drágább memóriákat, ha magasabb órajelen nem képes lekezelni.
(#37352) lezso6: Engem nem lepne meg, ha mostanra jutottak volna el oda, hogy inkább engedik egy kicsit felfelé a lapkaméretet. A GloFo helyzete miatt valószínű, hogy egy darabig muszáj lesz 14nm-es GPU-t is gyártaniuk, ahhoz pedig szükségük lehet a magasabb órajelekre.
Emlékszem, a RV790 idején is nagyobb lapkával sikerült elérni, hogy magasabb órajeleken és alacsonyabb fogyasztással üzemeljen a HD4890, mint a HD4870. Ha a kapacitorgyűrűs megoldás nem lett standard, akkor van rá esély, hogy olyasmivel próbálkoztak be most is.
Így talán volna rá esély, hogy teljesítményben ne legyen olyan vállalhatatlanul nagy szakadék az új GPU és a Polaris alapú termékek közt.
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
MIELŐTT LINKELNÉL VAGY KÉRDEZNÉL, MINDIG OLVASS KICSIT VISSZA!!
A topik témája:
Az AMD éppen érkező, vagy jövőbeni új grafikus processzorainak kivesézése, lehetőleg minél inkább szakmai keretek között maradva. Architektúra, esélylatolgatás, érdekességek, spekulációk, stb.
- Parfüm topik
- Telekom TV SmartBox: szolgáltatói set-top box alacsony korlátokkal
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- OTP Bank topic
- Notebook hibák
- WLAN, WiFi, vezeték nélküli hálózat
- PlayStation 5
- Politika
- Apple iPhone 13 mini - miért nem veszik elegen?
- Autós topik
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen