-
GAMEPOD.hu
A legtöbb kérdésre (igen, talán arra is amit éppen feltenni készülsz) már jó eséllyel megtalálható a válasz valahol a topikban. Mielőtt írnál, lapozz vagy tekerj kicsit visszább, és/vagy használd bátran a keresőt a kérdésed kulcsszavaival!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Dareiosss
senior tag
Így van. Sztem ezen az áron egy kanyi vasat sem fog keresni az AMD ezzel a karival. Plusz ha nem csökkentik a vega56, vega64 árát, azokkal sem, mert jön a 2060 ami sokszor hozza a vega 64 szintjét lényegesen olcsobban RTX el...
Én jóárasított Vega56 ra várok, de ha nem fog eljönni, veszek egy 2060 at.
[ Szerkesztve ]
-
Abu85
HÁZIGAZDA
DX12-ben igen, de a Vulkan módját jobban szereti az NVIDIA ennek a játéknak. Ott közelebb vannak az eredmények. Persze a Vulkan 3-6%-kal lassabban is fut általánosan.
(#38602) Dareiosss: Olcsó hardvert már ne várjatok. Jóval korábban megmondtam már. A VGA-piac eladásai eléggé összeestek 5 év alatt. Egyszerűen annyira kevés a vásárló az évtized elejei szinthez képest, hogy a költségek növekedése mellett muszáj új árszinteket bevezetni. A középkategória mostantól 350 dolláros szint. Ha nem tetszik, akkor ott a konzol, de ettől a piac csak ilyen körülmények között tud megmaradni.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Dyingsoul
veterán
Ugyanez lebegett az én szemem előtt is. Várom a napot mikor az AMD képes lesz kijönni olyan GPU-val ami üti (és nem 1-2%-kal) a top Nvidia GPU-t... Viszont amíg ez nem következik be Nvidia lesz a gépemben... (a mostani 1080 Ti-m is hozza azt a szintet amit a Forzában mutogattak, sőt... nem tudom mi értelme van redditen is a red teamezésnek)
[ Szerkesztve ]
- Szakmai kérdésekre privátban nem válaszolok, mivel másoknak is hasznos lehet. Erre való a szakmai fórum! -- YT: youtube.com/dyingsoulgaming -- FB: facebook.com/DyingsoulGaming/ Stream: http://twitch.tv/dyingsoul
-
#45185024
törölt tag
"hülyeség volt rátenni ennyi ramot, lehetett volna 599$ is 8 GB rammal.,"
ezt már közben megcáfolták máshogy nem is lehetett volna"Tippre ez a professzionális piacra szánt GPU ról jön le ami ott kiesik,azt elnyomják itt jó áron."
Ez a tipp jó !Nem kell Radeon VII szobát csinálnom ez Vega köszi amd
és "eksönli" a Vega 56 utódja nem is a 64-éJa és 16 GB HBM az nagyon jó dolog tud lenni sokmindenre ez tetszik
nyilván nem fogok venni mert 240 fölött én sose vennék semmit... így csak szimplán tetszik
majd meglátjuk lesz e valamilyen módon kistesója...Ja és az a kis nyomi mosolyjel CPU az nagyon ari na aki meg tudja magyarázni az csipletet az mondja ne tartsa benn. De az I/O lejött ez a lényeg.
[ Szerkesztve ]
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Tényleg nem akarom a konzolt felhozni, de a helyzet az, hogy ilyen árak mellett...
Alapvetően a pénztárcával mindig lehet szavazni, az egy világos üzenet még a gyártók számára is. 130 körül lehet venni PS4 Prót, amire bitang jó játékok vannak. A PC meg jó írogatni.
Persze én könnyen beszélek, amikor közvetlenül tudok vásárolni a gyártóktól. De ha mondjuk bolti árat fizetnék, akkor marhára nem fejleszteném ám a PC-t.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Jacek
veterán
De az tudod hogy a leakek nem erről a kártyáról szóltak, tudod te Tehát az AMD nem mondott soha olyat hogy jön egy 2070 teljesítményű Vega refresh 350 dollárért.
Egyébként nem múlt el semmi hanem egyszerűen az NV azt godolja hogy oda tolja az árakat ahova akarja, és majd az AMD nem követi vagy hogy? Természetesen lehet mindekét oldalt hibáztatni a kialakult helyzetért.
Aztán majd a kereslet csökkenése miatt árat emelnek és a kereslet megint csökkenni fog ÉS valszeg a PC gaming koporsójába megint egy szög a 350 (aib 400?) középkategória, PS4Pro áránal koricálunk -
#45185024
törölt tag
Igazándiból nem az a baj hogy mit tud.
csak a Furyk /X 550 650-ben jött annó az az ár ami még kb a szakítószilárdság vége volt amióta csak romlott a forint.
Most 200 fölött nagyon kevesen tudnak kártyát venni,, tök mindegy mit tud...
Ebben kódolva van a 4K 8 K tartalom készítés
meg a tavasszal microsoft által kihozni akart MI
belecseppentenek egy Shader Model 6.5 öt
és indulhat az újféle M.I.-s bányászláz. Megvan a B oldal.[ Szerkesztve ]
-
-
Csak ez nem valós termék, csak koncepció. De tény, hogy az AMD ezt simán megcsinálhatná, hisz ott az IF, ragaszthat GPU-t is a CPU-k mintájára. HPC-re csodadriver nélkül is simán működőképes, hisz azok gond nélkül skálázódnak több GPU-ra.
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
arabus
addikt
Nem használt vacak nv kártya kell itt amd topikban.
Amugy gondolom ha olyan olcsó annyit is ér!Xeon Platinum 8490H,8468H,Ryzen 7500F,Gigabyte B650M K,Xeon Phi,i9 7960X,i9 7920X,Xeon w2135,Gskill royal 4400,Gskill Trident Z,Pico 4,Red Devil 7900XTX,Asrock W790 WS,Fury Pro RDIMM 6000,Z590,Intel Cryo,Intel 11900F,Ryzen 5600,Radeon 7600,Radeon 6800...
-
Kupszi
aktív tag
Bár a 4Ghz maximum boost elég karcsú, de azért bírom benne hogy lehet, feltornászni legalább 4.6Ghz-re. Az a baj az AMD gyengéje még mindig az alacsony órajel. Lehet éppen az IGP-hez elég lesz, de ott is biztos lesz limit ha 4Ghzen marad.
Pipapapa strikes back again! Avagy újabb tégla a falba!
-
Kupszi
aktív tag
Konkrétan az OC-ra leszek kíváncsi. Mármint hogy azért fogják bírni az 5Ghz-et , mérsékelt voltal, vagy ez is csak kíváltság lesz. Az oké hogy az 5ghz boostolók biztos fogják bírni a tunningot, de a kispéldányok vajon mit bírnak majd.
Pipapapa strikes back again! Avagy újabb tégla a falba!
-
arabus
addikt
-
Kupszi
aktív tag
A memóriasávszél szűk keresztmetszete miatt, nem fogja tudni elérni, sőt még megközelíteni se az 1050-et. Már a Vega11 is ezzel szenvedett, az alacsony DDR4 órajelek miatt. 256bites memória sávszél kellene, az meg ebbe a platformba lehetetlen.
Pipapapa strikes back again! Avagy újabb tégla a falba!
-
Petykemano
veterán
Szerintem eDRAM-ot fognak az IO dieba pakolni.
"Given the size of the 128MB eDRAM on 22nm (~84mm^2)"
Crystall wellnél megvolt 128MB 84mm2-ből 22nm-en. A semiwiki szerint az edram cells 0.029 µm² a GF HP nodeján csak 0.0174 µm²
Tehát a zen magok helyére egy 256MB-os edram is befér és nem.nagyobb az io Die mint a zeppelin.
Az Intel esetén a különálló lapka sávszélessége 2x50GB/s volt, ennél nyilván több kell.
A méretkérdést pedig az IGPn található HBCC megoldja. Csak nyilván több IF csatorna kell az IGP és az IO lapka közé.Ez megoldás gyártási költségekben nem jelentkezne nagy többlettel, ám persze más io lapkát kéne tervezni hozzá. De edram L4$ célú felhasználásáról amúgy is volt szó, hogy hasznos lenne. Ez eggyel több ok ebbe az irányba.
A másik út a HBM.
Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
Tyrel
őstag
Úgy értem a célhardver nélkül dolgot, hogy szerintem meg kellene maradni a GPGPU iránynál, azaz olyan uniform shaderekkel / stream processzorokkal telepakolni a cuccot amik bármire használhatóak. Persze ezek utasításkészletét lehet reszelgetni, bővítgetni, kb. pont ahogy az x86 CPU utasításkészletének is számtalan kiterjesztése van már, de az alap irány ez kellene hogy maradjon...
Nekem ez a Turing-féle megoldás, hogy ott van egy nagy vödör tranzisztor a GPU-n amikkel a programok többsége nem tud mit kezdeni, és még amelyikek épp tudnak, azoknak is különböző korlátozásokkal kell szembesülniük... szerintem ez rossz út. Legyen egy általánosan bármire befogható, nagyon nagy számítis teljesítményű chip, és dönthessék el a fejlesztők, hogy mit csinálnak vele, akár részletekbe menően is, ha úgy akarják. A konzolok pont ettől tudnak a PC-vel versenyképes grafikai szintet hozni sokkal-sokkal gyengébb hardveren.
Ha a fejlesztő úgy dönt mint adott esetben a Crytek, hogy ő ray-trace-elni fog a GPU egy részén, hát áldás rá, csinálja bátran mert alkalmas rá a vas... ha egy másik meg épp úgy dönt, hogy az ő játékának épp GPU gyorsított AI-re, vagy valami nagyon erős AntiAliasing-re van szüksége, akkor ő meg hadd csinálja azt ugyan azzal a GPGPU-val. Legyen a fejlesztők kezében ez a döntés!
Ez amit nVidia csinál, hogy "márpedig most raytrace-elni fogsz k*csög, mer' azzal tudjuk eladni az új videokártyánkat!!!", ez nekem nagyon ellenszenves, lehet hogy az adott játéknak nem is lenne erre szüksége, ugyan úgy ahogy anno a PhysX-re vagy épp a Hairworks-re sem volt egyes alkotásoknak, csak pénzért bele erőltették... de ez rossz megközelítés, szerintem nem a hardvernek hanem a szoftvernek kellene diktálnia.
Szerintem a konzolok miatt az AMD ezen a GPGPU vonalon marad, valószínűleg azért nem is mondanak semmi konkrétumot pl. a RayTracing-ről mert azt már biztosan tudják, hogy a célhardverük nem lesz rá, azt viszont talán még nem, hogy a szoftveres megvalósítása hogyan lesz megoldva.
Sokan fújtak itt a GCN-re, hogy sz*r meg leáldozott neki, de én még mindig úgy hiszem hogy logikailag nincs vele semmi egetrengető probléma, egyszerűen "csak" az energia-hatékonyságát kellene valahogy jelentősen növelniük... Ha ezen az egy ponton valami csoda folytán sikerülne nekik egy jó nagyot lépni előre a Navi-val, akkor sztem nagyon is versenyképesek lehetnek majd.Turenkarn
-
Tyrel
őstag
?? A DXR nem az nVidiától származik, MS / DX12 szabvány, csak a Turingok kivételével nem implementálták még semmire... de épp ez a mondandóm lényege is, hogy az a megoldás amivel az nVidia implementálta a DXR-t, az nem tetszik. Tök nyilvánvaló hogy ha az általános stream-processzorok egy része elmegy DXR-el játszadozni, akkor kevesebb erőforrás marad másra, egy szóval nem mondtam hogy ez nem így lesz... csak azt hogy, ez a fejlesztő döntése legyen.
Ne a hardver szabja meg, hogy milyen eljárásokat használhatnak és abból mennyit, ne a farok csóválja a kutyát! A hardver legyen általános, és dönthesse el maga a fejlesztő, vagy legrosszabb esetben a driver, hogy mit kezd vele.
Szerintem el se olvastad amit írtam, csak megláttad egy mondatban azt hogy "nVidia" meg hogy "rossz", és máris ugrottál védeni őket...
[ Szerkesztve ]
Turenkarn
-
Tyrel
őstag
Nem értem mit nem értesz...
Jelenleg a Turing azt csinálja hogy van mondjuk 2000 CUDA Core meg mellette akkora GPU területen amin elférne még legalább 1000 ugyanolyan CUDA Core, ott van a RayTracing cucc.
Ezzel a fejlesztők döntése csupán annyi, hogy az RT részt használatba veszik-e, vagy sem. Ha nem tudják mire használni, mert az adott játék nem kívánja, vagy szimplán nem értenek hozzá, vagy nincs pénzük DXR-t tanulni és implementálni, akkor a GPU-nak az a része ott alszik, nem jó a világon semmire.Ezzel szemben azon a GPGPU megoldáson amit én tartok továbbra is előnyösnek, azon a fenti chip-területen nem RT-specifikus részegységek lennének, hanem ott lenne az a hiányzó ~1000 CUDA Core... aztán amelyik fejlesztő akar RT-t, az az összesen 3000 CUDA Core egy részét allokálhatná erre a feladatra, pont ahogy a Crytek teszi a fenti techdemóban... akinek meg ez az egész RT cucc bármi okból nem kell, annak 2000 helyett 3000 CUDA Core állna rendelkezésre, amin kedvére futtathatna bármit... nem csak shading-et, hanem pl. OpenCL kóddal bármi okosságot, részecskeszimulációt, AI-t akármit.
Ezzel amit az nVidia csinált a Turing-al, ezzel kivették a fenti döntést a fejlesztők kezéből. Ezen mit nem lehet érteni? Vagy RT-re használják a GPU azon részét, vagy semmire. Ez szerintem egy alapjaiban rossz megközelítés.
Az már csak hab a tortán hogy a hatalmas célhardverrel gyorsított RT még a felsőkategóriás kártyáikon is köhög 1080p felett... Igazán nem értek el a célhardverrel jobb teljesítményt mint a Crytek nélküle... (techdemo 4K 30fps sebességre képes célhardver nélkül)
Kb. bekapcsolod az nVidia RTX-et és feleződik az fps... pont ugyan ez lenne az eredmény, ha CUDA Core-ból lenne több, és azok felét hirtelen lefoglalná RT számításra; Csak épp ha ezt nem akarnád, akkor használhatnád azokat a magokat másra... így meg nem.[ Szerkesztve ]
Turenkarn
-
Tyrel
őstag
Arra gondol hogy ott is probléma volt ezek mennyiségéből, az egyik játéknak az egyik fajtából kellett több, a másiknak a másikból, e miatt nagyon ingadozott hogy melyik játék melyik GPU-n futott jól... mígnem bevezették az unified shadereket, amik bármelyik feladatot el tudták látni, és onnantól a program/programozó/driver allkoláhatta ezeket az erőforrásokat, nem a hardver, kötötten.
Az nVidia féle RT-vel pontosan ugyan ez a baj.
...és ezzel vissza is értünk az első hozzászólásomhoz, mi szerint a meglévő shader/stream processzoroknak kellene inkább egy új utasítéskészlet kiterjesztés (ahogy eddig is tették), esetleg minimális felokosítás (pl. kicsit nagyobb regiszterek), hogy hatékonyan tudjanak ray tracing szimulációt is futtatni - erre mondtam hogy remélem az AMD ezt az irányt fogja követni.
Így továbbra is az adott program döntheti el, hogy mit csinál a chip-el, nem lesznek kötött, esetlegesen dead-weight részei. Ha még mindig nem érted sajnálom, de nem kívánom még 200x leírni ugyan azt pepitában...
[ Szerkesztve ]
Turenkarn
-
Tyrel
őstag
#40033
"Sokan fújtak itt a GCN-re, hogy sz*r meg leáldozott neki, de én még mindig úgy hiszem hogy logikailag nincs vele semmi egetrengető probléma, egyszerűen "csak" az energia-hatékonyságát kellene valahogy jelentősen növelniük... Ha ezen az egy ponton valami csoda folytán sikerülne nekik egy jó nagyot lépni előre a Navi-val, akkor sztem nagyon is versenyképesek lehetnek majd."A Radeon VII nem mérvadó, a Vega túlzottan elment compute irányba és egyébként nem is egy alapjaiban 7nm-re tervezett GPU... simán csak megtekerték a zoom slider-t "CAD-ben", de nem tervezték át az egészet...
A Navi inkább a Polaris utóda lesz, és egyben az első valóban 7nm GPU is.Szerintem vegyes fogadtatása lesz, egyrészt ünnepelni fogják amiért megmutatja majd, hogy van még létjogosultsága a GCN-nek... másfelől viszont szerintem sokan köpködni is fogják, egyrészt mert várhatóan nem a felső kategóriát célozza és sokaknak csalódás lesz hogy az RTX 2070+ kártyák nem kapnak ellenfelet és indokot az árcsökkentésre... továbbá szerintem a középkategóriába is magasabb áron fog megérkezni, mint amire számítanak a túlzóan optimista leak-ek.
Azon viszont nem lepődnék meg, ha nem kéne rá őszig várni...[ Szerkesztve ]
Turenkarn
-
Ribi
nagyúr
Ez azon nem változtat, hogy minél több izén megy keresztül az adat, annál nagyobb lesz a késleltetés.
És annál rosszabb az egyes részegységek "együtt futása" és egymással kommunikációja. Ryzennél még csak 2 modul van és nincs közben még + cucc, mégis észrevehető lassulást eredményez. 36 egységnél mi lesz? -
Abu85
HÁZIGAZDA
Ez nem így fog működni. A fixfunkciós blokkoknak mindenképpen kell egy nagyobb lapka, mivel rendkívül rossz lenne minden chipletbe külön raszterizálót, és egyéb fixfunkciós részegységet építeni. Amit az NV mutatott az rendben van az AI igényére kigyúrva, mert ott nem szükséges fixfunkciós blokk, de a grafika az más.
Az MCM egy jó lehetőség, de grafikai szempontból a kialakítás olyasmi lesz, mint amit látsz az új EPYC-nél. Lesz egy nagyobb lapka, ami nem tartalmaz ALU-kat, viszont minden fixfunkciós blokk ott van benne, és lesznek chipletek, amelyek gyakorlatilag a multiprocesszorokat tartalmazzák.
Ennek tényleg az a lényege, hogy a multiprocesszorokat tartalmazó chipleteknél viszonylag sokat ér a modernebb node, de mondjuk a fixfunkciós blokkok esetében ez már nem igaz, így itt megtartható az olcsó 12 nm.
Ennek nyilván hátránya, hogy a fixfunkciós blokkok miatt a vezérlőlapkát skálázni kell, de mivel ez 12 nm-en maradt, így olcsó megtenni.Ribi: Az interfész szempontjából linkekről van szó, vagyis ha mondjuk kettő link nem elég gyors, akkor raksz bele négyet, ha az is kevés, raksz bele hatot, stb. Így ez akármeddig skálázható.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Televan74
nagyúr
Tudhatnád hogy ez topik mindig a csodavárásról szól.Nem kéne ezen már meglepődnöd!
Egyénként ha hozza a GTX1080 teljesítményét(ami a RTX2060 fölött van egy picivel) akkor jó lesz az.És ha ezt megvehetem 259$/€ áron akkor a azért odab@szna az RTX2060 329-350$/€ árának.Tudjuk azt is a PS5 hírből hogy az AMD -nél is dolgoznak a Ray Tracingen,az hogy a Navi10 mennyire lesz képes futtatni az még a jövő rejtélye.
Majd a tesztek és a bolti ár tudatában meglehet mondani hogy mennyire sikerült nekik.Addig minden csak találgatás egy csipetnyi fantáziával fűszerezve.Amikor nincs remény! Jusson eszedbe nincs isten, csak én!
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
MIELŐTT LINKELNÉL VAGY KÉRDEZNÉL, MINDIG OLVASS KICSIT VISSZA!!
A topik témája:
Az AMD éppen érkező, vagy jövőbeni új grafikus processzorainak kivesézése, lehetőleg minél inkább szakmai keretek között maradva. Architektúra, esélylatolgatás, érdekességek, spekulációk, stb.
- LEGO klub
- Eredeti játékok OFF topik
- OLED TV topic
- Renault, Dacia topik
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- Apple iPhone 13 Pro Max - őnagysága
- Bluetooth hangszórók
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Sweet.tv - internetes TV
- További aktív témák...
- Geforce GTX 960 Gaming - 2GB ------------------13.000 Ft
- Keresek egy Power Color Hellhound Rx 6600 vagy rx6600xt videókártyát.
- PNY GTX 1060 6GB
- ZOTAC GeForce GAMING AMP White RTX 3060 Ti OC 8GB GDDR6 256bit Videokártya
- NVIDIA Asus GeForce GTX 1660 SUPER OC Edition 6GB/ 192-bit/ felbontás 7680 x 4320/ OC Mode -1860hz
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen