Új hozzászólás Aktív témák
-
veterán
válasz Rapid136 #29550 üzenetére
MILC-et kilőttem az ára miatt, manuális obikhoz meg tapasztalatlan vagyok (és rossz a szemem). Szerintem az lesz, hogy elengedem a D3500 kezét a meglévő 35-ös 1.8G DX-szel együtt, jön egy D750 egy 50 1.8G-vel. Ezt így meg lehet úszni 500k körül, ami nálam a lélektani határ a projektre első körben, aztán majd kell még mellé valami FX utazó zoom, ha a DX-es Tamron 18-200 Di II VC nem válna be a "nagy" vázon.
Köszönöm a tippeket még egyszer Mindenkinek, nem akarom tovább offolni a topikot!
[ Szerkesztve ]
-
Rapid136
őstag
Rossz a szemem... nekem is, ez nem nagy érv, a MILC vázakkal amúgy baromi könnyen megy az élesreállitás
A manuális obik meg csak egy plusz lehetőség ami a tükrös vázaknál nagyon korlátozott. Van egy halom jó AF obi a MILC-hez is.Sony A7 + A7III + Rokkor sor (16mm-200mm) + Adaptall sor + Altixtól Exaktáig sokminden és ez a mondat mindent visz: "Nincs olyan APS-C gép a piacon amivel szép fotót készítesz ISO 6400-on."
-
.mf
veterán
"Ugyanakkor, tudás jobbra vagy balra, amikor egy beltéri sorozatnál azt látod, hogy megfelelő expó mellett azért nem tudsz érdemben utómunkázni, mert kicsit húzol az árnyékon, és olyan képzaj van, hogy besz@rsz, akkor elönti az agyam a matéria. Az időt rászántad, a pénzt a műteremre rászántad, a tudásodnak leginkább megfelelő módon fotóztál, majd jön az, hogy a végeredmény mégis elmarad az elvárttól, mert a képminőség nem elég"
Nem akarok geci lenni, de... Ha egy modern APS-C szenzorból műteremben zajt hozol ki, akkor lefogadom nem fényelsz rendesen, vagy egyáltalán. "Tudás jobbra vagy balra", jah, műterem fényeléssel kezdődik. Fényelés nélkül még egy KF géppel is lapos lesz a kép, jó fényeléssel egy kompakttal vagy mobillal is jobb képet lősz. Előbb fényelni tanulj meg, mint rálocsolni még fél milkát.
Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
veterán
"Nem akarok geci lenni, de..."
Akkor ne legyél az! Természetes fényű stúdió volt, pont ez volt az egész gyakorlat lényege, hogy ne kelljen softboxokkal, ernyőkkel, méhsejt ráccsal, meg centire beállított vakukkal szenvedni, csak a modellre figyelve a lehető legjobb képi világot hozni. Engem alapesetben nagyon is érdekel a fényelés, iszonyú mély és érdekes téma, a low-key stílusért odavagyok, de a barátom a természetes fényre esküszik portrénál, és a nyers, de pláne a kimunkált képeit nézve meg is értem, miért. Baromi nagy ablakokkal, de féloldalas megvilágítással rendelkezik a stúdió, ez a sajátossága, kifejezetten ezért mentünk oda. Ennyit szerintem el kellett volna bírnia a szenzornak a "sötét" oldalon is. Lehet, hogy modern kivitelű, rendes világítás és kültéri fény mellett nem is volt eddig nagyobb gondom vele, de hogy 800-as ISO mellett is zajosodik, miközben 1600 felett tolja mellettem a kolléga zaj nélkül, brutális dinamika és részletgazdagság mellett, akkor azért van alapja a megjegyzésemnek, szvsz.
Rapid:136: sajnos a MILC nekem tényleg nem pálya, rettentő árak vannak még. Plusz, kilencven százalékban portrézom, csak ez érdekel, szóval jó lenne a markolat is a D750 mellé, amit csak azóta hiányolok a saját gépemről, amióta alkalmam volt a kollégáét próbára tenni 20 percre. Persze az egyértelmű, hogy MILC úton halad a világ, de szerintem kell még néhány év ahhoz, hogy leszivárogjanak az igazán erős modellek a megfizethető szintre, most még picit túlárazottnak érzem, ha a videó nem számít, és nekem nem számít.
Kolléga szerint egyébként jobb minőségű objektívekkel is hatalmas előrelépést érnék el képminőség terén, amit én nem is kétlek, ezért is jöttem ide tanácsért a konkrét típusokra vonatkozóan. Csak ilyen objektív árak mellett az sem kis beruházás, és akkor még mindig ott járunk, mint sz autók esetében a nagy blokk / kisköbcentis turbó viszonylatában, hogy jó az, de soha nem éri el ugyanazt a szintet a való életben, még ha papíron közel is van. Ha meg már költök, akkor legyen egyértelmű az előrelépés a technikában.
[ Szerkesztve ]
-
kovsol
titán
A dinamika az csökken ahogy az ISO -t növeled. Ha maxos dinamikát akarod, akkor alap ISO -t kell használj.
Melyik MILC-re gondolsz? Mert ez így általánosan nem állja meg a helyét, hogy a MILC drága.
Egyébként pont portré esetén tud segíteni a MILC fókusz rendszere nagyobb szenzor lefedettséggel, és sok gép rendelkezik jól működő szemfókusszal is, ami ha kis mélységélességet használsz, akkor nagy segítség lehet.May the Force be with you!
-
veterán
válasz kovsol #29555 üzenetére
Elsősorban Nikon vonalon, és ott is a FF gépekre gondoltam. Egy D3500-ról átváltani APS-C MILC-re csak azért, mert több a fókuszpont, nekem nem éri meg, pláne, mert FTZ adaptert is kellene vennem, ha csak nem válok meg az objektívektől is. Ha meg megteszem, akkor miért MILC irányába menjek, amikor FF szenzorral klasszikus DSLR olcsóbban is elhozható, és tele használt objektívvel hozzá a piac (ami nem az én műfajom, de ha mondjuk még garis, akkor miért ne)? Csak emiatt vetettem el, de ez mind szubjektív. Az eye-AF funkciót amúgy irigylem az újabb gépektől, bár live view alatt az arc-fókusz egészen jól megy a mostani belépőszintű gépemen is. De abban igazad van, hogy a szemfókusznál nincs jobb, és igen, pont kis mélységélességgel dolgozom, ha lehet.
"A dinamika az csökken ahogy az ISO -t növeled. Ha maxos dinamikát akarod, akkor alap ISO -t kell használj."
Ezt a tanácsot pedig köszönöm, megfogadom. Muszáj volt kicsit az ISO-n tolni, mert nem volt lehetőség állványozni (pörögtek az események), és semmiképp sem akartam elmosódott képeket, ami néha becsúszik ISO200, és viszonylag hosszabb záridő mellett. Ellenben, ha FF-en a 800-1600 ISO is hoz olyan dinamikát, amilyet láttam tőle most, akkor nem kérdés, hogy nekem arra lesz szükségem, mert milyen lehet akkor mondjuk 100-on?
[ Szerkesztve ]
-
.mf
veterán
"a barátom a természetes fényre esküszik portrénál"
Találkoztam már pár ilyennel... értsd: nem tud fényelni.
"de hogy 800-as ISO mellett is zajosodik, miközben 1600 felett tolja mellettem a kolléga zaj nélkül, brutális dinamika és részletgazdagság mellett"
Megnézném azt a zajmentes 1600+-t... 24 Mpx FX BSI szenzor, már 800-on látom a zajt. Ne a gépe kijelzőjén nézd a zajszűrt gyári jpg-t, hanem a raw filet. Legfeljebb ügyesebben szűrt zajt a végeredményhez. ISO800-nál nem kéne egy modern APS-C-nek elvéreznie, annyinál még egy 2012-es m4/3-os is még jó volt.
"Kolléga szerint egyébként jobb minőségű objektívekkel is hatalmas előrelépést érnék el képminőség terén"
Műtermi portrénál, ahol rendes fényelés mellett alapison is f8, f11-re rekeszelünk? Nope.
"Ha meg már költök, akkor legyen egyértelmű az előrelépés a technikában."
Fény. Godox X1p/X2 kioldó, TT350, TT600, 2-3 állvány, 60/+ octobox v brollybox v ezüst esernyő, 60x90 diffúzoros softbox, pár derítőlap (ezüst, arany, fehér hungarocell-lap). 100k, és nagyobb előrelépés műtermi portrézásban, mint félmilkáért egy új váz + obi.
Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
b.vr
őstag
Nekem lenne egy kérdésem, merthogy munkám révén foglalkozom számítógépes grafikában, és a CGI iparágban (persze még az analóg korból származóan) a "fényelés" (angol eredetiben color grading) az egy szakkifejezés, de ez nem a fizikai fényforrások beállításáról szól, hanem ez az _utómunka_ fontos része. Most direkt beírtam a fényelést googlebe, és ameddig csak visszanéztem ezt természetesen mindenki csak amit írtam szakkifejezés értelmében használja és sehol sem láttam azt amire Te gondolsz. A kérdésem tehát hogy miért használod így ezt a kifejezést?
Amúgy meg a stúdióvakukról szólva (bár ahogy itt szóba került úgy nyilván csak általánosságban lehet erről beszélni), és innentől akkor ez már inkább @Timer-nek mondva, azért az nem olyan nagy varázslat ám, egy néhány órás tanfolyamon meg tudod tanulni az alapjait és a leghasznosabb konkrét vaku- és fényformáló elrendezéseket (nyilván hogy képbe kerülj arra a net is tömve van turorialokkal, de az elején sokkal jobb ha fizikailag is látod mi miről szó, modellen a saját magad gépén látod mivel mi változik, stb), utána pedig ha ez érdekel akkor kezdeni kell járni stúdióba fotózni és szép lassan egyre jobban belejössz az apróságokba (és egyébként a jó stúdiókban az asszisztencia segíteni fog a beállításokban) A mesterséges - természetes fényes fotózást meg így kár szembeállítani, meg kiélezni jó-rossz, egyszerű-bonyolult, stb szembeállításra, ahogy kezdtem mesterséges fénnyel sem űrtudomány portréfotózni, és ugyanígy a természetes fénnyel is meg kell tanulni jól bánni (ahol nyilván a helyszínválasztást, a pozíciókat tudod csak kontrollálni, ezt kell előre jól kiismerni) Valamint persze a kettő kombinálható is. Az én egyik nagy kedvencem a mai napig Damien Lovegrove, akinek még a nagyon régi oktatóvideóit is érdemes beszerezni (de sok fent van yt-on is), egyrészt persze zseniális a fickó, de ide most azért hozom mert egyaránt vannak természetes fényes, rendszervakus, nagy stúdióvakus, valamint kombinált tutorialjai is, rengetegféle setuppal, érdemes figyelni.
"Oscar bácsi meg nem gyütt"
-
kovsol
titán
Color grading az teljesen más, mint amiről ő beszél. Úgy keress rá pl, hogy studio light setups.
Nem színekről beszél, hanem a fényekről. Hogy állítod be a vakukat, a fényformálókat stb stb.
Fotózás, és a videózásnak is az alapja a fény.[ Szerkesztve ]
May the Force be with you!
-
veterán
"Fény. Godox X1p/X2 kioldó, TT350, TT600, 2-3 állvány, 60/+ octobox v brollybox v ezüst esernyő, 60x90 diffúzoros softbox, pár derítőlap (ezüst, arany, fehér hungarocell-lap)."
Hát ezen felröhögtem, leírtad nagyjából a cuccaimat! X1 kioldóm van, két darab TT350N-nel, illetve Godox 80-as oktával, meg egy kisebb ernyővel, raklap derítőlappal. Hungarocell nincs, de jó ötlet! Mondom, ezeket használom és szeretem is, de nem mindig van lehetőség még egy alap technika összeállítására sem, pláne, ha ez ember hobbista, így nem megy elsőre a jó pozíció belövése, és állítgatni kell. Erre például most nem volt lehetőség.
@b.vr: tervben vannak a workshopok is, illetve az említett barátomtól is tanulni próbálok, Ő olyan 15 éve fotós. OKJ képzést is nézegetek most a Perfektnél, de nem tudom, mennyire van értelme. Elvileg külső oktatókkal szerződtek, fotósok tartják a gyakorlati képzéseket. Még meglátom, de decemberben lehet, hogy belevágok, elvileg 6 hónapos kurzusban teljesíthető a képzés.
[ Szerkesztve ]
-
b.vr
őstag
válasz kovsol #29559 üzenetére
"Color grading az teljesen más, mint amiről ő beszél"
De hát pont ezt magyarázom én is Hogy a helyzet viszont az hogy a fényelés az egy szakkifejezés, és éppenhogy a color grading magyar megfeleltetése, miközben nyilván nem erről szeretne beszélni, tehát rosszul használja ezt a fogalmat. A studio light setuppal, hogyan állítsuk be a vakukat, fényformálókat is tisztában vagyok, hiszen utána írtam is ennek kapcsán Volt már egykéthárom stúdiófotózásom, természetes fénnyel, mesterséges fénnyel, vegyes fénnyel egyaránt."Oscar bácsi meg nem gyütt"
-
.mf
veterán
Fényelés - lighting. Van még pár ilyen kifejezés, ami teljesen bevett az idősebb szakiknál és az oktatásban, de a neten sokkal ritkábban fordul elő, vagy helyette más, idegen nyelvből fordított/ferdített szót használnak.
Nagyon furcsa, hogy a color gradinget is fényelésnek ferdítik itthon, hiszen az inkább színezés kéne legyen."A mesterséges - természetes fényes fotózást meg így kár szembeállítani, meg kiélezni jó-rossz, egyszerű-bonyolult, stb szembeállításra [...]
ugyanígy a természetes fénnyel is meg kell tanulni jól bánni (ahol nyilván a helyszínválasztást, a pozíciókat tudod csak kontrollálni, ezt kell előre jól kiismerni) Valamint persze a kettő kombinálható is"Nem általánosságban beszéltem, ebben a konkrét helyzetben, egy olyan műteremben, ahol már a blendét nyitva is 800-1600+ ISO kell, hogy ne legyen bemozdult, és az a gondja, hogy magas az ISO, ott már igazán kéne extra fény.
Természetes fénynél is sokat lehet még kihozni akár egy-két egyszerű ezüst, arany, arany-ezüst kevert, fehér hungarocell, fekete, vagy féligáteresztő derítőlappal. És ahogy nézem pár Fb-os fotós csoportban a képeket, még ez se megy nagyon sokaknak. Most láttam az előbb egy képet, lány mögött falombon átszűrődő napfény, ami ad neki egy kis hajfényt (_kis_ hajfényt, épp csak észrevehetőt, igazából nem is értem, mi volt a koncepció azon kívül, hogy "itt egy szép lány, meg átszűrődik egy kis napfény, csak lesz rá lájk") - de mivel nem derített (akár arany/ezüst/arany-ezüst kevert vagy fehér lappal, akár vakuval és softbox vagy beautydish), az arc sötét maradt, ezért utóban felhúzta az árnyékot, ez nyilván fakóvá tette a képet, ezt kompenzálandó alaposan felhúzta a kontrasztot és a feketét... eh. Az arcon nincs textúra, elég műnek néz ki, árnyékok gyorsan feketébe hajlanak, túl sok a fekete, beauty portrénak túl darkos.
Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
b.vr
őstag
"Nagyon furcsa, hogy a color gradinget is fényelésnek ferdítik itthon, hiszen az inkább színezés kéne legyen."
A color grading azért bőven több mint színezés, szóval az nem lenne jó. Na de mindegy is, tényleg csak azért írtam mert ez egy bevett szakkifejezés (beírjátok a google-be és látni fogjátok hogy pontosan azok a témák jönnek sorban találatnak ami a color grading), és tényleg csak azért írtam hogy bár a témátok szempontjából ez csak egy apró korrekció, viszont azért ne maradjon itt tévesen."Oscar bácsi meg nem gyütt"
-
.mf
veterán
"OKJ képzést is nézegetek most a Perfektnél, de nem tudom, mennyire van értelme."
Csak akkor van értelme, ha fotózással szeretnél foglalkozni hivatás-szerűen, és szükséged van a papírra, hogy legálisan végezhesd. Ha ez tervben van, akkor még idén kezdd el, mert jövő évtől 2 vagy 5 év lesz a papír megszerzése; ezért csináltam én is meg idén.
Fotózni nem ott fogsz megtanulni - akik ezzel a céllal jöttek, azoknak mind nagy csalódás volt, és a sok művtöri-fotótöri óra mellett kevés idő is marad fotózásra. Ha tanulni szeretnél, akkor online anyagok, sok gyakorlás, és pár workshop és/vagy fotós kör vagy tanulni tapasztaltabb fotósoktól.Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
veterán
Köszi az infót! Alapvetően nem szeretnék pénzért fotózni, mert (egyelőre) szerintem nem vagyok hozzá elég jó, bár másokat ez nem szokott megakadályozni... Azért gondolkodtam rajta, mert amúgy drónnal is repülök, és oda jól jönne néha, ha el lehetne adni az elkészült képeket, mint "kapcsolódó szolgáltatást", például webdesignhoz. Meg hát, előbb vagy utóbb hátha sikerül annyit fejlődni, hogy lesz pofám pénzt kérni egy-egy munkáért.
Mindenesetre köszönöm, hogy megosztottad a tapasztalatod, sajnos sejtettem, hogy itt is ez a helyzet. OKJ rendszergazdára jártam régen, de egy vicc volt az egész, szerencsére a papír miatt mentem csak, és nem tanulni.
[ Szerkesztve ]
-
.mf
veterán
"ne maradjon itt tévesen"
Tudom, mindenki más hülye, csak ti vagytok helikopter de itt most fotós témában vagyunk, nem videósban, és fotós körökben is bevett kifejezés (én legalábbis sokszor hallottam), csak más jelentéssel.
Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
b.vr
őstag
Hát ez a helikopter ebben az esetben egy különösen vicces felütés részedről , egyúttal nagyon szuper hogy sokszor hallottad (én meg pl ilyen összefüggésben egyszer sem pedig elég gyakran megfordulok különféle fotóstúdiókban) valamint csak ismételni tudom, nem nekem kell hinni, rákeresel és nem azt fogod találni, netes fórumon meg azért az nem ártana. De nekem aztán édesmindegy, isten őrizz hogy meg akarjam változtatni a nyelvhasználati szokásaidat, én erről a témáról leírtam amit szükségesnek tartottam, mindenki aki olvassa azt kezd vele amit csak akar.
"Oscar bácsi meg nem gyütt"
-
.mf
veterán
Kedves Bévéer, mindenki értette, mit értek a szó alatt, te jöttél ide kötekedni (mint az szokásod), hogy a videósok a color gradingre használják a kifejezést, és kinyilvánítottad, hogy márpedig én használom rosszul és ez a téves, miközben a szónak az angol megfelelő lightinghoz sokkal több köze van, mint a color gradingnek. Akkor ha nem fényelés, szerinted mi? (Nem, a világítás nem jó, mert a derítés és árnyékolás is ide tartozik)
Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
randras_83
addikt
válasz mikrofon #29546 üzenetére
Vettem véletlenül egy X-T1-et , ami baromira megtetszett - a színek meg minden #classicchrome és elindult a kisördög, illetve amúgy is időszerű a vázcsere, már csak ha a Z5-re gondolok. A meglévő Nikon szettem mellé felépíteni egy hasonló fujit azért fájna most anyagilag. Van most 24;35;50;85;70-200 illetve pár játszós obi helios meg 135-ös Nikon.
Aztán arra jutottam, hogy kezdésnek egy ilyen szett jó lenne az X-T1 mellé:
X-T3
Fuji 10-24 F4
Fuji 35 F1.4
Fuji 50-140 F.2.8Később meg egy 56 F1.2
@Timer: en azért nem vetném el a használt motyót, főleg, hogy használtan a D750+N50 1.8 megvan úgy 350-400 között simán és még van egy 100-150 eFt a lélektani határig, amibe pont beleesik egy használt N85 és utána a régi vázadhoz képest leteszed az állad.
[ Szerkesztve ]
https://www.flickr.com/randras83/
-
veterán
válasz randras_83 #29570 üzenetére
Nem is vetem el, csak gép terén. Az új lesz, objektívből meg nézek használt zoomot majd, az 50-est meg beszerzem szerintem újonnan,l bár ha van jó használt ajánlat, azon is elgondolkodok. Így is belefér a keretbe.
[ Szerkesztve ]
-
mikrofon
veterán
válasz randras_83 #29570 üzenetére
A kiszemelt szett jól hangzik. Nekem valahogy a 23 jobban bejött mint a 35.de ezért jó hogy lehet válogatni.
Pont ez a "baj" a fujifilm - mel hogy egyszer kipróbálod aztán meg tetszik :D
Akkor hajrá!
-
randras_83
addikt
-
mikrofon
veterán
-
veterán
válasz randras_83 #29573 üzenetére
Lerendeltem a D750-et ma, de objektív nélkül, úgyhogy még érdekes is lehet! Írj rám, ha van egy árad, és végleges a szándék, aztán meglátjuk! A D3500 megmarad egyelőre, hogy összevethessem a nagytesóval, azonos objektívvel, azonos körülmények között. Ha nem hoz annyit a D750, mint gondoltam, akkor megy apróra. De a kollégától kapott RAW képek meggyőzőek voltak (sajnos).
[ Szerkesztve ]
-
mikrofon
veterán
-
veterán
válasz mikrofon #29576 üzenetére
Igen, annyi, hogy a két váz között van 5 év a D3500 javára, ami azért - lévén, elektronikai termék - valamelyest biztos csökkenti ezeket a kategóriákat. Ellenben, ahogyan azt a népszerű mondás is tartja: a fizikát kérem nem lehet megb@szni. A több, mint kétszer akkora szenzornak ugyanakkora megapixel mellett rombolnia kell, ami rontja az esélyeit, az a D3500-ból már száműzött AA szűrő, de az is csak az élességre lehet hatással, dinamikára és fényérzékenységre nem igazán. De ez az elmélet, majd látjuk a gyakorlatot. Feldolgozó motorból ugyanaz az Expeed 4 van mindkét vázban, így e tekintetben már kiegyenlített a verseny.
A 3XXX egyébként ugyanazt a szenzort tartalmazza, mint az 5XXX, ez biztos. Talán még a 7XXX is ugyanarra a CMOS APS-C lapra épül, csak a szolgáltatások jóval bővebbek az alap modellhez képest. Itt a valódi nyereséget számomra a FF / APS-C különbözet adja majd, reményeim szerint, meg a kihajtható kijelzőt is nagyon hiányoltam végül a 3500-ról, pedig először egyáltalán nem tűnt fontosnak.
[ Szerkesztve ]
-
padi68
senior tag
[ Szerkesztve ]
http://phmegbizhatosag.atw.hu/phtabla.php?nev=padi68
-
veterán
Sziasztok,
Adott egy 256 Gb-os pendrive, amire képek lennének csak mozgatva gépről jpg és raw fileok. Szerintetek mire érdemes formázni ebben az estben a pendrive-ot? Fat vagy NTFS ? Vagy tök mindegy...
köszi3njoy the Lif3
-
vihartigris
őstag
válasz randras_83 #29570 üzenetére
Reméljük, hogy visszatalálsz az utadra és ezután ezerrel nyomod a cicialjíves képeket nekünk
bármi reciproka a semmi
-
stefi81
tag
Valaki tudna segiteni miért nem tudom ttl-ben használni a yn200-at a yn560-tx pro-val. Ettl felirat van a tx-en és ttl felirat a vakun. De olyan mint mikor manuálban vakuznèk. Nem állít magának semmit a vaku ès a gyors szinkron sem megy. 250 zár időtől feletecsikos a kép. Nem értem.
-
Paratas
csendes tag
válasz stefi81 #29584 üzenetére
Ha minden jól van az adón és a vakun is beállítva és az 560-as érintkezése is jó, vagyis a kontaktok tiszták, akkor mennie kell. Először nézd meg a gép vakupapucsát, ha kell, tisztítsd meg alkohollal, vagy száraz szivaccsal (mosogat szivacs dörzsölős fele).
Nézd meg manuál módban a legkisebb és a legnagyobb teljesítménnyel mekkorát villan. Ha ugyan akkorát süt (a legnagyobb teljesítménnyel), akkor mehet szervizbe, vagy garanciálisan vissza, vagy eladhatod hibásan. -
veterán
E-Infinity-ről rendelt már valaki? Azon túlmenően, hogy a garancia esetleg kérdéses lehet, megbízható a forrás, eredeti cuccokat árulnak? A Nikor 24-120-szal szemezek, de itthon hardcore ára van (a büdzséhez mérten).
-
veterán
válasz randras_83 #29588 üzenetére
Köszönöm! Azt mondjuk nem, értem, hogy a francban kerülhet fele annyiba a 24-120, mint itthon, szürke import ide, vagy oda. De ha eredeti a cucc, nem is nagyon érdekes!
[ Szerkesztve ]
-
pinnacle
nagyúr
Sziasztok! Hogyan tudom beállítani azt, ha 6 képet szeretnék egyszerre kinyomtatni? 9-el nem az igazi, mert az kellene, hogy "teljes képernyős" legyen.
Erre nincs valami ötletetek? Ha a Windows nem tudja, milyen programmal tudnék tetszőleges számú fényképet, egy lapon, arányosan elrendezve kinyomtatni? IrfanView, FastStone Image Viewer-em van. -
Moonwolf
senior tag
Sziasztok!
Adott egy Panasonic FZ200 as gép. Támogatja az SDXC kártyákat is.
Eddig egy Samsung (32Gb) EVO SDHC U1 I C10 es és egy SanDisk Ultra (8Gb) SDHC I C10 kártyákkal volt használva. Ezekkel teljesen jól működik.
Most viszont vettem egy Kingston Canvas Go! Plus (64Gb) SDXC V30 I U3 C10 es kártyát.
Beletettem és ahogy elindítottam a fényképező gépet, azt írta ki helyezze be újra a kártyát, megtettem és nem történt semmi, újra kiírta ezt a szöveget.
Megnéztem gépen milyen féjl rendszerre van formázva, alapértelmezettnek exFat ra van, mellette pedig NTFS amit még választani lehetne.
A régebbi kártyák azok fat32 es fájl rendszerre voltak formázva gyárilag.A kérdésem az lenne hogy az exFat os fájlrendszerrel lehet baja a gépnek vagy mit lehetne ezzel kezdeni hogy használni tudjam a fényképező gépben az új kártyát?
[ Szerkesztve ]
=Privát üzenetre illik válaszolni!= \...Az élet értelme nem a létezés, hanem a létezés által megtett út...\
-
Balinov
félisten
válasz Moonwolf #29593 üzenetére
erdekes. specko szerint tamogatja az sdxd kartyakat, szoval az nem lehet gond.
Meg tudod win alatt fat32-re formazni? Esetleg SD Formatterrel
6yrs, 19.5kg :) Realme X2 Pro 12/256, Fizetési elvárás: hát, én már a Google-ban is sokat kerestem.... Flickr fotoim: http://www.flickr.com/photos/magdabalinko/
-
Rapid136
őstag
válasz pinnacle #29590 üzenetére
Irfanview-val panorámakép összeállítással több lépcsőben. Először vizszintesen 3-3 képet, aztán ezeket függőlegesen egymás alá
Sony A7 + A7III + Rokkor sor (16mm-200mm) + Adaptall sor + Altixtól Exaktáig sokminden és ez a mondat mindent visz: "Nincs olyan APS-C gép a piacon amivel szép fotót készítesz ISO 6400-on."
-
veterán
Ebay-es "Hoya" CPL filterekkel van tapasztalat? Itt is van esetleg ajánlott eladó, mint a memóriakártyák kapcsán a sincerytrading? Korábban vettem egy Hoya-nak hirdetett cuccot, az nem volt rossz, bár nem tudom, mennyire van itt látható különbség a brandek között.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen