Új hozzászólás Aktív témák

  • Duck663

    őstag

    válasz Hieronymus #124 üzenetére

    Nekem nem kell segítened, nagyon is képben vagyok. Ez az ábra semmiben sem mond ellent annak amit írtam, kell a váltó.

    Miért egyenes a nyomatékgörbe? Azért, mert az áramfelvételt korlátozzák. Ennek több oka is van. Az egyik az induláskori áramfelvételi tüske letörése, az ugyanis károsíthatja az akkut, az elektronikát és a mechanikai hibát is okozhat. A második ok, a már említett mechanikai terhelés, azt kívánják elkerülni, hogy induláskor, amikor a delikvens nyom egy kövér gázt, a motor tengelye azt mondja, hogy köszi elég volt, törtem.

    Van azonban egy fontos dolog, ami hiányzik az ábráról, az pedig a hatékonysági görbe. Az egy haranggörbe. Az ennél a motornál, úgy a 60-70 MPH-ás tempónál lehet a görbéjének a kalapja. Talán lehet kicsit szélesebb is a tartomány, ránézésre nem lehet megmondani. Felette már sokat fogyaszt, alatta is, de! És itt jön az áramfelvételi korlátozás, amelynek van egy olyan hozadéka, hogy a hatékonysági görbénket némileg kiterjeszti. Nem a felső értékét, nem a felső tartományát, nem a kalapját, hanem a görbénk lefutását, pontosabban felfutásának meredekségét változtatja meg, amely által némileg a hatékonysági tartomány növekszik, (ez lehet számottevő növekedés is) de messze nem maximalizált. Ahhoz, hogy maximalizáljuk akár tetszik, akár nem, kell a váltó. Egyszerűen benne kell tartani a motort abban az ideális fordulatszám tartományban, ahol a leghatékonyabban állít elő elektromos áramból mozgási energiát.

    Azt kell látni, hogy ahhoz, hogy te izomból, nyomatékból autózhass, áram kell, a több áram pedig egyenlő a nagyobb fogyasztással.

    [ Szerkesztve ]

    Igen-igen, még mindig Win7-et használok, és ha így haladunk még 2030-ban is így lesz.

Új hozzászólás Aktív témák