Új hozzászólás Aktív témák
-
Főleg hogy a legutóbb is az összes elektromos sértetlen maradt, valószínűleg hagyományos meghajtású gyulladt ki. bohócemotikon
Igen persze, kivéve azok amelyek nem, például képek alapján Porsche Taycanok.Leaked Images Show the Damage Inside the Fremantle Highway RoRo Ship - autoevolution
valószínűleg hagyományos meghajtású gyulladt ki.Igen persze, porzó tankkal szállítják őket, de biztosan azok indították a tüzet.
-
válasz Hieronymus #181 üzenetére
Üres spekulációt adsz elő terjengősen.
Annak hogy valami mennyi alkatrészből semmi köze a környezetterheléshez. Az a tömegtől és kibányászandó, megmunkálandó anyagoktól függ.
Ez utóbbi területen az elektromos autó még rosszabbul áll mint a sima belsőégésű. Nem csak hogy lényegesen nehezebb mint belsőégésű társa, még egy hatalmas Li akkupakkot is tartalmaz annak minden bányászat és gyártás során jelentkező környezeti költségével.
Az is véleményes, hogy az elektromos városi tankot hasonlítjuk össze a belsőégésű szintén városi tankkal. Belső égésű motoros autóból ha bárkit is érdekelne a környezetvédelem -a kutyát sem érdekli, főleg nem azokat akik a leghangosabbak a témában- akkor lehetne kis tömegű nagy hatótávú, közlekedésre kompromisszummentes modelleket gyártani.
Negyed évszázada egy átlagos ötszemélyes közép kat benzines autó súlya ~1100-1300Kg volt. A környezetvédelem jegyében sikerült eljutni oda, hogy kétszer ekkora elektromos tankok közlekednek fele hatótávval.
-
válasz Hieronymus #199 üzenetére
Einstein óta tudjuk, hogy a gyorsításba befektetett energia a tömeg megszorozva a sebesség négyzetével. Induláskor és gyorsításkor a sebesség négyzet lényegtelen mértékben változik egy autónál. Marad a tömeg.
Szóval minden egyes gyorsításnál és lassításnál a tömeggel kell számolni.
Le tudnád írni ezt a képletet?
Próbálom összehozni bármelyik egyszerű középiskolai munkaképlettel, de nem jön össze.Nekem mindig
a = P / (m x V)
jön ki egy rövid dT időtartamot és nullától különböző pillanatnyi sebességet feltételezveA fenti képlethez nyilván nem kellett Einstein, középiskolás fizika
-
válasz Hieronymus #204 üzenetére
Ja, hogy te a mozgási energiáról beszéltél. Ok, egyértelmű Emozgási = m x V^2/2
Előtte a párbeszédben kacifántos szólamok voltak az egyik oldalról meg Einstein is képbe került a másik oldalon /a mozgási energia képletét nyilván nem neki köszönhetjük/ ezért ezt hittem valahol félrement valami.A képleted az impulzus meghatározására szolgál ami a tömeg és sebesség szorzata.
Nem. Ez a képlet pontosan azt csinálja amit mondtam.
Adott leadott pillanatnyi teljesítmény és pillanatnyi sebesség mellett visszadja a pillanatnyi gyorsulást. Valamiért a felvezetésből azt hittem, hogy ehhez kapcsolódóan van valami fogalomzavar, tehát a kigyorsításhoz kapcsolódóan.Az autó meghatározott sebességre történő gyorsításosához szükséges energia mennyiségét a mozgási energia képletével lehet kiszámítani .E = 1/2 m v^2, ahol E az energia, m a tömeg, és v a sebesség. ...
..
De értelmezhető kg x m/s formában is ha jobban tetszik.Igen, igen középiskolában nagyon figyeltem fizikaórán.
[ Szerkesztve ]
-
válasz Hieronymus #208 üzenetére
a = P / (m * v)
a képletbe beírtam, és mivel a tömeg nyilván konstans nem láttam értelmét ezzel terhelni a leírását, hogy mire való. elég egyértelmű
-
válasz KicsiAnthony #213 üzenetére
VW Lupo, kb 25 éve ment gyári adat szerint 3L/100km fogyasztással...
-
Elfelejtetted az erőmű veszteségét belekalkulálni az egyenletbe. Ahhoz hogy te ki tudj venni az akksiból eggyi energiát, ahhoz az akksit fel kell tölteni aholis van egy töltés során fellépő veszteség, aztán oda is kell szállítani vezetéken, az is 10% veszteség. A hőerőmű 40-max 45% hatásfokkal dolgozik, tehát ott van egy hatalmas 50% feletti veszteség ..
Az ilyen nagy e tankok sehogy sem jönnek ki jobbra mint egy Lupo ami 25 éve volt már -
Ha ez tényleg a környezetvédelemről szólna, akkor nem 2,5t fölötti autókkal lenne kitaposva a zöld kánaánba vezető út. Ez konkrétan 2640kg.
25 éve 2,5 tonnából kijött 2db középkategóriás ötszemélyes autó 7L körüli fogyasztással.
Ha a vazetőséget érdekelné a környezetvédelem, akkor mai technológiával 1000Kg-ból meg lehetne oldani egy ötszemélyes kasznit és egy fejlett technológiával készült motor enne mondjuk 5L -t egy ilyen könnyű kaszniban vagy annyit sem. Ez 25 éve sem volt sci-fi.Nyilván ha a szabályozás megfelelő lenne, akkor az utakon nem lenne fegyverkezési verseny és ennek megfelelően nem kéne magasépítésű kéttonnás monstrumot venni, hogyha az ember mégis karambolozik akkor növelje a saját túlélés esélyeit (az alacsonyabb építésű másik autóban űlők kárára).
számold bele a kőolaj kitermelés, finomítás, szállítás energiaigényét is. Tankerhajókkal, vezetékekkel, tartálykocsikkal, kőolajfúró tornyokkal, finomítóval, mindennel.
A földgázt nem kell eljuttatni a hőerőműbe? Vagy rosszabb esetben a lignitet? Németországban most nyitnak újra külszíni lignitbányákat és bontanak el falvakat az útból. Szóval a realitás az ez.
A mik pedig az, hogy eljutottunk oda hogy az átlagautó lassan nem egy hanem kéttonnás, ennek a legyártása pedig lényegesen több erőforrásba és energiába kerül amit vagy kompenzálni fog hosszú távon a papíron kedvezőbb fogyasztás vagy nem.
[ Szerkesztve ]
-
Elolvastam. Értem, hogy mit írtál, bennem is megfogalmazódott, hogy terelsz, de nem akartam eszkalálni a vitát
Oda érkeztünk, hogy nézzem meg a veszteségeket, ahol elfelejtetted megemlíteni a belső égésű oldalt.
Nem én felejtettem el...
A #232-es hszedben a benzin energiatartalmával jössz ami ~9kWh/L és ezt állítod párhuzamba az elektromos autó kWh/100km alapú fogyasztásával.Ez a párhuzam teljesen rossz, mert mint írtam figyelmen kívül hagyja az összes veszteséget ami a villamosenergia megtermeléséhez, szállításához és akkupakkba töltéséhez kapcsolódik. A villanynál te egy abszolút netto fogyasztás értéket veszel alapul.
Dízelnél pedig a 10kWh/L a dízel fajlagos égéshője ami egy az egyszerű Liter/100Km számolással, mondjuk 10kWh/L * 3L / 100Km = 30KWh/100Km (VW Lupo) a bruttó fogyasztás adat, ami már tartalmazza a belsőégésű üzem során jelentkező legnagyobb veszteséget, a motor relatív alacsony hatásfokát.
Az általad implikált összehasonlítás egyik serpenyőjében a szállításon kívül minden veszteség benne van (tehát brutto), a másik oldalon pedig semmi (netto).
Földgáz és hőerőmű? Miért pont a földgázzal számolsz?
Azért mert 2022-es adatok alapján Magyarországon az atomenergia után a földgáz a második legnagyobb forrása a villamosenergiának. A fotovoltaikus után pedig közvetlenül a szén van.3 tonnás autók? Igen, felesleges.
Ebben egyetértünk.
A kérdés az, hogy melyik jobb? A 3 tonnás villany, aminek folyamatosan javul az energiamixe, alacsony a fogyasztása, vagy a 3 tonnás belső égésű, 3-5 - szörös fogyasztással, tisztán olaj alapon?
Semelyik. Semelyikre semmi szükség és a gondolatom alaptétele az, hogyha a törvényalkotókat bármennyire érdekelné a környezetvédelem, akkor a fejlesztések nem a 3tonnás személyautók irányába mutatnának.
A másik goldolat pedig az, hogy az elektromos autó eredendően nehezebb mint egy hasonló hasznos méretű belsőégésű társa és ezt az összehasonlításban is figyelembe kellene venni. Az üzemeltetés és a gyártás során fellépő veszteségek tekintetében is.
múgy nem, 1 tonnából nem lehet megoldani egy biztonságos, mai követelményeknek megfelelő 5 személyes autót, elérhető áron. Ha lehetne, megtennék.
Abban egyetértek, hogy a mai az utóbbi két évtizedben teljesen félrement szabályozás nem alkalmas az ilyen autó építésére.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- HP Laptop 15-fd051ne - ÚJ - 15,6" FullHD IPS notebook - Core i5-1335U, 8GB, 512SSD, Win11
- Brother DCP-L2532DW wifis, multifunkciós lézernyomtató
- HP Pavilion x360 14-ek Convertible - ÚJ - 14" TOUCH notebook - i5-1235U, 16GB, 512SSD, Win11
- HP Spectre x360 16-aa0775ng - ÚJ - 16"-os OLED notebook - Intel U7 155H
- Apple 96W USB-C hálózati adapter / töltő
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs