Új hozzászólás Aktív témák
-
bteebi
veterán
válasz kardkovacsi #121 üzenetére
(És #122-re is.)
"Persze az összes extra kurva drága még egy BMW-hez képest is, mert egyértelműen arra terelik a népet, hogy ne akarjanak extrát."
Szerintem nem erről van szó. Hanem inkább arról, hogy ha úgyis BMW-t akarsz, akkor jobban tetszik az "alacsony vételár" (muhaha), aztán meg rájössz, hogy ez is, meg az is kell az autóhoz. De ha már eldöntötted, hogy így is, úgy is az a típus, modell kell, akkor úgyis hajlandó leszel kipengetni még 1-3-5 millát olyan extrákért, amiknek eleve benne kellene lennie a kocsiban. Hát egy nagy túróst! [Hja, utólag belegondolva lehet, hogy ezt pont a Teslára írtad. Nem tudom. A BMW extráitól egyébként nem drágábbak a Tesla extrái, és eleve nincs belőlük csillióféle.]
Ebben pont igazat adok a Teslának. Ne legyen nagyon nagy választék. Van egy modell, abból az "alap" is tudjon gyakorlatilag minden lényeges dolgot. Az, hogy a pimpelt szarokért, mondjuk karbon (hatású) szárnyak, féknyereg
kellően hülyehajlandó vagy még milliókat fizetni... hát tedd meg. De ne egy adaptív tempomat vagy egy navigáció legyen már extra! Központilag szabályozni kellene, hogy mi tekinthető "releváns" felszereltségnek egy autón, és mi nem. Ami meg "releváns" (és nálam ez a lista elég hosszú lenne), akkor azok biza' legyenek benne a "csöves" modellekben is. Vagy ne legyenek benne egyikben se.A Teslának kicsi a portfóliója (már-már azt is mondhatnánk, hogy nincs is olyanja), és érthető módon nem nagyon vannak gyártói hagyományai, kialakult rögeszméi, mint egy tetszőleges 50+ éves konszernnek. Szerintem 1,5 millió km is megdöbbentően sok (persze ha úgy vesszük, hogy 50 autóval 30 ezer km, akkor már nem is annyira sok), annyi idő alatt is illene kijönnie a releváns hibáknak (nem működő fék, törésre hajlamos féltengely, ilyesmi). Az, hogy az automata index az esetek 0,5%-ában nem kapcsolja ki magát, nem feltétlenül releváns probléma.
A spórolás annyiban érthető, hogy jó darabig ugye elég szarul ment a Teslának, szóval valahol érthető a törekvés (de egyébként ez megy szerintem MINDENHOL, a Fordnál is eurócenteken szarakodtak, aminek köszönhetően sok EcoBoost füstölt el). Az egyébként vicces, ha a BMW-nél 10M km és 2 tél alatt se jöttek rá arra, hogy milyen könnyen kigyullad egy csomó, amúgy márkaszervizben karbantartott dízelautójuk.
A Prius amúgy szerintem ritka ocsmány autó, bár tény, keveset fogyaszt. Elektromos autóból egyébként nyilván könnyebb kisebb légellenállásút gyártani.
Cancel all my meetings. Someone is wrong on the Internet.
-
bteebi
veterán
válasz kardkovacsi #136 üzenetére
"Nem az automata indexről van szó, hanem arról, hogy mondjuk nem záródik az ajtó."
Az index csak egy szemléletes példa próbált volna lenni, nem egy valós eset. A nem záródó ajtó az gáz, azt minimálisan el tudom fogadni mellette, hogy ha nem vagy hülye, akkor nem záródó ajtó mellett nem indulsz el az autóval. (Ami már a macerásabb dolog, hogy otthagyni se tudod.) Nyilván nem lett volna szabad így piacra kerülnie, de a nem záródó ajtó még mindig nem egy olyan kritikus eset, mint mondjuk egy önmagától kinyíló ajtó.
""Ne legyen nagyon nagy választék." - neked, mert hozzá vagy szokva a volumen gyártók,"
Nem erről van szó, és nem is ez a lényeg. Azt próbáltam volna mondani, hogy majdnem minden "extra" legyen benne az "alapmodellben" is. Sok középkategória körüli autónál az extrák - amik nem feltétlenül nagyon elrugaszkodottak a valóságtól - akár az autó alapárának 25-40%-át is elérhetik, ami iszonyat gáz. Ha pl. az egyik modellben van többzónás digitális klíma, akkor legyen az alapmodellben is, akár csak pl. a LED-es világítás.
Ami fixen rétegigény, pl. optikai tyúning (karbon matricák, légterelők), vonóhorog, tetőbox, díszvilágítás (üdvözlőfény), kéttónusú fényezés, napfénytető az legyen extra, de egy többzónás klíma meg egy fűthető kormány azért ne má'! Ezeket (is) kőkeményen szabályoznám. Persze amennyire lehet, racionális alapon, és nem az alapján, hogy épp nekem, vagy a döntéshozónak kell-e a hűthető italtartó mellé a vezetékmentes gyorstöltés.
Kész röhej, hogy van mondjuk egy alapmotoros alapmodell 11 millióért, egy fullra felszerelt másik változat meg, akár PHEV, akár EV, full felszereltséggel meg 20-22 millió. Azért ne már srácok.
Cancel all my meetings. Someone is wrong on the Internet.
-
bteebi
veterán
válasz kardkovacsi #144 üzenetére
"Most néztem egy 3-as BMW-nél 71 különböző opció van, plusz a 13 féle szín, 14 féle felni, 23 féle kárpit és a különböző belső elemek.
Ezekből hogy raksz össze egy olyat ami mindenkinek jó? Sehogy."Nem kell összerakni egy olyat, ami mindenkinek jó! Én a műszaki felszereltségről, meg az esetleges szoftveres extrákról beszéltem. A szín, dizájn az független az autó (műszaki) felszereltségétől.
Egyébként meg úgy kellene csinálni, hogy ami fixen jó-hasznos kb. mindenkinek, az legyen az alap. Az, hogy aztán mit milyen színben választasz, a műszaki felszereltség szempontjából pont baromira irreleváns. De amúgy az is lehetne, hogy egy extra nem is extra, hanem csak egy választási opció. Pl. az általad is említett sportülés - ingyen cserélheted egy normálra (vagy ha úgy tetszik, normál ülés helyett lehet "ingyen" sportülésed). Tetőablakra valóban nincs mindenkinek szüksége, ezért az pl. vagy lehetne egy feláras extra, vagy pedig egy választható, ingyenes tétel.
Ez utóbbi esetben persze lehetne vitatkozni, hogy "de nehogy már ingyen legyen, mert akkor tulajdonképp akkor is kifizetem, ha nem is kell", de ilyen alapon akkor nekem nem kell az 500 lóerős 7-es BMW, mert nekem elég 293,8 lóerő is. Vegyék ki a lóerőket, én meg majd kevesebbet fizetek. Fizessek alapból csak a 4 kerékért, a futóműért meg a kasztniért mondjuk 5 millió Ft-ot, aztán meg minden más tételt, beleértve az üléseket meg a motort, szélvédőt - feláras extraként lehetne megvenni. És ha nekem nem kell a szélvédő se, akkor megveszem anélkül.
Cancel all my meetings. Someone is wrong on the Internet.
-
forumpista
aktív tag
válasz kardkovacsi #138 üzenetére
De a prince motorban nem 300 ezernel szakadt el a lanc meg ment tonkre a motor hanem meg 100e km elott sok esetben. Nem veletlen illetik a “vodor csavar” jelzovel meg a vilag egyik legrosszabb motorja cimszoval.
Tudok olyan Minirol aminel mar 50e kmnel motort kellet cserelni…Szoval ez a 10 millio kilometeres teszteles hulyeseg, hacsak nem ugy ertik hogy ezer db peldanyba tesznek egyenkent 10k kilometert (de az nagyon nem ugyanaz).
Masfelol, fura mod a japanok tudnak olyan autot gyartani amit nem kell hetente szervizbe vinni, es a nemeteknek is ment ez meg 2000es evekig, akkoriban meg egy dizel Passat siman elment felmillio kmert is. Gondolom akkoriban meg a nemetek is tobbet kocsikaztak…
-
forumpista
aktív tag
válasz kardkovacsi #162 üzenetére
En azert nem mondanam normalisnak hogy 500-1000 km alatt megeszik 1 liter olajat egy uj auto…
akkor sem ha gyarto azt hazudja a konstrukcios hiabas motorjarol hogy ez “normalis” olajfogyasztas. -
forumpista
aktív tag
válasz kardkovacsi #171 üzenetére
Nem csak nekünk fáj, függetlenül attól hogy valóban csórok vagyunk.
Az egész EU-ra vetítve az autók átlagéletkora 12 év, szóval a magyar 15 év az nem valami nagyon kiugró érték (és nem az alulmotorizált 10 milliás Magyarország húzza fel ezt a számot).
https://www.acea.auto/figure/average-age-of-eu-vehicle-fleet-by-country/@Shadowbull:
nekem 8 hogy mit hisztek, tőlem vegyetek nyugodtan prince motoros autó meg N-es motorkódú BMW-t, abban a hiszemben hogy majd elmentek vele félmillió kilométert, bánja a f@szom (csak ki ne ugrjatok elém).Végülis csak a releváns csoportok minden második kommentje az hogy besz@rt az ilyen motorú autóm és kaptam egy másfél-két milliós javítási ajánlatot mi legyen.
De vegyétek, vigyétek nyugodtan. -
bteebi
veterán
válasz kardkovacsi #178 üzenetére
Félmillióra nem feltétlenül kellene, de 250-300 ezerre legalább. Van, aki évi 40-50 ezret is megy (nem én), az 5 év alatt már 200-250 ezer. Egy ilyen embernek 10 év alatt megvan a félmilla, igaz, azt már valószínűleg a ~3. autójában fogja abszolválni. Akár saját, akár céges.
Cancel all my meetings. Someone is wrong on the Internet.
-
bteebi
veterán
válasz kardkovacsi #181 üzenetére
"Javaslom az átlag és medián közti különbség tanulmányozását "
Viszonylag jó eséllyel az eloszlás nagyjából normális (bár valószínűleg valamelyest ferde), akkor pedig átlag ≈ medián. Azt erős állítani, hogy az emberek fele sokkal többet megy az átlagnál, de valószínűleg egy ~10-20% megy évi 25-30 ezret. (A "legjobbak" pedig akár évi 100k-t is. Az heti átlag 2000 km se, autópályán heti 10-15 óra. Egy nap alatt is elérhető. )
Sokaknak munkaeszköz (is) az autó, és ők nagyon sokat mennek vele. Mások meg még hétvégente se feltétlenül veszik elő (ők ugye az első, nem dohányzó, női nyugdíjas orvos tulajdonosok, akik az IFA-jukat is mindig fűtött garázsban tartották).
Cancel all my meetings. Someone is wrong on the Internet.
-
Shadowbull
addikt
válasz kardkovacsi #197 üzenetére
Ez ilyen teslafan legendagyártás. Úgy indítottak hogy a németek nem tudnak EVt gyártani. Aztán az jött hogy nem tudnak nagy akkus EVt gyártani. Most ott tartanak hogy nem tudnak hatékony EVt gyártani.
Kíváncsi vagyok mi lesz a következő.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
bteebi
veterán
válasz kardkovacsi #197 üzenetére
Mondjuk arra nagyon kíváncsi lennék, hogy valós körülmények között, különböző évszakokban (tél/nyár) és a sebesség függvényében hogyan változnak ezek a számok mindkét modellnél.
Cancel all my meetings. Someone is wrong on the Internet.
-
Noukoum
veterán
válasz kardkovacsi #197 üzenetére
~10%-kal hatékonyabb, és a model 3-nak még most jön a ráncfelvarrása. Az M50, performance modelleknél még ennél is több.
A "puszta tények" helyett inkább látni kellene hogy erőből próbálják megoldalni a lemaradást.
Nincs ezzel baj, csak ugyanezt csinálták és csinálják a kínai gyártók a mobiltelefon piacon.[ Szerkesztve ]
„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
bteebi
veterán
válasz kardkovacsi #215 üzenetére
"A BMW meg nem fog egy 15 éves Ford Mondeo designt kiadni a keze közül, csak azért, hogy pár %-al jobb legyen a hatótáv. Mert a BMW vevőket pont nem érdekli ez."
Ezt egyébként jobban is teszi. Azért az áraikon még csiszatolhatnának.
#216: "Van helye a piacon, mert különböző emberek különböző igényekkel választunk."
Azért nem feltétlenül muszáj a magas lovon ülni. A legtöbb ember nem azért használ pl. Suzuki Swiftet, mert kevesebbet fogyaszt, mint egy Ferrari, ráadásul a telekre is kivisz és még parkolni is könnyebb vele, hanem... mert arra van pénze. Ez önmagában nem igénytelenség, hanem a körülmények, lehetőségek értelmezése. És attól még, mert bármi miatt burzsuj vagy, és minden szart megvehetsz, se értelmes, se igényes nem leszel per def. Mondjuk az igényességre/kényelemre való hajlam az akklimatizálódás révén idővel nyilván kialakul.
Teslából se azért veszik az alap Model 3-at a Model S Plaid helyett, mert "elég a Model 3 is", hanem mert már az is rohadt drága a legtöbb embernek, a Model S pedig még a Model 3-at vásárlók nagyon nagy részének is konkrétan elérhetetlen.
#234: Ez csak szigetelés kérdése. Egy valóban minőségi autónál kb. soha semmit nem hallasz kívülről. Meg rezonancia se nagyon van, ha van egyáltalán bármi. Persze ez már az erősen zsebbe nyúlós kategória.
[ Szerkesztve ]
Cancel all my meetings. Someone is wrong on the Internet.
-
Füleske
addikt
válasz kardkovacsi #236 üzenetére
Önmagad meg is válaszolod a kérdést: városban elektromos üzemben használod (nincs motorhang). Erről beszélek.
-
Noukoum
veterán
válasz kardkovacsi #215 üzenetére
Nézd már meg mekkora akkumulátor van abban a .... két autóban!
Olyan nehéz komolyan?
[ Szerkesztve ]
„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
Shadowbull
addikt
válasz kardkovacsi #259 üzenetére
"bár nekik van sajátjuk is."
Van, de nem jelentős.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Füleske
addikt
válasz kardkovacsi #259 üzenetére
Amit nem tudnak legyártani olcsóbban, arra alakult ki beszállítók serege. Pl. az Audi nem gyárt csavart, de pl. hajtókart vagy főtengelyt igen.
-
Füleske
addikt
válasz kardkovacsi #259 üzenetére
Pl.: [link]
-
Frozen
őstag
válasz kardkovacsi #197 üzenetére
Nem teljesen ugy van az ahogy írod.
A WLTP kb egy olyan megadott szám ami kb sok esetben nem is fedi a valóságot. Annak idején pont ebből volt az osztrákoknál egy bírosági per,hogy a zsír új VW nem bírt annyit megtenni semilyen körülmények közt mint amennyit megadot a gyár WLTP szerint. Persze a pert nem nyerte meg így sem.
A tesla amit ír az sem teljesen valós ,de egy nagyon közeli érték. Ezt az értéket még a merci tudta megközelíteni és a bmw az i4 el. Hogy a többi autó modeljük,hogy teljesít és mennyire bírják azt nem tudom.Ez az X es terepjáró azért magasabb stb több energiát kér be mivle nagyobb a légellenálása.
Azt tudom,hogy a tesla model 3 140-145km/h val az 50kW akkuból kb 230 km tud megtenni és kopra lemerül. Gondolom pár évesen vagy mikor degradálodik már kicsit az akku akkor jó lesz az 100-150 nek is. Sajnos az akku mindegyik autóban nagyon gyerekcipőben jár , nem történt még technologiai átörés ezen a téren.Sokat lehet olvasni,hogy lesznek ilyen olyan szuper akkuk, mennyi start up cég van akik ezt és azt fedeztek fel csak ép sehol nincs még semmi belőle.
Azért tényleg gáz,hogy Berlinből nem tudsz leugrani a ahverhoz mondjuk pár óra alatt 1 seggel ,mert folyamatosan lemerül az akku és ott kell ülni mire feltölt . Nem is tudom ha 180-200 felett repeszt valaki tartosan az unlimitbe mennyit bírhatnak 50-100km? több tíz millios autók a hülyéket jól betudták etettni ezzel a angy zöld dumával.Ha már tisztogatod a topikot akkor másokat is kellene fegyelmezni,főleg a rendszeres offolokat......Nem csak bizonyos embereket.
-
Frozen
őstag
válasz kardkovacsi #280 üzenetére
Szerintem nézd meg egész europában az áram árakat (föleg a nyilvános árakat is , mert a városokban javarészt nem kertes házakban élnek az emberek vagyis sokkal kevesebb % ban van ház mint panel minden nagyobb városban ahol rengetegen élnek ,itt most nem a sarki városokra gondolok a 10ezer lakosával). Azért mert magyarban még a lakosági áram nagyon olcsó az nem jeleneti azt,hogy a jövőben is így marad. A másik része a dolognak ,ha valakinek van saját háza ami például Bp nézve is ritka ,mert a nagy része tömbházakban, panelekben élnek szóval mindent el is mond. Akinek pedig háza van a plusz kiadott összeget a napelemre és annak karbantartására is akkor bele kell szedni. Szóval amit a kolléga mond #279gyuszos,hogy nem nagyon töltőtt nyilvános helyen és 5m volt a különbség ,ha van napelem parkja akkor ez már nem 5m hanem több. Egyébként mind1 mert az 5m sem jön csak úgy vissza , ez az hogy évi 12e mész én meg 40-50 ezret. És egy 5m es kényelmes kombiba amibe minden befér 22ezer euro volt a kocsi 2018 ban.......
[ Szerkesztve ]
Ha már tisztogatod a topikot akkor másokat is kellene fegyelmezni,főleg a rendszeres offolokat......Nem csak bizonyos embereket.
-
Füleske
addikt
válasz kardkovacsi #276 üzenetére
Igen, egyre inkább a saját gyártás felé mennek. Mi a kérdésed?
-
Füleske
addikt
válasz kardkovacsi #284 üzenetére
Darabszámok felfutása az eladott autók terén. Az lesz itt a kulcs. Jelenleg mindenkinek akku kellene, csak kapacitás nincs. Saját meg főleg nincs.
[ Szerkesztve ]
-
Füleske
addikt
válasz kardkovacsi #287 üzenetére
Úgy van, épül. Azaz nulla termelés. Az épülő gyár és a teljes kapacitású termelés között van pár év.
"ha annyira problémás lenne az akkumulátor nem kéne a Teslának 2-3 havonta leállítania a kínai gyárat, mert nem tudja eladni az autóit"
Ezt kifejtenéd bővebben? Honnan az infó, hogy a Tesla kínai gyára mennyit áll és miért? Mert pl. a kevés akku miatt is állhat. Ha csak 2-3 havonta leáll (mennyi időre?), az akár előre tervezett is lehet.
Elhinném én, hogy van akku, de erről van is konkrét infód? Mert az össz autó eladások csökkennek, az elektromos autó eladások meg nőnek. Honnan van akku a növekményhez, ha az akkugyárak még csak épülnek? -
Füleske
addikt
válasz kardkovacsi #289 üzenetére
Ok, majd olvasgatok ott, köszönöm. Tehát a Tesla - nál nincs akkuhiány.
"szemben mondjuk egy BMW-vel ahol sok-sok hónapot kell várnod az autóra"
Viszont a többiek szerinted miért nem szállítanak, ha nem az akkuhiány miatt? -
Shadowbull
addikt
válasz kardkovacsi #292 üzenetére
"mennyire van a BMW-nél akkuhiány"
Semennyire. Nem az akku a szűk keresztmetszet.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Noukoum
veterán
válasz kardkovacsi #260 üzenetére
Személyeskedsz, miközben két számot képtelen vagy kikeresni. Szomorú hogy ilyen alacsony a színvonal.
„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
Noukoum
veterán
válasz kardkovacsi #296 üzenetére
Igen, leírtad többször is a rossz számot.
Nézz már utána, komolyan.
„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
Frozen
őstag
válasz kardkovacsi #286 üzenetére
Jártál már külföldön? Én egész europát bejártam már ,hogy hol meennyire divat a parkolást az utcán minden hol.... Menj fel Budapestre nézd meg mennyi autó parkol utcán , Debrecen Győr stb... Nincs annyi mélygarázs és házi garázs ahova minden autó csak úgy beférne ez csak egy álom vagy tévhit.
A másik most ki kell építeni az infrastruktúrát ezért ennek van költsége, érthető a magasabb díj.
Te most miről beszélsz? A környékemen van 10km körzetben vagy 50-100 db töltő... csak a 300KW SC ből van vagy 25-30.....olyan alacsonyak az árak ,hogy ez csak idéglenes stb.. Nem tudom hol élsz én kb 13 éve élek németben. Ez idő alatt rengeteg napelemet és szélerűművet telepítettek lényegesen többet mint mo. Az elmúlt 13 évben egyetlen egy energia ár csökkentésre nem emlékszek. Jelenleg a pár éve 26 centes áramból már 40cent árstopal jövő évig utána már 46-48 cent lesz... Szóval ez az idéglenes állapotot nem tudom hol álmodtad vagy ezt ki képzelte el ,mert nagyon nem úgy van vagy lesz ahogy páran gondolják. Jelenleg 1 liter disel 1,51 3,5-4 ltierből kijövök ha akarom ehhez sem a fenti model sem egyik gyártó sem tud ringbe szálni ,mert ehez az kellene hogy 7-8 kW /100 on fogyaszon ami jelenleg kb lehetetlen a kocsik ára pedig a méretükhőz képest drága , az ix1 et is mire megextrázod kicsit hogy ne egy fapad legyen könyen 70.000 euronál vagy ami jelenleg olyan 25-28m forintnak felel meg és minden tekintetben hártányt élvezel ebben az árszegmensben. És az is csak mese az autógyártoktól,hogy majd pár éven belül jelentősen olcsobb lesz az elektromos auto.. Hát pár éve látjuk,hogy az árak kb ugyan ott vannak. Viszont a belső égésű autók árát elkezdték felemelni drasztikusan ami pár éve 22 ezer euro volt most ugyan az 40 ezer... Nem az elektromos lett olcsobb hiába várták sokan és hiába taglalták ezt sok esetben. A probléma az lesz mikor majd 50 cent lesz 1 liter disel vagy benzin akkor majd hiába akarsz belsőégésű motort venni egyszerűen nem lesz(mivel a gyártok nem gyártanak ,az elmult években a 3.0-2.0 motorokat is egyre jobban kivezették megszüntették) vagy aranyáron valami lepukant.
[ Szerkesztve ]
Ha már tisztogatod a topikot akkor másokat is kellene fegyelmezni,főleg a rendszeres offolokat......Nem csak bizonyos embereket.
-
cucka
addikt
válasz kardkovacsi #345 üzenetére
Persze, én ezeket mind értem.
A mondanivaló továbbra is - az önvezető autózás alapvetően egy műszaki, technológiai probléma. És ennek a nehézsége exponenciális, azaz elérni, hogy az esetek 50%-ában tudjon önvezetni az autó, az viszonylag könnyű, az utolsó pár % megvalósítása meg iszonyatosan nehéz.
A Mercedes semmit nem mutatott, ami az "iszonyatosan nehéz" problémák megoldását közelebb hozná. Azt csinálták, hogy a már megoldott, viszonylag könnyű problémákat fogalmazták meg úgy, hogy azok jogilag level 3 önvezetésnek minősüljenek.
Szóval jogi, szabályozói oldalon valóban áttörés a megoldásuk. Műszaki, technológiai értelemben nem az
-
bteebi
veterán
válasz kardkovacsi #258 üzenetére
"A Teslák a jó légellenállás kedvéért úgy néznek ki mind mint egy Ford Mondeo 2008-ból. Ezt nem fogja egy BMW meglépni."
Valóban, mint az ikrek. Négy kerék, ajtók, szélvédő, meg minden. Ha jól gondolom, akkor a felső a Tesla, de nem vagyok benne biztos, mert tök ugyanolyanok.
(Miért) baj az, hogy a Tesla úgy néz ki, ahogy? Ízlés kérdése. Vagy tetszik, vagy nem. (Nekem néha furcsa, de alapvetően tetszik. De egyébként más dizájnnal se fogyasztana sokkal többet.) Megosztó forma, de ez elég sok autóra igaz. Engem nem zavar az, hogy áramvonalas. És a BMW kinézete se zavar. De a BMW már kb. 60 éve autókat gyártott akkor is, amikor a kicsi Elon még csak a csattogós lepkét tologatta, és kb. 100 éve, amikorra a Teslából is lett valami. Gondolom ennek van jelentősége. Az pedig egy baromi erős túlzás, hogy mindent feláldoztak az aerodinamika oltárán. Simán lehetne ettől aerodinamikusabb, bár akkor pl. macerásabb lenne beleülni, meg mondjuk 1-2 személynél többet (és bármi mást) szállítani.
Egyébként lehet itt jönni egyéniséggel, meg prémiumozni, de a legtöbb gyártó hasonló kategóriájú autói (és talán leginkább a SUV-ok) oldaltól kb. pont ugyanúgy néznek ki. Szóval valóban baromi egyediek:
Ha a fenti képeket megnézed, akkor egy Tesla pl. sokkal egyedibb, mint mondjuk egy BMW, de mint kb. bármi más. (Persze egyediség ≠ szépség.)
A BMW-k amúgy valóban viszonylag szépek kívülről (illetve most már pont nem), de belülről az én ízlésemnek sokáig kb. ocsmányak voltak. (Most már abban se, illetve abban nem rosszak.) Egyébként szerintem nagyon kevés olyan egyedi, prémium (??) gyártó autója égett ki tervezési hiba miatt, mint a BMW-nek. (A BMW-ket amúgy az esetleges látszat ellenére szeretem, bár a BMW-seket többnyire nem.)
"van azért ellenpélda is. Haver vett autót. Persze autóból sem kell valami jobb, hát Suzuki lett. Amúgy van pénze, de telefonból is a szart, a sziamiaót veszi."
Attól még, mert van zsetonod, nem biztos, hogy minden piszlicsáré szar fontos neked, ami másoknak - bármilyen ok miatt - fontos. Telefonra pl. én se szívesen adnék ki félmillát csak azért, mert az a legújabb és trendi. Idén januárban vettem nyögvenyelősen egy telefont vagy 230 ezerért (Galaxy S20+-t még újonnan, miközben már S23 is volt). Tudtam volna venni S23 Ultrát is, de már az a 230k is egy bő 100-assal több volt attól, amit szívem szerint kiadtam volna egy telefonra. Az autó sokaknak annyi, hogy elviszi A-ból B-be. Nem mindenki megy vele havi 30 ezret 210 kilométeres átlagtempóval az Autobahnon. A feleségemnek pl. csak azért kell, hogy a gyerekeinket tudja vinni oviba-bölcsibe (kb. 4-5 km irányonként). Erre nem érdemes fenntartani egy M6-os BMW-t (bár amúgy nagyon nem is futná rá). Ugye az is szar a drágában/prémiumban, hogy csak akkor jó, ha tökéletes, hibátlan, az pedig - pláne városban, pláne kevésbé ügyes sofőröknek - nem egyszerű. Egy BMW lepadkázásának a javítása többe kerül, mint másnak az autója.
Cancel all my meetings. Someone is wrong on the Internet.
-
forumpista
aktív tag
válasz kardkovacsi #377 üzenetére
Maximum portas. De ha ezzel a tudassal ott mernok az sok mindent megmagyarazna hogy miert vezeti a bmw a legmegbizhatatlan (auto)motorok listajat…
-
bteebi
veterán
válasz kardkovacsi #387 üzenetére
Poén volt. Aminek az alapja az a frappáns FB bejegyzés volt, amit egy programozó (jellegű) srác írt. Azt mondta, hogy szokott programozói fórumokban segítséget kérni programozásban, de nem mindig kap. Viszont van egy másik accountja, amivel szokott direkt hibás választ adni a saját kérdésére. Azt viszont kijavítják jóra.
Konklúzió: az emberek ugyan nem szívesen segítenek egymásnak, viszont nagyon szívesen felemlegetik/kijavítják mások hibáit.
Cancel all my meetings. Someone is wrong on the Internet.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen