Új hozzászólás Aktív témák
-
#90933760
törölt tag
válasz tomcsi23 #2597 üzenetére
4k-ig ki lehet tolni a dízeleket is, én úgy vettem észre. Egy Renault-t tolt ki ismerősöm majdnem 5-ig, na ott már hallani lehetett hogy az a pártízmásodperc több hónapnyi aktív használatot rövidített az életén. Fú de beteg hangja volt. De amúgy meg érezni kell, meg hallani. Meg ez változó minden motornál is, nem mindet lehet kitolni, valami 3 felett már döglik. Gondolom erősen befolyásolja az adagoló, meg a közvetett, közvetlen befecsi is.
Keresni kell grafikont a motorról ha esetleg van, bár nem egyszerű. És az is segít tájékozódni.[ Szerkesztve ]
-
tomcsi23
veterán
válasz Napfénysüti #2598 üzenetére
Hát erre a VTI pont jó példa.
Dany007: szerintem el is van már emiatt lustulva.
(#2600) whitezo88: ha jól rémlik, 5500-nál van a gyári maxpowa. Addig mindenképpen el lehet tolni, sokak szerint a redline határáig is (az meg tán 6200?), aztán még egy kisebb halmaz szerint a leszabályozásig forgatva sem lesz baja.
Volt M40-es motor anno, ott is hasonlóak a számok, hát ment bele 6000-be simán. No problém.Baltoafarkas: olyan sok dízelhez nem volt szerencsém, azok is inkább sor 6, ill. V8. Még utóbbi is lazán ment 4500-ig, de ott már érezhetően esett a 650 Nm.
[ Szerkesztve ]
...de bugyit ne vegyél, mert fontosat akarok mondani.
-
#90933760
törölt tag
válasz zoo8800 #2603 üzenetére
Ahha, egy előkamrás "hagyományos mechanikus adagolós" jól megaszondtam a működést traktort próbálj addig kihajtani. Azoknak 3000-3500 a max. De már ott gyilkolódnak. 2500 felett már tök felesleges hajtani, tulajdonképp 2000-2200 a max amin tolni szokás az is akkor ha nagyon kell. 1600-nál leadja a max kakaót már.
És akkor ott van az M41 mozdony pl. aminek 1500 a max fordulata. A kétütemű soktízhengeres hajómotorokról meg ne is beszélnünk, 200 meg 40 RPM meg ilyenek. A dízel egy csoda.[ Szerkesztve ]
-
-v-
addikt
Én az 1.6 hdi-t is forgattam tiltásig nem 1x Nem mintha lenne értelme, olyan szinten megdöglik a vége fele... de ezeket a "kikönyököl" dolgokat nem értem tuning mentes motoroknál... szvsz ami a megengedett fordulatszám tartományon belül használva szétesik, az olyan is az a motor....
-
-
Winne
nagyúr
Olvasok itt az ajánlott fordulatszámokról, eszembe jutott egy kérdés.
Nekem egy Puntom van, 6 sebességes váltóval, 95 lóval. Attól függően, hogy munkába, vagy munkából hazafelé haladunk, kétféle stílusban vezetem. Valamikor pörgetem rendesen, 3e és 4e között adja le a maximális nyomatékát, akkor is 4e alatt azért elváltom, meg van mikor haladok a városban, akkor meg 1500-on eljárok vele. A motor nem szenved, nem kínlódik, 60-nál 6-os ez.
Árthat ez egy 16 szelepes motornak? Érdemes lenne azért 2e felett maradnom?
Az ízlésem a lehető legegyszerűbb. Mindenből beérem a legjobbal...
-
nagyúr
-
tomcsi23
veterán
60-nál a 6-os necces szvsz. Elgurulgatni (sebességet tartva) jó, de ha kap egy kis terhelést, pl. megy a klíma és jön(ne) egy kis gyorsítás, emelkedő, akkor az jó kis "ajándék" a motornak. Mondjuk dízeleknél parásabb a helyzet szerintem. A nyomaték öl, nem a fordulat.
Süti, ott ki van könnyítve a bele szvsz.
...de bugyit ne vegyél, mert fontosat akarok mondani.
-
whitezo88
nagyúr
megtudtam: én a bunkó, közutak rémeihez tartozom: [link]
-
#64791808
törölt tag
válasz whitezo88 #2596 üzenetére
Melegen jobb is neki, mint az alapjárati pöcögtetés. Nyilván ha nem muszáj, akkor a dízelt nem tartod folyamatosan 3-4 ezernél, többet fogyaszt, hangos, de más hátránya nincs.
Ugyanis ilyenkor a kenés sokkal jobb, mintha mondjuk 1500-on erőlteted, kevésbé kopik, van erőtartalék. Az én egyik bajom, hogy az automata (Volvo Powershift) túl hamar elvált. Úgy vált, hogy a fordulat 1200-1300-ra esik vissza. SOKKAL veszélyesebb, mint 2500 helyett 2800-ig pörgetni a motort. 1200-nál ha nyomsz egy kis gázt, akkor erőlködés van, jó kenés nincs.
És még egy dolog: az alacsony fordulaton erőszakolt terhelés kinyírja a kettős tömegű lendkereket. Úgyhogy ha szükség van rá, akkor nyugodtan lehet fordulatot adni a dízelnek.
-
Winne
nagyúr
válasz tomcsi23 #2615 üzenetére
Sebesség tartására persze, aktív gyorsításhoz visszatolom azért 5-be, de sima lassabb gyorsításnál vissza se tolom, nem kínlódik.
Azzal nem vagyok tisztában, hogy a 16 szelepes motor mennyire igényli a folyamatos pörgetést.
Az ízlésem a lehető legegyszerűbb. Mindenből beérem a legjobbal...
-
whitezo88
nagyúr
Egy TDI kalandjai a VTEC-kel [link]
-
whitezo88
nagyúr
-
#90933760
törölt tag
válasz runner 125 #2633 üzenetére
Amúgy meg ilyen autóknak külön kiállítása van gondolom, nem is értem mit keres egy láthatóan utcatuning -japó?- gépek között. Mondjuk ez egy megcsinált fail kép csak.....
-
#90933760
törölt tag
-
Winne
nagyúr
Kérdés: a nyomtávszélesítőnek mennyire vagytok ellene? Feltettem az új felnit és a teló csavarja nagyon karcos, éppen nem ér bele terhelés nélkül, ha fel van emelve már beleér..
Az ízlésem a lehető legegyszerűbb. Mindenből beérem a legjobbal...
-
runner 125
nagyúr
Ez mekkora fake.
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
#90933760
törölt tag
válasz runner 125 #2645 üzenetére
A kocsi amiből a kameráznak még az is gyorsabb a Lambónál? Ez mekkora lol.
-
#64791808
törölt tag
válasz runner 125 #2645 üzenetére
Nem tudjuk, mi van a motorház alatt, a képen meg amúgyis csak annyi látszik, hogy egy bömbi meg egy lambo mennek egymás mellett.
-
#64791808
törölt tag
válasz runner 125 #2648 üzenetére
Ja szorri, azt nem láttam Na megnéztem, valóban kamu, a Lamboban gyakorlatilag alig adnak gázt.
-
tomcsi23
veterán
válasz runner 125 #2648 üzenetére
Nyomhatnátok egy direkt linket is.
...de bugyit ne vegyél, mert fontosat akarok mondani.
Új hozzászólás Aktív témák
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Kupon kunyeráló
- Politika
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- A kánikula elviseléséhez hardverek is kellhetnek a napernyő mellé
- World of Tanks - MMO
- XGS24 - Befutott az Assassin's Creed Shadows legújabb előzetese
- Bluetooth hangszórók
- PlayStation 5
- Milyen RAM-ot vegyek?
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen